OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Varausmaksu
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
observer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Maa 2004
Viestejä: 576

LähetäLähetetty: 24.01.2010 23:22    Viestin aihe: Varausmaksu Vastaa lainaamalla viestiä

Miten olette homman hoitaneet? Onko tarpeellinen? Plussia ja miinuksia pennun varausmaksusta?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
observer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Maa 2004
Viestejä: 576

LähetäLähetetty: 25.01.2010 00:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin, kysymys on varaajille ja kasvattajille yhtäläisesti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
m.mestari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Tam 2009
Viestejä: 1493

LähetäLähetetty: 25.01.2010 08:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voihan kasvattaja ottaa/pyytää varausmaksun, joka jää tietysti kasvattajalle jos ostaja peruu kaupan... Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 25.01.2010 10:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikös tuo liene enemmän sääntö kuin poikkeus roduilla/pentueilla joille on enemmän ottajia kuin tarjontaa?
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
wire fox
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Tam 2006
Viestejä: 1386
Paikkakunta: e-p

LähetäLähetetty: 25.01.2010 11:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on nyt tulevista pennuista 6 varausta ja yhdeltäkään en ota varausmaksua. Mä en näe mitään järkeä ottaa maksua etukäteen, kun ei tiedä tuleeko sitä haluttua pentua. Kenenkään ei ole pakko ottaa multa pentua, joten varaajat saavat halutessaan perua varauksen ja ottaa pennun muualta. Ja kyseessä on ajokoira, lähinnä tuo varausmaksu taitaa ollakin käytössä ihan muissa roduissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juskup
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Tou 2007
Viestejä: 449
Paikkakunta: Pohjois-Savo

LähetäLähetetty: 25.01.2010 11:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kyllä ehdottomasti kannattaa ottaa.. Tiedän tapauksia että on varattu pentu, jonka jälkeen ei vastata yhteydenottoihin ja jätetään hakematta koko pentu..

varausmaksulla pennun varaaja jo sitoutuu pennun ottamaan..Näillä voi sitten vaikka hoidella rekisteröinnit ,lääkärintarkastukset ja sirutukset..
_________________
"Toivossa on hyvä elää" sano lapamato..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 25.01.2010 11:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

wire fox kirjoitti:
Mulla on nyt tulevista pennuista 6 varausta ja yhdeltäkään en ota varausmaksua. Mä en näe mitään järkeä ottaa maksua etukäteen, kun ei tiedä tuleeko sitä haluttua pentua. Kenenkään ei ole pakko ottaa multa pentua, joten varaajat saavat halutessaan perua varauksen ja ottaa pennun muualta. Ja kyseessä on ajokoira, lähinnä tuo varausmaksu taitaa ollakin käytössä ihan muissa roduissa.


Niin käsittääkseni varausmaksu suoritetaan sen jälkeen kun pennut ovat syntyneet ja ostaja käynyt valitsemassa haluamansa pennun.
Näin ainakin omalla kohdallani tehtiin, ja mielestäni oikea tapa.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
wire fox
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Tam 2006
Viestejä: 1386
Paikkakunta: e-p

LähetäLähetetty: 25.01.2010 13:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä en vaan näe mitään järkeä varausmaksussa. Jos pentu halutaan ottaa muualta, niin jokaisella on siihen oikeus.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16706

LähetäLähetetty: 25.01.2010 13:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse en ole varasumaksua koskaan maksanut. En näe kyllä mitään syytä olla maksamatta, jos kasvattaja haluaa varausmaksun ja minä koiran. Lähden siitä, että kun varaan koiran kasvattajalta, niin myös otan sen.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
observer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Maa 2004
Viestejä: 576

LähetäLähetetty: 25.01.2010 13:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen tässä asiassa wire foxin kannalla. En ota myöskään varausmaksua, koska en halua sitouttaa pennun ottamiseen. Jopa vaadin, että pentuvaraus on peruttava, jos homma vähänkin epäilyttää. Haluan, että pentu menee kotiin, jonne se ehdottomasti halutaan. Vaara piilee siinä, että pentu ko. tapauksissa kuitenkin otetaan, koska "onhan siitä varauskin maksettu". Joten kauppakirjan allekirjoittamiseen asti pentuvarauksen on voinut purkaa milloin vain perustelematta.Laitan vielä maininnan kauppakirjaan etuosto-oikeudesta, jos koira tulee myyntiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Alces
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 686
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 25.01.2010 14:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

9.3x622 kirjoitti:
Itse en ole varasumaksua koskaan maksanut. En näe kyllä mitään syytä olla maksamatta, jos kasvattaja haluaa varausmaksun ja minä koiran. Lähden siitä, että kun varaan koiran kasvattajalta, niin myös otan sen.

