OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

jälleen yksi märkäkorva jousihankintoineen...
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jousimetsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
DARTON
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Tou 2004
Viestejä: 350

LähetäLähetetty: 19.03.2009 15:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Whisker Bisquit on hyvä ja varsinkin edullinen valinta aloittelevalle.
Tähtäimeksi voisi suositella ihan perus valokuitutähtäintä vaikka kolmella pinnillä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Late-84
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 17 Hel 2006
Viestejä: 35

LähetäLähetetty: 19.03.2009 23:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Myöskin vaporin limb driver arrow rest on varsin hyvä alta tippuva hylly, ei ole mitään huonoa sanottavaa muuta kuin että mikro säädöt puuttuu. Minulla on ollut wiscet ja QAD hyllyt, mutta tämä on paras.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vesperado
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 09 Syy 2008
Viestejä: 53

LähetäLähetetty: 20.03.2009 16:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla oli vähän aikaa käytössä tollanen NAPin harjasysteemi. Toimi ihan ok, mutta kului mielestäni turhan nopeasti ja säätöjen kanssakin oli vähän ongelmia --> paperitestissä ei saanut ns. mersunmerkkiä millään aikaiseksi.
Vaihdoin altaputoavaan ja siihen olen tosi tyytyväinen. Tukevampaa tekoa ja muutenkin paremmin säädettävissä. Paperitestissäkin sain aikaiseksi puhtaan mersunmerkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
filler
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 13 Maa 2009
Viestejä: 17
Paikkakunta: Raisio

LähetäLähetetty: 20.03.2009 18:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hmm...melkeimpä tekisi mieli kysyä tässä välissä; millaisen kokoonpanon kasaisit, jos voisit lähteä tyhjältä pöydältä?

Riittävän suurella otannalla, selviäisi ainakin jonkinlainen "ihanne paketti".
_________________
alea jacta est
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jek_78
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 04 Kes 2005
Viestejä: 59

LähetäLähetetty: 20.03.2009 19:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kasasin jo omasta mielestäni täydellisen paketin:

Jousi: Bowtech Captain 70#
Tähtäin: Extreme Archery BC 1200 (mikrosäädöt, 0,19 pinnit)
Nuolihylly: Whisker Bisquit Sure Shot (jos haluaa mikrot, niin pro. Itse en moisista nuolihyllyssä välitä...)
Stabilaattori: Limbsaver X-coil
Nuoliteline: Alpine 2009 soft lock camo
Laukaisulaite: Tru-Fire 360º Elite.

Painoa paketilla tulee jonkun makuun ehkä hitusen liikaa, mutta paino tuo myös vakautta. Ja jokainenhan ne kilot metsässä itse kantaa... omat ja jousen Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
filler
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 13 Maa 2009
Viestejä: 17
Paikkakunta: Raisio

LähetäLähetetty: 21.03.2009 12:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No niin, nyt tämä sitten innostui PSE X-Force SS -jousesta. Ei varmastikaan tyypillinen "ensijousi" ratkaisu, mutta onko ihan väärä valinta? Löytyykös teiltä joltain tuo malli ja mitkä ovat subjektiiviset mielipiteenne jousesta?
Mitä ongelmia tuo lyhyt akseliväli teoriassa aiheuttaa?
Sitten tuosta D-lenkistä...onko olemassa kahta koulukuntaa sen käytöstä? Millaisessa kokoonpanossa D-lenkki on tarpeellinen ja milloin ei?
_________________
alea jacta est
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kiul
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2005
Viestejä: 3980

LähetäLähetetty: 21.03.2009 20:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

PSE on nopea jousi. Ihan ammuttavuuden nimissä kannattaa otta versio, jossa on 7" jänneväli. Siinäkin piisaa vauhtia yllin kyllin.

