OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Onko nuoret laiskoja; sittenkin?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Seuratoiminta
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
susihiisi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2006
Viestejä: 1396
Paikkakunta: Työvoimapula

LähetäLähetetty: 14.01.2008 22:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Punajalaka kirjoitti:
Itse olen iältäni 20:n ja 30:n Löytyy työtehoa, intoa ja yritystä siinä määrin, että korvaa mennen tullen viiskymppisten vetelysten työkokemuksen.
.


Ja se hyvä puoli ettei koskaan vanhene, vaan aina jaksaa painaa.
Välilevyt ja nivelet kestää ja kestää. Smile
_________________
Joka sialle joulu koittaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 14.01.2008 22:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ainahan nuoriso on vanhemman väen näkökulmasta velttoa ollut. Ihan aina.

Ja nykynuoriso se vasta velttoa onkin!
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Punajalaka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tam 2006
Viestejä: 3187
Paikkakunta: :)

LähetäLähetetty: 14.01.2008 22:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Olet kyllä Punajalaka siinä oikeassa että hyviäkin työmiehiä on, varsinkin täällä maalla, mutta paljon on niitä samettikäpäliäkin.


No ite oon töissä kaupungissa ja vielläpä aika suuressa ja kaiken lisäksi etelä suomessa ja kaupungin työmailla ja silti ei oo valittamista noista nuorimmista duunareistamme. Saattaahan se olla, että ne luuserit ei töissä käykkään täällä kaupungissa (joten en niitä oo ikinä silleen sitte tavannukkaa) ja siellä maalla taasen mistä oon kotosin, ei luusereita juuri nuoremmissa olekkaan (suurin osa on kylläkin muuttanut kaupunkiin töihin ja kouluun), sen sijaan sielläkin piisaa vanahoja juoppoja vaikka muille jakaa. Elikkä mitä nyt ite kelaan niin voisin kyllä väittää, että viiskymppisissä on tuo vetelys prosentti paljon suurempi.

Totta sushiisi, siinä oot oikeessa, että selät ja nivelet reistaa vanhemmilla ja ehä minä nyt ihan noi kirjottanu, ei mulla mitään työ tehoa (tuossa fyysisessä mielessä) löydy, ku ite lähinnä seison siellä montun reunalla ja pidän huolen jotta äijillä riittää selevää mestaa.

Nii joo ja nytkin on kolome abaut 50v äijää joulun jatkeeksi "ryyppylomalla".
_________________
No ehä minä, mutta muut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kuhna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2004
Viestejä: 2871

LähetäLähetetty: 14.01.2008 22:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Punajalaka kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Olet kyllä Punajalaka siinä oikeassa että hyviäkin työmiehiä on, varsinkin täällä maalla, mutta paljon on niitä samettikäpäliäkin.


No ite oon töissä kaupungissa ja vielläpä aika suuressa ja kaiken lisäksi etelä suomessa ja kaupungin työmailla ja silti ei oo valittamista noista nuorimmista duunareistamme. Saattaahan se olla, että ne luuserit ei töissä käykkään täällä kaupungissa (joten en niitä oo ikinä silleen sitte tavannukkaa) ja siellä maalla taasen mistä oon kotosin, ei luusereita juuri nuoremmissa olekkaan (suurin osa on kylläkin muuttanut kaupunkiin töihin ja kouluun), sen sijaan sielläkin piisaa vanahoja juoppoja vaikka muille jakaa. Elikkä mitä nyt ite kelaan niin voisin kyllä väittää, että viiskymppisissä on tuo vetelys prosentti paljon suurempi.

Totta sushiisi, siinä oot oikeessa, että selät ja nivelet reistaa vanhemmilla ja ehä minä nyt ihan noi kirjottanu, ei mulla mitään työ tehoa (tuossa fyysisessä mielessä) löydy, ku ite lähinnä seison siellä montun reunalla ja pidän huolen jotta äijillä riittää selevää mestaa.

Nii joo ja nytkin on kolome abaut 50v äijää joulun jatkeeksi "ryyppylomalla".


Maaseudun ja kaupungin "juoppous" on erilaista. Juopottelu tehdään työnohessa. Kuitenkin on maatila tai toiminimi. Kortistoon ei mennä, koska voi joutua kaupunkiin koulunpenkille(työttömyys kurssit).

Itse olen ollut voimalaitos alalla yli 20 vuotta. Mielestäni kaikkein toivottomimmat tapaukset tulevat, jo useammassa polvessa paperialalla työskennelleet.
Heidän mielestään on täyttä työtä, kun töihin tuodaan hesari ja tilataan pitsa. Työantajan kustantamilla kuntoiluvälineillä otetaan hiki, mutta töissa sitä ei saa tulla. Varsinaisen paperisodan aiheuttaa, jos jonkinlaisten "olosuhdelisien" vaatiminen.
Se maaseudun juoppo viinan himoissaan saattaa rehkiä kovankin urakan; tosin pimeästi Cool
_________________
Ammuin ohi !
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 15.01.2008 10:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Itse olen ollut voimalaitos alalla yli 20 vuotta.


