OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Millä muut tukkinsa lakkaavat?

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Southwest
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Lok 2007
Viestejä: 659

LähetäLähetetty: 29.11.2007 10:34    Viestin aihe: Millä muut tukkinsa lakkaavat? Vastaa lainaamalla viestiä

Kuuluu oikeastaam mpm:n aloittamaan säikeeseen mutta onhan tässä tilaa... Käyttämääni kaksikomponenttilakkaa ei ole enää saatavilla joten millä muut tukkinsa lakkaavat ja mitähän tukkeja työkseen tekevät käyttävät?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JpLe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Hei 2005
Viestejä: 2167

LähetäLähetetty: 29.11.2007 18:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vie automaalaamoon. Autolakka/maali on aivan älyttömän kestävä lakka. Kestää mekaanista kulutusta todella hyvin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
cowboy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Jou 2006
Viestejä: 449
Paikkakunta: pohjois-suomi

LähetäLähetetty: 29.11.2007 20:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

miksi lakata? säänkestävyyden takia? suosittelen öljyämistä, jatkossa tukin huolto on helppoa toisin kuin lakattu joka iän myötä huononee ja hilseilee, itse olen tehnyt maalausalan töitä pian parikymmentä vuotta ja tiedän kokemuksesta minkälainen on lakattu tai öljytty pinta, ei muuta kuin öljyä kehiin. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Southwest
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Lok 2007
Viestejä: 659

LähetäLähetetty: 29.11.2007 23:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tekemäni tukit ovat siis kisatukkeja. Ja kun olen aina itse lakannut jos ei sitten muusta syystä niin pysyy ainakin asetarkastustarrat hyvin kiinni.
Ja toisaalta koska rata-aseita pidetään (tai ainakin pitäisi pitää) kuin kukkaa kämmenellä lakka on ok.
Olen JpLe:n kanssa samaa mieltä että automaalaamosta tarvitseva saa usein apua tukkipulmiinsa.
Parissa tapauksessa olen maalannut tukin, tällöin olen käyttänyt teollisuusepokseja.
Taidan kokeilla yhteen kirkkaan epoksin ruiskuttamista ihan piruuttani. Koepala oli ainakin ok.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ohjurirauta
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 29 Elo 2007
Viestejä: 12

LähetäLähetetty: 30.11.2007 11:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ite käytän pohjusteena sealer&filleriä ja pintaan tulee käytettyä yleisemmin Tru oillia. Tuo kyseinen ainehan on osittain öljyä, mutta sillä saa myös lakkamaisen pinna halutessaan. Puhtaitten öljyjen joukossa käytetyin aine minulla on kiinapuuöljy. Ja se on tosi, että tukin pintakäsittely pitäisi aina valita käyttötarkoituksen mukaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
IR
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Jou 2004
Viestejä: 158
Paikkakunta: Suomen suurin kala

LähetäLähetetty: 30.11.2007 12:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

2k autolakat on jees. Ongelmana tosiaan taitaa olla se, että ne ei kauheesti elämistä kestä. Asiaa auttaa lisäämällä lakkaan elastisuusainetta noin 10-20%. On tarkoitettu lisäaineeksi, muovia maalatessa.

Tuollainen tukki imasee lakkaa sitten aika vauhdikkaasti. Voi varautua 100e laskuun automaalaamosta, vaikka olisikin se "halvempi" hinta Very Happy

Ja sehän on sitten niin että öljyttyä tukkia ei voi enää lakata.

Jos kotioloissa haluaa maalata, niin miranolilla on alkydipohjainen lakka. Joka elää aika hyvin puun kanssa, ja kestääkin ihan hyvin. Laadukkaalla pensselillä levittelee, ja vaikka puleeraa pinnan sitten kiiltäväksi.

Nimim automaalari Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com