OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

PARAS VARISPILLI
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
juhamatti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Lok 2009
Viestejä: 1670

LähetäLähetetty: 11.04.2010 18:26    Viestin aihe: PARAS VARISPILLI Vastaa lainaamalla viestiä

Minkälaisen varispillin kukin variksenjahtaaja on PARHAAKSI huomannut ja todennut?
Itsellä oli tuollainen ACME varispilli,joka oli aika vappupillin kuuloinen ja toinen
pilli on MOBSTER CROW CALL joka on aika hyvä soundinen.
Tuo acme meni kielestään rikki tänään,ei ollut kovin montaa kertaa pillitelty tuota pilliä etes.
Tänään laitoin tilaukseen uuden varispillin,HAYDEL`Sin TC-87 MALLIN.
Ainakin houkutuspillit.net sivuilla lukee jotta on voittaja monessa variksenhoukutuskilpailussa.
Toinen pilli mikä kiinostaa on,PRIMOS OLD CROW.
Onko kellä kokemusta?
Ainakin kiveläoutdoors myy tuota pilliä 19€ hintaan.
Mitenkäs muuten,onko kuka testaillu NORDIK CROW pilliä?
Hintaa ainakin on,niinkuin muillakin nordikin pilleillä.
Harmi vain kun tämäkin variskausi loppuu ennenkuin alkaakaan.
Mutta ei muuta kuin tarinaa kehiin pilleistä mikä on paras ja kaunein:wink:
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sohjokurppa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Syy 2008
Viestejä: 279
Paikkakunta: Haapajärvi

LähetäLähetetty: 12.04.2010 16:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muutaman kerran on tullut TC 87:aa käytettyä varisjahdissa. Kerran variksen kuvilta ja ehkä 3-4 kertaa huuhkajalta. Ei parhaillaan huuhkajan kanssa, mutta itselläni toiminut kaukana lentävien varisten käännyttelyssä. Monesti lentävät ohi huuhkajaa huomaamatta ja pilli toimii oikeastaan pelkkänä huomion kiinnittimenä. Monesti kääntyy vähän katsomaan et mikäs siellä ääntää ja huomaa huuhkajan. Smile Kuvastamalla kun pyydettiin niin pilli houkutteli kaukana metsän reunassa raakkuvia variksia ihan kohtuullisesti, kaksi yritti laskea kuville ja muutama kuvien ohilento. Saalista ei kuvastamalla tullut, ampumapaikkoja kylläkin.. Laughing Pitäisi yrittää kuvilta uudestaan. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juhamatti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Lok 2009
Viestejä: 1670

LähetäLähetetty: 14.04.2010 09:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itelle tuli eilen tuo TC-87.
Ihan kuulostaa luontevalta varikselta kun pilliin puhaltaa,mutta sitä haukan ääntä minä en tuosta pillistä irti saa vaikka kuinka pilliin sivusta puhaltaa niinkuin ohjeistuksessa on...
No,pääasia että etes tuota varista saa matkittua..
Ehkä viikonloppuna testaamaankin pääsee,jos ei räntää/lunta tule sitten.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hek-a
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Elo 2006
Viestejä: 588
Paikkakunta: Taikayön tienoo...

LähetäLähetetty: 19.04.2010 08:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Useampaa oon testannu ja kyllä Nordic on paras.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15377

