OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Onkelmia parabellumin sienestyksessä.

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Lenin
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 12 Huh 2004
Viestejä: 27
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 26.08.2004 13:10    Viestin aihe: Onkelmia parabellumin sienestyksessä. Vastaa lainaamalla viestiä

Hinkkasin parabellumin alakerrasta kulahtaneet sinistykset hiomatahnalla pois ja kiillotin sen. Hommasin super-sini nimistä sinistys-ainetta. Olen käsitellyt kyseisen vermeen nyt 4 kertaa (12h per kerta). Kahdella viimeisellä kerralla ase ei ole muuttanut enää ollenkaan väriä, vaan värisävy on jämähtänyt tumman harmaaksi. Tarkoitus olisi saada alakerrasta paljon mustempi. Muutenkin ruostuminen on ollut aika laikukasta. Olen kyllä puhdistanut pinnan xsyleenillä ennen joka sinistys-kertaa, eli pinnan rasvaisuudenkaan ei pitäisi olla syy ongelmaan. Ohjeessa sanotaan, että vehkeen pitäisi 10-12 tunnin jälkeen KIEHUVASSA vedessä n.10 min. Itse olen laittanut vehkeen astiaan ja kaatanut kiehuvaa vettä astian täyteen, eli vesi ehtii jäähtyä hieman tuon 10 minuutin aikana. Voisiko tässä olla syy? Onko vinkkejä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 26.08.2004 14:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Keitä vaan osat kunnolla. Tarkoitus on lähinnä kait poistaa se rasva joka on imeytynyt teräkseen. Itse olen yleensä ensin laittanut sinistysaineen pintaan ja samalla kun aine vaikuttaa, hieronut pintaa hienolla teräsvillalla. Ainakin omalla kohdallani se auttoi saamaan tasaisemman lopputuloksen. Nuo tuollaiset Super-Sinin kaltaiset aineet on kyllä lähinnä tarkoitettu vain pikkuvikojen korjaukseen eli lopputulos ei laadussa ja kestossa pärjää ns. oikealle sinistykselle. Pakkohan noita instant-keinoja tosin on käyttää kun ei ainakaan allekirjoittaneella ole mahdollisuuksia parempiinkaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
äikänmaikka
Vieras





LähetäLähetetty: 26.08.2004 14:17    Viestin aihe: Re: Onkelmia parabellumin sienestyksessä. Vastaa lainaamalla viestiä

Lenin kirjoitti:

Onkelmia parabellumin sienestyksessä.


Miten parabellum ja sienestys liittyvät toisiinsa ? Laughing
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com