OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

kamera

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
nippon1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2005
Viestejä: 1010

LähetäLähetetty: 22.12.2007 01:00    Viestin aihe: kamera Vastaa lainaamalla viestiä

Olen tuossa miettinnä, jotta satsais uuteen kameraan. Alumperin arvelin ihan perus digiä jolla sais hieman pelivaraa kuvaukseen ja ennen kaikkea zoomin kohdalleen. Sitten mietin jotta pitäisikö sittenni laittaa ihan viteo kamera. Miten olette asian kokeneet. Kumpi parempi ja millä perusteilla?
_________________
Rauhasa hissun kissun
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
jarih
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 2086
Paikkakunta: Kirkkonummi

LähetäLähetetty: 22.12.2007 15:32    Viestin aihe: Re: kamera Vastaa lainaamalla viestiä

nippon1 kirjoitti:
Olen tuossa miettinnä, jotta satsais uuteen kameraan. Alumperin arvelin ihan perus digiä jolla sais hieman pelivaraa kuvaukseen ja ennen kaikkea zoomin kohdalleen. Sitten mietin jotta pitäisikö sittenni laittaa ihan viteo kamera. Miten olette asian kokeneet. Kumpi parempi ja millä perusteilla?


Yleisesti:
- jos haluat hyvän videokuvausvälineen, osta videokamera
- jos haluat hyvän valokuvausvälineen, osta järkkäri

Videokameroiden valokuvausominaisuudet ovat syvältä kuin myös valokuvauskameroiden videokuvausominaisuudet. Mieti kumpi tärkeämpi, haluatko hyvän videokameran vai hyvän valokuvauskameran. Jos rahkeet riittää niin osta molemmat.

Pari vuotta sitten olin saman propleeman edessä ja silloin ostin hyvän videokameran. Nyt joulupukki tuo järkkärin poistamaan tuon toisen puutteen.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
77
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Hei 2006
Viestejä: 133

LähetäLähetetty: 22.12.2007 15:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä ne molemmat voi saada samaan pakettiin..

HD videokamera missä on 12xoptinen zoom pesee perus digipokkarit mennentullen.
_________________
http://www.tosisorsastajat.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jarih
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 2086
Paikkakunta: Kirkkonummi

LähetäLähetetty: 22.12.2007 16:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

77 kirjoitti:
HD videokamera missä on 12xoptinen zoom pesee perus digipokkarit mennentullen.

Niin, tämä on tietenkin myös mielipideasia. Mulla myös HV videokamera 10x zoomilla, mutta kamerapuolen ominaisuudet eivät täytä mun mielestä hyvän kameran edellytyksiä. Peruspokkari, mitä sillä sitten tarkoitetaan, niin hakkaa ja ei hakkaa, tämäkin mun mielipide. Mulla on yksi vanhempi 3,2M pikselin "pokkari" jostain kuuden vuoden takaa, joka mielestäni on huomattavasti parempi mitä HD kameran kameraominaisuus. Toisaalta mulla on myös yksi vuoden vanha 7M:n pokkari, joka asettuu hyvin heikoille mun arvoasteikossa.

Jos ei halua kompromissia, niin valinta on selvä, videokamera videokamerana ja kamera kamerana. Muuten kyllä voi "kikkailla" yhdistelmäratkaisuilla.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koiranleuka
***


Liittynyt: 18 Jou 2004
Viestejä: 992
Paikkakunta: Siperiasta länteen

LähetäLähetetty: 22.12.2007 18:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

77 kirjoitti:
Kyllä ne molemmat voi saada samaan pakettiin..

HD videokamera missä on 12xoptinen zoom pesee perus digipokkarit mennentullen.


Höpö höpö. Pesee ehkä zoomissa mutta ei missään muussa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
EsaP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2006
Viestejä: 1284
Paikkakunta: Paimio

LähetäLähetetty: 22.12.2007 18:27    Viestin aihe: Re: kamera Vastaa lainaamalla viestiä

nippon1 kirjoitti:
Olen tuossa miettinnä, jotta satsais uuteen kameraan. Alumperin arvelin ihan perus digiä jolla sais hieman pelivaraa kuvaukseen ja ennen kaikkea zoomin kohdalleen. Sitten mietin jotta pitäisikö sittenni laittaa ihan viteo kamera. Miten olette asian kokeneet. Kumpi parempi ja millä perusteilla?


