OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

.........
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Koiranleuka
***


Liittynyt: 18 Jou 2004
Viestejä: 992
Paikkakunta: Siperiasta länteen

LähetäLähetetty: 28.01.2007 18:45    Viestin aihe: ......... Vastaa lainaamalla viestiä

.....................................
_________________
IltaLehti: "Pienehkö terrieri oli pelastettaessa hyväkuntoinen, mutta supikoira lopetettiin"


Viimeinen muokkaaja, Koiranleuka pvm 11.02.2007 19:02, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
t3R0
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2006
Viestejä: 1610
Paikkakunta: K-S

LähetäLähetetty: 28.01.2007 18:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Velipoika ampui viime vuonna ketun. Matkaa 2.5m, panos Rio trap.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ketunnarraaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2007
Viestejä: 121
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 28.01.2007 19:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kiekkopaukulla: lataus 24grammaa ja 2,4 millinhaulit matkaa noin 18 metriä Very Happy Very Happy
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
adi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Syy 2005
Viestejä: 491
Paikkakunta: pohjanmaa

LähetäLähetetty: 28.01.2007 19:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

miragen 34g 3.1mm hevi-shotilla oon ampunu kettuja eri etäisyyksille.erittäin tappava panos pitkillekki holleille.kannattaa testata.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
WhiteTail™
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Lok 2006
Viestejä: 729
Paikkakunta: Finland

LähetäLähetetty: 28.01.2007 19:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En ammu kettuja muulla kuin 3,5 mm hauleilla. Syksyllä saattaa olla 3,25 mm piipussa. Tänä talvena itse ampunut 3 kettua, kaikki jääneet paikalleen. Panos Winchester super speed magnum.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Jou 2004
Viestejä: 4723

LähetäLähetetty: 28.01.2007 20:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

elä Veturiville yllytä pöljiä, tämmöistä sitä sitten tulee.. Smile

mulle riitti kerta, vihtavuori metso 12/70 36g 3,5mm. kettu n.35m~ istui kylki minuun päin. pam, ja hyppy valehtelematta 2m korkeuteen toisen laakin ammuin siihen ilmaan.

en ymmärrä miksi en käyttäisi magnumluokan latauksia, joihin saa isompia hauleja niiden määrästä tinkimättä verrattuna näihin "vaarin vanhoihin nallipyssykalipereihin" Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jeze
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Mar 2005
Viestejä: 1435
Paikkakunta: Paimio/Pöytyä

LähetäLähetetty: 28.01.2007 20:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

20.8.2006
Kettu ajosta panoksina 2.75mm nike 32g ja saga 32g 3mm haulet matka 30m kettu meni toisen laukauksen jälkeen 5m ja kuoli puun alle. Johtunee siitä ettei kaatunu ekasta kun ammuin viistosti edestä ja ammuin liika eteen Rolling Eyes
_________________
Benelli Super Black Eagle 12/89
Sako Quad 22lr
Sako finnbear 30-06
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Tikkamies
***


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1703
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 28.01.2007 21:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen käyttänyt pääasiassa juuri 3.25 \3.5mm paukkua yleiskäytössä. Mutta olen kaksi kettua ampunut 2.75mm S&B Fortunalla . Ajankohta alkutalvi \loppusyksy molemmilla kerroilla ja laakista vainaja molemmat.

Toinen sellainen pikatilanne kun olin jo yhden ketun ampunut ja seisoin haulikko taitettuna sen vieressä ja odottelin koiraa tulevan kaadolle ja ihmettelin että kyllä kestää pikään sen tuleminen. Kettu tuli siihen metsätielle noin 25m päähän seisoi joitakin sekunnin osia ja lähti poispäin tietä pitkin. Haulikko olalta ja yksi paukku piippuun. Se mikä ensimmäisenä osui käteen oli Fortuna 2.75mm ja piiput kiinni ja jyvät ketun niskaan ja hienosti loirahti.Poikkeuksellisen paljon pääosumia ja kaksi jalkaa poikki. Kropaa en nähnyt kuin karva päällä . Ei olut nyljettävässä kunnossa.

