OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Metsäkanalinnun pesintä
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 34, 35, 36  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
juse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Jou 2004
Viestejä: 4723

LähetäLähetetty: 16.07.2012 22:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oulun korkeudella ne teeripoikueet mitä oon löytänyt tähän mennessä niin 5-7 poikasta... en oo paljoa käynyt metässä. muutamia yksinäisiäkin ruskeita lintuja toki näkynyt..

kyllä se poikuekoko mahtaa kaiken rehellisyyden nimissä olla pienempi kuin viime vuonna, mutta kyllä niitä poikueita kuitenkin valitettavasti tuolla metsissä taas on. Smile
_________________
Hatun noston kruunaa roston, suussa palaa sippiboston
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-Myke-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Lok 2010
Viestejä: 172

LähetäLähetetty: 17.07.2012 09:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

juse kirjoitti:
Oulun korkeudella ne teeripoikueet mitä oon löytänyt tähän mennessä niin 5-7 poikasta... en oo paljoa käynyt metässä. muutamia yksinäisiäkin ruskeita lintuja toki näkynyt..

kyllä se poikuekoko mahtaa kaiken rehellisyyden nimissä olla pienempi kuin viime vuonna, mutta kyllä niitä poikueita kuitenkin valitettavasti tuolla metsissä taas on. Smile


Joo kyllähän niitä on näillä mestoilla poikueita ollut, se mikä ihmetyttää niin yhteenkään riekkopoikueeseen en oo törmänny! Viime syksynä oli poikue käytännössä joka suon reunalla minunki metsästysalueella ja keväällä hankikeleillä löytyi riekkoja vaan nyt ei...ovatko vaan niin piilossa sitten poikasten kanssa ja eri alueilla entä sitten kun poijjat kasvaa? Rolling Eyes
_________________
Oon kai mää ennenki..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Weigga
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Hei 2012
Viestejä: 141
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 17.07.2012 10:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Enpä ole tässäkään nähnyt isoja poikueita. Metsolla 1+4, mutta saattoi olla lisääkin, kun oli niin tiheä kuusipuska kohalla minne pojat meni. Pyillä näkynyt 1+2 1+4 ja 1+1
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Esaah
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Jou 2005
Viestejä: 382
Paikkakunta: Taivalkoski

LähetäLähetetty: 17.07.2012 15:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koppelolla 1 poikanen, pyyllä 2. Lentää lepattivat jo.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Hysse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Kes 2011
Viestejä: 337

LähetäLähetetty: 17.07.2012 17:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aika paljon tullut vastaan yksittäisiä lintuja tänä kesänä ja viimeisimmät havainnot oli koppelolla kolme poikasta ja pyyllä kaksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hylsysoppa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Huh 2006
Viestejä: 2927
Paikkakunta: suomi

LähetäLähetetty: 17.07.2012 17:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Weigga kirjoitti:
Enpä ole tässäkään nähnyt isoja poikueita. Metsolla 1+4, mutta saattoi olla lisääkin, kun oli niin tiheä kuusipuska kohalla minne pojat meni. Pyillä näkynyt 1+2 1+4 ja 1+1


Juuri tällaisia poikueita on näkynyt täällä välisuomen rajan tuntumassa. Kato(kylmä) on vissiin käynyt heti kuoriutumisen jälkeen ja osa poikueista on sitten koon perusteella siitä toisesta muninnasta.
Koppelolla eilen 4 teyren kokoista palleroa perässä.
Onneksi wanhaa lintua on kumminkin reippaasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Weigga
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Hei 2012
Viestejä: 141
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 17.07.2012 18:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hylsysoppa kirjoitti:
Weigga kirjoitti:
Enpä ole tässäkään nähnyt isoja poikueita. Metsolla 1+4, mutta saattoi olla lisääkin, kun oli niin tiheä kuusipuska kohalla minne pojat meni. Pyillä näkynyt 1+2 1+4 ja 1+1


Juuri tällaisia poikueita on näkynyt täällä välisuomen rajan tuntumassa. Kato(kylmä) on vissiin käynyt heti kuoriutumisen jälkeen ja osa poikueista on sitten koon perusteella siitä toisesta muninnasta.
Koppelolla eilen 4 teyren kokoista palleroa perässä.
Onneksi wanhaa lintua on kumminkin reippaasti.


Näin jotenkin se on mennyt, mutta eiköhän syksyllä ainakin parit pyyt ole pataankin asti. Nuo linnut mitä näin niin osasi jo lentää jonkun matkaa, pyyt oikeastaan aika hyvinkin Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
oopee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Syy 2011
Viestejä: 455
Paikkakunta: ks

LähetäLähetetty: 17.07.2012 22:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään uutisista kuultua:suomessa on ollut keskimääräistä lämpimämpi alkukesä! Ei ymmärrä..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mäntyaho
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Maa 2012
Viestejä: 9
Paikkakunta: kuusamo

LähetäLähetetty: 17.07.2012 22:29    Viestin aihe: kuusamo Vastaa lainaamalla viestiä

kuusamossa satoi juhannuksen jälkeen räntää ja katoa poikueissa on tullut. Paljon yksinäisiä naaraita. Joitain poikueita olen nähnyt(liikun työkseni metässä). Parhaassa teeripoikueessa 9 tipua. Huonoiten ovat pärjänneet koppelopoikueet. En itse ole nähnyt kuin yksinäisiä lintujaja kaveri kertoi nähneensä kaksi poikasta koppelolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tönöttäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2011
Viestejä: 2822
Paikkakunta: K-S

LähetäLähetetty: 18.07.2012 07:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

oopee kirjoitti:
Tänään uutisista kuultua:suomessa on ollut keskimääräistä lämpimämpi alkukesä! Ei ymmärrä..