Oletko innokas kuvaaja? Jos et, niin järkkärikamera jää suurella todennäköisyydellä pölyttymään hyllyyn. Kuvaaminenkin, kuten lähes jokainen harrastus, vaatii paneutumista ja itsellä ei ole riittävästi kiinnostusta tutkia kameran resursseja, vaikka kuinka ottaisin itseäni "niskasta kiinni". Itse olen suht laiska ottamaan kuvia. Kamera on lähes joka reissussa ja juhlassa mukana, mutta kuvaaminen jää sitten lopulta muutamaan kuvaan. Digipokkari menee taskussa mukavasti ja sillä on helppo räpsiä kuvia. Kuvat onnistuvat lähes aina laadullisesti ja netissä näytettynä niiden laatu on ihan riittävä jos ei vertaa järkkärikuviin. Edelleen niitä kuvia pitää ottaa Embarassed
Hommasin videokameran pari vuotta sitten ja tajusin, että tämä on se mun juttu. Tuolla tulee kuvailtua lapsen juhlat, kala- ja metsästysreissut. Gorillapodilla sen saa passissa vaikka oksaan kiinni ja sitten kun tilannetta alkaa tulla, on se helppo napsauttaa päälle. Tututkin katsovat näitä videointeja ihan mielellään (luultavasti), kun otoksista tekee juonellisen. Eli metsästysreissun kuvaaminen alkaa vaikkapa aamukahvien keittämisellä ja automatkasta videoidaan opasteita jne...
Reissu päättyy sitten vaikkapa siihen, kun auto nytkähtää liikkeelle kohti kotia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Körmy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1867
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 22.12.2007 18:53    Viestin aihe: Re: kamera Vastaa lainaamalla viestiä

jarih kirjoitti:
Yleisesti:
- jos haluat hyvän videokuvausvälineen, osta videokamera
- jos haluat hyvän valokuvausvälineen, osta järkkäri


Tämä on kyllä niin totta kun vaan voi olla.

Laitanpa tähän yhden näytteen tänään valokuvausvälineellä otetusta jospa vaikka saisi ostohimon syntymään. Smile

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
pystykorvamies
Vieras





LähetäLähetetty: 22.12.2007 19:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ei ihan ixulla onna toi..
Takaisin alkuun
pihkat
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2007
Viestejä: 4617

LähetäLähetetty: 22.12.2007 20:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Körmyllä taitaa olla kunnon putki.....
_________________
Voi pihkat
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nippon1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2005
Viestejä: 1010

LähetäLähetetty: 23.12.2007 02:05    Viestin aihe: laitetaas Vastaa lainaamalla viestiä

Laitetaas ny muutama kun tähän karkasi.




_________________
Rauhasa hissun kissun
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
77
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Hei 2006
Viestejä: 133

LähetäLähetetty: 23.12.2007 03:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jarih kirjoitti:
77 kirjoitti:
HD videokamera missä on 12xoptinen zoom pesee perus digipokkarit mennentullen.

Niin, tämä on tietenkin myös mielipideasia. Mulla myös HV videokamera 10x zoomilla, mutta kamerapuolen ominaisuudet eivät täytä mun mielestä hyvän kameran edellytyksiä. Peruspokkari, mitä sillä sitten tarkoitetaan, niin hakkaa ja ei hakkaa, tämäkin mun mielipide. Mulla on yksi vanhempi 3,2M pikselin "pokkari" jostain kuuden vuoden takaa, joka mielestäni on huomattavasti parempi mitä HD kameran kameraominaisuus. Toisaalta mulla on myös yksi vuoden vanha 7M:n pokkari, joka asettuu hyvin heikoille mun arvoasteikossa.

Jos ei halua kompromissia, niin valinta on selvä, videokamera videokamerana ja kamera kamerana. Muuten kyllä voi "kikkailla" yhdistelmäratkaisuilla.


En väitä vastaan..

Yritin ymmärtää avauksen tehnyttä, eli "peruspokkaria parempi + zoomia"..

Minulla myös vanhempi digikamera joka oli aikanaan parhaasta päästä. 3xzoom ei riitä mihinkään jos haluaa kuvata kohteita vähänkään kauempaa. HD videokameran riittävän suuri tarkkuus, suurempi kenno, parempi optiikka, pienempi syväterävyys ja pitempi zoomi antaa minulle paremmat kuvat.

Tottahan se on että jos haluaa parhaat ominaisuudet, niin parempi unohtaa kompromissit.

btw.. Mikä oli se hyvä videokamera jonka ostit parivuotta sitten? Wink
_________________
http://www.tosisorsastajat.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Janme
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2004
Viestejä: 756
Paikkakunta: \o/

LähetäLähetetty: 23.12.2007 10:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ite olen aina tyytyny digipokkariin. Se on helppo pitää matkassa ja tulee ees jotain kuvia otettua. Järkkäriä en jaksais varmasti koskaan kaivaa esille. Veikkaan, että aika moni on samaa maata minun kanssa.

