OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

rihlakko ruotsista
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
pohjanmaanpoika
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2005
Viestejä: 598

LähetäLähetetty: 15.10.2007 18:11    Viestin aihe: rihlakko ruotsista Vastaa lainaamalla viestiä

osaisko kukaan neuvoa miten tapahtuu käytetyn rihlan hankinta ruotsinmaalta? varsinki kun on kyseessä tälläinen ruotsia ymmärtämätön jeppe... katsellu ruotsalaisten liikkeitten sivuja ja huomannu et hinta taso on paljo alle meikäläisen ja tarjontaa on!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metsuri2
Vieras





LähetäLähetetty: 16.10.2007 07:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ostaminen on hyvin helppoa. Haulla löytää paljon juttuja tästä aiheesta.
Kyllä Ruotsin liikkeissä varmasti englantiakin osataan.
Takaisin alkuun
Eas
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 262
Paikkakunta: Kaakkois Suomen napa

LähetäLähetetty: 16.10.2007 15:47    Viestin aihe: Tuo on ollut haulikko palstalla aikaisemmin. Vastaa lainaamalla viestiä

Olen tänäkin vuonna ostanut Ruotsista 4 asetta, joten tiedän miten homma toimii. Minulla on tarvittavat lomakkeetkin, mutta en ole niitä vielä saanut skannattua, voin yrittää saada ne tänne näkyviin. Tosin minä kävin aseet itse hakemassa, kun kaikki eivät suostu asetta lähettämään. Ruotsista voi kyllä esim bussirahtina lähettää aseita suomeen, mutta pakettiin pitää kirjoittaa urheilutarvikkeita eikä ase. Toinen ongelma lähettämisessä on Ruotsin tullin osuus, viedäänkö ase tulliin josta bussifirma käy sen hakemassa?. Kolmas on tarvitseeko suomesta siirtoluvan, minun lupiani hallinnoiva poliisipiiri ei semmoista ollut vaatimassa.
Mikäli haet aseen itse, niin muutama seikka kannattaa huomioida.
1. Tilaa oma ostolupa ajoissa Ruotsinkielisenä versiona, mutta pyydä kopio suomenkielisestä ostoluvasta niin tiedät itsekkin mitä lappuun kirjoitetaan =)
2. Ruotsalainen myyjä tarvitsee paikalliselta poliisilta myyntiluvan ulkomaille (ota ainakin kopio itsellesi), Tukholmassa voi kestää viikon ja pienillä paikkakunnilla ei välttämättä hoideta asiaa, vaan menee "läänin" poliisille mutta hoituu yleensä tunnissa, tätä voi yrittää hoitaa paikallispoliin avulla FAX:n kanssa. Siihen sopii useita aseita jos myyjä ja ostaja ovat samat, lupalapun hinta on haulikoilta 220kr ja mikäli on yksikin kivääri niin 600kr.
3 Ruotsin tulliin pitää täyttää maastavienti lomake, johon he tarkistavat aseen numerot, pyydä siitä myös kopio itsellesi, jos satut sitä tarvitsemaan.
4. Mikäli tulet laivalla takaisin Suomeen, niin tiedosta ettei Ruotsin satama tullissa ole välttämättä viikonloppuisin tai iltaisin ketään töissä, tällöin pitää sopia Arlandan tullin kanssa että joku tulee terminaaliin tarkastamaan aseen, tai käydä siellä lentoasemalla hoitamassa asia.
5 Tukholman seudulla ollaan hysteerisiä aseiden kanssa, älä mielellään kulje sellaisen asepussin kanssa, joka on helposti tunnistettavissa, vaan mielellään esim. pitkän aselaukun kanssa. Äläkä missään parkkipaikalla hypistele asettä näkyvästi tai jätä autoon näkyville vaan hautaa mahdollisimman syvälle tavaroiden sekaan.
6. Laivassa on mahdollista jättää ase joskus autoon (ilmoita henkilökunnalle), tai sitten laivan infotiskille säilytykseen. Itse laitoin aselaukun kylkeen vielä passikopion kiinni, että voivat verrata naamaa kun tulin hakemaan asetta.
7. Suomen tulli ei ole ollut kiinnostunut aseista kunhan ostolupa on kunnossa.
8 Tilaa muovinen lupakortti omalta poliisilaitokseltasi kuitenkin Suomenkielisenä, koska Ruotsinkielinen lomake voi hämätä luvan kirjoittajaa.

Ps rasistisena oletuksena on tässä tapauksessa Suomenkielinen aseen noutaja, joka haluaa lopullisen lupansa Suomenkielisenä
_________________
Metsästys, limppa ja pimppa, ne pyörii aina mielessä mutta syötäväkin on.....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mehtä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 607
Paikkakunta: Helsinki/Karkkila

LähetäLähetetty: 16.10.2007 18:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itte tuli haettua drillinki ruotsista (tukholma) ruotsin puolen aseen maastavienti paperin saaminen kesti 8viikkoa. Walter Borgin myyjä sanoi että tukholman poliisi on ihan tukossa varsinkin kesäisin kaikkien aselupa hommeleiden kanssa. Liikkeen takahuoneessa kuulemma parikymmentä asetta maksettuna odottelemassa ostolupaa. Ruotsissa sitten sovittiin että aseet lähetetään kun luvat tulee. Aseet tuli schenkerin kautta ja paketin päällä luki "vapen"(aseita). (aseet tuli kahdessa paketissa toisessa etutukki ja toisessa loput). Ennen kuljetuksen kotiin kuljetusta shcenkeriltä soitettiin ja kysyttiin toimitus aikaa että millon voi tuoda niin sitten puhelin keskustelun lopuks kysyi lähetti että mitä täällä paketissa on?. Sanoin vaan että metsästys tarvikkeita. Kaveri ei vissiin ymmärtäny ruotsia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Stutzen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Tou 2007
Viestejä: 498
Paikkakunta: Länsi-Suomi

