OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

blaserin rihla... kannattaako ostaa?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26217

LähetäLähetetty: 23.10.2010 19:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

no, älä tukehdu,,,,
kuten olen itekki kertonut, olen ollut ja olen vielläkin kiinnostunut kyseisen tyylisestä rihlasta.
mutta kuten olen kertonut, tiedän, en arvaile, useamman joka on pannu blaserin taipaleelle.
en missään nimessä ole epäillyt testejäs ja uskon täydellisesti niihin.mutta kuten tiedetään, meistä monet ei osaa sanoa omasta mitään muuta kuin hyvää, usein se on toki oikea asenne.
jos olet huomannut, voin kyllä kertoa omista torrakoistani yms. niitä huonojapuolia ihan oikeasti ja ajattelematta että nyt ei menekkään kaupaksi.
muuten, onko se paketin hinta 3500 vai 5500 ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
perisofeus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2006
Viestejä: 6147
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 24.10.2010 09:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

3500 eur. Minusta noissa vaihdoissa ei voi olla syynä aseen laatuongelmat, koska tuolla hinnalla saa aina hyvin tehdyn aseen ja noita on paljon käytössä. Jos joku (suomessa) on pettynyt esim. BBF95:n kiväärin käyntiin niin syy voi löytyä löystyneistä säätöruuveista etutukin alta. Ne kannattaa siis kiristää ja ruuveille on myös lukitusruuvit.
Blaserin rihla kuuluu samaan sarjaan jonkin Krieghoffin kanssa, ehkä mm. Heymillä voi olla myös hyviä - näitä en tunne. En väitä Valmettia, Tikkaa tms. huonoiksi, hoitavat nekin hommansa kuten ovat aina tehneet. Jopa Baikal on hyvä käyttöase - ehkä painava, karkeatekoinen, yms. mutta ok kun hinnan muistaa.

Kun myin Tikka T3:n pois niin siinä oikeasti olikin joitakin valittamisen aiheita. Kaliiberista en sittenkään oikein tykännyt ja aseen muovinen massaräätälöinti oli sittenkin hiukan liikaa. Giugiaron tukki oli liukas eikä lipas vetänyt 300 wm kokovaippoja. Olisinkin silloin päätynyt A-Boltiin, mutta niitä ei silloin vielä suomesta saanut.

Kun myin Browning Gold 12/76 1/2 automaatin pois niin haulikko oli ehdottomasti paras mitä minulla oli ikinä ollut (Oli Valmet 412, Fabarm, kaksi Benelliä). Vaihdoin sen kuitenkin 12/89 winsuun, koska nämäkin pidemmällä pesällä varustetut aseet silloin kevenivät riittävälle tasolle. Perusteena oli siis pelkkä kaliberinvaihto. Nykyään en tekisi näin.

Tuollaiset epäilevät spekulaatiot jotakin asetta kohtaan ovat melkoisia arvailuja. Kannattaa haastatella nykyisiä ja entisiä omistajia ja pitää siitäkin huolimatta oma "medialukutaito" kuosissa. Moni myy aseen vaikka siksi ettei sillä "osu". Syynä voivat olla löystynyt kiikarin kiinnitys tms. tai jopa perän takana. Silloin haukutaan väärää puuta.
Haulipiipun huonot kuviot osoitin itse käytännössä perättömiksi, mutta voin kai puhua omasta aseestani yksilönä. Moni BBF 95:n omistaja on kuulemma käyttänyt Winsun XX 12/76:sta luottopaukkuna.
Kivääripiipun tarkkuus on erinomainen, joku toinen ampuu tällä paljon pienempiäkin kasoja varsinkin jos itse lataa patruunat.
_________________
Villilä, ei-kesitetyllä meänkielelä joka päivä, ympäri vuen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26217

LähetäLähetetty: 24.10.2010 15:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

en ole koskaan arvostellut blaserin luotipiipun käyntiä, enkä ole edes kenenkään kuullut sitä moittivan edes omistuksen jälkeen.
mitä olen ite niillä ampunut ovat käyneet hyvin. ja kun kyseinen rihla oli maamme kärkipään SML:n luodikkoampujalla, ei hänkään luotipiippua moittinut.
tiedän että jotku kaverit vaihtaa asettakin vain vaihtamisen ilosta, olenpa minäkin tainnu sortua moiseen sillontällön.

ne syyt miksi on vaihdettu, ei ole oikeen auenneet, EPÄILEN hieman outo käyttää,,, ja ehkä monelle rekyyli on se mitä ei voida sanoa, potkii kunnolla kun on kevyt.
Noh, yksi kaveri ei vaan isommin ole kumminkaan yhdistelmän käyttäjä, ehkä siksi lähti ase kiertoon.