Tuollaisten ostajien niin kuin sinä ja myös minä niin homma on helppoa. Mutta toisenmoisia ostajia kans löytyy.

Itte en pentueita vielä oo yhtään teettäny mutta kaverit kyllä on ja on ne monesti puhunu että joku on varannu pennun mutta sitte ei vastata puheluihin ja muille kysyjille on pitänyt sanoa ettei oo pentuja tarjolla. Sitten on lopuksi päättänyt että laittaa sen "varatun" pennun myyntiin niin moni on jo kyselijöistä varannut muista pentueista. Kyllä se varausmaksu on mielestäni hyvä niin jää ne pois jotka varaavat useasta pentueesta pennun. Alustava varaus ennen syntymää ja sitten kun on syntyneet niin varausmaksua jos vieläki on pentueessa sellanen koira mikä kiinnostaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dojota
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Mar 2008
Viestejä: 236

LähetäLähetetty: 25.01.2010 15:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ylläoleva kirjoitti sen, mitä olin itse tulossa kirjoittamaan. Otan varausmaksun pennuista. Mutta siihen liittyy toki seikka, että jos pennussa huomataan jotain vikaa tai muuta ongelmaa ilmenee, niin varaaja saa maksunsa takaisin. Ilman muuta. Voin palauttaa maksun myös, jos varaajalle tapahtuu jotain mullistavaa, esim. läheisen kuolema, vakava sairastuminen tms. Nykyään on valitettavan paljon varaajia, joilla ei ole alunperinkään edes tarkoitusta ostaa koiraa. Osaavat puhua kyllä vakuuttavasti ja ihan käyvät kylässäkin. Siinäpä on sitten mukava myydä "ei oota" ja huomaa olevansa kymmenen luovutusikäisen pennun kanssa kotona, kun varaajat eivät enää vastaakaan viesteihin ja soittoihin.
Jos ostaja on tosissaan, hän maksaa kyllä varausmaksun. Vähennän varausmaksun lopullisesta hinnasta ja suuruus on n. 10% kokonaishinnasta.
Olen myös itse maksanut varausmaksut omista koiristani ja asia ok.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hilu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Huh 2005
Viestejä: 926

LähetäLähetetty: 25.01.2010 18:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meillä on sellainen käytäntö että olen ensin ottanut ns. ennakkovarauksia vastaan, monesti jo ennen kuin pennut ovat syntyneetkään. Sitten kun on nähty mitä saatiin aikaiseksi, uroksia vaiko narttuja, minkä värisiä, niin sitten valitsen alustavasti varaajista ne joille tarjoan pentuja. Nämä varaajat sitten käyvät katsomassa pentuja 4 viikosta eteenpäin, ja jos homma miellyttää pennunvaraajaa ja luonnollisesti pennunvaraaja minua, niin sitten olen pyytänyt varausmaksun. Tämä sitoo sitten molempia osapuolia. Minä voin luottaa siihen että pentu lähtee normaalisti maailmalle, ja pennunvaraaja tietää saavansa varaamansa pennun.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
observer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Maa 2004
Viestejä: 576

LähetäLähetetty: 25.01.2010 19:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siksikään en kannata varausmaksua, että tuleepa se luottamuskin siinä punnittua molemminpuolin, kun ei laiteta varausmaksua. Ne, jotka eivät ansaitse luottamusta tulevatkin oikeutetusti pudotetuksi ajoissa pois. Varsinaisten ostajien kanssa tuleekin sitten hyvin juttuun koiraan liittyvissä asioissa vuosien ja vuosien ajan. Varausmaksu muutenkin jotenkin haiskahtaa heti lähtökuopissa epäluottamuslauseelta. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hilu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Huh 2005
Viestejä: 926

LähetäLähetetty: 25.01.2010 21:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No höpsistä! Ei sillä varausmaksulla ole mitään tekemistä luottamuksen kanssa. Ihan normaali käytäntö. Tullilaitokselta ja Puolustusvoimilta en ole pyytänyt varausmaksua, mutta yksityishenkilöiltä kylläkin. Yleensä varausmaksu on ollut n. 10% pennun hinnasta, loppu on maksettu sitten kun pentu haetaan uuteen kotiin. Varausmaksuilla olen sitten maksanut astutusmaksun uroksen omistajalle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 1 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com