OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Miksei supi mene Kuhnan loukkuun?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Pienpedot
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
kuhna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2004
Viestejä: 2871

LähetäLähetetty: 07.05.2007 16:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pituutta on loukulla nippa nappa metri. Tänään siirsin laukaisulaitteen vielä peremälle loukkuun. Pohjamaa on tiivistä moreenia, mutta kait se supi henkensä pitimiksi kaivaa vaikka mitä. Laitan kovan pohjan tai verkon kunhan nään.
Jään mielenkinnolla odottelemaan.
_________________
Ammuin ohi !
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Suppana
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Huh 2007
Viestejä: 2074

LähetäLähetetty: 27.05.2007 19:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ei kannata laittaa kun yks isompi kala syötiks koska mulla oli pieniä ahvenia syöttinä niin joku elukka siirsi sen laukaisu laudan alle ja ei hän se laukea sitten siltä oli kaloja näpelöity

kyllä kyrsii
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 01.06.2007 21:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1. Pohja peittoon jos on verkosta. Pohjan voi tehdä myös laudasta, sekin toimii (kakkosnelonen on jo kohtuullisen hyvää, lauta voi lahotessaan päästää supin karkuun).

2. Syötistä pieniä paloja loukun lähelle, teet "polun" sinne loukun sisään ja paras herkkupala astinlaudan alle. Muista jättää se herkkupala edes jonkun verran näkyviin loukun "päähän". Niin että supit paitsi haistaa selvästi sen, myös mahdollisesti näkevät loukussa olevan syötin.

3. Tee "ohjakset" loukulle päin. Laitat loukun sellaiseen paikkaan, että sitä ei pääse kiertämään ympäri. Joskus supit jää kiertämään loukkua, eivät keksi, miten sinne mennään. Tarkastelin yhtenä iltana supikoiraa, joka kiersi vanhempaa loukkuani kuin puolukka pullon ympäri, eikä mennyt sisälle kun ei tajunnut mistä sinne mennään. Sitten se luovutti (ja sitten kuoli, kun ehdin menemään perään). Jos loukun toinen seinä on vaikka puuta vasten, supin lie helpompi hahmottaa loukun sisäänmenoaukko.


4. Edelliseen liittyen. Raivaa loukun suuaukko heinästä puhtaaksi, niin, että se suuaukko "näyttää houkuttelevalta". Elikkä suuaukko on järkevin ratkaisu päästä syötille.

Tässähän näitä, itse olen joka vuosi joitakin supikoiria saanut tavallisesta loukusta em. ohjeilla. Rautapyynti sitten taas erikseen Wink
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
olsa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Mar 2006
Viestejä: 3024

LähetäLähetetty: 01.06.2007 22:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämän kertoi eräspyytäjä, laittoi loukunperälle iso peilin rupesi supeja tuleen. Minä en usko, kokeilkaa tiedä vaikka olis utelias aamunvaljetessa.
Kertokaa ainakin jos vaikka tepsii, voihan uteliaisuus penikalla olla. Rolling Eyes
Itsellä ei ole loukkuja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 02.06.2007 08:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peilillä ei saa pyytää tai hämätä riistaa, muuten hyvä vinkki.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Pienpedot Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com