OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Lepsuja Koiria!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Monkey B
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Hei 2010
Viestejä: 1775

LähetäLähetetty: 21.05.2012 12:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei kai sitä ny kennelliiton mainoslehti voi sekarotuisista koirista kirjottaa....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Taisto- Sulevi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Hel 2012
Viestejä: 113

LähetäLähetetty: 21.05.2012 13:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En mie niitä kasvata...... ja meill'ä asuu muitakin kun minä, ja kaikilla on oikeus pitää koiria. Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
PSa/ent. Kytösavu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2011
Viestejä: 656
Paikkakunta: Lapua

LähetäLähetetty: 22.05.2012 09:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aika savolainen vastaus. Mutta kasvatatko enää rotukoiria vai pelkästään näitä sekoituksia?
_________________
pekka.salomaki(at)gmail.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Taisto- Sulevi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Hel 2012
Viestejä: 113

LähetäLähetetty: 22.05.2012 11:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla on itsellä rotupuhtaita koiria, mut nainen joka asuu meillä..... hänellä on sekuleita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 22.05.2012 12:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mutta etkös sinä aiemmin vannonut uuden itse kehittämäsi "rodun" puolesta?
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Monkey B
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Hei 2010
Viestejä: 1775

LähetäLähetetty: 22.05.2012 12:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://fi.wikipedia.org/wiki/Dissosiatiivinen_identiteettih%C3%A4iri%C3%B6

potilaan persoonallisuuden eri osat ovat joutuneet toisistaan niin erilleen, että ne ovat omaksuneet oman henkilöhistorian, nimen ja fyysiset piirteet. Dissosiatiivisesta identiteettihäiriöstä kärsivällä ihmisellä esiintyy kaksi tai useampia erilaisia ja erillisiä persoonallisuuksia. Kaikilla persoonilla on omat muistikuvansa, mieltymyksensä ja käytöksensä, ja vain yhden persoonan piirteet on havaittavissa kerrallaan. Eri persoonat saattavat olla tietämättömiä toisistaan eikä niillä välttämättä ole yhteyttä toistensa muistikuviin.


Viimeinen muokkaaja, Monkey B pvm 22.05.2012 13:49, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 22.05.2012 12:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja muistutuksena uusille lukijoille, tästä puhutaan:
http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=68029&highlight=r%E4s%E4ukon

Very Happy
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Taisto- Sulevi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Hel 2012
Viestejä: 113

LähetäLähetetty: 22.05.2012 13:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No mutta....enhän minä ole sellasta kirjoittanut Rolling Eyes Rolling Eyes räsä-ukkohan sen kirjoitti. Surprised
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Taisto- Sulevi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Hel 2012
Viestejä: 113

LähetäLähetetty: 22.05.2012 13:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja toisaalta.... minun koira hommat ei kyllä kuulu yhtikäs kenellekkään muulle kuin minulle, minä kasvattelen ja treenailen niin kuin tykkään.... minä metsäs haluun metsäs tellä hyvill'ä koirilla ja seuraavaksi käynkin koiran hakemassa pohjoisesta , huomasin että siellä on aivan eri luokan koirat mitä etelässä/ idässä....ja varsinkin satakunnassa on aivan surkeet koirat. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
siru8
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tou 2004
Viestejä: 2903
Paikkakunta: merikarvia

LähetäLähetetty: 22.05.2012 14:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taisto- Sulevi kirjoitti:
Ja toisaalta.... minun koira hommat ei kyllä kuulu yhtikäs kenellekkään muulle kuin minulle, minä kasvattelen ja treenailen niin kuin tykkään.... minä metsäs haluun metsäs tellä hyvill'ä koirilla ja seuraavaksi käynkin koiran hakemassa pohjoisesta , huomasin että siellä on aivan eri luokan koirat mitä etelässä/ idässä....ja varsinkin satakunnassa on aivan surkeet koirat. Laughing


