OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

kyyhky kuvan valmistus

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
beretta
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Tou 2004
Viestejä: 10

LähetäLähetetty: 29.05.2004 11:24    Viestin aihe: kyyhky kuvan valmistus Vastaa lainaamalla viestiä

kertoisitteko miten saisin tehtyä uretaanista kyyhky kuvia. yritin tehdä jo semmoiseen kaupasta ostettuun puolikkaaaseen kyyhky kuvaan mutta se alapuoli ei kuiva siitä. pitäisikö tehdä joku muotti. kokemuksia ? Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
HunterBoy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Maa 2004
Viestejä: 120
Paikkakunta: Oulainen

LähetäLähetetty: 29.05.2004 23:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kokemusta on. Älä mielellään tee uretaanista vaan Finfoam-levyistä, on kalliimpaa mutta paljon parempaa. Voit maalata suoraan finfoamin päällekkin mutta olisi parempi jos laittaisit lasikuidun maalin alle. Älä käytä spraymaaleja, ainakin uretaani sulaa heti mössöksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
kyyhkynmetsästäjä
Vieras





LähetäLähetetty: 31.05.2004 15:10    Viestin aihe: muotti Vastaa lainaamalla viestiä

Tee siihen kyyhkynkuvan puolikkaaseen alapuolelle hengitysreikiä. Siltikin kestää n. 2 päivää, koska ne reijät tukkiutuu uudestaan.
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 31.05.2004 16:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ymmärsinkö oikein että muotissa oleva uretaani ei kuivu?
Käytät ilmeisesti ikkunakarmi tiivisteeksi tarkoitettua rautakaupasta saatavaa mössöä??

Tuota, siitä kun ei nyt hyvää seuraa! Houkutuslintujen valaamiseen kannattaa käyttää oikein valuhommiin tarkoitettua 2-kompponettiuretania.
Aineet sekoitetaan keskenään ja työaika on sellainen 45-55 sek ja sitten alkaa turpoaminen. Kovettuminen riippuu ihan ilman kosteudesta. Täysin kuivassa ilmassa aine ei kovetu laisinkaan. Toisaalta kosteuttamalla muottia saadaan kovettumisprosessi kiihtymään!

Tämä uretaani taas tekee itselleen "nahan" jonka maalaaminen onnistuu yhtä huonosti kuin muoviämpärin. Jonkinlainen tulos saadaan aikaseksi jo ensin laitetaan muottiin kemialinen irroituskelmu, ja sen kuivuttua maalataan muotti pohjamaalilla ja sen kuivuttua kaadetaa uretaanimömmöt muottiin. Uretaanin kovettua kuva otetaan muotista ja pestään irroituskalvo pois vedellä jonka jälkeen kuva on valmis maalattavaksi.

Linnun sisälle laitetaan ennen valaamista rautalankaa nokasta pyrstöön ja ripustus kukut ja tai mahdolliset jalat. Sisälle voi myös lattaa esim puupalasia jotta saadaan kulumaan vähemmän ainetta.

Tätä kirjoitettaessa en tiedä mistä ko. valu-uretaania saisi ostaa mutta oletan että samoista likkeistä josta lasikuitu ja epoksihartit saa ostaa. Käyttämällä oikeita aineita ja maaleja saadaan kohtuulisen kestäviä lintuja aikaiseksi, vaan yhtämittaista auringonvaloa ne siedä vuotta kauemmin, eli varastoikaa uretaani linnut sisätiloissa. No ikävä puoli asiassa on, että vaikka ei muottikustannuksia otettaisi huomioon, niin kymmenen valmiiden lintujen ostamiseen. No jäähän siitä ainakin askartelemisen iloa!

Näin oli asian laita vielä kymmene vuotta sitten kun aktiivisesti asiaa harrastin, mutta ajat ja hinnat muuttuu, joten kannattaa tiedustella että löytyisikö sopivia aineita sopivaan hintaan jostakin? Kertokaa myös minulle kun löydätte!

Terkkuja Kimi Wink
Takaisin alkuun
mehtästäjä
Vieras





LähetäLähetetty: 14.07.2004 01:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

minä oon tehny puolikkaaseen muovikyyhkyn uretaania ja rikiä muoviin ensi ja sit sinne uretaanit ja pari päivää kuivua ja sit maali päälle oon ainaki sprayllä maalannu muovi kyyhky kannattaa kastella ennen ku laittaa uretaanin (lähtee helpommin irti) mä oon tehny niit joku 3kpl ja kaikki on toiminu ja yhelt leikannu pään irti va jit pistänyt sen pystyyn nii saa helposti vartiovan kyyhkyn
Takaisin alkuun
ojasta allikkoon
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Hei 2004
Viestejä: 71

LähetäLähetetty: 22.07.2004 22:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mä oon ainaki ite tehny sellaseen muoviseen kokonaiseen kyyhkynkuvaan. sahannu sen vaa eka kahtia ja sit siihe reikiä ja kastella se vesisaavis sit sinne vaa uretaania ja seuraavana päivänä saa liimata yhtee ja maalata ja kyyhkysiä on tullu reppuun useita ja uretaanina oon käyttäny wurthin uretaania se on ollu hyvää! Laughing
_________________
ei sen väliä kunhan ei oo liian väliä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
spandex
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Huh 2005
Viestejä: 15

LähetäLähetetty: 25.04.2005 12:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mistähän tommosta 2-komponenttiuretaania saa? Löytyyköhän tota rautakaupasta ihan hyllytavarana? Vai mistä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pyymies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tou 2005
Viestejä: 187

LähetäLähetetty: 30.05.2005 16:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaikkein halvin ja nopein tapa tehdä kyyhkyskaave on kun tekee pahvista. Leikkaa vain reilusti kyyhkysen kokoisen ja taivuttaa kaarelle ja rautalangalla sitten kiinni. Maalaa harmaaksi ja valkoiset laikut paikoilleen. Parikymmentä tekee hetkessä ja aivan ostetun veroisia tulee. Ja ainakin minun kohdallani hyvin ovat tehonneet. Määrä tärkein tekijä.

Vastaavia pahvisia on myynnissä, joita voi latoa päällekäin. Voi tosin olla vaikea saada mistään?
_________________
Parempi pyy pivossa, kun kymmenen oksalla!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AnDDiL
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2005
Viestejä: 377
Paikkakunta: haapavesi

LähetäLähetetty: 02.12.2006 21:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ite tein tänään 5 kuvaa, Laitoin vaa 2 kuvaa puoliksi ja sit kastelin niit vähäsen suikhepullolla ja uretaania toinen täyteen ja sit yhteen ja puristin ne kiinni. Tunnin päästä otin irti ja tein uuet, oli viel vähä pehmeitä mut ku varovasti otti nii pysy ehyenä ja sit maaliksi harmaata pohjmaalia spraypurkista ja kyl se pinta uretaanista vähä suli mut ei tullu ku pieniä reikiä
siihen pintaa.. Vois laittaa huomenna kuvia..
_________________
Metsästys ei ole harrastus, vaan elämäntapa!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com