OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

pillitys saaliit kaudella 2010-2011
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
massimo85
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2006
Viestejä: 1536
Paikkakunta: Mikkeli

LähetäLähetetty: 22.11.2010 16:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

taivassalo kirjoitti:
et kai sentään kettua yrittänyt sillä pillillä matkia
Nimen omaan kettua koitin imitoida Shocked
Tiedä häntä, tuliko se sitä ääntä ihmettelemään vai oliko muuten vaan kulmilla. voihan se olla et kävi vaan ihmettelemään jotta toi jänis on jo patakypsä kun noin oudosti huutaa!
http://www.facebook.com/photo.php?pid=31616516&l=ccebcb444b&id=1013674331


Olitko jonku haaskan luona pillittelee ku tossa kuvassa lukee että kyttyyllä? Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
taivassalo
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Elo 2007
Viestejä: 18

LähetäLähetetty: 22.11.2010 19:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mulla on semmonen paikka missä ketut kulkee luonnostaan, sopivasti navetan päädyssä, ylisiltä kyttään. kävin kyllä päivällä nakkaamassa ruuantähteet jääkaapista siihen ja linnut piti melkoista rallia. Kaippa siellä joku hajukin vielä tallella oli
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8412
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 22.01.2011 18:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään tuli se päivä kun meikäläinen ampu elämänsä ENSIMMÄISEN pilliketun Laughing Tais olla kolmas kerta kun olin pillittämässä...

Hiihtelin sellaiseen kahden metsän välisen pellon reunaan, jonka vierestä virtaa joki. Paikka on tunnettu kaiken riistan kulkureittinä. Tarkoitus oli kaurista kytistellä kun niitä on siellä liikkunu. Noh, ajattelin et ajan kuluksi voi hieman GHJ-pilliin puhallella, ei kauriit siitä pelästy. Noh, puhalsin ensin hetken hiiriääntä. Ku ei mitään näkyny niin vaihdoin jänisääneen.

Puhalsin parin minuutin välein sellaisen 10s sarjan, viis sarjaa varmaan kokonaisuudessaan. Sit pistin pillin taskuun ja ajattelin et katsellaan mitä näkyy. Odottelin varmaan 10 min enkä kettua edes enää ajatellu, niitä kauriita vaan. Sit huomasin vasemmas silmäkulmas vilahduksen. KETTU. Seisoi 50m pääs paikallaan ja katsoi mua. Noh, kettu lähti juoksemaan pellollepäin eli sinne mun eteen. Yritin hiukan pyssyä nostaa, mut kettu pysähty tuijottamaan. Ajattelin et tää on täs!! Crying or Very sad

Kettu ampaisi poispäin ja meikäläinen tempaisi CZ:n poskelle. Vaan kettu teki virheen ja pysähty. Äkkiä kettu ristikkoon istuvaltaan kyynerpäät polviin tuettuna ja puristus. Jäi mielikuva et heilahti hiukan persusta päin. Näin kyl kiikarista pöllähdyksen ja et kettu kaatu Smile Taakse osu mut onneksi oli ne kuuluisat kovaksi ladatut Noslerin Ballistic Tipit piipussa niin ketulla tuli "aikamoinen pipi". Noh, äkkiä sukset jalkaan ja ketun luo lopettamaan eläimen kärsimykset.

Oli kyl uskomaton fiilis Smile En oo vuosiin saanu kettua petkutetuksi saaliiksi. Pakko tuohon pilliin on uskoa vaikka aiemmin se on epäilyttäny... Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Löllö
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Huh 2007
Viestejä: 317
Paikkakunta: Liminka

LähetäLähetetty: 25.01.2011 08:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JokuUkko kirjoitti:
Tänään tuli se päivä kun meikäläinen ampu elämänsä ENSIMMÄISEN pilliketun Laughing Tais olla kolmas kerta kun olin pillittämässä...



