OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

metsästyspuku
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 110, 111, 112  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Kumijorma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Huh 2008
Viestejä: 276
Paikkakunta: Kaakonkulmilla

LähetäLähetetty: 29.01.2013 20:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Shh...Peura-Esari älä suututa niitä, puolet suomen 300 000:sta metsästyskortin haltijasta ei voi olla väärässä, Jahti Jakt on toinen kansallispuku heille. Ei vaineskaan mut tuo trykonin vilen lause kertoo tämän tuhansien tuulipukujen maan syvimmän olemuksen, "ku halavalla sai" . Tavallaan arvostan, en erätukun asiakkaita, vaan sitä joka siellä keksi ton idean markkinoida metsästykseen (epä)sopivan kansallispuvun maineeseen yltävä asusteen, halpaan hintaan ja laitetaan viel tv-shopista tuttu "eikä siinä vielä kaikki, saat vielä kalsarit ja pipon kaupan päälle", halvalla tehty ja halvalla myyty ja paljon.Mun mielestä yksi suomalaisista menneen vuosi kymmenen menestystarinoista, melkonen Kailajärvi ollu kuka pesetat kääri Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Miljoonanick
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2012
Viestejä: 4567
Paikkakunta: Suomen Detroit

LähetäLähetetty: 29.01.2013 21:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kumijorma kirjoitti:
Shh...Peura-Esari älä suututa niitä, puolet suomen 300 000:sta metsästyskortin haltijasta ei voi olla väärässä, Jahti Jakt on toinen kansallispuku heille. Ei vaineskaan mut tuo trykonin vilen lause kertoo tämän tuhansien tuulipukujen maan syvimmän olemuksen, "ku halavalla sai" . Tavallaan arvostan, en erätukun asiakkaita, vaan sitä joka siellä keksi ton idean markkinoida metsästykseen (epä)sopivan kansallispuvun maineeseen yltävä asusteen, halpaan hintaan ja laitetaan viel tv-shopista tuttu "eikä siinä vielä kaikki, saat vielä kalsarit ja pipon kaupan päälle", halvalla tehty ja halvalla myyty ja paljon.Mun mielestä yksi suomalaisista menneen vuosi kymmenen menestystarinoista, melkonen Kailajärvi ollu kuka pesetat kääri Very Happy


Nimimerkille +1 Laughing Laughing Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20409
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 29.01.2013 22:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ihan ensimmäiseksi sanon että en ole omistanut muuta erätukun tuotetta kuin yhden villapaidan. Se on hyvä. Oikein hyvä. Niin ja olihan minulla se ensimmäinen Riista älytex puku, joka kesti tasan yhden vuoden.

Mutta mutta, olen tuossa katsellut velipoijan isän ja kaverien uudehkoja jahtijaakteja niin ei ne nyt NIIN huonoja ole kuin annetaan ymmärtää. Ihan meneviä kamppeita. Parilla kaverilla on ne lumicamo jahtijaktit ja hyviä pukuja näyttäs olevan. Aktiivisia metsämiehiä ja ovat paljon metsässä. Ei mitään vikaa puvuissa kylmiin talviolosuhteisiin. Olen ajatellutkin että ostaisinko tuon jahtijaktin lumicamon. Mikä muu olis parempi lumipuku kun kuoripuvut jätetään pois?

No kuten sanottua, itsellä ei ole jahtijakt tuotteista kokemusta kuin tuo villapaita, ostaisin samanlaisen villapaidan vielä jos jostain saisin samaan hintaan. Kestävä ja lämmin, rintatasku jossa voi pitää gepsipuhelinta lämpöisessä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jounilau
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Lok 2008
Viestejä: 345

LähetäLähetetty: 29.01.2013 23:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hupaisaa tämä JahtiJakt-asujen jatkuva kärkäs arvostelu. Epäilen että aika moni joka ei ole näitä uudempia asuja käyttänyt puhuu mutu-tuntumalla ja kaverin kertomaa.

Itselläni löytyy kaapista sekä Sastan Wolff että Jahtijakt-premium puku. Sastan puku on laadukkaammin viimeistelty ja hieman kevyempi, hengittääkin varmaan paremmin. JahtiJakt-puku on enemmänkin kuin työasuksi metsästykseen tehty. Ei loista ominaisuuksillaan mutta ei niitä tarvitse hävetä. Toimii erinomaisesti tuon hintaluokan asuksi.