Ilmeisesti vastuksena Imatranvoimalla? Laughing
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kuhna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2004
Viestejä: 2871

LähetäLähetetty: 15.01.2008 11:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rastinsahi kirjoitti:
Lainaus:
Itse olen ollut voimalaitos alalla yli 20 vuotta.


Ilmeisesti vastuksena Imatranvoimalla? Laughing


Sellaista firmaa ei enää ole. Surprised
_________________
Ammuin ohi !
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 15.01.2008 13:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kuhna kirjoitti:
Rastinsahi kirjoitti:
Lainaus:
Itse olen ollut voimalaitos alalla yli 20 vuotta.


Ilmeisesti vastuksena Imatranvoimalla? Laughing


Sellaista firmaa ei enää ole. Surprised


Enkös sie puhunutkin menneessä aikamuodossa...

Noh, ilmeisesti työnkuva meni oikein, mutta työpaikka väärin Sad Ei aina voi kaikkea arvata...
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
susihiisi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2006
Viestejä: 1396
Paikkakunta: Työvoimapula

LähetäLähetetty: 15.01.2008 16:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kuhna kirjoitti:
Rastinsahi kirjoitti:
Lainaus:
Itse olen ollut voimalaitos alalla yli 20 vuotta.


Ilmeisesti vastuksena Imatranvoimalla? Laughing


Sellaista firmaa ei enää ole. Surprised

Vastukset on ajat sitten siirretty vastuupuomin tai välpän tehtäviin. Smile
_________________
Joka sialle joulu koittaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kuhna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2004
Viestejä: 2871

LähetäLähetetty: 15.01.2008 16:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

susihiisi kirjoitti:
kuhna kirjoitti:
Rastinsahi kirjoitti:
Lainaus:
Itse olen ollut voimalaitos alalla yli 20 vuotta.


Ilmeisesti vastuksena Imatranvoimalla? Laughing


Sellaista firmaa ei enää ole. Surprised

Vastukset on ajat sitten siirretty vastuupuomin tai välpän tehtäviin. Smile


En kokomentoi. Cool
_________________
Ammuin ohi !
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
duster
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Hel 2005
Viestejä: 641

LähetäLähetetty: 15.01.2008 18:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin, en nyt tiiä miten tämä liittyy alkuperäiseen aiheeseen, mutta. Minusta vähän tuntuu, että hirvenmetsästys ei ole nykyään enää se kaikista houkuttelevin jahtimuoto nuorille. Kuitenkin vähemmistö nuorista jää sinne kotipaikalle pyörimään/töihin. Itsekin kuulun siihen kahen- ja kolomenkympin puoleenväliin ja koulu on ajanut kaupunkiin asumaan. Syksyllä kyllä mielellään jonakin viikonloppuna käyn tuuraamassa ja muutenvaan hirvimetsällä, mutta hirviporukkaan en liity. Ei se johdu siitä etteikö luonto kestä tai hommat kiinnosta, mutta ei vaan ole mahdollista joka viikonloppu ajaa maalle/takaisin ja siinä välissä jokunen sata kilometriä hirvien perässä. Tällä ajan sitä takaa, että ei varmaan ole monella muullakaan mahdollista. Vaikka sanotaan että hirvenliha on ilmaista, niin kaikki tietää että jos kilohintaa aletaan laskemaan niin hiki saattaa joillekin tulla.
Tässä nyt vähän ajan sitä takaa, että monikin nuori mielellään metsästää, mutta tekee sen omalla tavallaan ja mahdollisuuksien mukaan. Ei kaikki koulutkaan ole nykyään sitä että viisi päivää koulua ja kaksi lomaa, ei todellakaan ainakaan jos meinaa pärjätä. Ennen aikaan oli eri tilanne kun jäätiin kansakoulun jälkeen jatkamaan kotipaikan töitä ja töitä maaseudulla muutenkin oli. Kyllä minäkin mieluummin maalla asuisin jos siellä olisi mahdollista tehdä oman alan töitä/opiskella. Mutta kun ei. Siinä se kynnyskin liittyä hirviporukkaan madaltuisi. Tottakai näitä pullamössöjäkin on, mutta ei montaakaan semmoista aktiivista metsästävää tuttua tule mieleen, muista niitä löytyy.
Mielenkiinnolla vaan odotan mitä tuleman pitää. Ehkäpä pääsenkin elinikäni aikana todistamaan metsästysseurojen fuusioitumista kuntaliitosten ohella, saadaan ne hirvetkin kaadettua. Nyt jo tuntuisi että se voisi olla monen seuran kohdalla mahdollista ja suotavaakin. Tottakai jahtialueet kasvaisi, mutta olisi edes hitusen enemmän miehiäkin jahdissa.
_________________
Gsp
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jussi72
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Jou 2004
Viestejä: 1629

LähetäLähetetty: 15.01.2008 20:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rastinsahi kirjoitti:
Lainaus:
Itse olen ollut voimalaitosalalla yli 20 vuotta.


