OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kokemuksia Suzuki Jimnystä?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 50, 51, 52  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 30.06.2015 23:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Innostuinpa nyt sitten piirtelemään vielä yhden kuvan selostuksen tueksi:



Eli tuosta ilmenee se minkäkokoisen paikan lätkäisin, ja kuinka se liittyy olemassa oleviin saumoihin joista se siis tietenkin tulee aikanaan ruostumaan taas puhki.

Vaan mitäpä tuosta, laitetaan lisää peltiä sitten taas.
Hetken meinasin, että laitan tuohon ratsumiehenpaikan ja pistän kiertoon, mutta aihetta hieman mietittyäni tajusin etten saa tuplahinnallakaan oikeaa maastoautoa jossa ei vähintään samanlaisia ruosteongelmia olisi.
Eli pitäydyn alkuperäisessä suunnitelmassa pitää tuon "ikuisesti" ja paikkailla lisää kun tarvetta tulee.

Tuon nähtyäni pidän kyllä 100% varmana, että sama löytyy jokaisesta jimnystä, rakennehan ei ole muuttunut ilmeisesti vieläkään mihinkään.
Onko uudemmat sinkittyjä, en tiedä, se saattaa vähän auttaa mutta tuskin poistaa ongelmaa kokonaan sekään.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
pirulainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Hel 2008
Viestejä: 1077

LähetäLähetetty: 09.07.2015 18:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Wikke kirjoitti:
Onko kellään kuvaa? Katsoi yltä tai alta niin ei mitään edes orastavaa. toki jos jokin korikittitasku niin näkemättä jääkin ennen kuin puhkeaa...


Nuo Riuden kuvat varmaan avasi asian, eli jossei näy, niin hyvällä mallilla vielä. Tutkiskelin yhtä vm2001:stä kun kävin renkaita potkimassa autoliikkeessä, ja jo vain siitä tunkin pidikkeen alta oli ihan el haperoa.. altapäin ei näkyny, kun oli massaa, mutta sisältäpäin ihan näkkileipää.

Sitten KUN on ajankohtaista, niin tuolta esivalmiita paloja:


http://www.jimnybits.co.uk/shop/jimny/service-items-bushes-and-parts/jimny-rear-full-boot-repair-panel/prod_1445.html


ja

http://www.jimnybits.co.uk/shop/jimny/service-items-bushes-and-parts/jimny-rear-boot-repair-panel/prod_1446.html
_________________
Vapaan miehen oikeus on kusta luontoon -Veikko Huovinen-

-Marlinisti-Jouskaripelle-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 18.07.2015 19:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kävinpä entraamaan joutessani aiemmin mainitsemaani toista ongelmakohtaa, takaluukun kumitiivisteen alta löytyneitä ruosteita.
Suosittelen tuonkin tutkimista jokaiselle.
Omastani ehkä vakavin vaurio löytyi ylälaidasta, keskikohdan vasemmaöta puolen n. 5 cm matkalta. Kunnon kraatererit oli jo, mutta kyllä tuon pelastettua sai ilman peltitöitä vielä kun hiekkapuhalsi ja veti uudet maalit päälle.
Alareunassa olikin alkavaa punaista n. Joka kolmannessa pistehitsissä. Samoin peltien välissä on kuppaa jo vähän koko matkalla, mutta tuskin tuo kovin nopsaan etenee.
Vedin pensseli noveroxia saumaan ja huomenna maali päälle.

Noista edellä mainituista korjauspelleistä,, että onpahan aivan jumalaton työ purkaa vanhat pistehitsit auki että tuon koko peräloosterin pohjan saisi vaihdettua.
Itseasiassa sanoisin että tekemätön paikka jos ei silkasta työn ilosta halua tehdä.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9369

