OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Lava-auto metälle
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
ar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 1220

LähetäLähetetty: 13.12.2004 12:09    Viestin aihe: Lava-auto metälle Vastaa lainaamalla viestiä

No niin kokeneet lava-automiehet. Kertokaahan kokemuksianne ja mielipiteitänne hyvistä lava-autoista. Suunnitteilla olisi ens keväänä hommata hirvenpyyntiin ja metsätöihin semmonen 2.5 koneella oleva diesseli vehe, vm. jotain 93-99 väliltä.

Mitä kannattaa ottaa huomioon ja mmiten kulkee maastossa ja vaikea kulkuisessa tiessä metsässä Question
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karhukoira
Vieras





LähetäLähetetty: 13.12.2004 12:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jeesh....pakko kait kehua omaa...varsinkin kun on myynnissäkin vielä Wink

Olen ajellu kohta 4 vuotta Nissanin King Cabilla (vm. 2001, 2.5 TDi, 4 WD) ja olen ollu todella tyytyväinen siihen. Eka vuosi meni ihan reisille, johtuen onnettomista "kitka"renkaista....talvella ei meinannu pikkusen viistolta parkkipaikalta päästä nelikko päälläkään liikkeelle. Nissanissa on n. 180 cm pitkä lavakin vielä, ja kantavuuttaa piisaa. Saatavilla on korotussarjojakin, jollaista mietin jopa itekin yhteen aikaan.

Suurin vaikutus maastossa menokykyyn on ehottomasti rengastuksella. Laitoin pari vuotta sitten alle BF Goodrichin All-Terrainit reilussa tuumakoossa, niin eipä ole tarvinnu kaivella autoa pidon puutteen vuoksi mistään. Toki noilla pikuilla pitää kattoa aina vähän mistä ajaa ja mihin lähtee tarjoomaan sitä, mutta melko huonossa sillä pääsee. Sitten ollaan kusessa jos jää mahastaan roikkumaan, mutta tuumakoon renkaat pienellä paineella kannattelee melko pehmeälläkin. Mitä huonompi paikka, niin sitä aikasemmin kannattaa se nelikkokin kytkeä päälle. Itellä on paha tapa ajaa ensin takavedolla niin pitkälle kun pääsee/uskaltaa, ja tien tai maaston huonotessa sitte nopeaa tai hidasta nelikkoa. Talveksi heitän aina kapeammat nastat, niin ei tarvii nelikolla ajella kun oikeesti syvässä lumessa ja oikein liukkailla.
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 13.12.2004 15:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mites joko oot vaihattanu nokkaketjun, kun niissä tuntuu olevan lapsen tautia. Kaveri joutu vaihattaa, meni onneks takuuseen. Aattelin et onko muilla samoja kokemuksia....
Takaisin alkuun
Karhukoira
Vieras





LähetäLähetetty: 13.12.2004 17:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En ole vaihtanu. 120000 huollossa kattoivat sen ja meinasivat ettei merkkiäkään vaihdon tarpeesta. Ainut v***umainen vika on nyt tullu, että ei lähe pakkasella käyntiin....ei sitten millään Evil or Very Mad Täytyy viedä pajalle (kunhan käynnistyy). Epäilen polttoaineschysteemissä olevan jotain syöttöongelmia...

Autossa itsessään ei ole kyllä teknisiä vikoja ollu mitään. Paitsi sisätilan valon ovikatkaisu pimeni ekana syksynä. Valo kyllä toimii katkaisijasta mutta ei kun aukaiset ovet.

pikku vikoja....heleppo korjata Wink

edelleen myynnissä.... Laughing
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 13.12.2004 23:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toyota Hilux, se se on lava-autojen kuningas! Itellä kolmas menossa, nykynen on eka neliveto. Yhdessäkään ei ole ollut mitään vikaa tekniikassa, toimivat kuin junat vessat. Ensimmäinen (vm. -87) alkoi vanhemmiten vähän kukkimaan, mutta nämä uudemmat ei enää tunnu olevan niin herkkiä siihenkään. Nissaneissa on mun mielestä ollu enempi vikoja, mitä olen seuraillut, monesti just starttiongelmia.
Takaisin alkuun
löppöpetra
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 4935

LähetäLähetetty: 14.12.2004 00:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ite uutta nelikko laviskaa keväällä ostaessa painiskelin Toyotan ja Mitsubishin välillä.No Mitsuun päädyin kauniimman ulkonäön ja paremman hinta tarjouksen perusteella.Parempi hinta tuli siis vaihto kamppeesta.En ole katunut valintaa.Magnum malli kaikilla herkuilla niin raaskii metsään mennä. Laughing
_________________
Koittakaa PETRATA vähän!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 14.12.2004 10:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitsu L200 tehdään Pajeron alustalle ja tekniikalla, ja ainakin vanhemmat Pajerot olivat kyllä sieltä ja syvältä... Yhden sellaisen (-8Cool omistin pari vuotta, kunnes loppui pinna ja varat jatkuviin remontteihin, ja myin pois. Sen jälkeen on Mitsun merkki aiheuttanut lähinnä puistatuksia. Näistä uudemmista malleista en tiedä, saattavat olla kestävämpiä.

