OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kierteet supistajalle?

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
novice82
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 03 Mar 2006
Viestejä: 20

LähetäLähetetty: 30.12.2006 08:01    Viestin aihe: Kierteet supistajalle? Vastaa lainaamalla viestiä

Saako supistajille tehtyä itse kierteet?Vai tarvitaanko sepän apua. Kierrähän on todella hienoa, eli tappi on mentävä suoraan eikä melkein...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 30.12.2006 11:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos haluat aseeseesi "normaalit" vaihdettavat supistajat niin suosittelen oheista linkkiä. En ole kuullut että suomessa kukaan jälkiasentaisi piipun sisäisiä supistajia. Ulkoisia voi joku tehdäkin.

http://home.swipnet.se/~w-58814/Choketeknik/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyräys
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Lok 2006
Viestejä: 3171
Paikkakunta: SS

LähetäLähetetty: 03.01.2007 20:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itselleni teetätin supistajan kierteet Heleniuksella samalla kun lyhennytin piipun. Pitäis onnistuu jos vaan piipun seinämän paksuus riittää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
VeturiVille66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Tam 2005
Viestejä: 4774
Paikkakunta: Nääsmaa

LähetäLähetetty: 03.01.2007 23:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jyräys kirjoitti:
Itselleni teetätin supistajan kierteet Heleniuksella samalla kun lyhennytin piipun. Pitäis onnistuu jos vaan piipun seinämän paksuus riittää.


Moro.

Olisin kiinnostunut tuloksista, jahka oot koeampunut aseen,että miten hyvin onnistu.

T:V-V
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 03.01.2007 23:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvä tietää että Helenius kykenee noihinkin hommiin. On vähän lähempänä kuin länsinaapurin firma Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8983

LähetäLähetetty: 04.01.2007 10:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Myös Nurmentaus tekee supistajien jälkiaennuksia. Jos piipun paksuus ei riitä, niin piippua voi lyhentää ja asentaa sinne hiukan paksumman holkin, johon tulee supistajan kierteet. Minulla on tuollainen viritys ja hyvin pelaa. Supistajat ovat Benellin/Beretan kierteellä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyräys
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Lok 2006
Viestejä: 3171
Paikkakunta: SS

LähetäLähetetty: 05.01.2007 00:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Piippua lyhennettin 26 tuumasesta 18.5 tuumaan. Hyvin sillä on ainakin osunut, en sen tarkemmin ole kuvioita koittanut. Kaverille se teki supistukset 870 remariin missä niitä ei ollut valmiina ja toimii hyvin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 05.01.2007 01:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Luulisi tuollaisella lyhennyksellä aseen menevän aika pahasti peräpainoiseksi. ratkaisu toimii varmaan jossain halvassa itselataavassa mutta en kyllä laitattaisi moista yhteenkään laatuaseeseen.
Olen nähnyt muutamia KaNu:n töitä ja niistä voi sanoa vain että "toimii mutta siinä kaikki" ts. työn lopputulos ei aina välttämättä ole kovin "iloa silmälle".
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyräys
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Lok 2006
Viestejä: 3171
Paikkakunta: SS

LähetäLähetetty: 05.01.2007 19:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Omassani työn jälki on ainakin hyvä, ei erota alkuperäisestä.
Oma pyssyni on winchester 1300 pumppu. Jota ei saanut 18.5 tuumaiseina silloin kun ostin sen joten piti pätkästä lyhyemmäks
nyt se on oikeen näppärä sika jahdissa. Mikään kallis pyssy se ei nyt ollut, enkä olis kyl mitään kallista ruvennut pilkkomaankaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8983

LähetäLähetetty: 08.01.2007 10:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

igorrock kirjoitti:

Olen nähnyt muutamia KaNu:n töitä ja niistä voi sanoa vain että "toimii mutta siinä kaikki" ts. työn lopputulos ei aina välttämättä ole kovin "iloa silmälle".


Olen ainakin itse ollut tyytyväinen KaNun töihin. Kannattaa tietysti muistaa, että kättöaseeseen satasella tehdystä muutoksesta ei voi vaatia maailman parasta. Ja laatuaseeseen ei kannata supistimen kierteitä alkaa edes harkita.

Olen teetättänyt kolmen aseen supparienkierteitykset, pari holkilla ja yksi suoraan piippuun, kun paksuus riitti, oli muistaaksnei FN puoliautomaatti. Kaikki onnistuivat kyllä hyvin. Tätyypä pistää kuva tuosta omasta muutoksestani kunhan ehdin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
syksyaamu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Syy 2006
Viestejä: 720

LähetäLähetetty: 08.01.2007 10:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jyräys kirjoitti:
Piippua lyhennettin 26 tuumasesta 18.5 tuumaan. Hyvin sillä on ainakin osunut, en sen tarkemmin ole kuvioita koittanut. Kaverille se teki supistukset 870 remariin missä niitä ei ollut valmiina ja toimii hyvin.


Itse lyhennyt Benellistä 7"piippua ja ulkokierteet ja benellin supparit.Paras haulikko, mitä minulla ollut on tuloksena.Lue tuloksia tältä foorumilta minun nimimerkillä, jos haluat.(Suoraputki benelli)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8983

LähetäLähetetty: 15.01.2007 19:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä esimerkki holkin avulla toteutetusta vaihtosupistajasysteemistä. Benellin/beretan holkit käyvät ja systeemi ollut käytössä ongelmitta toistakymmentä vuotta. Piipusta on pätkäisty supistusosa pois ja tilalle istustettu vähän isompi holkki, johon tulevat supistajan kierteet. Piipunvahvuus ei riittänyt muutenö Ase on Winchester SXM-1.

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 17.01.2007 09:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ainakin Heleniukselle pitäisi olla piipun halkaisija min. 21,5-22mm jotta siäsäpuoliset kierteet onnistuisi.
Mulla on Browningissa prkl 20,8mm eli ei onnistu.
Tuota choketeknikkiä ei taida olla olemassakaan enää, ainakaan sähköpostiosoitetta ei ole, eikä googlella muita sivuja löydy.

Mutta eipä sillä, mulla on tuohon ic ja full piiput, eiköhän niillä pärjätä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Lohari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Syy 2008
Viestejä: 968

LähetäLähetetty: 11.10.2008 19:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Elan kirjoitti:
igorrock kirjoitti:

Olen nähnyt muutamia KaNu:n töitä ja niistä voi sanoa vain että "toimii mutta siinä kaikki" ts. työn lopputulos ei aina välttämättä ole kovin "iloa silmälle".


Olen ainakin itse ollut tyytyväinen KaNun töihin. Kannattaa tietysti muistaa, että kättöaseeseen satasella tehdystä muutoksesta ei voi vaatia maailman parasta. Ja laatuaseeseen ei kannata supistimen kierteitä alkaa edes harkita.

Olen teetättänyt kolmen aseen supparienkierteitykset, pari holkilla ja yksi suoraan piippuun, kun paksuus riitti, oli muistaaksnei FN puoliautomaatti. Kaikki onnistuivat kyllä hyvin. Tätyypä pistää kuva tuosta omasta muutoksestani kunhan ehdin.



Laita nyt jo se kuva... Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com