Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
pjotr Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Maa 2004 Viestejä: 217
|
Lähetetty: 07.10.2007 20:46 Viestin aihe: Perälaatan muotoilu |
|
|
Neuvoja kaivataan tukin kumisen perälaatan muotoiluun tukin lyhennyksen jäljiltä. Millä työkaluilla ja miten onnistuu? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kuuhullu Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Jou 2006 Viestejä: 199 Paikkakunta: Vantaa
|
Lähetetty: 07.10.2007 23:58 Viestin aihe: |
|
|
Tein juuri vastaavan operaation nauhahiomakoneella.
Alkuun pistin kolme kerrosta muovista Nitto teippiä tukin ympäri.Ajoin hiomakoneella samaan pintaa kuin teippi ja sen jälkeen yksi kerros teippiä ja käsi hiontaan samaan pintaan teipin kanssa.
Hiomapaperi taisi olla käsin 280 ja viimeistelyyn 400.
Tuli hyvää jälkeä ja on kun olisi hyvänkin tehtaan jäljiltä.
Hiomakone on tuommoinen lattialla oleva jalustallinen malli. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pjotr Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Maa 2004 Viestejä: 217
|
Lähetetty: 08.10.2007 09:30 Viestin aihe: |
|
|
Kiitokset, täytyypä kokeilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Elan Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2004 Viestejä: 9139
|
Lähetetty: 08.10.2007 09:36 Viestin aihe: |
|
|
Perälaattojen matriaali on tehty hiontaa varten. Kiinteä nauhahiomakone on ainoa inhimillinen vaihtoehto. Käsikäyttöisellä nauhahiomakoneella on aika vaikea kunnon jälkeä, ainakaan amatöörin. Pelkällä käsinhionnalla menee kyllä sitten helposti kärsivällisyys. Aivan viimeisessä vaiheessa käsinhionnassa voi käyttää jotain öljyä, niin saa paremman pinnan. Itse käytin väritöntä tukkiöljyä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
härm Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 05 Tam 2008 Viestejä: 9
|
Lähetetty: 14.01.2008 17:27 Viestin aihe: rälläkkä ja lamelli laikka |
|
|
piirtää levyyn muodon ottaa irti tukista ja ajaa lähes viivaan asti , ylimääräiset pois ja loput käsipaperilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|