OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Oma tukki-projekti
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 171, 172, 173 ... 204, 205, 206  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5467

LähetäLähetetty: 20.08.2015 11:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä olen jonkun tukin alustanut lievästi ohennetulla laminointi epoksilla, sen jälkeen hionta että saa karvat tasaiseksi ja sama homma uudestaan. Sen jälkeen pohjamaali/primeri ja pintaan 2k maali ruiskulla tai paukkupullosta. Jos mattapinnan haluaa niin sitä ei saa 2k paukkupullolla koska matta-aine tekee maalista paksumman ja se ei tule kannusta ulos.

Normi paukkupullomaalit kuluu kohtalaisen nopeasti eikä kestä kaikkia asekemikaaleja kovinkaan hyvin. Siksi ainakin päälimmäinen kerros kannattaa vetää 2k maalilla/lakalla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
torant
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Huh 2009
Viestejä: 2238

LähetäLähetetty: 03.09.2015 10:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mistä ja minkälaisia perälevyjä ovat ihmiset omavalmisteisiin tukkeihin laittaneet? Pitäisi sellaista ruveta miettimään, jonka jälkeen voisi aloittaa lopullisen muodon hakemisen. Nopealla etsimisellä kyllä löytyy valmiitakin, mutta oletteko itse tehneet vai ostaneet aina valmiin?
_________________
"Sananvapaus tarkoittaa sitä, että saa sanoa mitä haluaa kunhan ei tarkoita mitään"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16715
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 03.09.2015 13:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Riippuu onko kivääri vai haulikko. Pehmeät olen ostanu ja kovat tehty.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
torant
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Huh 2009
Viestejä: 2238

LähetäLähetetty: 03.09.2015 15:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:
Riippuu onko kivääri vai haulikko. Pehmeät olen ostanu ja kovat tehty.


Unohtuipa mainita että kiväärintukki kyseessä ja vielä ratamallinen. Säädettävä ei tarvi olla, mutta pää lyö tyhjää kun ei saa mitään ajatusta millainen pitäisi olla.
_________________
"Sananvapaus tarkoittaa sitä, että saa sanoa mitä haluaa kunhan ei tarkoita mitään"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Stobe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Elo 2012
Viestejä: 255
Paikkakunta: Etelä/Sawo

LähetäLähetetty: 03.09.2015 16:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Omaan ratatukkiin liimasin vain paksua kumimattoa perälevyksi, on sopivan liukas kun nostaa asetta poskelle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TAK85
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Huh 2006
Viestejä: 11357

LähetäLähetetty: 03.09.2015 16:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

torant kirjoitti:
valmet 412s kirjoitti:
Riippuu onko kivääri vai haulikko. Pehmeät olen ostanu ja kovat tehty.


Unohtuipa mainita että kiväärintukki kyseessä ja vielä ratamallinen. Säädettävä ei tarvi olla, mutta pää lyö tyhjää kun ei saa mitään ajatusta millainen pitäisi olla.

Minä laitoin aikanaan aseeseeni Anchutsin säädettävän perälaatan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5467

LähetäLähetetty: 25.03.2016 14:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Range/Sporterin tukki on muuten hyvä mutta siinä ei ole karhennuksia, välillä on meinannut ase livetä kun tukki on liukas.

Motonetistä löytyi auton ryyppyvaijeri jonka sisuksena on 1.3mm pianolanka. Ryyppyvaijeri on hyvä aihio koska siinä on valmis kiinnitys kuviosahaan, ei tarvitse tehdä kuin karhennuskynä toiseen päähän mistä pidetään kiinni. Mä tein kuitenkin teräksestä kiinnikkeen myös kuviosahan päähän kun oli sorvi pyörimässä. Kädessä pidettävän karhennuskynän tein messingistä, massa vähentää tärinää ja pianolanka kulkee liukkaasti 1.5mm reiässä. Kuviosahan terän tilalle tein adapterin pianolangan kiinnittämiseen sekä 1.5mm pellistä kiinnityslevy mihin vaijerin kuori tulee kiinni.