Ilmeisesti vastuksena Imatranvoimalla? Laughing


Hahaa, nyt se selvis, kuhna on vedenkeittäjä Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-Otto-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Mar 2011
Viestejä: 210

LähetäLähetetty: 16.06.2012 20:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kuhna kirjoitti:
t_o_m_m_i kirjoitti:
Ei ne perhesyyt nykypäivän elämässä ole heikkouksia, mielestäni osoittaa vaan miehisyyttä, kun osaa antaa aikaa myös perheelleen, mutta ei aleta TÄSTÄ VÄNKÄÄMÄÄN TÄÄLLÄ, MENEE MUUTEN LIIKAA ASIAN SIVUSTA!

Itse olen nyt kaupunkiseurassa, ja silti ei tunnu aina tulevan ymmärrystä vaikkapa vaan työvuorojen takia poissaololle. Ilmeisesti työelämä on ainakin joillain helppo asia unohtaa, sitten kun on siitä jäänyt pois. Tämä ei ollut yleistys, vaan epäilys. Sitäpaitsi, olen yrittänyt tehdä aina poissaolojeni vastineeksi jotain seuran kannalta yleishyödyllistä riistanhoitotyötä, esim. ruokinta-automaatteja, siten, että kuka vaan oin voinut sellasen tulla minulta hakemaan ja viedä omalle ruokintapaikalleen.


Hirvenmetsästykseen ei kuulu työelämä, eikä työelämään kuulu hirvenmetsästys. Omalta osaltani tämän asian ymmätäminen on helpottanut asioita molemmin puolin.
Maalaisseuroissa on todella vierasta vuorotyö, työt viikon loppuna, perhesyyt, sillä on kysymys HIRVIAJASTA, joka on sen mailmankaikkeuden instituutio.
Vastaavasti, jos alkaa "velvoittamaan" työkavereita vuoronvaihtoihin HIRVIAJANTAKIA. Jos lisäksi "elvistelee" herroille hirvestyksestä, vaikka jollain insinöörillä saatta olla "bumeranggi" seuraan pääsystä. Se ei ole oikein.
Ei pidä pitää asioita itsestään selvyytenä. Hiljakseen ujuttelemalla vie asioita eteen päin. Aivan kuin ei olisi kiinostunut asiasta itsekkään. Cool


Niin onhan se huvittavaa jos hirvi hommat ajaa työn ohi. Itse kun teen vuorotöitä. Eikai noilla eläkeläisillä muuta tekemistä olekkaan kun olla kotona, istua kuuluisassa esson baarissa ja vahtia hirvi jahdissa omaa liha osuuttaan tarkasti. Ihmekkös ne paremmin kerkeää hirvien perään. Rangaistuksia sitten jaetaan kyllä ja tarvittaessa keksitään uusia jos vain joutuu pois olemaan. Varmaan hautajaisetkaan ei riitä syyksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16672

LähetäLähetetty: 16.06.2012 20:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rastinsahi kirjoitti:
Ainahan nuoriso on vanhemman väen näkökulmasta velttoa ollut. Ihan aina.


Ja nuorison mielestä vanhat ei tiedä mistään mitään. Laughing
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20262
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 16.06.2012 20:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

9.3x622 kirjoitti:
Rastinsahi kirjoitti:
Ainahan nuoriso on vanhemman väen näkökulmasta velttoa ollut. Ihan aina.


Ja nuorison mielestä vanhat ei tiedä mistään mitään. Laughing

No ikävä tosiasia on että nykynuoriso on pullamössöporukkaa ja vanhat ei tiedä mistään mitään... Wink Laughing Tässä välissä on tällainen ikäkiila joka pyörittää yhteiskuntaa.. Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sarvikuono
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2008
Viestejä: 9694
Paikkakunta: Suuri tyhjiö keskellä ei-mitään

LähetäLähetetty: 16.06.2012 21:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Ja nuorison mielestä vanhat ei tiedä mistään mitään. Laughing

No ikävä tosiasia on että nykynuoriso on pullamössöporukkaa ja vanhat ei tiedä mistään mitään... Wink Laughing Tässä välissä on tällainen ikäkiila joka pyörittää yhteiskuntaa.. Cool[/quote]

Ainoat jotka olen nähnyt mössäävän pullansa kahviin dippailemalla, ovat olleet yli 60v. Herää siis kysymys, etä mikä *tun pullamössösukupolvi. Met nuoret syömme mielellämme esim. kivikovia karamellema, pureskelemalla tai imeskelemällä. Meillä on vielä hampaat! Twisted Evil
_________________
Video meliora proboque deteriora sequor.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Seuratoiminta Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 2 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com