OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Sorsa poikueet
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tero21
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 454
Paikkakunta: Tornio

LähetäLähetetty: 09.08.2004 16:57    Viestin aihe: Sorsa poikueet Vastaa lainaamalla viestiä

Terve! elikkäs olen huomannu sekä telkällä että heinärillä on muutamissa paikoissa poikaset jotka ovat aika untuvikkoja vielä.. eivät lennä vielä varmaan kuukauteen. viimesenä kolmena vuotena aika monet sorsat ovat tehneet kahdet poikueet täällä päin. mites muualla?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Vieras






LähetäLähetetty: 09.08.2004 17:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täälläpäin(keski-suomessa) on lentokykyisiä enkä ole nähnyt untuvikkoja pitkään aikaan. Tulee muuten melko hyvin poikasia tänävuonna, mites sielläpäin.
Takaisin alkuun
Tero21
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 454
Paikkakunta: Tornio

LähetäLähetetty: 09.08.2004 19:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Terve! Sorsien pesintä on onnistunu viime vuosina ihan hyvin. Tänä vuonna on kuulemma enemmän sorsia ku moniin vuosiin.. Twisted Evil
mut huomen aamulla kyyhkyyn Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Chili
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Tou 2004
Viestejä: 144
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: 12.08.2004 09:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näyttäähän tuo pesintä onnistuneen, en ole nimittäin ennen nähnyt niin paljon sorsia kerralla kuin toissapäivänä pienessä lahdukassa. Viime vuonna siellä oli vain satunnaisesti muutamia sorsia mutta nyt näimme ainakin viisi suurta poikuetta (neljä sorsapoikuetta ja yksi haapanapoikue) ja vielä lensi tosi läheltä joukko taveja joten vesi kielellä odottelemma sorsastuksen alkua!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sanktio
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 11 Elo 2004
Viestejä: 75

LähetäLähetetty: 12.08.2004 09:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sorsilla havaintojeni perusteella todella hyvin onnistunut pesintä. Poikueparvessa 7-15 lintua ja lentää räpyttelevät jo! Näin Oulun seudulla.
_________________
"Ehkä join, ehkä en, so not kunhan hyppy kulkee!"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tero21
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 454
Paikkakunta: Tornio

LähetäLähetetty: 12.08.2004 14:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Terve! Ollaan kuljettu kiertämässä tosiaan ja olemme löytäneet kaksi poikuetta jotka oli lento kyvyttömiä. toinen oli telkällä ja toinen oli heinärillä. Kaikki muut poikueet ovat lento kykyisiä. Täällä pesinnän onnistumisen takasi se ettei tulva huippua tullut. sitähän sanotaan täällä pohjoisessa juhannus tulvaksi. vesi pysyi koko ajan normaalia korkeampana. ja myös kalasaalitkin on sitä luokkaa ollut et huh huh.olen jutellut monen kaverin kans joka on kulkenut rannoilla ja kaikki on sanoneet et sorsia on 10-15 prossaa enemmän ku viime syksynä Twisted Evil ja viime syksynä lensi aika hemmetin hyvin heinäreitä Cool mut tänä syksynä tulee vähän eri tavalla lihaa alas Shocked heh
Ostin tossa viime syksynä Mossberg ultimangnum 12/89 pumpun ja olen nimittäin käynyt ampumassa useita kertoja kiekkoja täs kevään mittaan ja nyt sitten paukuteltiin variksia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
mika_22
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 2527
Paikkakunta: Keminmaa

LähetäLähetetty: 12.08.2004 14:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jep.Oon huomannu ihan samat asiat Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Loikka
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 948
Paikkakunta: Kotimaa

LähetäLähetetty: 12.08.2004 15:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Termos

Itse kävin lomilla pyörähtämässä Etelä-Savossa ja vesilintuja oli todella paljon. Lähes jokaisessa lahukassa jossa oli pikkasenkin lutakkoa niin oli myös sorsapoikue. Parilla luonnonravintolammikolla tuli myös piipahdettua ja voi sitä sorsien määrää... Uskallan väittää että viimeiseen 10 vuoteen ei ole vesilintua ollut noin hyvin omilla jahtialueilla. Jätän tässä nyt kuitenkin tarkemmat paikkakunnat mainitsematta... Harmittaa vaan että itse ei pääse nauttimaan tuosta sorsastuksesta tänä vuonna.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Tero21
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 454
Paikkakunta: Tornio

LähetäLähetetty: 12.08.2004 15:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Termos!!! itse tiedän saman asian koska mulla on mummola kuopion lähettyvillä. sorsia löytyy aivan simona Cool ja paikka on maaninka..
ja sillä kohal missä minä olen käyny niin siel lentää myös hanhia ihan mukavasti. Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
ar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 1220

LähetäLähetetty: 12.08.2004 16:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo pesintä menny hyvin, poikaset lentää jo. En oo vielä huomannu oisko joku emo ehtiny toiset poikaset tehä Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tero21
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 454
Paikkakunta: Tornio

LähetäLähetetty: 12.08.2004 17:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Katsoin tuossa paripäivää sitten et heinäril oli 9kpl jälki kasvua perässä ja monessa muussakin poikueess 6-7kpl
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
JiiPee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Huh 2004
Viestejä: 317
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 12.08.2004 17:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Samoin täällä pohjanmaan merenrannalla. Poikueet isoja. Taveja kyllä reilusti enemmän kuin isompia rontteja. Positiivista kuitenkin et melko kookkaita haapana poikueita on näkynyt muutaman vuoden tauon jälkeen. Roudattu ohraa merenlahteen keväästä ja alkaa tuottamaan tulosta. Heinurin poikaset ottivat lentoharjoituksia kovassa pohjoistuulessa, kyllä oli hupaista seurattavaa. Toissapäivänä ruokaa viedessä yli 500 lintua... Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tero21
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 454
Paikkakunta: Tornio

LähetäLähetetty: 12.08.2004 21:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Terve! Olen huomannu saman asian kun rupeaa ruokkimaan toukokuusta lähtien niin parin vuoden päästä alkaa olemaan jo tulosta. eka vuonnakin tietty on jo normaalia enemmän sorsia paikalla jos on ruokkinu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
mika_22
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 2527
Paikkakunta: Keminmaa

LähetäLähetetty: 12.08.2004 21:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo.Sama asia on täälläkin huomattu Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tero21
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 454
Paikkakunta: Tornio

LähetäLähetetty: 13.08.2004 22:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

joo kyl velipoika tietää mistä puhun Smile mä en turhaa turise Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com