LähetäLähetetty: 18.10.2007 12:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä kuulostaa hankalalta systeemiltä nämä svedujen touhut.
Sasalaisten kanssa homma hoituu yhdellä paperilla ja kuljetus
DPD:llä tai DHL:llä. Tarjontaa löytyy paremmin kuin Ruotsista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mehtä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 607
Paikkakunta: Helsinki/Karkkila

LähetäLähetetty: 19.10.2007 10:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mutta ruotsiin on ehkä hitusen helpompi mennä kattomaan sitä asetta tosin lento liput saksaan ei nyt halpalento yhtiöillä maksa. Ja jos saksaa ei osaa mutta ruotsi taipuu. Ja muutenkin ruotsi tuntui ainakin itselle turvallisemmalle vaihtoehdolle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Lapinleuku
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Tam 2006
Viestejä: 917
Paikkakunta: Inari

LähetäLähetetty: 19.10.2007 11:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuolta kannattaa katsella:

http://www.torsbohandels.se/

Olen kuitenkin käsittänyt, että nykyään Torsbo ei lähetä aseita vaan joudut itse hakemaan. Easin viestissä on hyvät ohjeet. Hintataso on kyllä Ruotsissa kohdillaan...
_________________
www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Jyräys
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Lok 2006
Viestejä: 3171
Paikkakunta: SS

LähetäLähetetty: 19.10.2007 14:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lapinleuku kirjoitti:
Tuolta kannattaa katsella:

http://www.torsbohandels.se/

Olen kuitenkin käsittänyt, että nykyään Torsbo ei lähetä aseita vaan joudut itse hakemaan. Easin viestissä on hyvät ohjeet. Hintataso on kyllä Ruotsissa kohdillaan...


Juuri kysyin sieltä yhtä kivääriä niin vastaus oli että pitää itse hakea.
_________________
Save a tree - eat a beaver
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metsuri2
Vieras





LähetäLähetetty: 20.10.2007 07:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Huomenta foorumilaiset!

Onkos kellään tietoa että onnistuuko Ruotsista tilaamaan piippuja?
Tuli ostettua Valmetin 412 ja olen huomannut että Ruotsissa näihin on edullisia rihlapiippuja.
Luulisi olevan helpompaa, koska kyseessä on aseen osa...?
Takaisin alkuun
laphilainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2005
Viestejä: 231

LähetäLähetetty: 23.10.2007 07:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuolla Torsbon sivulla oli Brno rihlakko malli 500 aika edulliseen hintaan. Mutta käsittääkseni Brnon mallit ovat 502 ja nykyisin 802.
Eli mikä malli on 500?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
miksa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Jou 2004
Viestejä: 643

LähetäLähetetty: 23.10.2007 21:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

laphilainen kirjoitti:
Tuolla Torsbon sivulla oli Brno rihlakko malli 500 aika edulliseen hintaan. Mutta käsittääkseni Brnon mallit ovat 502 ja nykyisin 802.
Eli mikä malli on 500?


Puhutaan 500 sarjasta ( 502 rihlakko lisäksi 501 haulikko ja muistaakseni 503 tuplakivääri ) jotka on samaa "perhettä"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metsuri2
Vieras





LähetäLähetetty: 24.10.2007 08:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo Tikkakin on melkein ilmainen. http://www.blocket.se/vi/13622634.htm?ca=5_s

Ja tuo BRNO. http://www.blocket.se/vi/12958318.htm?ca=5_s
Takaisin alkuun
Metsuri2
Vieras





LähetäLähetetty: 24.10.2007 08:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Harvinaista herkkua! http://www.blocket.se/vi/13902838.htm?ca=5_s
Siinä olisi peli. Ei varmaan yhtään Suomessa.
Takaisin alkuun
Matso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Tam 2007
Viestejä: 800
Paikkakunta: E-suomi

LähetäLähetetty: 20.12.2007 22:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oheiselta sivulta pääsee useisiin Ruottalaisiin sivuihin ja Valmetteja ja Tikkoja löytyy joitakin : www.interjakt.com

Ostin itse Karlssonsjaktista äskettäin rihlakon. Toimitus postin kautta 300 SEK . Pari viikkoa meni odotellessa , sillä myyntiluvan saanti läänistä siellä kuulemma kestää sen .
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sauerssoni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Lok 2004
Viestejä: 1327

LähetäLähetetty: 06.01.2008 15:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vähän ohi aiheen, mutta onkos tuo Carl-Gustaf 2000 sama, kuin Merkel 141? On nimittäin ruotsissa 1.000€ halvempi Carl-Gustaf nimellä, kuin Suomessa Merkel 141 nimellä.
Nyt alkaa säästäminen.

Liike oli tämä, jos joku ei usko:
http://www.karlssonsjakt.se/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 1 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com