Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
vejunen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.01.2009 22:54 Viestin aihe: laparuuvien tiukkuus |
|
|
No nyt kun pääsin kyselyn alkuun, niin kysytään vielä yksi mietityttänyt asia.
Eli miten on vaikuttaako laparuuvien ihan loppuun vääntäminen mitenkään jousen kestävyyteen tai onko jousi hiljaisempi, kun näin tehdään?
Olen joskus lukenut aikaa nähneestä teoksesta, että lavavaurioiden riski kasvaa, jos ruuvit väännetään pohjaan. Onko tässä mitään perää nykyaikaisten jousten kohdalla? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.01.2009 23:29 Viestin aihe: |
|
|
Tiedä hänestä,mutta itse jätän varttikierroksen vajaaksi.Ei tuosta ainakaan haittaakaan ole. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kiul Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.01.2009 11:48 Viestin aihe: |
|
|
Tämä taitaa olla niitä 'kysy valmistajalta' tai 'kokeile itse, jos uskallat' juttuja. Asiaan saattaa vaikuttaa lapataskujen rakenne, kiinteät lapataskut vai kääntyvät (pivoting) lapataskut. Itse olen noudattanut sellaista käytäntöä, että kiinteiden lapataskujen kanssa (siis lapa vaan 'vääntyy' ja tasku pysyy paikallaa) olen jättänyt sen varttikieroksen auki. Kääntyvien lapataskujen kanssa olen vetänyt kiinni. Tämä tosin on omalta kohdalta tällä hetkellä irrelevanttia, koska jerkku ei riitä ottamaan nykyisistä jousisita kaikkia tehoja irti, joten lavat on väkisinkin auki. . Itse en ole sinänsä huomannut lapojen 'auki' olemisen sen kummemmin vaikuttavan jousen äänekkyyteen, ääntä tuntuisi tulevan muista lähteistä enemmän. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
nuuskapeke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.01.2009 14:41 Viestin aihe: |
|
|
Mistäs sitten tietää paljonko uskaltaa avata niitöä ruuveja ennenkuin posahtaa naamalle? Itsellä lavat on 50-60# niin ei varmaan avata kärsi enää _________________ Taivaaseen mennään katselemaan maisemia, helvettiin mennään seuran takia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kiul Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.01.2009 14:54 Viestin aihe: |
|
|
nuuskapeke kirjoitti: | Mistäs sitten tietää paljonko uskaltaa avata niitöä ruuveja ennenkuin posahtaa naamalle? Itsellä lavat on 50-60# niin ei varmaan avata kärsi enää |
Itse katsoisin ekaksi manuaalista, josko siellä olisi jotain osviittaa. Näissä voi olla melkoisia eroja. Joskus muinoin taisi Boukkarin manuaalissa olla maininta, että koko 10# säätövara oli vain 2 1/2 laparuuvin kierrosta, nykyisin taitaa olla kehotus kysyä myyjältä? Joissakin toisissa merkeissä ruuvia sai kiertää lähes 10 rundia ja sitten on (ollut?) jousia, joista koko jännityksen saa lavoista pois kun riittävästi ruuvaa.
Valmistajan nettisivuiltakin voi löytyä osviittaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
nuuskapeke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.01.2009 15:05 Viestin aihe: |
|
|
okei kiitos, pitääpä katella jos löytys _________________ Taivaaseen mennään katselemaan maisemia, helvettiin mennään seuran takia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|