LähetäLähetetty: 21.07.2015 13:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toisen lomapäivän aamun vietin tuossa kikkaretta sangen tarkkaan syynätessä (selvitellessä mistä tihkuu aavistus laatikkoöljyä siten että laatikon takapää hitusen kostea, mutta ei merkkaa reviiriään) katselin sitten korin aika tarkasti läpi ruosteen osilta. Takaoven kynnyslistan ja tiivareiden takana ei mitään, eikä tuon tunkki kotelon "taskun" seutumillakaan. Sen mitä yritti niistä alapuolen pyöreistä tuuletusrei´istä hammaslääkärin peilillä ja peilin sirun kanssa fikkarilla kuikuilla (oli muuten aika limboamista! Mr. Green ) niin sen mitä niillä näki niin täysin ruosteetonta. Confused Ainoat paikat joista pintaruostetta (siis korista) olivat maskin takana niissä konepellin lukitus kohtaa tukevien pysty peltien pistehitsien saumoissa sekä, orastavaa sen pellin reunoissa koneen puolella jossa ajovalojen umpiot kiinni. Rungossa ja akseleissa sitten rupeaakin vähitellen siltä näyttämään että kohta enemmän punaista pilkkua kuin ehjää maalia. Vaan ihme olisi jos ei.

Korin sinkkauksesta oli mielestäni kyllä maininta brosarissa kun oltiin kikkaretta ostamassa, mutta hätäisellä Kuukkeloinnilla mitään väittämän puolesta löydä.

Pidempään katsellut että änkkäri vähän riiskussa kunnossa, mutta nyt oikein kriittisesti tarkasteltuna lie tulossa viimeinen talvi. Puolitutulla samoihin aikoihin ostetusta porsi tuo Jimppojen tunnettu heikkolenkki liki oitis takuuajan umpeuduttu, eli karvan päälle kolmessa vuodessa. Noh, järkyttävän alle satkunhan tuo maksaa Motonetissä ja vaihtaa varmaan vartissa ilman että kinneriä tarvitsee edes nostaa.

Vai pitäisikö laittaa mopon änkkäri ja lätkäistä Hayabusa teipit oviin... Razz

Edit: Linkki jäi edellisestä johonkin matkalle, eli: https://www.youtube.com/watch?v=2sBgfRi-IwE
_________________
Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. Razz


Viimeinen muokkaaja, Wikke pvm 21.07.2015 14:38, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 21.07.2015 14:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kävin muuten eilen laittamassa alle ne pitkään himoitsemani 215/75/15 mutiaiset.
Kannatti. Mielestäni jimnyn loistavat maantieominaisuudet eivät muuttuneet miksikään vrt. erittäin maltillisella at-kuvioinnilla olleet vanhat 225/75/15 nakit.
Itseasiassa ajonautinto jopa parani, kun mutiaisilla ei vetele läheskään niin pahasti kuin noilla vanhoilla urissa.
En tiedä sitten mikä on ero korottamattomassa ja/tai originaali renkailla olevassa pelissä.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 21.07.2015 14:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Wikke, en toki halua masentaa, mutta tohdin epäillä tuota tuuletusreikien kautta kuikuilua.
Ongelma kohtahan on juuri keskellä, keskimmäisten reikien välissä, änärin yläpuolella (piilossa altapäin siis).

Ai niin, kun tuo nyt on tarkoitus pitää hamaan loppuun asti itsellä, niin britti sivustoja selailtuani tulin siihen tulokseen että taidan vetää massat helmakoteloihin ja oviin.
Helmakotelo on kahdessa eri osastossa, keskellä koteloa on auton pituussuuntainen pelti. Toiseen osastoon saa pillin kynnysmuovin irroittamalla, toiseen kynnyksen sisäpuolen maton alta löytyvien reikien kautta.
Tuo omani on joskus 2006-2007 suojattu liikkeessä, eli olisi pitänyt/pitäisi suojata uudelleen mutta eipä tuosta 5-600 euroa enää raaski maksaa.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9369

LähetäLähetetty: 21.07.2015 15:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
Wikke, en toki halua masentaa, mutta tohdin epäillä tuota tuuletusreikien kautta kuikuilua.
Ongelma kohtahan on juuri keskellä, keskimmäisten reikien välissä, änärin yläpuolella (piilossa altapäin siis).


Niin epäilen minäkin. Mutta näissä pöntön päällä olevissakaan ei reunoissakaan näkynyt orastusta. Noh, jos huomenna hakisi uuden pömpelin niin samalla irrotuksella katselisi lisää.

Se otetaan vastaan mitä tulee. Smile Enkä siltikään ole pettynyt ajokkiin. Kohta kahdeksan vuotias tehtaan suojauksia (niitä olemattomia kivisuihku kohtia siis) lukuun ottamatta muutoin käsittelemätön, joskin on taajaan nimenomaan alustaltansa pesty. Erityisen huolella sorateillä ajon jälkeen.