Toyota Hilux: avolavojen kalleimmasta päästä, mutta myöskin paras. Toyota on tunnetusti osannut tehdä parhaimmat kytkettävät nelivetojärjestelmät, Land Rover taas jatkuvat nelivedot. Kymmeniä vuosia vanhoja Land Cruisereita ja BJ:tä näkee vieläkin melko paljon liikenteessä, kun taas patrolleja sun muita on eniten kuusen persiisiin hylättyinä...
Takaisin alkuun
löppöpetra
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 4935

LähetäLähetetty: 14.12.2004 10:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo olihan vanhoissa pajeroissa kansi ja vaihdelaatikko ongelmia.Ei ole enää.Tuossa vieressä toimii hyvä lava-autojen testipaikka.Hituran kaivos.Siellä kyllä testataan mikä kestää ja mikä ei.Olosuhteet ei kylläkään vastaa normaalia käyttöä.Tulos on ettei siellä kestä mikään merkki.Eri viat vaan eri merkeissä.Uutta toyotaa pitävät huonompana kuin vanhempaa mallia.Paikalliset metsäkone urakoitsijat moittivat nissaneita ja hankkivat tilalle mitsuja.Ekat ford rangerit olivat ainakin kaivos oloihin täysiä susia.Uusi malli on kuulemma hyvä.
_________________
Koittakaa PETRATA vähän!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 1220

LähetäLähetetty: 14.12.2004 11:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ahaa elikkä siis Nissania ei mutta Hilux ehottomasti Very Happy
Mutta juuri tuo hinta kysymys aina mietityttää mutta ainahan sitä kannattaa sijoittaa vähän enemmäb rahaa parempaan autoon, sillä jos ostaa vanhan romun niin sitä on sitte kiva "rempata" välillä Laughing

No elilkkä, kertokaahan siitä Hiluxesta, paljonko hinta suunniilleen tommoselle 95 vm. autolle.
Entäpä muut merkit, VW Taro oisko hyvä.

Entäpä se nissan kign cab Question Mikä siinä on huonoa Confused
Kaverilla on Nissan king Cab vm. 84 ihan hyvin pelittää mutta on jo kivasti ruosteessa. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wildgame
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hei 2004
Viestejä: 968
Paikkakunta: Itäinen Uusimaa ja keski-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 14.12.2004 11:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taro on sama auto kuin hilux
_________________
Respect the Game....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 14.12.2004 11:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En ala kinaamaan Löppöpetran kanssa, kun ei ole näistä ihan uusimmista malleista kokemusta. Hilux on vuosimallia -98.

Eikös Ford Ranger ole kutakuinkin sama kuin Mazdan avolava? Mikäköhän juttu siinä on kun Mazdoja ei kuitenkaan juuri näy liikenteessä? Ne ensimmäiset Rangerit oli kyllä sisätilojensa ahtaudessa ihan omaa luokkaansa...
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 14.12.2004 12:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sitten on vielä Land Rover Defender -pick up, jos extreme mettävehjettä haluat...

Hyvää: Kestää ikuisesti, ei ruostu (alumiinikori), menee minne vain
Huonoa: Sikakallis, ruma kuin piru, ahdas lyhyt hytti, outo ajoasento, jatkuva neliveto (joku tykkää joku ei), ja ajomelu sellainen että jos rekisteröitäisiin työkoneeksi olisi työsuojelupykälien vastainen...

Tosimiesten tosimettäauto siis.
Takaisin alkuun
Karhukoira
Vieras





LähetäLähetetty: 14.12.2004 13:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No jostain syystä allekirjoittanut ei rupea kyllä Nissania moittimaankaan.... Wink Maastoon sillä pääsee ja tähän asti poiskin, moottorissa riittää tehot ihan täysin. Yksi parempi Nissanissa on tasainen pohja, katoppa Hiluxia niin siellä joku ihmeen rauta kanittaa ainakin 5 cm esillä....muutaman kerran jääny siitä raudastaan ainakin vastustamaan, kun on kaverin vehkeellä ajettu maavaran äärirajoilla... Toki aina pitää kattoa mistä ajaa ja miten. Mitä huonompi alusta sitä enemmän tämä korostuu. Nyt en ole kattelu hintoja, mutta sillon kun itse hommasin, niin Nissan taisi olla edullisin. Hyvin on teknisesti muuten kestänyt, vaikka välillä on melko huonojakin uria tullu ajettua ja kiinnikin on jääty.

Tuo pikkuvika korjautuu tällä viikolla, ja sama voisi sattua Mitsun/Hiluxinkin omistajalle...itsepetosta väittää ettei niissä vikoja olisi.
Takaisin alkuun
vphook
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Jou 2004
Viestejä: 111

LähetäLähetetty: 14.12.2004 14:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Anonymous kirjoitti:
Sitten on vielä Land Rover Defender -pick up, jos extreme mettävehjettä haluat...

Hyvää: Kestää ikuisesti, ei ruostu (alumiinikori), menee minne vain
Huonoa: Sikakallis, ruma kuin piru, ahdas lyhyt hytti, outo ajoasento, jatkuva neliveto (joku tykkää joku ei), ja ajomelu sellainen että jos rekisteröitäisiin työkoneeksi olisi työsuojelupykälien vastainen...

Tosimiesten tosimettäauto siis.


Täsmälleen samaa mieltä. Defenderistä kun saisi jenkkityylisen pitkänohjaamon niin sellainen. Eikös defenderissä ole tasauspyörästöjen lukotkin? Käsittääkseni malli on jäämässä pois, en tiedä korvataanko uudella.

Käytännöllisyyden ja hinnan takia joudun tyytymään japseihin. Dodge Dakota voisi olla myös siisti jos sen saisi Mersun CDI moottorilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 14.12.2004 14:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se "5 cm:n rauta", mikä siellä Hiluxin pohjassa on, suojaa vaihdelaatikkoa kolhuilta. Voihan se meno täpärässä paikassa olla siitäkin kiinni, mutta väittäisin että silloinkin on parempi että rauta ottaa kiinni kuin että kiikutaan laatikon varassa kiven päällä...

Nissanin "pikkuvioista" = käynnistysongelmista en tiedä muuta kuin että niitä on ollut melko monessa vastaan tulleessa nimenomaan Nissanissa...
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 1 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com