OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Krieghoff vai Merkel?

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
weawer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2006
Viestejä: 204

LähetäLähetetty: 12.01.2007 22:49    Viestin aihe: Krieghoff vai Merkel? Vastaa lainaamalla viestiä

Tarkoitus olisi hankkia Saksasta drillinki tuossa kesän aikana ja näkyi Saksanmaalla tuo tarjonta olevan aika laaja mutta tietoa kaivataan kyseisten vehkeiden omistajilta mitä +/- puolia noissa merkeissä on? Vai onko niitä? Itsellä ei noista kokemusta ole mutta nuo merkit tuntuvat olevan laadukkaita. Kävin paikallisessa aseliikkeessä hypistelemässä yhtä drillinkiä ja siellä meinattiin että ehdottomasti merkel koska onko kuulemma laadukkaampi? Antonio Zoli taasen sai aika suoran tuomion...ei kuulemma tee mitään joten jos jollakulla on tietoa niin otetaan ilomielin vastaan. Niin ja mitä kannattaa huomioida asetta valitessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mky
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Tam 2005
Viestejä: 724

LähetäLähetetty: 12.01.2007 23:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kerropa vähän enemmän. Minkälaista (kaliberi ym) ja mitä hintaluokkaa olit ajatellut, niin johan alkaa asiantuntevia neuvoja sataa. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
weawer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2006
Viestejä: 204

LähetäLähetetty: 13.01.2007 01:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaliperi lähinnä 16/70-7*57R ja hintaluokka n.4000-5000€! Näköjään noihin tulee myös sisäpiippu mukaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 13.01.2007 12:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuolla hinnalla saat saksasta varmasti kelpo aseen ja siihen vielä hyvän kiikarinkin mukaan. Olen itse seuraillut runsaan vuoden noita markkinoita ja huomannut että n. 3000 €:lla saa siistikuntoisen käytetyn kolmipiippuisen (esim. Sauer & Sohn m.3000). Merkkelit ja Krieghoffit maksavat yleensä jonkin verran enemmän. Em. merkkien aseet ovat yleensä runsaammin kaiverrettuja ja tukit parempaa puuta, mitkä seikat osiltaan selittävät korkeampaa hintaa. Työn laadussa ei pitäisi olla suuriakaan eroja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mky
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Tam 2005
Viestejä: 724

LähetäLähetetty: 13.01.2007 15:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Krieghoff on minun silmissä ehkä himpun laadukkaampi tuote vaikka itse Merkelin (96k) ostinkin.
Tuolla budjetilla saat uudenkin Optiman, mutta käytettyyn kiikarin ja sisäpiipun mukaan.
Nälkä kasvaa syödessä, joten osta kerralla sellainen tuote joka varmasti tyydyttää, koska ase on ikuinen.
Minun päiväunissani näkyy (tällä hetkellä) Krieghoff Optima TS 12/76-7x57R + K+S sisäpiippu (hirvilaillinen esim 9,3) sekä S&B variaabeli valolla, EAW:n kääntöjalalla varustettuna. Hinta satsille uutena n. 8t€.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
weawer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2006
Viestejä: 204

LähetäLähetetty: 13.01.2007 15:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eli tuo Sauerikin kannattaa ottaa vakavasti, vai? Mites nuo varmistimet on sijoitettu Krieghoffissa ja Merkelissä? Näytti tuo sauerin varmistin olevan hölmössä paikassa mutta varmaan siihenkin tottuu ajan myötä. Uudessa Beretan puolarissa on myös siirretty varmistin liipasinkaaren etuosaan kun se ennen oli takaosassa ja ainakin itsellä tuottaa vähän hankaluuksia tottua siihen...!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Yxa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Mar 2004
Viestejä: 151
Paikkakunta: Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 13.01.2007 15:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Weawer, tästä linkistä löytyy myös itävaltalaisia asekauppiaita.

http://www.jagdalmanach.com/content/anbieter/listing.php?cat=5&lev=2

Saksalaiset vastailee joskus valitettavan huonosti kyselyihin, itävaltalaiset ja sveitsiläiset hieman paremmin. Sinänsä ymmärrettävää, huvikseen kyselijöitä lienee riesaksi asti sinne suuntaan joka puolelta maailmaa.