Muuten olen jäävi sanomaan mitään. Mulle jousen ATA tulee olla >37", mielummin ~40". Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JoonasL
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Kes 2008
Viestejä: 766

LähetäLähetetty: 21.03.2009 20:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikähän voisi olla varteenotettava jousi, hinnalla ei niin väliä. Voi olla kalliimpikin, bowtech, hoyt tai vast. Mieluiten joku tunnettu laatumerkki. 40-50 paunainen koska itse meinasin lähteä pienillä paunoilla harjoittelemaan. Eli tuskin kannattaa ostaa nopeinta jousta kun paunamäärä on max. 50?

Whisker bisquit nuolihylly kiinnostaa koska olisi jo valmiiksi tiedossa hyviä fasaanimaastoja. Siinähän nuoli pysyy ainakin paikallaan jos jousen kanssa kävelee nuoli valmiina, olenko oikeassa?

Rusakonkyttäys kanssa kiinnostuksen kohteena, joten onko tuollainen normaali 3 pinninen tähtäin aivan ok siihen hommaan? Vai millaista tähtäintä noissa iltajahdeissa yleensä käytetään?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
filler
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 13 Maa 2009
Viestejä: 17
Paikkakunta: Raisio

LähetäLähetetty: 21.03.2009 21:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiul kirjoitti:
PSE on nopea jousi. Ihan ammuttavuuden nimissä kannattaa otta versio, jossa on 7" jänneväli. Siinäkin piisaa vauhtia yllin kyllin.

Muuten olen jäävi sanomaan mitään. Mulle jousen ATA tulee olla >37", mielummin ~40". Very Happy


Juuh, juuri tuota 7" jänneväli -mallia olen alkanut himoitsemaan...kompakti koko kiehtoo mieltä, mutta arveluttaa juuri tuo akseliväli. Onko tuollaisella lyhyellä jousella mahdoton vaiko vaikea lähteä harrastuksessa liikkeelle?
Tuota D-lenkkiä jos joku vielä kommentoisi...onko joku tietty kokoonpano, jolloin suositeltava käyttää? Vetopituutta laskiessa lienee kuitenkin oleellista huomioida, ampuuko D-lenkillä vai ilman?
_________________
alea jacta est
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wirolainen
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 05 Elo 2008
Viestejä: 21
Paikkakunta: Salo

LähetäLähetetty: 21.03.2009 23:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JoonasL kirjoitti:
a ostaa nopeinta jousta kun paunamäärä on max. 50? Mikähän voisi olla varteenotettava jousi, hinnalla ei niin väliä. Voi olla kalliimpikin, bowtech, hoyt tai vast. Mieluiten joku tunnettu laatumerkki. 40-50 paunainen koska itse meinasin lähteä pienillä paunoilla harjoittelemaan. Eli tuskin kannatta

Whisker bisquit nuolihylly kiinnostaa koska olisi jo valmiiksi tiedossa hyviä fasaanimaastoja. Siinähän nuoli pysyy ainakin paikallaan jos jousen kanssa kävelee nuoli valmiina, olenko oikeassa?

Rusakonkyttäys kanssa kiinnostuksen kohteena, joten onko tuollainen normaali 3 pinninen tähtäin aivan ok siihen hommaan? Vai millaista tähtäintä noissa iltajahdeissa yleensä käytetään?


Itsellä samoja mietteitä. Ja lisäks semmonen kysymys, että käytättekö takatähtäintä iltakytiksillä/yleensä? Ja jos, niin kuinka isoa, 6mm? Ajattelin vaan, että kuinka hankalaa se on tähdätä aika hämärässä semmosen pienen rinkulan lävitte... Joku huuliankkurointi/merkki olis vissiin vaihtoehtona?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nuuskapeke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Tou 2007
Viestejä: 663
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 21.03.2009 23:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="filler"]
Kiul kirjoitti:
PSE on nopea jousi. Ihan ammuttavuuden nimissä kannattaa otta versio, jossa on 7" jänneväli. Siinäkin piisaa vauhtia yllin kyllin.