Kun harrastan lohenkalastusta on mielestäni kyseessä pitkälti sama-asia kuin lohiperhovavoissa. Tonnilla saa huippulaatua viimeistelyn osalta, neljällä sadalla saa lähes yhtä toimivan vavan vähän vaatimattomammalla viimeistelyllä. Hinnan tuplaantuessa eivät ominaisuudet parane läheskään samassa suhteessa

Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Itselläni tuppaa löytymään nykyään herkemmin päältä tuo JJ:n puku.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aku
***


Liittynyt: 12 Syy 2004
Viestejä: 3177

LähetäLähetetty: 29.01.2013 23:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:


Mutta mutta, olen tuossa katsellut velipoijan isän ja kaverien uudehkoja jahtijaakteja niin ei ne nyt NIIN huonoja ole kuin annetaan ymmärtää. Ihan meneviä kamppeita. Parilla kaverilla on ne lumicamo jahtijaktit ja hyviä pukuja näyttäs olevan. Aktiivisia metsämiehiä ja ovat paljon metsässä. Ei mitään vikaa puvuissa kylmiin talviolosuhteisiin. Olen ajatellutkin että ostaisinko tuon jahtijaktin lumicamon. Mikä muu olis parempi lumipuku kun kuoripuvut jätetään pois?


Minäkin olen sen käsityksen saanut että noiden jahtijaktien laatu on parantunut ensimmäisistä puvuista. Sitä en osaa millä tasolla tuo laatu on verrattuna kalliimpiin kilpailijoihin.

Jokatapauksessa muutamilla tutuillani on ollut tuo PRO-versio käytössä useemman vuoden eikä noista napinaa ole kuulunut sen enempää kun muistakaan puvuista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tait
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Mar 2004
Viestejä: 70

LähetäLähetetty: 29.01.2013 23:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ei tuo wolfiin sijoitettu 400 paljon kirpase jos ajatteleen sen kestävän 15 vuotta niikuin edeltäjä kesti koiramiehelle toimiva kampe kun syyssateet alkaa ja meillä metsästetään joka säällä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peura-esari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2007
Viestejä: 3209
Paikkakunta: Kaljalla

LähetäLähetetty: 30.01.2013 00:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Ihan ensimmäiseksi sanon että en ole omistanut muuta erätukun tuotetta kuin yhden villapaidan. Se on hyvä. Oikein hyvä. Niin ja olihan minulla se ensimmäinen Riista älytex puku, joka kesti tasan yhden vuoden.

Mutta mutta, olen tuossa katsellut velipoijan isän ja kaverien uudehkoja jahtijaakteja niin ei ne nyt NIIN huonoja ole kuin annetaan ymmärtää. Ihan meneviä kamppeita. Parilla kaverilla on ne lumicamo jahtijaktit ja hyviä pukuja näyttäs olevan. Aktiivisia metsämiehiä ja ovat paljon metsässä. Ei mitään vikaa puvuissa kylmiin talviolosuhteisiin. Olen ajatellutkin että ostaisinko tuon jahtijaktin lumicamon.Mikä muu olis parempi lumipuku kun kuoripuvut jätetään pois?

No kuten sanottua, itsellä ei ole jahtijakt tuotteista kokemusta kuin tuo villapaita, ostaisin samanlaisen villapaidan vielä jos jostain saisin samaan hintaan. Kestävä ja lämmin, rintatasku jossa voi pitää gepsipuhelinta lämpöisessä.


Se on vähä siitä mihin on tottunu. Ite en jahtijaktia tai alaskaa päälleni laita, tottunu vähä parempaan.

Kai sitä koiranbaskaakin oppii syömään kun ei muuta saa..
_________________
Nenäpunkki- mikä ihana tekosyy...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jounilau
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Lok 2008
Viestejä: 345

LähetäLähetetty: 30.01.2013 01:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se on totta että kun tottuu vähän parempaan ei takaisin paluuta yleensä ole. Tuo koiranpaskavertaus sinällään ontuu pahasti tässä yhteydessä useimmilla.