Pari asetta olen tuonut myös Itävallan puolelta ja yhden Sveitsistä (Saksasta tuotujen lisäksi). Muuten, aika mielenkiintoinen juttu: Kun Sveitsi ei kuulu EU:hun niin eipä tarvinnut myöskään hankkia sitä EU-lomaketta aseen maahantuontiin, pelkkä suomalainen hankkimislupa riitti!
Eikös EU:n sisällä tavaran kulku pitänyt olla tosi simppeliä? No, EU:n ulkopuolelta tulevasta tavarasta pitää sitten maksaa tulli.

Itsellä ei ole Merkelin drillinkiä koskaan ollut, 2 Länsi-Saueria, 1 Fortuna Suhl, 1 Krieghoff ja 1 Simson kylläkin on vuosien varrella omistuksessa ja käytössä ollut. Yksikään ei ole ollut huono, kaikki olivat/ovat olleet hintansa väärtejä.

Valinta on mielestäni aika pitkälle maku- ja/tai arvostuskysymys. Jos esim. oikein kovasti tykkää kaiverruksista, luxus -puusta yms., niin kannattaa sitten kaivaa taskua hieman syvemmältä ja ostaa sellainen ase. Jos perusmalli käy, niin 16 kaliiberisilla haulipiipuilla ja valmiilla optiikalla saa asiallisen drillingin keski-euroopasta about 1500-2000 eurolla. Jos aiot harrastaa kyttäysmetsästystä niin kannattaa hankkia ase heti suoraan riittävän valovoimaisella kiikarilla. Täällä Suomessa kiikariasennukset varsinkin hakajalkoihin ovat kiven takana. No, sulla ei tuo budjetti ainakaan ahdista, saat tuolla rahalla oivallisen paketin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mky
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Tam 2005
Viestejä: 724

LähetäLähetetty: 13.01.2007 16:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Merkel toimii haulikkona oikein mainiosti, varmistin toimii kuin tavan haulikossa.

Mulla on supistukset vartti ja puolikas rautahaulitestattuna, tuntuu käyvän melko suppealle kuitenkin kumpikin piippu, (pyyn kokoiseen maaliin 4-5 2,75mm haulia/40m )
Tarttee varmaan kokeilla jotain dispersanteja lentoonammuntaan.

Luotipiipun tarkkuudesta olenkin kirjoitellut jonkin verran, haulla löydät.

Tässä on sitten mun märkä uni Cool
http://www.frankonia.de/shop/Heym_Safari-Vierling/_/bid/142961/cpage/0/tf/landscape/productdetail.html
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hector
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Syy 2004
Viestejä: 777

LähetäLähetetty: 13.01.2007 16:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mky kirjoitti:

Tässä on sitten mun märkä uni Cool
http://www.frankonia.de/shop/Heym_Safari-Vierling/_/bid/142961/cpage/0/tf/landscape/productdetail.html


Juuh todella märkä on, en tiedä onko naista joka aiheuttaisi saman tason vibat Smile .
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Yxa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Mar 2004
Viestejä: 151
Paikkakunta: Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 13.01.2007 16:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Krieghoffini ampuu 13 mm kasaa, 3 laukausta/100 m, neljäs lähtee jo nousemaan jos ei jäähdytä piippua. Varmistinta ei ole, ase vireeseen ja pois handspannerista. Ase on laadukas mutta persoonaton, varmaan kokonaan koneilla tehty. Puut on hyvät. Olen ihmetellyt aseen koneistoa, se on tosi yksinkertaisen näköinen ollakseen kolmipiippuisessa aseessa. Toimintaperiaate on ilmeisesti järjen kanssa mietitty. Haulipiiput ampuu tosi suppeaa kuviota.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Maa 2004
Viestejä: 170
Paikkakunta: Etelä-Karjala