..no tää keskikesä onkin ollut ihan perseestä. Laughing
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=A5RgSgQ6BUU
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peura-esari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2007
Viestejä: 3209
Paikkakunta: Kaljalla

LähetäLähetetty: 18.07.2012 10:30    Viestin aihe: Re: kuusamo Vastaa lainaamalla viestiä

Mäntyaho kirjoitti:
kuusamossa satoi juhannuksen jälkeen räntää ja katoa poikueissa on tullut. Paljon yksinäisiä naaraita. Joitain poikueita olen nähnyt(liikun työkseni metässä). Parhaassa teeripoikueessa 9 tipua. Huonoiten ovat pärjänneet koppelopoikueet. En itse ole nähnyt kuin yksinäisiä lintujaja kaveri kertoi nähneensä kaksi poikasta koppelolla.


Ne on varmaan sitten kaikki kuusamon koppelot poikineen kuusingin varrella, kaveri oli siellä juuri kalassa ja sanoi ettei ikinä ole näkynyt niin paljon mettopoikueita.. Aivan rantapuskissa olivat kaikki, isoja poikueita..
_________________
Nenäpunkki- mikä ihana tekosyy...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hitleri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2006
Viestejä: 4744

LähetäLähetetty: 18.07.2012 14:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pyypoikue tälle päivälle havaintona, jossa kolme poikasta. Lisäksi raavas mehto ja ukkotöyr. Sateet on ehkä jossain paikoin verottaneet poikasmäärää, mutta kyllä niitä silti hirvimiesten harmiksi lintujakin tuolla saloilla vaan on...
_________________
Vaan varmoilta paikoilta ohi!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iiroS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Hei 2005
Viestejä: 3864
Paikkakunta: E-Savo

LähetäLähetetty: 18.07.2012 14:54    Viestin aihe: Re: kuusamo Vastaa lainaamalla viestiä

Peura-esari kirjoitti:
Mäntyaho kirjoitti:
kuusamossa satoi juhannuksen jälkeen räntää ja katoa poikueissa on tullut. Paljon yksinäisiä naaraita. Joitain poikueita olen nähnyt(liikun työkseni metässä). Parhaassa teeripoikueessa 9 tipua. Huonoiten ovat pärjänneet koppelopoikueet. En itse ole nähnyt kuin yksinäisiä lintujaja kaveri kertoi nähneensä kaksi poikasta koppelolla.


Ne on varmaan sitten kaikki kuusamon koppelot poikineen kuusingin varrella, kaveri oli siellä juuri kalassa ja sanoi ettei ikinä ole näkynyt niin paljon mettopoikueita.. Aivan rantapuskissa olivat kaikki, isoja poikueita..

Minä olin juhannuksen jälkeen Kitkan yläpuolisella osalla ja en nähnyt yhtään lintua, kävelyä tuli metsässä ja jokivarressa melko reippaasti. Samoin vettä ja räntää...
_________________
Annan toisten mä talletella suuret setelit...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mäntyaho
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Maa 2012
Viestejä: 9
Paikkakunta: kuusamo

LähetäLähetetty: 18.07.2012 15:03    Viestin aihe: Re: kuusamo Vastaa lainaamalla viestiä

Peura-esari kirjoitti:
Mäntyaho kirjoitti:
kuusamossa satoi juhannuksen jälkeen räntää ja katoa poikueissa on tullut. Paljon yksinäisiä naaraita. Joitain poikueita olen nähnyt(liikun työkseni metässä). Parhaassa teeripoikueessa 9 tipua. Huonoiten ovat pärjänneet koppelopoikueet. En itse ole nähnyt kuin yksinäisiä lintujaja kaveri kertoi nähneensä kaksi poikasta koppelolla.


Ne on varmaan sitten kaikki kuusamon koppelot poikineen kuusingin varrella, kaveri oli siellä juuri kalassa ja sanoi ettei ikinä ole näkynyt niin paljon mettopoikueita.. Aivan rantapuskissa olivat kaikki, isoja poikueita..
itse en ole kuusinkijoki varressa nähnyt poikueita mutta en ole käynyt kuin neljä reissua yläjuoksulla. Se jokivarsi on ollut kyllä hyvää mehtoaluetta. Hienoa että on onnistuneitakin näkynyt. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Jou 2004
Viestejä: 4723

LähetäLähetetty: 18.07.2012 18:15    Viestin aihe: Re: kuusamo Vastaa lainaamalla viestiä

iiroS kirjoitti:

Minä olin juhannuksen jälkeen Kitkan yläpuolisella osalla ja en nähnyt yhtään lintua, kävelyä tuli metsässä ja jokivarressa melko reippaasti. Samoin vettä ja räntää...

Luulisin iiro, että tuohon aikaan Kuusamon korkeudella, etenkin tänä vuonna ollut vielä kuoriutumatta aika pitkälti.. Confused
_________________
Hatun noston kruunaa roston, suussa palaa sippiboston
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 34, 35, 36  Seuraava
Sivu 15 Yht. 36

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com