OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

miten luolan/pesän löytää.

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Pienpedot
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
heinuri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Jou 2005
Viestejä: 366
Paikkakunta: mikkeli

LähetäLähetetty: 28.11.2006 21:14    Viestin aihe: miten luolan/pesän löytää. Vastaa lainaamalla viestiä

asun aivan kaatopaikan vieressä(n 1km) ja kaatopaikan ympäristössä on aivan mielettömästi pien petoja, olen ajatellut tuota luola pyyntiä, koska loukkuihin ei minulla ole varaa. olen aatellut ettiä luolia, mutta mistä niitä löytää? ja miten ne kannattaa ronkkia luolasta ulos, koska koira mahdollisuus on heikko?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Antti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 930
Paikkakunta: Etelä-Häme

LähetäLähetetty: 28.11.2006 21:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jäljittämällä.
Kutsu paikalle joku kaveri koiran kanssa, kun pesät on katottu. Turha niitä muulla keinoin on sieltä "ronkkia"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Kaipainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Huh 2006
Viestejä: 118
Paikkakunta: -------

LähetäLähetetty: 28.11.2006 22:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tornimäen alueella tosiaan on supeja vietävästi!! Ei muuta kun jäljille ja pesät yrität löytää. Siinä lähistöllä varmana on supeja melko helpoissakin paikoissa esim. kannonkoloissa ym ym...

Sikäli mikäli pesiä löytyy niin ei muuta ku puhelu tutulle luolakoiramiehelle ja supit hangelle!!

Loukunpaikkavinkkinä eräs aidan rako jota ollaan kaverin kanssa ihailtu ilman mahdollisuutta metsästää Crying or Very sad Crying or Very sad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vonkamies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1471
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 28.11.2006 23:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsekin metsästelen täälä lähellä kaatopaikkaa ja sielä kyllä pienpetoja riittää. Itse olen pesiä etsinyt ja löytänyt seuraamalla supikoirien/kettujen jälkiä, ehkä suurimman osan pesistä olen löytänyt kun olen vain lähtenyt haulikko olalla kävelemään metsään ja etsimään pesiä tuurilla. Kiertelee semmoisia alueita joihin uskoisi pienpetojen tekevän luoliaan, esim. tiheiköt, hiekkaharjut/multapenkat jne.

Itse otin loppusyksystä yhden supin kaivamalla pois, ei kyllä ollut edes iso luolasto ja helppoa multamaata kaivaa. Koiran puute se on mullakin, täytyy turvautua kaivuuseen. Kyttäämälläkin olen yrittänyt pari kertaa mutta ei oo oikein onnistunut.
_________________
Sako Finnlight aito Suomalainen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Merilinnustaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3408
Paikkakunta: Hanko

LähetäLähetetty: 29.11.2006 00:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HAKU
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
heinuri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Jou 2005
Viestejä: 366
Paikkakunta: mikkeli

LähetäLähetetty: 29.11.2006 12:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaipainen kirjoitti:
Tornimäen alueella tosiaan on supeja vietävästi!! Ei muuta kun jäljille ja pesät yrität löytää. Siinä lähistöllä varmana on supeja melko helpoissakin paikoissa esim. kannonkoloissa ym ym...

Sikäli mikäli pesiä löytyy niin ei muuta ku puhelu tutulle luolakoiramiehelle ja supit hangelle!!

Loukunpaikkavinkkinä eräs aidan rako jota ollaan kaverin kanssa ihailtu ilman mahdollisuutta metsästää Crying or Very sad Crying or Very sad
ite asun tornimäestä muutaman kilsan päässä. mut oon käyny kattelee kaatopaikalla niitä aidan rakoja ja niitä on joka paikassa mistä menevät sisään. olis tarkotus kunhan lumikelit tulevat niin mennä kyttäilee raoille. ja sitten se on juuri ongelma että en tunne yhtäkään heppua mikkelin alueelle jolla olisi luolakoiraa ja loukkuun ei ole varaa kun hinnat pyörivät halvimmillakin siellä 50€. ei kellään olis myydä vanhaa loukkuaan jota ei enää tarttee. ei haittais vaikka olis reikiä tai muuten ruhjoutunu?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Kaipainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Huh 2006
Viestejä: 118
Paikkakunta: -------

LähetäLähetetty: 29.11.2006 13:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Antaisikohan kaupunki lupia aidan sisäpuolella tapahtuvaan kyttäämiseen??
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heinuri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Jou 2005
Viestejä: 366
Paikkakunta: mikkeli

LähetäLähetetty: 29.11.2006 14:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaipainen kirjoitti:
Antaisikohan kaupunki lupia aidan sisäpuolella tapahtuvaan kyttäämiseen??
sitä oon kanssa miettiny et jos sinne sais mennä kyttää ois paremmat paikat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
F.Scaramanga
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Syy 2004
Viestejä: 415

LähetäLähetetty: 29.11.2006 15:43    Viestin aihe: haaska sinne Vastaa lainaamalla viestiä

Kaatopaikoilta olen ampunut supeja ja kettuja itsekin. Jäte ja höttömaahan tongittujen luolien ongelma on joskus se, että nämä saattavat olla koiralle vaarallisia paikkoja. Maa-aines ei ole riittävän tiivistä vankan luolan muodostumiseen ja rojujen väliin on voinut jäädä tyhjää tilaa todella syvälle ja kauas sisäänkäynnistä.

Kaatopaikoilla näyttää supit elävän pienemmillä alueilla ja tiheämmin kuin eräseuduilla. Ja koska ketut turvautuvat luoliin vain kovalla pakkasella tai kovalla saateella. Nämä seikat huomioon ottaen suosittelen haaskan rakentamista sopivaan ja avonaiseen paikkaan. Mielellään siten, että pystyy ampumaan maanpintaa korkeammalta. Tuolla metsästys yleensä-haaskapyyntiosiossa on juttua hyvin kattavasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Pienpedot Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com