OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

tarviiko MEJÄ:jälki lupia...
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Kokeet ja testit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Aris60
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Huh 2004
Viestejä: 3295

LähetäLähetetty: 12.09.2012 19:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On tiedossa ja ei tuo asiaan mitään uutta. Samat ongelmat jäävät edelleen selvittämättä. Ja kirjoittajakin on sama kuin ennen. Kahdella YM:n adjutantilla lisättynä Smile


Lainaus:
Hajujäljen tekeminen ei saa aiheuttaa maanomistajalle
vähäistä suurempaa haittaa. Jäljestämisestä ei
ole erikseen säädetty.


Esitin tuossa edellä muutaman kysymyksen, varmasti quide meidän kaikkien ymmärtämistä helpottaa jäsennellyt vastaukset eri tapauksissa. Itse en siihen kyllä kykene.

Ja sitten se koko jutun juju. Tuossa lainaamassasi tekstissä ei ole halaistua sanaa eikä kannanottoa tarvitaanko maanomistajan lupa! Ainoastaan on todettu, että jos koiraa pidetään irti tarvitaan maanomistajan lupa. Kaikki muu kirjoittajan tarkoittama jää oletuksen varaan. Perusteluitakaan ei löydy kannalle. Valitettavasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
guide
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2005
Viestejä: 2096

LähetäLähetetty: 12.09.2012 20:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, kyseistä opusta leimaa kokonaisuudessaan asioiden tarkempi perustelemattomuus mutta kyllä sen perusteella uskaltaisin esimerkiksi verijälkeä ilman maanomistajan lupaa tehdä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jarno.j.t
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2010
Viestejä: 926

LähetäLähetetty: 13.09.2012 20:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos , siis jos joku maanomistaja alkaisi asiasta käräjöimään , niin miten kävisi ? "Hajujäljen tekeminen ei saa aiheuttaa maanomistajalle
vähäistä suurempaa haittaa.
" , en ainakaan itse tiedä miten sen jäljen vedolla saisi aiheutettua suurempaa haittaa , toisekseen taitaa noi MEJÄ hommat tapahtua aika usein kesällä/ennen jahtikauden alkua ? , sitten tietysti tulee sekin että riistaeläimiä ei saa häiritä niiden lisääntymis aikana...

Itse kyllä omille palstoille luvan annan (olen vuokrasopparissa seuran kanssa sopinut että koiran koulutukseen saa joko minä tai seura antaa luvan) , eikä sitä tarvitse edes kysyä...ja eipä vielä kukaan ole sanonut että ei saisi verijälkeä vetää , päinvastoin , harrastusta pidetään hyvänä ja tärkeänä...

Mutta sen takia että harrastajat saavat alueita koe yms. käyttöön niin kannattaa aina kysyä että ei tahattomasti häiritse vaikka jotakin muuta koetta yms. Jo pelkästään että itsellä on metsästysoikeus seuran alueelle niin jos tiedän että joku hirvi/lintu..koe on tuloillaan tietylle alueelle niin osaan kyllä käydä jahdissa/käyttää koiria jo hyvissä ajoin muuallakin.. Wink

Kun aina ei kynsin ja hampain kannatta kaikista oikeuksistaan pitää jääräpäisesti kiinni...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Kokeet ja testit Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com