OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

45/70 hirviluoti

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
sushi



Liittynyt: 03 Jou 2010
Viestejä: 4

LähetäLähetetty: 12.10.2011 23:27    Viestin aihe: 45/70 hirviluoti Vastaa lainaamalla viestiä

Kyseiseen kaliperiin pitäis löytää toimiva luoti. Koiran kans pyydän hirviä, eli harvemmin on täysin puhtaat ampumalinjat.
Olisiko antaa vinkkejä hyvistä luodeista ja myös luodeista joita kannattaa välttää?

kiitos vastauksista!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LuolaSaku
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Syy 2008
Viestejä: 368
Paikkakunta: Valkeala

LähetäLähetetty: 13.10.2011 06:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suosittelen koiramiehelle painavimmista päästä olevia murkuloita. Itse olen käyttänyt woodyn 405gr lihan pysäyttäjää reseptillä 3.4g vihtavuoren 130 ruutia. Lähtöjä on marlinin pitkäpiippuosesta n.620m/s mikä alkaa kyllä olemaan aika maksimirajoilla lähietäisyyksille ammuttaessa. Muista hirviluodeista ei ole kokemusta.
_________________
Vain harjoittelulla voi tulla mestariksi ja mestarithan harjoittelevat aina.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Iisi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Jou 2010
Viestejä: 264

LähetäLähetetty: 13.10.2011 08:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ks "lyijy vs kupari"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RKMJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Lok 2010
Viestejä: 574

LähetäLähetetty: 13.10.2011 08:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse käytän woodyn 350gr RN , vetää ku junan vessa. Hornadyt on ainakin minulla paukahtunu hajalle osumista joten ne on harjotus luoteina, syy tuohon hajoamiseen todennäkösesti liian kovat vauhdit Smile. Tuo woody kestää ihan jonkin verran risu ja puukontaktia, vaikkei se saa olla itse tarkoitus. Eipähän kuitenkaan ole haittaa risuista jos vahingossa ampumalinjalle sattuu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Unforgiven
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2005
Viestejä: 2819

LähetäLähetetty: 13.10.2011 09:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RKMJ kirjoitti:
Itse käytän woodyn 350gr RN , vetää ku junan vessa. Hornadyt on ainakin minulla paukahtunu hajalle osumista joten ne on harjotus luoteina, syy tuohon hajoamiseen todennäkösesti liian kovat vauhdit Smile. Tuo woody kestää ihan jonkin verran risu ja puukontaktia, vaikkei se saa olla itse tarkoitus. Eipähän kuitenkaan ole haittaa risuista jos vahingossa ampumalinjalle sattuu.


Samaa olen kuullut/nähnyt.

Rhinosta olen kuullut kehuja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hellmi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2010
Viestejä: 343
Paikkakunta: pohojois pohojanmaa

LähetäLähetetty: 13.10.2011 09:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gun hill laajeneva lyijyluoti 423gr(3,4g n133=580m/s guide gunista) ja 470gr kannattaa myös kokeilla.On toiminut itsellä ainakin kuin junan vessa.Woodyt ja rhinot myös ok.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LuolaSaku
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Syy 2008
Viestejä: 368
Paikkakunta: Valkeala

LähetäLähetetty: 13.10.2011 09:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ja hittolainen kun tekisi mieli testata 500gr woodia että mitenköhän tuo toimisi. Voisi tehdä semmosen kunnon lähitaistelu petruunan. Tietäisi vaan millä ruutimäärällä alottaisi latailut...
_________________
Vain harjoittelulla voi tulla mestariksi ja mestarithan harjoittelevat aina.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jtjh
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Hei 2006
Viestejä: 183
Paikkakunta: viluvirta

LähetäLähetetty: 13.10.2011 10:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LuolaSaku kirjoitti:
ja hittolainen kun tekisi mieli testata 500gr woodia että mitenköhän tuo toimisi. Voisi tehdä semmosen kunnon lähitaistelu petruunan. Tietäisi vaan millä ruutimäärällä alottaisi latailut...
sitten kun vielä porttaat luodin sillai ku 458win keskusteluissa kuvasta näkyy, niin aukeaakin hiukan osuessa. varma lähitaistelu kuula sitten.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LuolaSaku
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Syy 2008
Viestejä: 368
Paikkakunta: Valkeala

LähetäLähetetty: 13.10.2011 13:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jtjh kirjoitti:
LuolaSaku kirjoitti:
ja hittolainen kun tekisi mieli testata 500gr woodia että mitenköhän tuo toimisi. Voisi tehdä semmosen kunnon lähitaistelu petruunan. Tietäisi vaan millä ruutimäärällä alottaisi latailut...
sitten kun vielä porttaat luodin sillai ku 458win keskusteluissa kuvasta näkyy, niin aukeaakin hiukan osuessa. varma lähitaistelu kuula sitten.


No varmasti. Kun vaan tosiaankin tietäisi millä aloitusmälleillä kannattaisi lähteä kokeilemaan. Onkohan(varmasti on) joku joskus testaillut noita 500gr murkuloita marlinissa? Kaveri ampuu niitä ja 550gr kuulia lotilla joten saisin helposti joitakin luoteja testiin...
_________________
Vain harjoittelulla voi tulla mestariksi ja mestarithan harjoittelevat aina.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12227

LähetäLähetetty: 13.10.2011 22:08    Viestin aihe: Re: 45/70 hirviluoti Vastaa lainaamalla viestiä

sushi kirjoitti:
Kyseiseen kaliperiin pitäis löytää toimiva luoti. Koiran kans pyydän hirviä, eli harvemmin on täysin puhtaat ampumalinjat.
Olisiko antaa vinkkejä hyvistä luodeista ja myös luodeista joita kannattaa välttää?

kiitos vastauksista!


Monenlaista:
http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=9400

Northforkia
http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=62684&postdays=0&postorder=asc&start=15

Barnesin TSX:stä taas jotain: http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=71445
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com