OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

ruuti-ukkoja tampereen seudulla?

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Mustaruutiaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jarion



Liittynyt: 24 Mar 2010
Viestejä: 2
Paikkakunta: tampere

LähetäLähetetty: 24.11.2010 20:39    Viestin aihe: ruuti-ukkoja tampereen seudulla? Vastaa lainaamalla viestiä

Olen 27 vuotias kaveri tampereelta ja olen todella kiinnostunut mustaruuti revolvereista ja ammunnasta. onko täällä suunnalla harrastajia ja jos on niin miten olette aloittaneet ja missä vaiheessa harrastus on nyt?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ojh
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 497

LähetäLähetetty: 25.11.2010 23:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En tiedä ihan Tampereella, mutta Orivedellä on hyvinkin vilkasta mustaruutiharrastusta, sieltähän koko touhu aikanaan Suomessa lähti. Lempäälän Ampujissa on myös mustaruutimiehiä. Katso vaikka tältä sivulta tulosluetteloita, sieltä niitä nimiä ja seuroja löytyy:

http://www.ampumaurheiluliitto.fi/lajit/mustaruuti/kilpailutoiminta_ja_kilpailukale/tulokset/2010/

Revolverilajeja ovat Colt (nallilukko, alkuperäisase), Mariette (nallilukko, replika), Remington 50 m (nallilukko) ja Smith&Wesson (takaaladattava patruunarevolveri).

Itse aloitin viisi vuotta sitten nallilukkorevolverilla, ihan omin päin kun omassa seurassa ei muita mr-ampujia ole. Sittemmin pistoolikalustoa on tullut lisää, ja pikkuhiljaa rakennussarjasta valmistuu ensimmäinen mr-kivääri, josta pitäisi kevään tullen ottaa ensisavut. Kotimaan kisoja olen kiertänyt ilman mainittavaa menestystä, paitsi SAHS:n syyskilpailuista on tullut pari palkintosijaa. Niin että varo vaan, kun nokipyssyille antaa pikkusormen niin pian on käsi mustana kyynärpäätä myöden.
_________________
Mitä vanhemmaksi tulen, sitä parempi olin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jarion



Liittynyt: 24 Mar 2010
Viestejä: 2
Paikkakunta: tampere

LähetäLähetetty: 26.11.2010 08:01    Viestin aihe: orivesi? Vastaa lainaamalla viestiä

saako orivedellä sitten käydä ampumassa kuka vain vai pitääkö liittyä oriveden ampujiin?
täytyypä soitella tänään niitten puheenjohtajalle ja liittyä niin saa sitten varmasti käydä ampumassa heidän radallaan ja kai se lupakin heltiää paremmin kun kuuluu ampumaseuraan.
toki ei pitäisi siinä olla mitään kun pelaan ammatikseni noitten r-aineitten kanssa kun teen panostajan hommia.
on mulla metsästys korttikin jos se siinä luvan hankinnassa mitään painaa.
mitä revolveria suosittelet näin alkuun?
olen katsellut piettan ja ubertin aseita. nuo piettat ei ainakaan ole hinnalla pilattuja ja niitä tuossa lähdeniemellä tuntuu olevankin.
minkä hintaisia ovat ruudit,rasvat,kuulat ja välitulpat? ruudit varmaan haen sitten suoraan vihtavuoresta kun siellä tulee muutenkin käytyä aina välillä. tiä sitten tekeekö ne siellä mustaa jauhoa pitää kysellä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kuuhullu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Jou 2006
Viestejä: 199
Paikkakunta: Vantaa

LähetäLähetetty: 26.11.2010 18:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suomessa ei valmisteta mustaaruutia. Tuontitavaraa Wanoa tai Sveitsiläistä, alkuun pääsee molemmilla. Sveitsiläisetä no.1-2 revolverille ja Wano FF. Suurin osa käyttää Sveitsin no2 sopii vielä kivääreihinkin. Suosittelisin enemmän Ubertin valmistamia ennen Piettaa. Paras käydä kokeilemassa mikä tuntuu parhaalta omaan käteen. Mustaruutiampujan arkeen kuuluu tietyllä tapaa luotien ja pallojen valaminen,mutta saahan noita Lähdeniemeltä valmiinakin. Samasta paikasta saat sitten muutkin tarvittavat oheistarvikkeet.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ojh
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 497

LähetäLähetetty: 26.11.2010 21:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nykyisin Piettan ja Ubertin laatu lienee jokseenkin yksi-yhteen. Minulla on molemmat Remington-mallisina, ja tykkään enemmän Piettan kahvan muodosta. Yksi aspekti aseen valinnassa on jyvän kiinnitys. Nimittäin on jokseenkin varmaa että paketista otettu ase ei ammu heti sivusuunnassa kohdalleen. Jos jyvä on lohenpyrstössä siirrettävä, asia on helppo korjata. Jos taas jyvä on kiinteä, tilanne on hankalampi.

Jos on varaa sijoittaa vähän enemmän, suosittelen Pedersolin aseita. Korkein laatutaso on sitten Feinwerkbau, jolla yleensä kisoissa viedään mitalit.

Aseen malliksi kannattaa valita joko Remington tai Rogers&Spencer. Colt-mallista ei kannata valita jos aikoo oikeasti ampua tarkkuutta, koska Coltista irroitetaan aina piippu puhdistusta varten, eikä piippu asetu aina samaan linjaan takaisin laitettaessa. Lisäksi Coltin takatähtäin on hanassa, kun muissa se on rungossa.

Välitulppia ei ole pakko käyttää, ruudin ja kuulan väliin voi laittaa täytteeksi mannaryynejä.
_________________
Mitä vanhemmaksi tulen, sitä parempi olin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Trapper
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Maa 2004
Viestejä: 962

LähetäLähetetty: 28.11.2010 14:20    Viestin aihe: Re: orivesi? Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="jarion"]saako orivedellä sitten käydä ampumassa kuka vain vai pitääkö liittyä oriveden ampujiin?quote]

Tähän täytyy todeta, että ei ampumaradoille kaivata, minnekään, vapaamatkustajia. Ampumaradan ylläpito on aikaa vievää ja kallista, etenkin nykyisten ympäristösäännösten aikana. Myös kiinteä infra ei ole ilmaista pitää yllä.

Tottakai pitää joko a) liittyä jäseneksi tai b) niillä radoilla joilla se on mahdollista, ostaa ratakäyntiä varten lippu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Mustaruutiaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com