OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mikä kelpaa?

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
ronkil
Vieras





LähetäLähetetty: 18.08.2004 06:35    Viestin aihe: Mikä kelpaa? Vastaa lainaamalla viestiä

Eli "valikoitteko" mitä lajeja, (siis joita saa metsästää), ammutte? Itse en ammu telkkiä, yleensäkään koko sukeltajia. Ja ammutteko niin paljon kuin hollille tulee?
Takaisin alkuun
The Eye
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 09 Huh 2004
Viestejä: 71

LähetäLähetetty: 18.08.2004 16:52    Viestin aihe: Re: Mikä kelpaa? Vastaa lainaamalla viestiä

ronkil kirjoitti:
Eli "valikoitteko" mitä lajeja, (siis joita saa metsästää), ammutte? Itse en ammu telkkiä, yleensäkään koko sukeltajia. Ja ammutteko niin paljon kuin hollille tulee?


Heinuri/tavit/ ja yleensä muutkin puolisukeltajat , jos koira mukana niin menee muutkin . Saalis ei itselleni itse tarkoitus

Paria sorsaakun pääsee maistamaan niin riittä lättajalat, ja ruvetaan keskittymään kanalintuihin.
_________________
Panzer Division
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mika_22
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 2527
Paikkakunta: Keminmaa

LähetäLähetetty: 18.08.2004 17:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu...heinäri,tavi,hanhet Wink
Siinäpä ne tärkeimmät joskus oon haapanoita tiputtanu mutta pääasiassa suosin heinäriä.
Kyllä se telkkä useimmiten saa mennä menojaan Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jeppe
Vieras





LähetäLähetetty: 18.08.2004 20:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaikki riistasorsat ovat kelvollisia, enkä hyljeksi telkkiäkään, katsokaas se vain pitää osata se kumiankkakin käsitellä. Aina kun luvallinen lintu hollilla niin täräytän kun metällä kerran ollaan.
Koskelot ovat ainoa ryhmä, joita ei voi kyllä makunsa puolesta kehua, tosin tottumuskysymys sekin.
Takaisin alkuun
mika_22
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 2527
Paikkakunta: Keminmaa

LähetäLähetetty: 18.08.2004 22:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo..onhan se tosi että laittamalla sen saa hyvän makuiseksi.
Kyllä muutaman telkän kun kerta viime syksynä ammuin niin ne laitoinkin mutta pääasiassa nuo sukeltajat ei hirveemmin kiinnosta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kaikkialas
Vieras





LähetäLähetetty: 18.08.2004 23:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kaikki alas ja kaikki maistuu ku on vähääkää kokin taitoja!!!
Takaisin alkuun
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 18.08.2004 23:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kaikkialas kirjoitti:
kaikki alas ja kaikki maistuu ku on vähääkää kokin taitoja!!!


Kyllä koskeloon tarvii sitten pikkusen enemmän kun vähän niitä kokin taitoja... tosin kokki kyllä kehui meikäläisen laittamaa koskeloa mutta itse maistoin selvästi sen saman mädän kalan sieltä "viimosen päälle kastikkeen" läpi.

En ammu koskeloa, kokeilu riitti. Koska en syö ja en tee muutakaan koskelosta, minun puolestani lentäkööt. Kaikki muut, telkkä, haapanat, heinurit, tukkasotkat, nokikanat, lehtokurpat ja hanhet tietenkin menee, mutta koskelot ei.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kimble
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Hei 2004
Viestejä: 58

LähetäLähetetty: 19.08.2004 12:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaikkia tulee "hämmennettyä" ja jos itse ei kerran syö/hyödynnä, niin hyvänä vinkkinä, et viekää niille naapurin vanhoillepiioille/mummuille ja papoille läppänokkapaistit, älkääkä polkeko suohon niitä. Tulee hyvä mieli molemmille osapuolille. Very Happy

Ne kyllä saa vaikka kissan maistumaan hyvältä, kun hauduttelevat monta vuorokautta lihoja leivinuunissa. Ja hyvällä tuurilla pyytävät vielä maistelemaan sorsapaistia, nams Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jamppa86
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 806
Paikkakunta: Täällä itä rajallaha tää

LähetäLähetetty: 19.08.2004 17:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heinäri/Tavit/Haapana/Hanhet ja jos supiloukkuun tarvii syöttiä niin sitten Telkkä.
_________________
Pum! Pum! Sano Remari ja sorsa putos!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Tiger
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2852
Paikkakunta: Sjoki/KäMä

LähetäLähetetty: 19.08.2004 19:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Puolisukeltajia suosin, mutta varmasti tulee ammuttua sukeltajiakin. Ja kaikki mitä saan, teen ruoaksi ja syön tai ainaki maistan, oli se sitten vaikka koskelo.

Nimim. Ei koskeloa maistanu Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Turmio
Vieras





LähetäLähetetty: 19.08.2004 21:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse en telkkää ja sotkia ammu ennenkuin loppusyksyllä. Syy on yksinkertaisesti se, että omilla sorsavesillä saalislinnut ovat lähinnä nuorialintuja ja em. lajien nuorilla yksilöillä ei kyllä ole oikein mistä laittaa sapuskaa. Loppusyksyllä on jo hieman lihaa luitten päällä ja kiristän jo telkkääkin...

Samaten jos eteeni ui sorsapoikue, jonka poikaset ovat vielä pienen kokoisia, en ammu. Kahtena vuonna on jahdin alussa käynyt tämmöinen tilanne.

Koska edes kanukkiin ei omilla sorsavesilla ole mahdollisuuksia, on heinäri mieluisin ja myös yleisin saalis.
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com