Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 21437 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 10.04.2018 16:41 Viestin aihe: Suzuki grand vitaran kytkin ei pelaa. Kytkinneste? |
|
|
Juu eli oli sukkiksen sukisukista heittänyt kytkimen pois pelistä tuossa ku seisoi pari kuukautta. Se on joku 2003 vai 2004 vuosimallia oleva pösön 1,6 diesel koneella. Vaihteita ei siis saa päälle ja kytkin poljin on aivan veltto. Katsoin pikana konepellin alle ja näyttäs että siellä on törpöt jarrunesteelle, ohjaustehostajalle ja sitte joku pieni vastaava törppö. Mietin olisko se kytkimen tehostajalle? Siellä oli reilusti minimiviivan alla nestepinta.
Kysymys kuuluu mitähän tuo kytkinneste on? Ohjekirjaa kun ei ole mistä katsoa. Ja pitääkö järjestelmä ilmata ja miten se tapahtuu. Osaisko joku täällä sanoa ja ohjeistaa näinkin huonoa automekaanikkoa. _________________ Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jussi72 Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Jou 2004 Viestejä: 1656
|
Lähetetty: 10.04.2018 18:23 Viestin aihe: |
|
|
Sukisukista mitäön tietämättä, mutta nestekytkimistä noin muuten: neste on jarrunestettä ja ilmausruuvi löytynee työsylinterin kyljestä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RS Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Tam 2017 Viestejä: 121
|
Lähetetty: 10.04.2018 23:59 Viestin aihe: |
|
|
Siellä mitään kytkimen tehostajaa ole,pelkkä työ ja käyttö sylinteri vaan. Ja aikasta selvää on ettei se mokoma kytkytin taida toimia jos mehut valunu veks... _________________ Se ei skulaa joka skagaa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 21437 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 11.04.2018 16:04 Viestin aihe: |
|
|
Juu no mä nuosta termeistä tiedä. Joku vaan ohimennen puhu tehostajasta. Mutta korkista löysin merkin dot-3 ja dot-4. dot-4 jarrunestettä sitte laitoin. Ilmausruuvi meleko pahassa paikassa ja piukan oloinen eli en alkanu tuossa lumihangessa sitä muljaamaan. Sen verran sain kytkimeen eloa että alko vaihteet mennä hyvin päälle. Sitte testiajo miten jarrut yms ku tossa seisonu niin eikös kierrokset jääny tasan 2900.. eikä noussu siittä vaikka kuinka paino kaasua. Sukkis sano että ilmamassaanturi likainen. Ja neuvo missä se saattaa olla. Pieni tiedustelu ja sieltä ilmakanavista löyty jotaki "karvoja" jota varovasti putsailin ja niin vain kierroksetkin alkas löytyä. On se kyllä kätevä ku on vaimo joka osaa neuvoa miten hoitaa miesten työt. _________________ Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sundiz Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hel 2013 Viestejä: 301 Paikkakunta: HKI
|
Lähetetty: 11.04.2018 18:28 Viestin aihe: |
|
|
Kannattaa selvittää minne nuo nesteet on hävinneet. Itse ei tullut katsottua minne edellisen auton nesteet hävisi. Lopulta ruikkas nesteet suoraan maahan joka polkasulla. Auto on mukavampi viedä pajalle ajamalla kuin lavetin päällä. Myös edullisempaa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
olavikuulapää Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Jou 2016 Viestejä: 2174 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 11.04.2018 21:47 Viestin aihe: |
|
|
tuhola kirjoitti: | Juu no mä nuosta termeistä tiedä. Joku vaan ohimennen puhu tehostajasta. Mutta korkista löysin merkin dot-3 ja dot-4. dot-4 jarrunestettä sitte laitoin. Ilmausruuvi meleko pahassa paikassa ja piukan oloinen eli en alkanu tuossa lumihangessa sitä muljaamaan. Sen verran sain kytkimeen eloa että alko vaihteet mennä hyvin päälle. Sitte testiajo miten jarrut yms ku tossa seisonu niin eikös kierrokset jääny tasan 2900.. eikä noussu siittä vaikka kuinka paino kaasua. Sukkis sano että ilmamassaanturi likainen. Ja neuvo missä se saattaa olla. Pieni tiedustelu ja sieltä ilmakanavista löyty jotaki "karvoja" jota varovasti putsailin ja niin vain kierroksetkin alkas löytyä. On se kyllä kätevä ku on vaimo joka osaa neuvoa miten hoitaa miesten työt. |
http://m.motonet.fi/fi/tuote/606082/CRC-Air-Sensor-Clean-200ml
Voit myös katsoa, jos esim. joku elektroniikan puhdistus-spray on halvempaa, niin se käy myös.