Olisi mukava kuulla minkälaista kompetenssia omaat näihin metsästysasuihin liittyen kun tässä ketjussa melko laajalla kirjolla niitä arvioit.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkoiv
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 1013

LähetäLähetetty: 30.01.2013 10:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo Jahti-jakt varmasti menettelee puhtaasti passiasuna kun hengittävyyttä ei niin tarvita. En sitten tiedä, kun ei semmosta koskaan itsellä ole ollut että miten vedenkesto esim muutaman pesun jälkeen. Voi tuo kansallisasu silti melko hiostava olla jos pitäisi se päällä esim koiran kanssa kulkea.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MR69
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2006
Viestejä: 691

LähetäLähetetty: 30.01.2013 11:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minua on kovasti alkanut kiinnostamaan nuo camopuvut. Tai siis Camohullu olen ollut aina...Kaapista löytyy kyllä monenlaisia army camoja mutta nyt voisin hankkia "oikean metsästysasun Wink ".

Cabelaksen, Basspron ja muiden jenkkimyyjien camot näyttää tosi hyviltä, MUTTA, en usko että ne sopivat kovin hyvin meikäläiseen maastoon. Esim. Mossy Oak AP ja Realtreen kuviot. MAX 4 menee tietysti kuivahtaneessa kaislikossa, mutta jos etsii ns. "yleiscamoa" niin sekin on kyllä meikäläiseen havumettään tosi kirkas keltainen. Mossy Oak duck blind vaikuttaa kivalta mutta lienee sekin aika vaalea?

Noh, nyt tuli sitten tuo optifade kuume...optifade tuntuu soveltuvan aika erilaisiin maastoihin ja vuodenaikoihin. Vai mitä mieltä olette? Sitkan woodland optifade on oudon kirkas sekin, paljon vaalean harmaata.

Jos hieman silmiä siristää niin tuon keskimmäisen jampan puku sulautuu maastoon aika hyvin, Onkohan se Sasta vai Härkilä? Kuvan saa Aijaassa zuumattua isommaksi.(kuva netistä bongattu)


_________________
-Heinäsorsaa, NAM-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jounilau
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Lok 2008
Viestejä: 345

LähetäLähetetty: 30.01.2013 12:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse tulee kuljettua eniten juuri koiran kanssa metsällä niin jahdissa kuin kokeissa.
Mielestäni nuo kalvopuvut eivät ole mitään yleispäteviä metsästysasuja kun kausi on pitkä ja kelit vaihtelevat helteistä paukkupakkasiin. Laskeskelin juuri että itsellä tulee käytettyä kauden aikana kaikkiaan viittä erilaista pukua joista kaksi kalvotonta ja kolme kalvollista pukua. Kaikille noille on aikansa ja kelinsä.
Goretex-ihannoijaa minusta ei ole tullut vaikka sitä löytyy kaapistani niin metsästysasuista, vapaa-ajan asuista, kalastustakista ja kahluuhousuista, kenkiä unohtamatta.
Kenkiä lukuunottamatta käytössä on myös muilla kalvoilla varustettuja asusteita.
Varmasti aika moni on joutunut tilanteeseen jossa hiki virtaa ja naureskellaan porukassa että onneksi on päällä kalliit gore-vehkeet. Näin käy tietysti kaikilla kalvoilla. Hyvä kalvo tietysti hieman hidastaa tuon oloyilan tuloa mutta ei sekään sitä estä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkoiv
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 1013

LähetäLähetetty: 30.01.2013 12:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jounilau kirjoitti:
Itse tulee kuljettua eniten juuri koiran kanssa metsällä niin jahdissa kuin kokeissa.
Mielestäni nuo kalvopuvut eivät ole mitään yleispäteviä metsästysasuja kun kausi on pitkä ja kelit vaihtelevat helteistä paukkupakkasiin. Laskeskelin juuri että itsellä tulee käytettyä kauden aikana kaikkiaan viittä erilaista pukua joista kaksi kalvotonta ja kolme kalvollista pukua. Kaikille noille on aikansa ja kelinsä.
Goretex-ihannoijaa minusta ei ole tullut vaikka sitä löytyy kaapistani niin metsästysasuista, vapaa-ajan asuista, kalastustakista ja kahluuhousuista, kenkiä unohtamatta.
Kenkiä lukuunottamatta käytössä on myös muilla kalvoilla varustettuja asusteita.
Varmasti aika moni on joutunut tilanteeseen jossa hiki virtaa ja naureskellaan porukassa että onneksi on päällä kalliit gore-vehkeet. Näin käy tietysti kaikilla kalvoilla. Hyvä kalvo tietysti hieman hidastaa tuon oloyilan tuloa mutta ei sekään sitä estä.