Jos kuvaus kiinnostaa niin ehottomasti järkkäri. Ja jos videokuvaus kiinnostaa niin videokamera. Smile

Jos haluaa vain tallentaa fiilistä kuvin ja videoin, niin uudet laadukkaammat digipokkarit riittää siihen. Osaava kuvaaja saa hyvällä digipokkarilla todella hienoja kuvia. Lisäksi nykyiset pikseleitten määrät antaa jo mahdollisuuden käyttää vähän digitaalistaki zoomia. Kuuta taivaalta ei tietenkään kannata tuomosella lähtiä kurottelemaan. Wink

Itellä tällä hetkellä ixus 860 ja tykkään kyllä tuosta laajemmasta kuvasta ja videoki on ihan kohtuu laadukasta, jos esim. koiran työskentelyä haluaa kuvata. Harmittaa kyllä monesti kavereitten kuvia katellessa, ettei ole ite syttyny kuvailemiseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jarih
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 2086
Paikkakunta: Kirkkonummi

LähetäLähetetty: 23.12.2007 13:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Janme kirjoitti:
Ite olen aina tyytyny digipokkariin. Se on helppo pitää matkassa ja tulee ees jotain kuvia otettua. Järkkäriä en jaksais varmasti koskaan kaivaa esille. Veikkaan, että aika moni on samaa maata minun kanssa.

Tuossa olen samaa mieltä kun kyse on metsästyksestä. Joskus kloppina tuli joitain kertoja pidettyä silloisia järkkäreitä mukana. Mutta kyllähän ne helposti jäivät kyydistä kun keskittyi metsästykseen. Pieni pokkari ajaa asiansa keveytensä ja pienuutensa puolesta, kunhan kamera nyt on mukana jos jossain välissä jotain kuvauksentarvetta tulee esille. Jopa nykyisillä kännykän kameroilla voi paikata kamerantarvetta metsäreissuilla. Tää on vähän tätä mihin itse olen törmännyt, metsästys metsästyksenä ja valokuvaus sitten erikseen.

77: HC-1, johon olen ollut erittäin tyytyväinen. Kameran kaikkea kapasiteettia ei voi täysin vielä hyödyntää kun puuttuu HD-katselulaite ja BlueRay-soitin. DV:nä kameraa on enimmäkseen käytetty. Editointikin onnistuu nykyään kun raudat on vaihdettu, ennen sitä ei HDV:n jouhevasta editoinnista voinut kuin haaveilla. Nyt haaveillaan siitä katselulaitteesta Smile
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Körmy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1867
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 23.12.2007 17:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mikaloori kirjoitti:
Körmyllä taitaa olla kunnon putki.....


Mitä tuokin nyt sitten tarkoittaa? Ei tuo 300 millinen mikään erikoisuus ole mutta croppaaminen tekee ihmeitä. Olisi lienee enemmänkin kärsinyt tuota kuvaa cropata.


Jarih puhuu kyllä asiaa tässä.

Jos haluaa harrastaa metsästystä kannattaa ottaa se ase käteen ja metsästää. Samalla taskussa tai repussa on kätevä kantaa pientä pokkaria. Se riittää mukavasti saaliskuviin ja joihinkin tilanteisiin myös.

Jos sitten haluaa valokuvausta harrastaa niin tietysti kannattaa ostaa järjestelmäkamera ja siihen objektiiveja. Metsään mentäessä ei kannata sortua siihen että ottaa haulikon toiseen käteen ja kameran toiseen käteen. Silloin yleensä epäonnistuu molemmat asiat. Kannattaa vaikka tehdä niin että puolet reissuista mukana on kamera ja puolet reissuista se haulikko. Keskittymällä siihen kuvaukseen pääset parhaaseen tulokseen ja saat niitä tilannekuviakin koska se kamera ei makaa repussa sen takia kun saaliin himossa on haulikko kädessä. Senverta kuitenkin varmaan tämän foorumin enemmistöllä tuota metsästysverta kiertää suonissa että silloin tällöin pitää aseenkin kanssa lähteä metsään mutta voin sanoa että yllättävän antoisia on myös nuo kameran kanssa vietetyt päivät. Kannattaa kokeilla.. jopa sillä perus pokkarillakin joskus.

Videokuvauksesta en itse osaa sanoa juuri mitään koska omia kokemuksia kyseisestä hommasta ei oikeastaan ole. Uskon kuitenkin että sama homma pätee noihin videoihin kun tuohon valokuvaukseen. Kannattaa keskittyä siihen mitä on tekemässä niin saa parhaan tuloksen eikä niin että kuvaa metsästyksen ohella jos kerkeää. Silloin makoisammat pätkät jää saamatta varmasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
77
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Hei 2006
Viestejä: 133

LähetäLähetetty: 23.12.2007 19:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jarih kirjoitti:


77: HC-1, johon olen ollut erittäin tyytyväinen. Kameran kaikkea kapasiteettia ei voi täysin vielä hyödyntää kun puuttuu HD-katselulaite ja BlueRay-soitin. DV:nä kameraa on enimmäkseen käytetty. Editointikin onnistuu nykyään kun raudat on vaihdettu, ennen sitä ei HDV:n jouhevasta editoinnista voinut kuin haaveilla. Nyt haaveillaan siitä katselulaitteesta Smile


Hyvä kamera! Very Happy Tosin still ominaisuudet on uusimmissa HD kameroissa vielä kehittyneemmät. Wink
_________________
http://www.tosisorsastajat.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com