Niihin karvoihin ei kannata koskea. Se on melkoisen herkkä instrumentti. Eikö Sukkis ohjeistanut kunnolla, vai etkö kuunnellut |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 21437 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 11.04.2018 22:19 Viestin aihe: |
|
|
Hyvin näytti pirtu-pumpulipuikkoputsaus pelaavan ainakin toistaiseksi täytyy ens kerralla sitte vaan spraytä käyttää. _________________ Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 21437 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 11.04.2018 22:21 Viestin aihe: |
|
|
sundiz kirjoitti: | Kannattaa selvittää minne nuo nesteet on hävinneet. Itse ei tullut katsottua minne edellisen auton nesteet hävisi. Lopulta ruikkas nesteet suoraan maahan joka polkasulla. Auto on mukavampi viedä pajalle ajamalla kuin lavetin päällä. Myös edullisempaa... |
Tuo kytkin oli kummallinen heti siitä saakka ku ko auto on ostettu. Poljin otti ja ottaa edelleen aivan pohjasta vasta. Saa ammattimies ilmata sen jossain välissä ja tutkiä näkyykö mistä se falskaa jos falskaa _________________ Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 21437 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 12.04.2018 15:59 Viestin aihe: |
|
|
Ilo ilmamassa-anturin kanssa oli sangen lyhkänen, koska jälleen kierrokset jässähtää 2900 paikkeille... _________________ Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Takkutikka Kanta-asiakas
Liittynyt: 31 Lok 2017 Viestejä: 1243
|
Lähetetty: 12.04.2018 16:12 Viestin aihe: |
|
|
Vanhemman liiton vehkeissä sai testattua ilmamassa-anturin toiminta ottamalla liitin irti, jolloin arvot revittiin jostain oletusarvoista(auton menemättä limb-moodiin): jos auto toimi paremmin ilman anturia, niin Imm oli viallinen. 2000-luvun taitteen useammissa autoissa tuo toimi. Väyläsähköautoissa tuo taisi jo aiheuttaa vikakoodin ja limb-moodin... Jos tuota haluaa kokeilla: kannattee varmistua, että vikakoodi poistuu x-määrä käynnistyksien jälkeen(ettei tarvitse käydä pajalla poistattamassa sitä hox tilapäinen häiriö, eli kaikissa autoissa ko. Ominaisuutta ei ole). |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Honkila Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Mar 2012 Viestejä: 2637 Paikkakunta: Kainuu
|
Lähetetty: 12.04.2018 16:44 Viestin aihe: |
|
|
tuhola kirjoitti: | sundiz kirjoitti: | Kannattaa selvittää minne nuo nesteet on hävinneet. Itse ei tullut katsottua minne edellisen auton nesteet hävisi. Lopulta ruikkas nesteet suoraan maahan joka polkasulla. Auto on mukavampi viedä pajalle ajamalla kuin lavetin päällä. Myös edullisempaa... |
Tuo kytkin oli kummallinen heti siitä saakka ku ko auto on ostettu. Poljin otti ja ottaa edelleen aivan pohjasta vasta. Saa ammattimies ilmata sen jossain välissä ja tutkiä näkyykö mistä se falskaa jos falskaa |
Jos alhaalta ottaa niinvoi olla kytkinlevy + painelaakerin vaihto eessä.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 21437 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 12.04.2018 16:49 Viestin aihe: |
|
|
Juu tämmöseen olen henkisesti varautunut. _________________ Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vekev Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Jou 2016 Viestejä: 15775
|
Lähetetty: 12.04.2018 17:55 Viestin aihe: |
|
|
Eikö se hinaamalla menis pajalle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 21437 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 12.04.2018 18:00 Viestin aihe: |
|
|
Ei tartte hinata nyt vielä ainakaan ku on ihan ajossa jo. _________________ Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
olavikuulapää Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Jou 2016 Viestejä: 2174 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 13.04.2018 21:46 Viestin aihe: |
|
|
Kaverin auto teki joskus saman tempun, kun putsattiin anturi. Hetken toimi ja kohta taas kierrokset kateissa.
Ei muuta ku uutta tilalle. Vikakoodi kannattaa tietty lukea. Olaviin ei ole luottaminen näissä asioissa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|