OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Metsästäjälehdessä aikoinaan mainostettu sivujalka

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Haba
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 788
Paikkakunta: Kuusamo

LähetäLähetetty: 04.05.2007 21:43    Viestin aihe: Metsästäjälehdessä aikoinaan mainostettu sivujalka Vastaa lainaamalla viestiä

Muistaako kukaan mitä rihlakkoihin tarkoitettua sivujalkaa mainostettiin aikoinaan lähes jokaisessa metsästäjälehdessä?
Mielenkiinto tuotetta kohtaan heräsi , mutta nyt ei tietoa löydy
_________________
100m ME 9,32s
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
siru8
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tou 2004
Viestejä: 2903
Paikkakunta: merikarvia

LähetäLähetetty: 04.05.2007 22:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mahdat tarkoittaa Kalevi Hämäläisen valmistamaa jalkaa? En ole ihan varma nimestä. Olisko ollu Iisalmen suunnalla?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16690

LähetäLähetetty: 04.05.2007 22:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

siru8 kirjoitti:
Mahdat tarkoittaa Kalevi Hämäläisen valmistamaa jalkaa? En ole ihan varma nimestä. Olisko ollu Iisalmen suunnalla?


Minulle tuli myös Hämäläinen mieleen. Tuosta hänen kehittämästä pikajalasta taitaa olla vieläkin ilmoitus metsästäjä lehdessä..
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jarruo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Jou 2005
Viestejä: 156
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 04.05.2007 22:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä kyseinen kiikarin jalka on syntynyt Iisalmen suunnalla. Eli ideana on se, että kiikari on koko ajan kiinni aseessa ja se vain käännetään aseen päälle. Ei ole kyseinen kehitelmä saanut suurta suosiota. Idea on hyvä mutta... Kiikari on koko ajan kiinni oksissa, roskia menee kiikarin ja jalan väliin ja törmäily oksiin/muihin esteisiin ei tee varmasti hyvää kiikarille. Itsellä ei ole käytännön kokemusta, mutta olen kyseistä jalkaa kokeillut kaupassa. Minua se ei vakuuttanut, enkä keksi itse kyllä mitään järkevää käyttöäkään sille. Jos jollain on käytännön kokemusta niin haluaisin kyllä kuulla! Jalan keksijän tiedän ja olen työskennellyt nuoruudessani hetkisen samassa firmassa...
_________________
Kaikki tyylillään, toiset erilailla!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
äRPee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2560

LähetäLähetetty: 04.05.2007 23:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei Kalevi, vaan Kauko Iisalmessa, eikä vain suunnalla. Soittamalla selviää tekeekö edelleen. KH-Ala sivujalka taisi olla jalustan nimi. Juttelin kerran Kaukon kanssa muita sepitteitä siellä käyttäessäni ja kivasti ne jalat kuuluivat menevän kaupaksi. Ongelmia oli ollut joskus jonkin Baikalin kanssa, kun ei ollut alkanut omistajalla osumat löytymään... sohlo sepälle ja kas, piipun läpi tiirattuna näkyykin vain puolet piipun suusta, sen verran kiero venkula oli se. Jalustalla kiikari asennetaan pystylinjaan nähden sivulle, eli haulikkomoodi toimii normaalisti piipun yli tihrustaen. Kiväärillä sitten ammutaan kiikarin läpi, kuinkas muuten. Kauko ei muutenkaan aivan turha viilaaja ole, vai moniko on sepän töinään valmistanut 7x33Sako revolverin ja saanut sen kaupaksikin? Tuntui ikävöivän yksilöä takaisin, eli myytyähän se oli tullut jossakin paikassa tienestin tarpeessa + sitten jokunen muukin tarina kaupan päälle. Vasen palsta:

http://epaper.mmd.net/riista/epagereader4.php?pgNum=62&issue=100
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16690

LähetäLähetetty: 05.05.2007 15:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jarruo kirjoitti:
olen työskennellyt nuoruudessani hetkisen samassa firmassa...


Putkolassa?
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hiisi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 255

LähetäLähetetty: 05.05.2007 18:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on ollut tuo sivujalka Valmetin rihlassa pari vuotta jonka jälkeen vaihdoin takaisin vanhaan jalkaan. Kivääripuolen ampumisessa ei ollut mitään ongelmaa, pieni kallistus ei haitannut mitään. Syy miksi luovuin sen käytöstä oli se että haulikolla lentoon ammuttaessa minua häiritsi suunnattomasti kun se kiikari möllöttää silmään siinä oikealla puolella ja peittää myös näkökenttää. Parempi ammuskella vaikka kiikarin läpi kuin puoliksi sokkona. Roskat ja kolhut ei haitannut yhtään sen enempää kuin tavallisellakaan jalalla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jarruo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Jou 2005
Viestejä: 156
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 06.05.2007 00:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

9.3x622 kirjoitti:
jarruo kirjoitti:
olen työskennellyt nuoruudessani hetkisen samassa firmassa...


Putkolassa?


Sportiassa
_________________
Kaikki tyylillään, toiset erilailla!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com