LähetäLähetetty: 19.04.2010 10:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viime syksystä asti olen käytellyt TC-87:aa, muita pillejä mulla ei ole. Ajoittain tuo toimii uskomattoman hyvin, omassa käytössä erityisesti pillityksen alkupuolella. Ehkä osa variksista on aika pöhköjä tai nuoria tai molempia, mutta joskus tulevat vaikka itse seisoo näkyvissä. Esim. eilen olimme vaimon kanssa harventamassa anopin mustaherukkapuskia pellon laidassa, täysin näkyvissä, ja kaukaa pellon toisessa reunassa näkyi lentävä varis. Kaivoin pillin taskusta ja aloitin enempi vähämpi vappupillimäisen käytön. Ehdin kantaa sylillisen oksia peräkärryyn, ottaa haulikon käteen, täysin näkösällä ja varis tuli suoraan päälle haulikkohollille. Aamupäivällä kävin heittelemässä katiskoita kutulahteen, mennessä pysähdyin metsäaukean reunaan, ja pillittelin hetken. Jo parin sarjan jälkeen puiden välissä näkyi lentelevän pari varista, joista toinen pyörähti aukealle haulikkohollille.
Olen yrittänyt hakea pillistä 'oikeaa' ääntä, mutta tuntuu että ainakin osalle linnuista pillin puhaltelu ilman lisäkikkoja on sekin tehokasta. Ja tietysti näppärinkin tapa kun tuo onnistuu ilman käsiä. Pikaisesti tuohon on tottunut, yksi aamu kävin heittelemässä pari varista pellolta metsän puolelle ja ihmettelin missä pilli on, joko se hukkui. Kohta huomasin että se on edelleen hampaiden välissä.
Täytyy jatkaa käytön opettelua, ei tuo aina tunnu toimivan. No, ehkä meidän seudun variksista osa on tuon äänen oppinut tuntemaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sohjokurppa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Syy 2008
Viestejä: 279
Paikkakunta: Haapajärvi

LähetäLähetetty: 20.04.2010 08:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen koko ajan yrittänyt saada parempaa ääntä tuosta pillistä ja jo pelkkä kurkulla ''korisuttaminen'' pillittäessä parantaa ääntä kummasti. Maanantai aamun olin pellon reunassa pillittelemässä ja kolme varista kävi pilliä katsomassa, kaksi lopetti lentonsa Smile Monesti kaukaa ja korkealla lentävät varikset kääntävät pillille ja alkavat pyörimään ja liitämään suoraan pään yläpuolella koko ajan korkeutta laskien ja jos ei se lintu ihan tollo ole niin saa kyllä pysyä paikallaan ja piilossa, ainakin itselläni näin Rolling Eyes Itse en ole onnistunut saamaan pillille kuin korkeintaan kaksi varista kerrallaan, ainakaan parvi ei tuota tottele.
Olen tullut jo siihen tulokseen että pilli on varisjahdissa tehokkaampi houkute kuin kuvat tai huuhkaja kun en pääse kaatopaikalle tai tarhoille pyytämään missä lintuja olisi enemmän. Voisikin tässä joku aamu jättää sen huuhkajan kokonaan pois, helpottaisihan se hommaa kummasti kun ei tarvitsisi vasta heränneen unisena alkaa puuhun kiipeämään. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ernopehtoori
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Hei 2007
Viestejä: 56

LähetäLähetetty: 20.04.2010 16:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Varispillistä ei tahdo saada aidon kuuloista ääntä muuten kuin puhaltamalla sillai koristen. Vaikea selittää mutta on tosi hyvä ohje tossa linkissä. Puhalla videon ohjeen mukaa ensin ilman pilliä ja pyydä sitten joku kuunteleen kuulostaako ääni edes jollain lailla samalta kuin videon ukolla. Sitten vasta pillillä. Jos kurkkun alkaa sattuun jo muutamalla puhalluksella niin vaihda tekniikkaa. Muuten seuraavana päivänä sulta kysellään ootko ollut jääkiekkopelissä, vai ryyppäämässä. Kun pilliä oppii käyttämään niin se kulkee sen jälkeen aina metsällä mukana. Jos näen variksen lentävän sellaisella etäisyydellä, ettei se ei ole havainnut minua, niin pilliä sen saa lähes aina hollille.
http://www.youtube.com/watch?v=fCx7XGkuLfk&NR=1
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
PupuParta
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Syy 2008
Viestejä: 484
Paikkakunta: Solkkurin pohja

