OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Rinnakkaisluvan peruminen?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
6mm br rem
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Syy 2006
Viestejä: 1631
Paikkakunta: Hämeen reunalla

LähetäLähetetty: 25.10.2011 15:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eipäs ole...
Rinnakkaislupa annetaan hallussapitoluvan voimassaoloajaksi, jollei sitä erityisestä syystä ole annettava lyhyemmäksi ajaksi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peura-esari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2007
Viestejä: 3209
Paikkakunta: Kaljalla

LähetäLähetetty: 25.10.2011 15:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ainakin kaikki pyssyt, mitä mulla on ollut tai on vieläkin rinnakkaisluvilla, ovat kaikki olleet voimassa 10v.
_________________
Nenäpunkki- mikä ihana tekosyy...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
6mm br rem
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Syy 2006
Viestejä: 1631
Paikkakunta: Hämeen reunalla

LähetäLähetetty: 25.10.2011 16:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

onko annettu vanhan lain aikaan? ainakin näin kun kirjoitin kertoo uusi laki.tietenkin käytäntöjä yllättäen voi olle monia..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Narttu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2011
Viestejä: 863

LähetäLähetetty: 28.10.2011 11:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse sain tuon rinnakkaisluvan vastikään ja ainakin minun ymmärtääkseni ovat voimassa max 10 vuotta. Eli jos hallussapitolupa kys. aseeseen on määräaikainen, niin luonnollisesti rinnakkaislupa ei voi olla voimassa pidempään.

Mutta nyt on sitten jätetty hankintalupahakemus omaan aseeseen.
_________________
Hankala nainen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
762-39
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Huh 2004
Viestejä: 1293

LähetäLähetetty: 28.10.2011 11:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taiga kirjoitti:
Me tehtiin keväällä isäukon kanssa sopimus, että hänen aseet (3kpl) siirretään minun nimiini, minulla oli niihin ennestään rinnakkaisluvat.
Isäukolle otettiin väljimpään kiväriin rinnakkaislupa (joka on voimassa toistaiseksi), jolla sitten saa lainailla kaikkia 'entisiä' aseitaan.

Tämä siksi, etteivät lupa-asiat tulevaisuudessa ainakaan helpotu, eikä perinnönjakotilanteessa tulisi mitään konflikteja.

Fiksusti tehty.
Meillä oli sama juttu ajankohtainen pari vuotta sitten, isä sairasti vakavasti ja kysäisin aselupa-asioista poliisiviranomaiselta.
Sieltä neuvottiin että minun kannattaa ilman muuta luvittaa aseet omiin nimiini kun niiden omistaja on vielä täydessä ymmärryksessä tekemään paperit, perinnönjaon kautta olisi työläämpää.

Siinäkin tapauksessa että perinnöllä ei ole monta jakajaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8949

LähetäLähetetty: 28.10.2011 12:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

6mm br rem kirjoitti:
onko annettu vanhan lain aikaan? ainakin näin kun kirjoitin kertoo uusi laki.tietenkin käytäntöjä yllättäen voi olle monia..

Laki on tosiaan muuttunut tuolta osin ja luvan voi saada myös toistaiseksi voimassa olevana. Uuden lain mukaan vain käsiaseisiin annetaan max. 5 v ja muihin aseisiin max. 10v rinnakkaislupia. Ennen 13.6.2011 se oli kaikille max. 10v.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com