Oli kyl uskomaton fiilis Smile En oo vuosiin saanu kettua petkutetuksi saaliiksi. Pakko tuohon pilliin on uskoa vaikka aiemmin se on epäilyttäny... Laughing

Onneks olkoon eka pilliketusta, mihin kellon aikaan ketun sait houkuteltua esiin? Oli se itelläki hieno tunne kun vuos sitte sain ekan ja vielä eka reissulla ja mulla oli käytössä myös GHJ, hyvä on pilli, sen jälkeen en ole kettua pillillä saanu hollille houkuteltua, pellon reunalle haukahteleen kylläki useemman kerran, nyt on ketut olleet noilla "mun jahtialueilla" tosi vähänä niin oon jättäny ne vähäset ajoiramiehille, nyt alakaa oleen lumet siinä mallilla että alakaa jänisjahista olle hohto pois kun koira joutuu ryösiin jäniksen perässä ja kiihkeet ajot on tältä kauvelta toistaseksi takana ja tarkotus pennuttaa nyt keväällä tuo jäniksen ajokone niin täytyy aatella noita sen tissejä ettei vaurioidu tuolla hengessa ryösiessa että pystyy kunnolla penikat imettään, niin aattelin että pitää panostaa loppukaus tuohon ketun pillittämiseen tähän kylän pinnan alueille..
_________________
http://helimarinronja.nettisivu.org/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
impe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Lok 2004
Viestejä: 597
Paikkakunta: Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 25.01.2011 09:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Löllö kirjoitti:
Oli se itelläki hieno tunne kun vuos sitte sain ekan ja vielä eka reissulla ja mulla oli käytössä myös GHJ, hyvä on pilli, sen jälkeen en ole kettua pillillä saanu hollille houkuteltua, pellon reunalle haukahteleen kylläki useemman kerran, nyt on ketut olleet noilla "mun jahtialueilla" tosi vähänä niin oon jättäny ne vähäset ajoiramiehille, nyt alakaa oleen lumet siinä mallilla että alakaa jänisjahista olle hohto pois kun koira joutuu ryösiin jäniksen perässä ja kiihkeet ajot on tältä kauvelta toistaseksi takana ja tarkotus pennuttaa nyt keväällä tuo jäniksen ajokone niin täytyy aatella noita sen tissejä ettei vaurioidu tuolla hengessa ryösiessa että pystyy kunnolla penikat imettään, niin aattelin että pitää panostaa loppukaus tuohon ketun pillittämiseen tähän kylän pinnan alueille..


Kohtalaisen pitkä lause. Laughing Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Löllö
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Huh 2007
Viestejä: 317
Paikkakunta: Liminka

LähetäLähetetty: 25.01.2011 11:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

runosuoli suoltaa tavaraa.. Wink
_________________
http://helimarinronja.nettisivu.org/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8412
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 25.01.2011 16:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu, taisi olla noin 16.30 kello kun paukautin tuon ketun. Itelläkin oli vasta 3 pillityskerta joten saatto olla 99% hyvää tuuria matkassa.

Nyt iski oikeen innostus tuohon kettuhommaan. Meillä on liikaa kettuja, eikä niitä meidän alueella metsästä monikaan. Alueella, jossa ite enimmäkseen pyörin (ehkä noin 2x3km) ei tietääkseni metsästä kukaan kettuja. Olen jo pitkään miettiny miten noita sais vähennettyä, kun tuntuu et jänis- ja fasaanikannat on ihan maissa ollu useamman vuoden. En oo oikeen muuta syytä keksiny kun tuon repolaisen. Jos tää pillihomma nyt alkais pelittää niin et pari kolmekin kettua sais vuodes, niin siitäkin varmaan olis apua...

Piru vie kun pääsis pian uusiksi kokeilee. Olen ajan kuluksi koittanu valmiiksi katsella kartasta ja suunnitella hyviä pillityspaikkoja Smile Onko porukka miten tota tuulta huomioinu. Viimeks olin pellon reunassa niin et tuuli puhalsi pellollepäin, mut sieltä vaan se kettu tuli selän takaa myötätuuleen... Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Löllö
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Huh 2007
Viestejä: 317
Paikkakunta: Liminka