Toinen kettu tuli ammuttua samalla paukulla luolasta karanneeseen . Matka 25m ja päässä oli osumia ja pitkin ketun selkää tuli karvojen pälistä pieniä veripisaroita joten selkääsäkin oli saanut Very Happy Very Happy . Ammuin pikkuisen takaviistosta.

Useita kaatoja myös seuraavilla panoksilla itse kaadettuina sekä kuultuina \nähtyinä. Winsu Supreme 53g 3.3mm, Rotweill Semi-Mag \Magnum 52 3.2mm, S&B Fortuna 2.75-3.5mm. Pisin matka 3.5mm tai alle haulilla on isäukon Winsun 40g Super Speed 3.5mm mitattuun 52m matkaan tekemä kaato.
Tämä siis kertapaukun kaatoja kaikki. Joskus on karannut pienellä ja isollakin haulilla. Peräntakana ratkeaa paljon.
_________________
Eräelämä on oikeaa elämää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
VeturiVille66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Tam 2005
Viestejä: 4774
Paikkakunta: Nääsmaa

LähetäLähetetty: 28.01.2007 22:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

juse kirjoitti:
elä Veturiville yllytä pöljiä, tämmöistä sitä sitten tulee.. Smile

mulle riitti kerta, vihtavuori metso 12/70 36g 3,5mm. kettu n.35m~ istui kylki minuun päin. pam, ja hyppy valehtelematta 2m korkeuteen toisen laakin ammuin siihen ilmaan.

en ymmärrä miksi en käyttäisi magnumluokan latauksia, joihin saa isompia hauleja niiden määrästä tinkimättä verrattuna näihin "vaarin vanhoihin nallipyssykalipereihin" Wink


Very Happy Very Happy Very Happy

T:V-V
_________________
Pumppaaminen on kivaa.
Asuuhan ne ihmiset iglussakin.
Muija on ihan peräänkatottava...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koiranleuka
***


Liittynyt: 18 Jou 2004
Viestejä: 992
Paikkakunta: Siperiasta länteen

LähetäLähetetty: 29.01.2007 09:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Arrow
_________________
IltaLehti: "Pienehkö terrieri oli pelastettaessa hyväkuntoinen, mutta supikoira lopetettiin"


Viimeinen muokkaaja, Koiranleuka pvm 11.02.2007 19:03, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
VeturiVille66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Tam 2005
Viestejä: 4774
Paikkakunta: Nääsmaa

LähetäLähetetty: 29.01.2007 13:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koiranleuka kirjoitti:
juse kirjoitti:
elä Veturiville yllytä pöljiä, tämmöistä sitä sitten tulee.. Smile

mulle riitti kerta, vihtavuori metso 12/70 36g 3,5mm. kettu n.35m~ istui kylki minuun päin. pam, ja hyppy valehtelematta 2m korkeuteen toisen laakin ammuin siihen ilmaan.

en ymmärrä miksi en käyttäisi magnumluokan latauksia, joihin saa isompia hauleja niiden määrästä tinkimättä verrattuna näihin "vaarin vanhoihin nallipyssykalipereihin" Wink


Oletko tosikko?

Ei kait tässä siitä ole kysymys etteikö saa käyttää magnumia ja suuria hauleja oman mielensä mukaan. Tarkoitus on haarukoida faktat mihin matkaan ja miten pienin haulein.

V.V ja juse pyytäkää vielä kaukohaaveilijakin kaveriksi . Sehän alkoi mättää sanaa viherpiipero heti kun joku esitti vastakkaisia mielipiteitä.

Itse olen kai viherpiiperö kun en saa kauteen ketut ja supit yhteenlaskien kuin 40-50 kaatoa.. Tällä hetkellä tämän syksyn luku 30 ..Toki porukalla jahdattu mutta kaikki omilta koirilta ja noin.


Dodii!