Mutta tuo haulipuolen käynti on monelle kuulostanut olevan hieman pettymys (en puhu nettijutuista).
Voi hyvinki olla ettei perusteellista testiä ole tehty.

Ainut mitä ihmettelen reppukauppiaan blaserin myynnissä, (yhdistelmästä luopumisessa) kun on kuulostanut että on koiramies ja aikaisemmin hyvinki innokkaan kuuloinen yhdistelmä mies.
Eipä silti, viimeisellä pitkällä reissulla olis kaikki saanu vaikka piekkarilla.

Ite olen usein yhdistelmän kanssa liikkeellä, ja en usko saavani niin hyvää rillukkaa että rihlasta luopuisin. Toki kumpaakin ulkoilutan, mutta rihla on mieleisin, ja etenki Tikka, vaikka joskus tuntuu että vois olla toinen kevyempi pitkille reissuille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tahaton
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Elo 2008
Viestejä: 1022
Paikkakunta: tunturien yöpuoli

LähetäLähetetty: 24.10.2010 15:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olisko ihan yksinkertaisesti syy siinä, että kun kerran myy asereppuja, voi niitä itsekkin myös käyttää? Jos minä myisin peräkärryjä, niin tuskin kattotelineellä tavaraa kuskaisin.
No joo, tilanteet ja mieltymykset muuttuu ja jos ei halua että asekaappi täyttää sen osan olohuonetta, joka taulutelevisiolta on jäänyt tyhjäksi, on viisainta myydä vanhoja uudempien alta pois, ja nimenomaan niitä, joista hyvän hinnan vielä saa. Olen nyt itsekkin ihastunut ajatukseen kevyestä lintukivääristä, kun olen asereppua kokeillut ja hyväksi havainnut. Kannan jopa rihlakkoa siinä ja pidän kädet vapaina kiikarille ja suunnistamiselle, tai mitä ikinä tarvii kaksin käsin tehdä. Hyvin on ehtinyt koiran kanssa ampumatilanteisiin. Tulee tässä pimeimpään aikaan itselläkin päätettäväksi myynkö tarkkuskiväärin (6,5x55), vai rihlakon (12/70-6,5x55), ettei tarvitse alkaa tv:tä pienentämään.
_________________
loputon suo
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
perisofeus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2006
Viestejä: 6147
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 24.10.2010 20:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pystykorvia on tosiaan nyt kaksi talossa. Toisestakin tulee varmasti hyvä lintukoira. Käytännössä olen tehnyt puolet reissuista rihlakon kanssa ja puolet haulikko käsissä ja rihlakko repussa. Tähän on moniakin syitä. Kuljen metsällä yksin koiran kanssa ja joskus on joku kaverikin mukana ihan sosiaalisuuden takia.

BBF 95 on tosiaan suhteellisen kevyt, noin 3 Kg. Mutta kun siihen lisätään kiikari ja jalka niin se ei eroa periaatteessa normaalista kivääristä. Oikealla perälevyllä on myös merkitystä. Ergonomisesti ase on mielestäni erittäin onnistunut, jyvä ja hahlo ovat nopeissakin nostoissa kohdallaan.

Rihlakko kyllä toimii kiväärinäkin kuin mikä tahansa. Makasiinia ei ole, mutta harvoin on noin kiirettä. Hirveäkään ei oikein viitsi paukauttaa vasta kun on järkevä osumisen mahdollisuus ja paikkolaukauskin on aika turhaa lihanhukan takia. Minä en toisaalta keräile aseita. Jos vaihdan niin laitan jotakin pois.

