OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Tee-Se-Itse Varsijousi.

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jouset, teräaseet ja työkalut
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Jaska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 430
Paikkakunta: ympär mualimmoo...

LähetäLähetetty: 01.07.2004 20:37    Viestin aihe: Tee-Se-Itse Varsijousi. Vastaa lainaamalla viestiä

Eli tarkoitus olisi ruveta tekemään varsijousta jossa olisi suhkot paljon tehoja eli mitä suosittelisitte tuohon jousen kaari materiaaliksi taittaa tuommoinen auton lehtijousi olla pikkusen liian jäykkä Very Happy
Tuon rungo teen varmaan koivusta ois varmaan suhkot kestävä ja painava.
Sitten toinen olisi tuo laukaisu olen sitä vähän suunnitellut ja jotain kuvia löytänyt netistä noissa on toi laukaisu toiminut semmoisen renkaan avulla jossa on ollut kaksi uraa joista toista liipasin työntää ja toinen painuuu alas vapauttaen narun tai miksi sitä nyt kutsutaan ja nuoli lähtee siten tuo voisi olla paras tehdä rauta tangosta, jos kehtais vois vielä tuon laakeroida.
Nuoli kouru eli kuinka paljon pitemmäksi nuolta tuo kannattaa tehdä vai kannattaako yhtään, ja minkä pituisia nuolia kannataisi käyttää?
Vielä jotain hyviä niksejä otettaan vastaan ja linkit ja kuvat on terve tulleita Smile
_________________
Täähän on selevä homma....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
pumppuhaulikko1
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 05 Huh 2004
Viestejä: 86

LähetäLähetetty: 01.07.2004 20:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Timo Hyytisen suuressa jousikirjassa on aika hyvät ohjeet varsijousen ja vastakaaren tekoon. Kannattaa katsoa ainakin sieltä, vaikka ei ihan samanlaista tekisikään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 03.07.2004 11:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämmösen löysin. http://www.zetatalk.com/food/tfood412.htm Eli sieltä Crossbow, Assembling ja Release linkit. Näkyy siellä olevan muutakin.
Takaisin alkuun
Jaska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 430
Paikkakunta: ympär mualimmoo...

LähetäLähetetty: 05.07.2004 01:13    Viestin aihe: . Vastaa lainaamalla viestiä

Jousta aloitin tänään tekemään rungon teen 1cm levyisistä kuusi listoista jotka liimaan toisiinsa eli runko on 7cm leveä ja pituutta on n:70cm.
Kaaria teen 2kpl ensimmäinen tulee vanhoista puu suksista joista sahaan kummastakin kärkipätkät jotka liitän toisiinsa, Toisen teen auton lehtijousesta jonka leikkaan noin 2-3cm leveäksi ja jäykkyyden säädän ohentamalla sitä.
Saa nähä minkä lainen tulee..
_________________
Täähän on selevä homma....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Vieras






LähetäLähetetty: 05.07.2004 14:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä jos tekisin(ja joskus teen), niin koittaisin kyllä tehdä jonkinlaisen laminaattikaaren vastakurvijousten tapaan.
Ton autonjousen "hyötysuhde" on vähän niin ja näin. (kuulemma)
Takaisin alkuun
Jaska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 430
Paikkakunta: ympär mualimmoo...

LähetäLähetetty: 05.07.2004 16:02    Viestin aihe: . Vastaa lainaamalla viestiä

On muuten oma hommansa kirvellä ja puukolla hakea tohon jouseen noita muotoja, mäkin tota laminointia oon vähän suunnitellut vaan ei oikeen oo itellä hirveenä tietoa tosta laminoinista.. Huomenna Kuusankosken romuliikestä hakemaan rauta tankoa josta tulee toi jousen laukasun "rulla" tuliskohan yhtään herkempi tosta laukasusta jos laakerois ton rullan vielä keskeltä Very Happy
_________________
Täähän on selevä homma....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
S.A.V.O.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Tou 2004
Viestejä: 617
Paikkakunta: Gotham city

LähetäLähetetty: 23.07.2004 10:58    Viestin aihe: Tee-se-itse Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla oli joskus sellainen tehdastekoinen varsijousi(halpa) mutta kaari oli ilmeisesti valmistettu titaanista. kevyt ja sitkeä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 29.09.2004 11:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä oon tehnyt jousen kaaret hiihtosuksista. Omasta mielestäni riittävän tehokas harrastuskäyttöön.
Takaisin alkuun
Ostjak
Vieras





LähetäLähetetty: 17.11.2004 15:37    Viestin aihe: varsi-/jalkajousi Vastaa lainaamalla viestiä

Tämä on vähän kaksijakoinen asia: Joko teet "oikean" kaaren jousiteräksestä ja mielellään vielä Suuren Jousikirjan ohjeiden mukaisesti, itse tai sepällä teettäen. Ei ole ihan sama mistä teräksestä sen rälläkällä suihkasee.(Jos puu olisi parempi materiaali niin miksi aikoinaan puu/sarvi/jänne materiaali olisi vaihtunut teräkseen)
Tai sitten tyydyt muihin vaihtoehtoihin joiden ominaisuudet ei yllä lähellekkään edellämainittua, mutta jotka parhaimmissa tapauksissa kelpaavat saunaillan tauluammuskeluun ja saunan takaiseen pyyjahtiin. Vaihtoehtoina eri lehtijouset jotka kannattaa tehdä niin että lavat kapenee kärkiä kohden jonkin verran mutta niin että ylälaita säilyy suorana.
Potkukelkan jalaksistakin on lehtijousen puutteesa tullut kokeiltua, mutta tahtovat olla liian hitaat palautumaan ja taivutusvara on pieni.
Käy 1-3mm paksua puusoiroa sahalta ja osta purkki hartsia sekä lasikuitumattoa vähän. Puuta ja lasikuitua sitten yhdistät hartsilla(laminoit) muutaman kerroksen ja annat kuivua pari päivää ennen muotoilua. Muutaman kokeilun jälkeen alkaa jo syntyä ihan hyviäkin kaaria.
Takaisin alkuun
Bowsmithfi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 30 Huh 2005
Viestejä: 39

LähetäLähetetty: 24.05.2005 21:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.perinnejousi.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=114
http://www.perinnejousi.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=268
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
ihti
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Hei 2005
Viestejä: 49

LähetäLähetetty: 12.08.2005 12:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä on oma jalkajousiprojektini. Tein sen joskus aikoinaan Corollan lehtijousesta.

http://index.webhop.info/varsijousi.html

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jouset, teräaseet ja työkalut Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com