Osat asennettu ja karhennin käyttökunnossa. Kuviosahan ripustin kattoon roikkumaan työn ajaksi.



Tukkiin rajasin teipillä karhennettavat kohdat, karhennuskynä on helppo seurata teipin linjaa ja reunoista tulee suoria.



Karhennuksen jälkeen viilailin V-taltan minkä kanssa tein pienet rajaus urat karhennusten reunoille. Öljyt pintaan ja karhennukset on valmiit, nyt on mukavampi käsitellä asetta kun saa paremman otteen. Samalla karhentimella voi karhentaa muovia kuten kahvoja jne.





Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34970

LähetäLähetetty: 25.03.2016 15:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hieno,hyvä idea tuo työkalu.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5467

LähetäLähetetty: 25.03.2016 16:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, joskus pari vuotta sitten sain ajatuksen karhentimen tekemisestä ja tein proton missä oli fillarin vaijerin kuori. Sitä ei kannata käyttää koska niissä on sukka sisällä joka lisää kitkaa ja kuumenee vähän ajan kuluttua.

Nykyinen versio nakutti yhteen menoon 2h eikä mitään ongelmia lämpenemisen kanssa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Naturalis LR
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2008
Viestejä: 2678
Paikkakunta: Äänekoski

LähetäLähetetty: 25.03.2016 16:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jotkut tekee mitä osaa, muut tekee mitä haluaa... Hieno kapistus ja siistiä jälkeä.
_________________
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi aina jatkaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 27.03.2016 10:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hieno oivallus, ja hieno toteutus. Onko piikkinä siis pelkkä vaijerin lanka, vai joku erillinen tuurna kynän sisällä? Minkä mallinen se pää on? Kuinka syvään lyö?

Itse mitä olen kokeillut pelkällä pistosahalla hakata, ongelmana onollut tikkujen nosto ja huono jälki. Tasasyvyinen isku pitäisi olla ja hyvän mallinen tuurna. Käsin on armottoman hidasta.

Itse suunnitellut joskus tehdä pellinnakertajasta, mutta kun ei ole vuosiin ollut aikaa tehdä tukkejakaan, en ole tuotakaan sen pidemmälle suunnitellut. Tuo vaijerisysteemi olisi kyllä varmasti paljon tarkempi käyttää kuin rälläkän kokoinen kone kädessä karhennella.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 27.03.2016 10:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hmmm ... Pienoisporaan vaijerilisälaite, V-kärkinen jyrsinterä ja lisäosaan päähän ompelukoneen jalkaa muistuttava ohjain terälle. Itsellä ei ole kyllä tarvetta kokeilla toimisiko moinen eikä oikein työkaluja rakennella.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5467

LähetäLähetetty: 27.03.2016 15:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Piikkinä on pelkästään se 1.3mm paksu pianolanka ja kärjen muodon saa itse päättää, mulla on tasapäinen kartio. Piikki tulee ulos joku 4-8mm riippuen missä asennossa vaijerinkuori on. Vaijerinkuori antaa vähän periksi ja tuntuma nakutuksen syvyyteen on hyvä, voi tehdä kevyttä pintaa tai syvempää karhennusta.

Tällä pystyy tekemään tarkkoja rajauksia tai vaikka kirjoituksia, kunhan käsikaran reikä ei ole kovin väljä pianolangan paksuuteen nähden ettei lanka pääse heilumaan kovin paljon sivusuunnassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
muke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Huh 2008
Viestejä: 157
Paikkakunta: Pohjois-Savo

LähetäLähetetty: 04.04.2016 16:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se on taas kevät ja se aika vuodesta kun tukit alkavat kuoriutua kotiloistaan.






_________________
Mitäs näistä sano huora häistä....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16715
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 04.04.2016 16:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvälle näyttää!!
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 171, 172, 173 ... 204, 205, 206  Seuraava
Sivu 172 Yht. 206

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com