Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Pyrykoira Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.02.2008 21:07 Viestin aihe: Ammoniakkia piippuun |
|
|
Kertokaapa tietäjät voiko 25 % ammoniakkiliuoksella poistaa kuparit piipusta ?
Tuollaisen neuvon kuulin eräältä ampujaharrastajalta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 13.02.2008 21:11 Viestin aihe: |
|
|
Sain yhdenlaiselta tietäjältä purkillisen liuosta, jossa on ammoniakin lisäksi fairya ja kai vähän vettä. Reseptiä en tiedä eikä purkki kerro. Berkeleeee! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jpalov Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 13.02.2008 21:18 Viestin aihe: |
|
|
mun tökötti on tehty 1/3 kutakin, siis vettä, fairia ja 25%ammoniakkia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.02.2008 21:50 Viestin aihe: |
|
|
Jartsu neuvoi mulle tämmösen että puolet 10%ammoniakkia ja puolet fairya. Sitä vaan kunnolla nailonharjalla piippuun, anna vaikuttaa 15-20 min ja puhdista hyvin. Kylä lähtee niin sanotusti. Kandee pikkusen varoa sen tökötin kanssa. Haisee aika vahvasti ja sotkee puut helposti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koukkupolovi Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2004 Viestejä: 6824 Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa
|
Lähetetty: 13.02.2008 22:04 Viestin aihe: |
|
|
Ammoniakki syövyttää "tavallista" hiiliterästä väkevänä troppina!
Prosenttisuhteita en muista, vaan lukenut aiheesta olen mm, että sukellusveneisiin ei pruukata ammoniakkipitoisia aineita viedä.. _________________ Hoc iam omni varietate caret. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mippi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.02.2008 22:09 Viestin aihe: |
|
|
Koukkupolovi kirjoitti: | Ammoniakki syövyttää "tavallista" hiiliterästä väkevänä troppina!
Prosenttisuhteita en muista, vaan lukenut aiheesta olen mm, että sukellusveneisiin ei pruukata ammoniakkipitoisia aineita viedä.. |
sukeltamisveneessä on tuulettaminen heikohkoa. Pierua suodatetaan uudelleen kiertoon ja vatkutetaan siihen lisää happea.
Ite laitan 15% ammoniakkia ja annan vaikuttaa 20 min. Sitten lappu läpi ja tinneriä tai öljyä perää. Kuivaus ja öljyt. _________________ Eihän sitä kukhan jaksa...
Viimeinen muokkaaja, Mippi pvm 14.02.2008 12:10, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JJR Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.02.2008 10:33 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Ammoniakki syövyttää "tavallista" hiiliterästä väkevänä troppina! |
Voit pistää teräspötkön ammoniakkiin vaikka viikoksi jos se peittyy nesteeseen, eikä teräs mene miksikään. Sen sijaan ammoniakki yhdessä ilman kanssa tuhoaa piipun eli jos kastat pötkön ammoniakkiin ja jätät pöydälle niin se alkaa ruostua.
10-20 min max => piippu kuivaksi ( asetoniin tai isopropanoliin kastettu lappu ) ja hoidon uusinta jos tulee sinistä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|