OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

hiiret riesana
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Pienpedot
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
sakoman



Liittynyt: 21 Jou 2006
Viestejä: 6
Paikkakunta: Kemijärvi

LähetäLähetetty: 26.01.2007 20:04    Viestin aihe: hiiret riesana Vastaa lainaamalla viestiä

Elikkä hiiret ja myyrät syö syötit vaikka laittas miten paljon. Viikon jälkeen luita jäljellä. Olisko jotaki ratkaisua onkelmaan???
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Viskivallu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Elo 2006
Viestejä: 505

LähetäLähetetty: 26.01.2007 20:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hiirenloukku.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Puuhapete
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2004
Viestejä: 4974
Paikkakunta: Salon emäseurakunta

LähetäLähetetty: 26.01.2007 23:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hanki rautakaupasta oikein pienisilmäistä seulaverkkoa ja kääri syötti sen sisään, jo loppuu hiirien nakerrus.
_________________
Tänään on se huominen, josta olit huolissasi eilen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Trapper
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Maa 2004
Viestejä: 962

LähetäLähetetty: 27.01.2007 11:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kissa. Se tehokas jyrsijän surma, eikä tarvi edes raatoja hävittää kun kissa tekee sen puolestasi. Bonuksena tulee vieläpä oikein mukava lemmikki.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Puuhapete
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2004
Viestejä: 4974
Paikkakunta: Salon emäseurakunta

LähetäLähetetty: 27.01.2007 14:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vai että kissa pitkin poikin maastoja kuljeksimaan, mahtaa siinä mennä katin suuhun paljon muutakin kuin nuo hiiret ja muut pienjyrsijät.
_________________
Tänään on se huominen, josta olit huolissasi eilen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pertti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 204
Paikkakunta: www.kainuu.fi

LähetäLähetetty: 27.01.2007 21:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vuosituhantisella kokemuksella kissa on tehokkain hiirenhävittäjä. Kun kissoja on sopivasti saalistusalueeseen nähden niin aika vähän silloin menee ylimääräistä. Ja onhan sitä tähän mennessä nähty sekin että hömötiainen osaa mennä asiallisesti suojattuun hiirenräpsyyn Confused .
_________________
"Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Trapper
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Maa 2004
Viestejä: 962

LähetäLähetetty: 28.01.2007 01:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Älkää nyt taas alkako vaan jeesustelemaan tällä kissa-asialla, pyydän. Äijät itte kehua retostaa saalismäärillä ja ampumillaan otuksilla ja sitten seuraavassa hengenvedossa ollaan niin villieläinrakkaita, armollisia ja suojelevia että hellantuutelis sentään.

Jos se kissa muutaman varpusen, räkätin ja talitintin syö, niin mitä sitten? Itse olen ainakin hyvilläni kun meidän kolme ja naapurien pari kissaa napsivat loppukesällä räkättejä marjapuskista, verottavat pelloilta ja ulkorakennuksista hiiriä ja myyriä. Jos siinä menee muutama viaton uhri niin mitä sitten. Kukaan teistä kissavihaajista ei niitten lintujen perään muuten itke kuin silloin kun kissa ne tappaa.

Olen toistakymmentä vuotta seurannut näitten väsymättömien ja todella taitavien saalistajien toimintaa läheltä ja kyllä on todellakin vähäiset ne linnut jotka kissojen suuhun päätyvät. Hiiriä ja myyriä sitä vastoin on välillä niin paljon tapettu, ettei kissat jaksa niitä enää syödä, vaan kantavat ne rappusten eteen jaettavaksi muun lauman (= minä ja vaimo) kera.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jusse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Jou 2004
Viestejä: 573
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 28.01.2007 01:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Myrkkyä vaan, pitää huolen ettei koirat syö niin tehoaa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
_baikkali
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Mar 2006
Viestejä: 1351
Paikkakunta: lempäälä

LähetäLähetetty: 28.01.2007 16:23    Viestin aihe: hiiret riesana Vastaa lainaamalla viestiä

niin tosta kissa asiasta vielä että kesällä kattelin kissalla suussa rusakonpoikanen niin että kyllä ne niitä hiiriä sitten vaan syö vai?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Trapper
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Maa 2004
Viestejä: 962

LähetäLähetetty: 28.01.2007 16:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Totta kai kissa saalistaa kaikkea itseään pienempää jos vaan kiinni saa. Kissa on peto. Se on saalistavan pedon luonne ottaa saalista kiinni. En kuitenkaan usko että maamme rusakko kantakaan kissojen vuoksi ihan vallan vaarantuu. Epäilisin kettujen ja ihmisten edelleenkin suurimman osan rusakoista tappavan. Ja edelleen; epäilen kyllä vahvasti irrallaan pidettävien ja/tai vapaaksi karanneiden metsästys- ja kotikoirien tappavan enemmän rusakon ja pupelin poikasia kuin kissojen. Että ei ihan oikeasti viitsitä jeesustella.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kolopesijä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2006
Viestejä: 2278
Paikkakunta: itä-suomi

