OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

AA NIMH akuista kuultua. Huhujako ?

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
odottaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Huh 2008
Viestejä: 319

LähetäLähetetty: 11.10.2009 18:05    Viestin aihe: AA NIMH akuista kuultua. Huhujako ? Vastaa lainaamalla viestiä

Kuulin eräältä henkilöltä, että AA- NIMH akkuja tulee käsitellä varoen, eli välttää niiden "kolistelua" esimerkiksi tippumisen yhteydessä.
Olen pohtinut ja pähkäillyt asiaa, että mikä siellä akussa voi rikkoutua kolahtamisen yhteydessä, sillä en ole moista mistään muualta kuullut saati lukenut, eli pitääneekö väite paikkansa ?

Asia liittyy lähinnä Koira GPS:ssä käytettäviin AA- akkuihin, sillä olen semmoinen "rähmäkäpälä" , että tiputtelen ja kolistelen niitä vähän väliä. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heguli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Hel 2005
Viestejä: 5666

LähetäLähetetty: 11.10.2009 18:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

taitaa olla vanhemman suuntima tutkapannan onknelma , niissä oli lithium patterit käytössä.
normi akkuja ei pikku kolistelu haittaa.


Viimeinen muokkaaja, heguli pvm 11.10.2009 18:14, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
astalo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2004
Viestejä: 6040

LähetäLähetetty: 11.10.2009 18:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MINÄ olen rähmäkäpälien esikuva ja akut saa kyllä sellaista kyytiä minulta ja pojiltani, että en oikein usko tuohon.Meillä on useita ladattavia JA jos niitä ei lataile 2-3kk välein niin olen huomannut että ei enää otaa latausta vastaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
knutzke
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 15 Maa 2004
Viestejä: 83

LähetäLähetetty: 11.10.2009 20:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä ainakin alkalipariston saa rikki kunnon kolauksella.
Muutaman kerran on maglite tipahtanut 4 metristä asvalttiin ja aina on vähintään toinen d-paristo ollut täysin jännitteetön kolauksen jälkeen.Jotain siis pariston sisällä katkeaa.Tosin iskun täytyy olla niin kova että lampun hehkulangan kannattimet taipuvat.Aivan käsistä lattialle tiputtamalla vahinkoa ei siis tapahdu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Heska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1578

LähetäLähetetty: 11.10.2009 21:47    Viestin aihe: Re: AA NIMH akuista kuultua. Huhujako ? Vastaa lainaamalla viestiä

odottaja kirjoitti:
Kuulin eräältä henkilöltä, että AA- NIMH akkuja tulee käsitellä varoen, eli välttää niiden "kolistelua" esimerkiksi tippumisen yhteydessä.


Kyllä tuossa perää on, varsinkin suurikapasiteettisten (tyyliin 2700 mAh) kennojen kyseessä ollessa. Niissä on eristekerrokset ohuemmat, ja rikkoontuvat siksi helpommin. Tässäkin kannattaa panostaa ns. LSD tekniikan kennoihin, ne kestää mekaanista rasitusta vanhan mallin kennoja paremmin. Sen lisäksi tietty sitten se että eivät pura varaustaan itsestään, joka puollustaa niiden nimellisesti heikompaa kapasiteettia. Eli Sanyon eneloop, GP:n ReCyko, Panasonic Infinium,, Sony Cycle Energy Blue jne.

Pakkasen kestosta kannattaa lueskella täältä, Sanyo eneloop porskuttaa siinäkin: http://erankavijat.net/foorumi/viewtopic.php?p=20488#20488
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
odottaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Huh 2008
Viestejä: 319

LähetäLähetetty: 26.10.2009 10:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heska kirjoitti:
Kyllä tuossa perää on, varsinkin suurikapasiteettisten (tyyliin 2700 mAh) kennojen kyseessä ollessa. Niissä on eristekerrokset ohuemmat, ja rikkoontuvat siksi helpommin.


Nyt olen itse käytännössäkin tuon todennut, jottei suinkaan huhupuhetta ole vaan täyttä faktaa.
Yksi uusi akku putosi matalalta uunin edessä olevalle laattakivelle. Sen jälkeen 4 kpl. akkusatsissa yksi akku Power mart laturissa vilkuttaa punaista valoa, ilmeisesti tämä uunikivelle pudonnut ?
Pelkästään suurikapasiteettisten akkuvalmistajien tuotteet ovat toistaiseksi tulleet akkuvalinnassani tiensä päähän, joten kiinnitän jatkossa huomiota enemmän mekaaniseen kestävyyteen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Simo52
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Huh 2005
Viestejä: 590

LähetäLähetetty: 25.11.2009 10:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten on näiden akkujen lämpösietoisuus? Pitäisi tinata piuhanpätkät napoihin ja vähän arveluttaa tempun lopputulos.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 6714

LähetäLähetetty: 25.11.2009 10:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Simo52 kirjoitti:
Miten on näiden akkujen lämpösietoisuus? Pitäisi tinata piuhanpätkät napoihin ja vähän arveluttaa tempun lopputulos.



Empä alkaisi juottelemaan tavallisella tinakolvilla. Napoja joutuu lämmittämään tosissaan että tina tarttuu.

Pistehitsaus voi olla ratkaisu. Esim kulta/hopeasepillä laite jolla homman saa tehtyä nätisti ilman että on pelko ylilämmöstä. Siis lähimpään kultakellokauppaan kyselemään. Ne täppää napoihin jonku metalliliuskan/juotoskorvakkeen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
joujoe
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 15 Lok 2009
Viestejä: 101

LähetäLähetetty: 25.11.2009 10:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suosittelen vahvasti GP Recyko -akkuja. Eivät tyhjene itsestään vaikka olisivat kuukausia käyttämättä. Muutenkin vähintään samaa luokkaa akunkesto kuin muissakin, vaikka on vain 2100 mAh. Pari vuotta olleet käytössä (taskulamppu ja kamera) eikä akunkesto ole heikentynyt. Vaatisivat varmaan oman laturinsa, mutta minä olen käyttänyt halpis-pikalaturia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com