Jokainen tietysti voi kysyä itseltään samat kysymykset: miksi laittaa jotakin pois ja ostaa jotakin tilalle. Vaikka autoa, venettä jne. Fiiliksiä ne pitkälti on. Harvemmin todellista tarvetta. Vaihtelua.
_________________
Villilä, ei-kesitetyllä meänkielelä joka päivä, ympäri vuen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6210
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 24.10.2010 21:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jaa, mulle on näköjään esitetty kysymys. Voisin tietenkin arvata että pystykorvamies tupsauttelee pomppulintuja lentoon ja kun aina ei satu, niin pitää saada parsimapiippu. Mutta kun en halua olla ilkeämielinen, niin en sellaista arvele, enkä missään nimessä epäile rehellisyyttäsi testien tai minkään muunkaan suhteen.

Jollain muulla voi ehkä tuo suomalaisittain outo viritin ruveta tökkimään. Itsekin olen sen koulukunnan miehiä, että taittoaseessa pitää piippujen olla pänningissä. Konttasilla sormilla on joskus Valametin varmistin jäänyt paikoilleen yrittämisestä huolimatta.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
perisofeus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2006
Viestejä: 6147
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 25.10.2010 08:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Käsi ylös kenellä aina sattuu. Aina joskus tulee tosiaan ammuttua lentoonkin lintuja. Sitä varten on tosin jo haulikko. Ja minulla on kaksi pystykorvaa. Näyttää siltä, että jotkut pitävät jopa drillinkiä vääränä aseena pystykorvamiehelle kun siinä on kaksi haulipiippua. Toiset taas ajattelevat niin, että pelkkä kivääri riittää. Olen vaihtamassa rihlakkoa, en drillinkiin, vaan kivääriin.

Mutta jos palataan kuitenkin itse asiaan.
Blaserin rihlakossa ei mielestäni ole mitää vikaa.
Haulikuviot ja kiväärinpiipun kasatkin piti itse varmistaa ettei jää itselle epäselvyyksiä.
Jos on vakavasti otettava ostajaehdokas ja käyntiä täälläpäin niin menemme yhdessä radalle ja aletaan ammuskelemaan.
Minä laitan taulut paikoilleen ja annan muutaman patruunan.

Jos ei halua kantaa asettaan aserinkassa valmiina niin tällainen keskeltä katkeava ase on nätti pakata reppuun.
Käsiviritin tuo turvallisuutta, koska iskurit eivät ole vireessä.
Vaikka patruuna olisikin piipussa.
(käsittele tietysti asetta aina kuten se olisi ladattu).
Käsiviritin ei ole maailman nopein vaiston varaisessa lentoonammunnassa, mutta ei rihla siihen olekaan tarkoitettu.
Tämähän on saksalaista turvallisuusajattelua, ase viritetään vasta tarvittaessa, eikä ase voi virittämättömänä laueta jos se esim. kaatuu tai tipahtaa. Tämän varmistuksen voi toki tehdä muillakin aseilla, mutta vaatii käyttöön otettaessa lataamisliikkeet.

Minulla oli joskus Valmet 412. Tässä Blaserissa tuo viritin on aika reippaasti paremmin muotoiltu, korkeampi, karkeampi ja sen saa vireeseen ja pois vireestä esim. kintaat kädessä. Sellaisilla, joissa on liipaisinetusormi voi ampuakin.

Vähän tässä Blaserin rihlakon "ensiomistajamyynnissä" jää kieltämättä sellainen maku, että joko aseessa tai jos ei siinä niin sitten metsästystavassa täytyy olla jokin perustavanlaatuisesti pielessä.
_________________
Villilä, ei-kesitetyllä meänkielelä joka päivä, ympäri vuen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6210
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 26.10.2010 17:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No eipä voi oikein kättä nostaa pystyyn. On se mullakin menny ohi kerran. Oisko ollu 2005 kun liimasin yksipiippuiseeni kuitujyvän jollain pikaliimalla. Ammuin pyytä joka ei tippunutkaan. Siinä ihmettelemään että mikä vikana, niin hoksasin että kuitujyvähässäkkä oli irronnut ja viuhotti miten sattuun. Sitten laitoin sen epoksilla ja on pysynyt.