LähetäLähetetty: 25.01.2011 21:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kun itte sain ketun niin sillon tuuli minusta kattoin vasemmalta oikeelle ja kettu tuli suoraan edestä, n. 150m pitkin peltoa. Ois kettu päässy mettää pitkin lähemmäksikkin ja kiertään lähes vastatuuleenki mutta ei ainakaan nyt tullu. Kannattaa varmaan kattella jälistä et mihin alueelle on kettu asettunu päivämakuulle ja sen mukaan suunnitella passi, varmaan tuosta tuulen suunnasta on kuitenki apua jos aattelee et kettu ois tuulen alapuolella niin ainaki ääni kuuluu ketulle paremmin
_________________
http://helimarinronja.nettisivu.org/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
holleloenen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2010
Viestejä: 442

LähetäLähetetty: 26.01.2011 00:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kuulostaa lupaavalta ku porukka saanu pillillä kettuja nurin, ite sain maanantaina Nordikin kotio ja nyt innoissaan on reenattu ja kun vain pääsin tositoimiin..
ja repolaiselle ei anneta armoa, arvelin 9.3:n ottaa mukaan..
kettuja on omilla jahtimailla ihan s/(%¤¤/sti...!
_________________
Siperia opettaa ja kainuu jatkokouluttaa..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8412
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 26.01.2011 17:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siitä nordicin mukana tulevasta (jos haluaa) opas-DVD:stä olis varmasti apua. Ite kattelin vaan Youtubesta pätkiä ja opettelin matkimaan niitä ääniä Rolling Eyes Sitäkään ei tosin paljon voinu tehdä, ku tyttöystävä meinas heittää pihalle ku äänet oli niin karmeita... Shocked

Syksyllä tuli harakoita ammuttua tuon pillin avulla. Päättelin sit ettei mun jäniksenrääynnässä oo paljon vikaa ku harakoihin uppos. Noh, nyt uppos sit kettuunkin.

Mulla on sellanen kutina, et sillä jahdin asettelulla (passipaikka, ketun makuupaikka, tuulen suunta, ilma, vuodenaika, äänetön kulkeminen jne.) on suurempi merkitys kuin tuolla itse äänellä ja sen hienoilla sävyillä. Ja rutosti tuuria kans tarvitaan... Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
holleloenen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2010
Viestejä: 442

LähetäLähetetty: 26.01.2011 18:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

meillä kans sama peli, emannus meinasi heittää ukon sekä pillin pihalle ku iltasellä vähä reenailin.. tottakai ensin kateltiin joku pari tuntia tubesta pillitys videoita ja niitä sitte matkittiin.. nyt kun vaan kerkiäis luontoon kokeilemaan..
_________________
Siperia opettaa ja kainuu jatkokouluttaa..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8412
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 26.01.2011 19:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu, meinasin kans parin viikon sisällä keretä ottamaan uusintaerän Laughing Saa nähdä sitten vieläkö olis tuuria matkassa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tube15
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Elo 2004
Viestejä: 177
Paikkakunta: Kajaani

LähetäLähetetty: 31.01.2011 12:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Holleloenen?!
Onko mehtuumaat Kajaanissa vai missä päin? Oisi kyllä itellähi mukava joskus kokeilla tuota pillityshommaa..
_________________
"Ehkä otin, ehkä en"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
drazeni
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 15 Mar 2009
Viestejä: 63
Paikkakunta: kuopio/kainuu

LähetäLähetetty: 31.01.2011 14:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

itekin kajaanissa asustellu taaperosta asti, nyt tuli syksyllä muutettua kuopioon. Liekkö kajaanin kaatopaikan takana vielä kaupungin lupaläntit? Tuli joskus jänistä ajatettua siellä. Saattas muutama kepekin noilla kulmilla asustella Laughing tai sitten salokettuja valtionmailta. Kyllä tuo tuntuu saloketuillekin hyvin toimivan, ainaki suomussalmella Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tube15
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Elo 2004
Viestejä: 177
Paikkakunta: Kajaani

LähetäLähetetty: 02.02.2011 09:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näky kaupungin sivuilla olevan kaks lohkoa joihin saa luvat jäniksen metsästykseen, mut ei koskenut pienriistaa?! Tarkoittaako se sit pelkkiä lintuja vai sit kaikkea pienriistaa pedoista lähtiin. Täytys varmaa kysäistä sitä kaupungilta.

Toinen lohko taisi nimen omaan olla siellä kaatopaikan ympäristössä ja toinen Ison-Ruuhijärven maastossa.
_________________
"Ehkä otin, ehkä en"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 3 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com