LähetäLähetetty: 16.01.2007 16:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Minun päiväunissani näkyy (tällä hetkellä) Krieghoff Optima TS 12/76-7x57R + K+S sisäpiippu (hirvilaillinen esim 9,3) sekä S&B variaabeli valolla, EAW:n kääntöjalalla varustettuna. Hinta satsille uutena n. 8t€.


Taitanut tulla nähtyä tarkalleen sama uni mky:n kanssa, ois kyllä aika mahtava paketti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TAK85
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Huh 2006
Viestejä: 11353

LähetäLähetetty: 16.01.2007 17:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Huh HUh
35000 euron vierlinki. Sen kanssa ei kannattaisi lähteä luvattomaan susijahtiin, valtiolle menetettynä olisi tosi kallis pyssy. Ainakin karkuun pitäisi juosta niin kauas kuin jaksaisi jos olisi käry käymässä Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kuuhullu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Jou 2006
Viestejä: 199
Paikkakunta: Vantaa

LähetäLähetetty: 16.01.2007 17:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Erään päiväuni ei ollutkaan unta uusi Merkeli melkein lähtövalmiina Suomeen.Niin ne välillä unetkin toteutuvat.
Kahden vuoden aktiivinen haku on päättynyt. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mky
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Tam 2005
Viestejä: 724

LähetäLähetetty: 16.01.2007 18:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tervetuloa kerhoon.

Alkuperäiseen aiheeseen liittyen... Merkelistä puuttuu automaattivarmistin, joten aluksi meinasi jäädä tussari vanhalta Valmettimieheltä varmistamatta uudelleenlatauksen jälkeen.

Totuttelukysymys, niinkuin kaksi liipasintakin.

Herkistin on myös harjoiteltava asia, muuten käy kuin nuorempana...laaki lähtee ennen aikojaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hector
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Syy 2004
Viestejä: 777

LähetäLähetetty: 16.01.2007 21:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pakko myöntää ettei itsellekään tuo rillingin käyttö näemmä ole 100 varmaa Confused . Viime keskiviikkona peurapyynnissä olin oman koiran kanssa haussa kun toisen koiramiehen mäykky lähti ajamaan. Siirryin hieman ja pääsin unelmapaikkaan passiin. Niinhän sieltä sitten kaks naaraspeuraa tuli mäkeä alas kopiks. Olin jo siinä vaiheessa kääntänyt Merkel 32:sen luotivalitsimen päälle ja tökkäsin snellarin päälle. Em. olikin sitten näköjään liika meikäläisen aivoille Embarassed . Kun sitten ammuin pienempää peuraa joka jäi seisomaan n. 50 m etäisyydelle, niin ei kulunut kuin pieni "lips" kun snellariviritys "laukes" pois. 0,5 s myöhemmin tajusin että varmistin unohtui, mutta onneks peura antoi mulla aikaa, kun koirani joka oli istunut nätisti vieressä kunnes edellä tullut naaras lähti poukkoon. Tuolloin lähti koirani ajamaan sitä ja pienempi naaras jäi hölmistyneenä katsomaan niiden perään. Se aika riittikin mulle saada luoti liikkeelle ilman snellariviritystä Rolling Eyes. Peura jäi niille sijoille, kun luoti 7x57R 10,1 g Oryx kahlas etuviistosta nuppiluun läpi ja teki pahaa jälkeä konehuoneessa.

Passimies harmiksi pummas sitä toista peuraa Sad .

Pitänee taas laittaa klikkipatruunat merkeliin ja tehdä kylmäharjoituksia, ettei tule samanlaisia kädetyksiä Wink .
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com