Joo yllättävän vähille jää nykyisin noiden gore-kamppeiden käyttö. Windstopper puku ajaa yleensä saman asian ja hengittää paljon paremmin. Kesällä sitten ihan normaali maastopuku.

Itse ostin viime keväänä tuommosen maastopuvun. http://www.varusteleka.fi/fi/product/propper-acu-maastopuku-a-tacs-fg/20133

Sulautuu mielestäni paremmin maastoon kuin tuo Sastan optifade puku. Leikkaus tuossa on myös tosi mukava. Hakkaa Suomen armeijan 05 maastopuvun 100-0 Kangas on erittäin kestävää. Ei ihan niin hiljainen kuin optifade fleece.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
VeturiVille66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Tam 2005
Viestejä: 4774
Paikkakunta: Nääsmaa

LähetäLähetetty: 30.01.2013 12:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä



http://www.maanpuolustusyhtio.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&groupID=523&action=viewPromotion&itemcode=20115

Tommosen mää laitan ens kesänä. Reserviläiselle 175e. Ja kun kelit viilenee, niin;





Toi Deerhunterin camohaalari. 250e. Sama kuin vieressä vihreä.
Noilla pärjää kaikki syksyn jahdit, niin kauan kuin henki pihisee.
Ehkä sen peuran winstopperi fleese puseron, vai mikä senytoli vois tsekata joskus.

T:W
_________________
Pumppaaminen on kivaa.
Asuuhan ne ihmiset iglussakin.
Muija on ihan peräänkatottava...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapmar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hei 2006
Viestejä: 2712
Paikkakunta: polulla

LähetäLähetetty: 30.01.2013 12:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MR69 kirjoitti:

Cabelaksen, Basspron ja muiden jenkkimyyjien camot näyttää tosi hyviltä, MUTTA, en usko että ne sopivat kovin hyvin meikäläiseen maastoon.


Omaan silmään Deerhunterin camokuosi naamioi hyvin. Koiratkin tuntuvat olevan samaa mieltä, kun olen mennyt useammalta koiralta hetkeksi hukkaan avoimehkossa maastossa. Liike ja haju paljastaa lopulta. En tiedä, mikä tuon kuosin nimi on, mutta Deerhunter myy samalla kuosilla useampia pukuja/takkeja.

http://www.deerhunterclothing.co.uk/Deerhunter-Jackets/Deerhunter-Camouflage-Jackets/Deerhunter-Europe-Jacket-Innovation-Camouflage
ja
http://www.deerhunterclothing.co.uk/Deerhunter-Jackets/Deerhunter-Camouflage-Jackets/Deerhunter-Scandinavia-II-Camouflage-Set
_________________
http://www.tapiolantakamailla.com/ - Ulkoilmaelämän tunnelmapaloja
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
kettuterri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2011
Viestejä: 318

LähetäLähetetty: 30.01.2013 13:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla ei hirveästi kokemusta ole puvuista.. 8 vuotta taitaa ollal takana tota jj:n käyttöä ja beretan jotain kalvopukua käytän. Oma mielipiteeni on että ei toi jahti jakti mikään p@ska ole mielestäni hintalaatu suhde suht hyvä mutta tietysti tästä beretan puvusta huomaa että muutama satanen pukuun lisää ni laatu paranee ja sitä rataa. Itse selviän/pärjään/tyydyn näin köyhänä tuohon jj:n pukuun pääasiassa tulee sit märällä kelillä enemmänki berettaan taivuttua vaikka sen olen huomannu että kastuu sitä vaikka ilman paitaa ku tarpeeks lujaa painaa menemään Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 110, 111, 112  Seuraava
Sivu 18 Yht. 112

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com