LähetäLähetetty: 22.07.2010 00:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mie sain juhannuksen aikoihin variksia pyörihmään hyvinki läheltä tuola DR-85-sorsapillilä Shocked. Ja aina vain ne tuli takasin liitelehmään ja "vastailehmaan". Olin kyllä vähän yllättyny, ko koitin vain kovasti korista siihen, niin tuli kyllä minustaki aika veikeä variksen raakkumis-ääni tuosta...
_________________
Se on henkilökohtanen voivoi...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8434
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 22.07.2010 10:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yks ääni lisää tuolle TC-87 -mallille. Se ainakin minulla on toiminu ihan mukavasti Smile Muutaman kerran on saanu sumuisella kelillä varikset tulemaan huuhkajalle niinkin kaukaa, etteivät takuuvarmasti tienneet valmiiksi huuhkajasta mitään...

Itellä toimii sellainen koriseva puhallus. Läheltä ei itelle kuulosta niin hienolta, kun se kurkun korina kuuluu pahasti läpi mut ku kauempaa kuuntelee niin kuulostaa paremmalta Smile Harvemmin ne varikset olalla istuu kuuntelemassa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valio
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 03 Lok 2011
Viestejä: 85

LähetäLähetetty: 22.10.2011 10:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nordik Crowille ääni Mr. Green
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
EsaP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2006
Viestejä: 1284
Paikkakunta: Paimio

LähetäLähetetty: 22.10.2011 11:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täältä ääni FT-2 premium European Crow Call -pillille. http://www.youtube.com/watch?v=BvFyTjlQ94c
_________________
Tämmöst tänään ja huomenna sitte jotain ihan muuta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15377

LähetäLähetetty: 22.10.2011 13:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sitten viime kommenttien olen hommannut myös Nordic Crown, se kuulostaa paljon aidommalta kuin TC-87 muttei mun käytössä ole toiminut juuri lainkaan. TC-87:ojakin ostin pari lisää, vanha oli hetken hukassa ja ostin pari uutta. Vähän tuntuu olevan noissa yksilöeroja, voi tietysti johtua myös roskan määrästä pillin sisällä. TC-87 toimii itsellä vieläkin parhaiten ja on näppärän kokoinen pitää aina mukana.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
himohunter
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Kes 2008
Viestejä: 99
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

LähetäLähetetty: 22.10.2011 14:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JokuUkko kirjoitti:
Yks ääni lisää tuolle TC-87 -mallille. Se ainakin minulla on toiminu ihan mukavasti Smile Muutaman kerran on saanu sumuisella kelillä varikset tulemaan huuhkajalle niinkin kaukaa, etteivät takuuvarmasti tienneet valmiiksi huuhkajasta mitään...

Itellä toimii sellainen koriseva puhallus. Läheltä ei itelle kuulosta niin hienolta, kun se kurkun korina kuuluu pahasti läpi mut ku kauempaa kuuntelee niin kuulostaa paremmalta Smile Harvemmin ne varikset olalla istuu kuuntelemassa...



mites saat kuunneltua kauempaa omaa puhalteluas? Very Happy
_________________
Ohiampujainkerhon puheenjohtaja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kettuterri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2011
Viestejä: 318

LähetäLähetetty: 15.09.2012 10:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

herätetääs henkiin tämä keskustelu! eilen tuli haettu nordik crow pilli ja huomenna jos keli on suotuinen olis tarkoitus käydä testailemassa. kerrotaan sitten miten kävi jos jahtiin pääsee... joillain ilmeisesti ainaki kyseinen pilli toiminu?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kettuterri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2011
Viestejä: 318

LähetäLähetetty: 15.09.2012 10:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

herätetääs henkiin tämä keskustelu! eilen tuli haettu nordik crow pilli ja huomenna jos keli on suotuinen olis tarkoitus käydä testailemassa. kerrotaan sitten miten kävi jos jahtiin pääsee... joillain ilmeisesti ainaki kyseinen pilli toiminu?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com