Mutta muutoin omasta kokemuksesta ja muiden seuranneena, pidän sitä silti aika ongelmattomana ja luotettavana nökäreenä! Tuossa on vaihdettu olkalaakerit (ylläri) ja etujarrut. Jälkimmäisistäkään ei olisi tarvinnut kuin vain palat jotka nekään eivät vielä loppu olleet, mutta samalla vaivalla ja aukiololla vaihdoin levytkin kun hinta kaikille oli noin huntin. Tuo tuleva laatikoiden kardaanin josta katsurikaan ei edes jaksanut nillittää vaan totesi että normaalia huohottamista, stefan hinta N. 15€ ja työt (liikkeessä) reilun satkun. Ei jaksa itse ryhtyä. Näiden lisäksi vaihdon tarvetta ollut yhdelle palaneelle etuparkille ja toiselle kilven valoista.

Mutta kun huomioi mitä summia, siis oikeasta tonneja, on ihmisillä kulunut samassa ajassa eri autojensa korjauksiin, niin ei voi olla kuin tyytyväinen!
_________________
Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 21.07.2015 17:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eihän tuo suojaus ole itse tehtynäkään kummoinen homma jos pääsee rasvamontulle. Hommaa vaan kunnon aineet oikeisiin paikkohin. Just laittelin Subarun pohjaan kiveniskumassat näkyville osille, pitää vielä pohjamuovit ja sisälokarit irroitella ja suihkauttaa sinnekin kunnon massat.

Sangollinen lähti hiekkaa ja pölyä alustan sokkeloista eka yrittämällä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9369

LähetäLähetetty: 21.07.2015 19:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="Tapiok"]Eihän tuo suojaus ole itse tehtynäkään kummoinen homma jos pääsee rasvamontulle.quote]

No ei varmastikaan, edes vähän huolellisemmin tehtynäkään. En vain mitään massoja siihen tahtonut, vaikka tinka vaiheessa tätä ilmaiseksi käytännöllisesti katsoen tyrkytettiinkin.
_________________
Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 05.08.2015 16:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei ne prkleet kestä mitkään enää.
14 vuoteen ensimmäinen korjauskehotus, toisen lampun korkeussäätö ei toimi.
Ei tosin tarvitse käydä näyttämässä.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 05.08.2015 16:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niitä korkeussäätöjä kannataa käytellä aina silloin tällöin niin toimivat pidempään. Siis jos on manuaalinen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 05.08.2015 16:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rehellisyyden nimissä täytyy sanoa etten tiennyt/muistanut mokomia edes olevan Laughing
Manuaaliset ovat siis.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 11.08.2015 08:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No voi prkle, näkyy taas mehivän etuakselin toisen puolen kääntöpallo nestettä ulos.
Eli vetarin stefa vuotaa peräöljyä.
Ei ole kuin n 4v kun vaihdoin nekin olkatappiremontin yhteydessä, onko nuo tosiaan noin kulutustavaraa vai onnistuinko mokaamaan asennuksessa.
Muistaakseni stefat oli vielä suzukin omia osia, tosin bigjimnysta tilattu.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16577
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 11.08.2015 10:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Luulen et asennukses joku hama käyny...
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
GoPro
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Syy 2015
Viestejä: 118
Paikkakunta: Länsisuomi

LähetäLähetetty: 04.10.2015 22:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Omasta jimnystä palanut melkeen kaikki mittariston valot. Onko kokemuksia kuinka mutkikas homma purkaa pleksit ja systeemit pois että saa uudet polttimot heiteltyä. Nyt kun pimeet tulevat olis kiva nähdä koneen lämmöt ja tankkiviiksen. Niin ja onkos kellään tietoo minkälaisen systeemin pitäisi hommata että saa jimnyn katolle suksiboxin? kun yleensä vissiin myydään raudat ja kiinnikkeet jotka pultataan koriin kiinni muttakun jimnyssä on jo pituus suunnassa kattokaiteet niin minkälaista poikittaisrauta hässäkkää pitäis ruveta haeskelemaan? Lisäis meinaan se suksiboxi tuota ehkä hieman rajallista kuljetuskapasiteettia Very Happy Sais luolajahdeissa lapiot ja rautakanget sielä kuskattua.
_________________
Alta kumpujen kätköistä mullasta maan, nuo isännät kaivavat koiriaan!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 50, 51, 52  Seuraava
Sivu 39 Yht. 52

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com