Nyt siällä Koirenleuka jo kuumeisena odottaa mun tai Jusen vastausta, vai mitä...
Ja mun kommentti on, että onkos sillä Koiranleualla aikakone kotona?
Me muut mennään jo kovaa vauhtia kevättä kohden.Jäljellä on enää neljä viikonloppua tätä kautta.Mun pitäis saada "vain"5-7 kettua per viikon loppu, että pääsisin samalle viivalle leuhkiin kaatojen määrissä, ei onnistu.Pitääkin ens talveks voittaa lotossa ja ostaa koko Häme ja palkata itseni lisäksi muutama muu ukko, kokopäivätoimiseksi pienpeto pyytäjäksi, että kehtaa täällä kirjotella.... Wink, niija lumitykkejä vähän pirun monta kans pitää hommata.Saa lumettaa kaikki teiden varret ja mettäautotiät, että näkee kiärtää jäljet rinkiin, näin lumettomina talvina.Pikkuhauli panoksia onkin sitten alettava nyt jo hamstraan varastoon.Ne menee ens syksynä kuin kuumille kiville, kun sana leviää niiden ylivoimaisuudesta ja että kuulemma se VeturiVillekin on sitten viäty pakkopaidassa hourulaan, kun kauppiaat eivät enää suostuneet tilaamaan hyllyyn yli 3.5mm mörköhaulia, kun kerta ne ei mee enää kaupaks,että kuka Hullu nyt sellatteita ostais ja mihin niitä ny sitten tarttis... Shocked

ps.sellanen aikakonekkaan ei olis pahitteeks.Vois sitten näin keväällä palata takas syksyyn, jos näyttäis uhkaavasti siltä, että 50 ketun raja ei meinaa mennä millään rikki.Mitähän sellatteella aikakoneella mahtaa olla hintaa?kiinnostais vähän sellanen.
Onse kova luu... Very Happy

T:V-V
_________________
Pumppaaminen on kivaa.
Asuuhan ne ihmiset iglussakin.
Muija on ihan peräänkatottava...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Jou 2004
Viestejä: 4723

LähetäLähetetty: 29.01.2007 15:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

koiranleuka, ihan leikkimielellä haastelin:
Lainaus:
elä Veturiville yllytä pöljiä, tämmöistä sitä sitten tulee.. Smile

minä, että jos se tuo hymiö olisi riittänyt.

noh, kaveri ampu kerran pellolle 12/70 pumppu FN:llä n. 110m ketun, joku rotikan 36g kevyt latinki pikkuhaulein, muistaakseni 3,5mm sillä oli putkessa.
yksi hauli meni korvasta sisään, tippu niille sijoilleen. kyllä se näiden pienien haulien antama tiheä peitto on kaiken a ja o. tässähän tätä, faktaa.
Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koiranleuka
***


Liittynyt: 18 Jou 2004
Viestejä: 992
Paikkakunta: Siperiasta länteen

LähetäLähetetty: 29.01.2007 17:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Arrow
_________________
IltaLehti: "Pienehkö terrieri oli pelastettaessa hyväkuntoinen, mutta supikoira lopetettiin"


Viimeinen muokkaaja, Koiranleuka pvm 11.02.2007 19:03, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kettula



Liittynyt: 08 Lok 2006
Viestejä: 3

LähetäLähetetty: 29.01.2007 22:54    Viestin aihe: kettua pienin haulein Vastaa lainaamalla viestiä

koiranleuan teksteistä päätellen,jos morsian on vielä paljon nuorempi niin sehän on selvästi alaikänen hyi helekatti!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koiranleuka
***


Liittynyt: 18 Jou 2004
Viestejä: 992
Paikkakunta: Siperiasta länteen

LähetäLähetetty: 29.01.2007 23:10    Viestin aihe: Re: kettua pienin haulein Vastaa lainaamalla viestiä

Arrow
_________________
IltaLehti: "Pienehkö terrieri oli pelastettaessa hyväkuntoinen, mutta supikoira lopetettiin"


Viimeinen muokkaaja, Koiranleuka pvm 11.02.2007 19:04, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com