PS. Ei kannata provosoitua kun ei ole edes provosoitu.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
perisofeus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2006
Viestejä: 6147
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 29.10.2010 07:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ironia on vaikea laji.
_________________
Villilä, ei-kesitetyllä meänkielelä joka päivä, ympäri vuen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6210
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 02.11.2010 20:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Drillingit näkyy olevan niin raskaita viritettäviä, että osa on siirtynyt jo kevyempään eli jouskariin:

http://www.huuto.net/kohteet/drillinki-blaser-d99/155030255
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
perisofeus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2006
Viestejä: 6147
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 09.01.2011 12:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sämpy kirjoitti:
Drillingit näkyy olevan niin raskaita viritettäviä, että osa on siirtynyt jo kevyempään eli jouskariin:

http://www.huuto.net/kohteet/drillinki-blaser-d99/155030255


Minulla on kyllä aika pätevä jousikin, mutta ei ole sillä vielä tullut metsästettyä. Kauriita on kyllä tiedossa, 260 kuvaa riistakamerassa.
On se pikkuisen raskaampi virittää kuin ruutiase.

Blaser meni uudelle onnelliselle omistajalle. Hänellä oli myös PPK, joten oikeaan käyttöön.
Edit. uusi omistaja oli saanut parhaat kasat tähän mennessä N150 ruudilla, eli 3 laukauksen kasat rikkovat toistensa reikiään.


_________________
Villilä, ei-kesitetyllä meänkielelä joka päivä, ympäri vuen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Borussia Pool
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Lok 2015
Viestejä: 564
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 10.12.2015 15:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei suostunut Saksan kauppias myymään Krieckhoffia Suomeen vaikka itse olisi käynyt hakemassa. Bisnekset näemmä pyörivät liian hyvin... Mad

Nyt olisi omasta mielestäni pari mielenkiintoista Blaseria kaupan mutta molemmat 700 sarjaa. Mikä niissä oikein mättää, kun täälläkin niitä on arvosteltu?
Kauris-/peurajahtiin tulisi ase pelkästään.
_________________
Long-term travel changes people, almost always for the better
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9978
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 10.12.2015 15:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Borussia Pool kirjoitti:
Ei suostunut Saksan kauppias myymään Krieckhoffia Suomeen vaikka itse olisi käynyt hakemassa. Bisnekset näemmä pyörivät liian hyvin... Mad

Nyt olisi omasta mielestäni pari mielenkiintoista Blaseria kaupan mutta molemmat 700 sarjaa. Mikä niissä oikein mättää, kun täälläkin niitä on arvosteltu?
Kauris-/peurajahtiin tulisi ase pelkästään.


En muista sarjoja ulkoa, mutta vanhemmissa Blasereissa mättää juotetut listapiiput (osuman vaeltaminen) ja kiikarin kiinnitys
verrattaessa uudenpiin BBF 95/97 -rihloihin.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
outchar
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 12 Hel 2008
Viestejä: 27

LähetäLähetetty: 10.12.2015 16:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Uusissa on piipuille ruuvisäädöt jotka valittettavasti eivät tahdo pysyä luotettavasti paikoillaan. Vanhemmissa on kiinteät listapiiput jotka pysyvät kyllä paikoillaan, mutta lämpölaajeminen tottakai vaikuttaa yleensä 3-lla laukauksella.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9978
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 10.12.2015 16:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

outchar kirjoitti:
Uusissa on piipuille ruuvisäädöt jotka valittettavasti eivät tahdo pysyä luotettavasti paikoillaan. Vanhemmissa on kiinteät listapiiput jotka pysyvät kyllä paikoillaan, mutta lämpölaajeminen tottakai vaikuttaa yleensä 3-lla laukauksella.


Olisikohan niin, ettei säätäjä ole oikein osannut asiaansa? En ole nimittäin kuullut vielä kenenkään moittivan uusien Blaserien piipun säätöä.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Seuraava
Sivu 13 Yht. 14

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com