LähetäLähetetty: 02.02.2007 14:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jossain paikoissa on itsellänikin ollut pahoja ongelmia hiirten ja myyrien syötyä syötit hetkessä.
Hiirenloukku tietysti toimii, mutta vain yksi kerrallaan voi myyrärikkaassa paikassa olla kovakin savotta edessä.
Ehkä pieni myrkkykuppi tai tuo verkkoon paketoiminen on hyvä ratkaisu.
Itse olen tyytynyt vaihtamaan paikkaa sellaiseen jossa ei loukun lähistöllä ole hiirille hyviä suojapaikkoja.

Ja sitten tätä off topiccia:

Kyllä villiintynyt tai jopa kesy kissa jolle saalistamisvietti syttyy kunnolla on erittäin paha peto luonnossa.
Olen itse nähnyt kuinka yksi taitavaksi saalistajaksi oppinut kissa tyhjensi maalaistalon peltojen ympäritöstä kaikki jänikset, kun niitä saattoi ennen kissan saapumista 3-4 kpl syksyiltana pellossa ruokailemassa.
Entinen oma kissa taas oppi erittäin taitavaksi oravien pyytäjäksi ja kantoi niitä jossain vaiheessa pihalle lähes päivittäin kunnes ne loppuivat lähistöltä.
Kissa joka saa myös kotoa ruokaa on erittäin hyvässä asemassa kyttäillessään illalla pellolla jäniksiä, sillä vaikka jahti epäonnistuisi niin kotona on taattu ruoka. Saalistus on sille viettien tyydyttämistä.

Suomen luontoon kuuluu vapaanaliikkuvat kissat aivan yhtä vähän kuin koiratkin.

Ja kun itse törmään kissaan keskellä metsää eikä asutusta ole lähistöllä on se mielestäni =villiintynyt kissa, joten siihen loppuu sen kissan jeesustelut.

Enkä itsekkään voi ketään syyttää jos joku oman kissan ampuu jonnekkin metsään kaukana kotoa.

Ps. Kulkukissalle pitävin kaulapanta on conibear 120
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rautametsästäjä
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 12 Tam 2007
Viestejä: 53

LähetäLähetetty: 02.02.2007 21:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En ole mikään kissan vihaaja koska itsellänikin on ollut kissoja, mutta olen nähnyt kun oma kissa toi kesällä mökin rappusille 5 sorsan poikasta peräjälkeen. Voi vain kuvitella miten kesäksi otetut mökki kissat rannoilla voivat saada aikaan. Mutta onneksi minkki on vielä pahempi vihollinen meille kuin kissa
_________________
pienpetopyynti on rautaa!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jölli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Jou 2006
Viestejä: 1434
Paikkakunta: kymenlaakso

LähetäLähetetty: 03.02.2007 16:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

joo hiiret on kyllä tehokkaita syötinpopsijoita. Itse käytän pilttipurkkeja eli lasipurkkeja joissa myydään lasten ruokaa. sinne syötti kansi päälle ja reikiä kanteen. ainakin keinulautaloukussa ovat toimineet eli hiiret eivät pääse syöttiin käsiksi ja minkkejäkin tulee!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Punajalaka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tam 2006
Viestejä: 3187
Paikkakunta: :)

LähetäLähetetty: 03.02.2007 16:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Trapper kirjoitti:
Kissa. Se tehokas jyrsijän surma, eikä tarvi edes raatoja hävittää kun kissa tekee sen puolestasi. Bonuksena tulee vieläpä oikein mukava lemmikki.


Herää vaan kysymys, että mitä hyötyä on pyydydtellä esim. minkkejä jos pyynnin onnistumiseksi joutuu laskemeen kissaluman syömään syötin tuhoajia ja tappamaan ne loputkin linnunpojat.
_________________
No ehä minä, mutta muut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ipp3l1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Syy 2006
Viestejä: 161
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 04.02.2007 01:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja ne kissat menee myös sinne minkinloukkuun, jopa siinä määrin että joka päivä on kissa loukussa. Itse olen ottanut sellaisen policyn käyttöön, että mikäli kissa on loukussa, se hankkii ruokansa pihapiirin ulkopuolelta ja se on villieläin, joten saaliiksi menee. Ruho haudataan tai laitetaan haaskalle. Piste.
_________________
-I.K
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Pienpedot Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com