Muuten olen jäävi sanomaan mitään. Mulle jousen ATA tulee olla >37", mielummin ~40". Very Happy


Juuh, juuri tuota 7" jänneväli -mallia olen alkanut himoitsemaan...kompakti koko kiehtoo mieltä, mutta arveluttaa juuri tuo akseliväli. Onko tuollaisella lyhyellä jousella mahdoton vaiko vaikea lähteä harrastuksessa liikkeelle?
Tuota D-lenkkiä jos joku vielä kommentoisi...onko joku tietty kokoonpano, jolloin suositeltava käyttää? Vetopituutta laskiessa lienee kuitenkin oleellista huomioida, ampuuko D-lenkillä vai ilman?[/quote

Tarkoittanet jännelooppia. Itse en vetopituuteen huomioinut millään tavalla looppia, ja hyvin pystyy ampumaa, kertaakaan ei ole jänne räpsähtänyt kätöseen. Ja ei siinä niin isoa vahinkoa tulisikaan väärässä vetopituudessa, jos jousessa on säätö sillain, ettei tarvitse jousiprässiä. Mutta kannattaahaan se tarkaan mitata sopivaksi, mieluummin ehkä vähän liian lyhyt kuin pitkä.
_________________
Taivaaseen mennään katselemaan maisemia, helvettiin mennään seuran takia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
pse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Tou 2007
Viestejä: 1200
Paikkakunta: Halikko

LähetäLähetetty: 22.03.2009 01:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

X-forcesta ei ole kokemusta,mutta muista PSE:nopeista jousista on...päteviä laitteita osaavissa käsissä,mutta lyhyestä jännevälistä johtuen ei anna yhtään anteeksi virheitä.oma jousi nyt PSE mach 12.Tuossa jänneväli jotain alle 7 tuumaa.Todella nopea ja tarkka ase,mutta ei anna yhtään virheitä anteeksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
filler
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 13 Maa 2009
Viestejä: 17
Paikkakunta: Raisio

LähetäLähetetty: 22.03.2009 13:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikös tuossa mach 12 -mallissa ole jänneväli lähempänä 6", kun taas x-forcessa karvan yli 7", joten siinä mielessä ei vertailukelpoisia? Mitä nyt olen koittanut ihmetellä noita itselleni mielenkiintoisimpia jousia, niin kaikissa tuntuu olevan 7" pinnassa jänneväli...kovasti luon pääkköseeni ajatusta, että tuo seitsemän tuumaa on riittävästi.
Lavoiksi taidan pyytää 70#, jotka säädettäis aluksi sinne 65# pintaan. On kuitenkin tullut kasvettua ja syötyä ohi neuvolan mitoista (lue n.100kg), joten kevyemmät lavat jäisi nopeasti "pieniksi".

Keskisormien kohdalta syliväliksi mittailin 186cm, joten 29" vetopituus lienee OK?

Ei kai tätä sen enempiä tarvitse ruveta arpomaan (muuten saa arpoa loputtomasti), muuta kuin etsiä "paras" paikka kyseisen jousen tilaamiseen.
_________________
alea jacta est
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Tou 2007
Viestejä: 1200
Paikkakunta: Halikko

LähetäLähetetty: 22.03.2009 13:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sopiva vetojäykkyys on sellainen jonka pystyy jakkaralla istuen vetämään vireeseen eleettömästi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
filler
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 13 Maa 2009
Viestejä: 17
Paikkakunta: Raisio

LähetäLähetetty: 24.03.2009 16:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mahtaiskohan Hoyt Alphamax 32:sta päästä venyttelemään ja kummastelemaan jossain muuallakin kuin Porin AA-Metsästyksessä? Kenties Helsingin seudulla jotain kivijalkaliikettä jossa olisi hyllyssä?

edit: onko jollain vertailevaa kokemusta sekä RipCordin, että Qad:n nuolihyllyistä? Onko jompi kumpi ongelmattomampi ja helpompi säätää? Entäs Air rest...mahtaako tästä olla kenelläkään mitään hyvää sanottavaa? -->
http://www.doubletakearchery.com/air-rest/drawing%20and%20shooting%202.MPG

G5 Optix 3-Pin Sight lienee ihan hyvä valinta tähtäimeksi?
_________________
alea jacta est
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jousimetsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 2 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com