On tainneet Satakuntalaiset kieltäytyä myymästä koiria sulle. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
terrieri2
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 25 Elo 2010
Viestejä: 87

LähetäLähetetty: 22.05.2012 15:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kun savolainen puhuu, on vastuu kuulijalla Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Taisto- Sulevi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Hel 2012
Viestejä: 113

LähetäLähetetty: 22.05.2012 18:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hei Hei! Laughing Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11074

LähetäLähetetty: 22.05.2012 18:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaikka periaatteessa komppaankin Taiston ajatusta metsästyskoiran jalostamisesta metsästyskoiralla ja "antamisella" metsämiehille, on tuo koirien "haaliminen" testiin ympäri suomen ja laittaminen taas kiertoon vähän arveluttavaa. Samoin kuin kaikenlaistenpäätelmien tekeminen hakkisian perusteella, metsästyskoirien maantieteellisistä eroista. Voisiko olla että jossain arvostetaan erilailla toimivaa koiraa, jo maastolisten ja maantieteellisten erojen takia?
Tiedän yhdenkin koiramiehen jonka koira ei seuraa karkkohirveä yli 10km, ja hänellä riittää vierasjahtipäiviä ympäri etelä-suomen, kun jo tuo 10km siirtymä vie elukat kahden-kolmen seuran halki, ja sitkaan koiran etsimiseen tuhraantuu turhaan jahtipäivää.

Mitä tulee Sulevin jalostusideaan, olisi metsästyskäytön kannalta varmasti hyödylistä jalostaa halutulla tavalla toimivia metsästyskoiria, toisilla saman moisilla, pitkän linjan jahtikoirilla, ja jos nämä jälkeläiset saadaan vielä metsäsmiesten käytöön, niin mikäs sen parempi. Ei silloin tarvitse olla tarkkana jämtin säilymisestä jämtinä ja KKK:n KKK;na, vaan koiran halutun toimintatavan periyttämisestä.
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
PSa/ent. Kytösavu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2011
Viestejä: 656
Paikkakunta: Lapua

LähetäLähetetty: 22.05.2012 21:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämä sekarotuisten "jalostus" on sitten jatkossa tälläisten täällä toimiaan esittelevien kauppamiesten varassa, ja puheet ja totuus sitä luokkaa.
Ei ole ollenkaan vaikeaa saada toimivia jämptejä tai karjalankarhukoiria hyvien yhdistelmien kautta, ainakin niitä tuntuu olevan monilla, tälläkin palstalla ja jopa etelä- pohjanmaalla.
Ne ovat myös omien kansojensa historian ja kulttuurin elävää perintöä, niiden vaaliminen on tärkeää, eikä pienessä piirissä omaan suuntaan vetäminen.
Aika sekava mies olet Räsänen. Ottaa vielä päähän että kennelliiton Koiramme lehden toimittajakin antaa mainostaa moista puppua. Pitää antaa Heidille aika paljon palautetta.
_________________
pekka.salomaki(at)gmail.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Taisto- Sulevi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Hel 2012
Viestejä: 113

LähetäLähetetty: 23.05.2012 06:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kytösavu!!!! Älä tartu ihmisten tekemisiin....kun varmaankin me emme tartu sinunkaan tekemisiin, ja toinen juttu....jos liikaa tarttuu.....voidaan tehdä muunlainen juttu puheista/kirjoituksista. Oikein odottelin rovaniemellä etttä joku "!&%¤#" puhuva viisas koiramies olisi tullut arvostelemaan livenä min un touhua.... mut ei ollut nähtävästi rohkeutta yhdelläkään tulla juttusille nekatiivisena, mut positiivista palautetta tuli paljon, ja oli oikein hyvä todistaa mikä ero on testata koiraa elävällä ja täytetyllä kun testaus paikat oli vierekkäin. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Seuraava
Sivu 9 Yht. 12

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com