OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Käytetyistä drillingeistä
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
perisofeus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2006
Viestejä: 6147
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 22.11.2006 10:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

...

Viimeinen muokkaaja, perisofeus pvm 26.04.2008 16:48, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Metsuri2
Vieras





LähetäLähetetty: 22.11.2006 11:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuolla on paljon hyviä linkkejä. www.kettunet.com

www.gebrauchtwaffenprofi.de Tuossa on oikein laaja sivusto. On uusia ja hyviä käytettyjä.
Takaisin alkuun
Metsuri2
Vieras





LähetäLähetetty: 22.11.2006 13:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuolta löytyi oikein hyvä liike. Mikään ase ei tässä liikkeessä ole hinnalla pilattu!
www.knappworst.com
Takaisin alkuun
fox66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 1843
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: 22.11.2006 14:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aris60 puhuu kirjoituksessaan asiaa.
Kuitenkin haluaisin mainita, että ne jotka sijoittavat yli 10k€ aseeseen heillä tuskin on tarvetta tai edes haluja katsella käytettyjä aseita. Omat motiivit sivujeni perustamiseen olivatkin tuoda esiin, että drillingin hankinta on mahdollista myös niille joilla on vähemmän sitä painetta perstaskussa. Itsekin pidin aikoinaan tällaisen aseen hankintaa hintansa puolesta täysin mahdottomana. Kiistaton totuus kuitenkin on, että käytettyjen kohtuukuntoisten perusdrillinkien hintataso Saksassa on huomattavan edullinen Suomen hintatasoon verrattuna. Tämä teki drillingin hankinnasta jopa minulle mahdollisen. Saksan markkinoilla drillingeissä on yleensä mukana myös laatukiikari laatujaloin, mikä on Ruotsin vastaavilla markkinoilla harvinaisempaa. Ja onhan se selvää että yksilölliset arvoaseet ovat arvokkaita myös Saksassa.

Postimyyntiin liittyy aina riski, oli tavara sitten mikä tahansa. Aseen ostossa vielä monenlaisia kysymyksiä mitä tässä jo mainittiin, kuten yleiskunto, luotipiipun käynti, perän sopivuus, piippujen kunto jne. Saksassa kuitenkin yleisin metsästysmuoto on kyttäysmetsästys, jolloin ase kannetaan pussissa passiin ja pussissa pois ja yleensä pidetään muutenkin huolta aseesta, joten usein vanhakin ase on hyväkuntoinen. Epäilemättä sielläkin on markkinoilla myös noita raanakkoaseita. Paras ja turvallisin tapa on tietenkin käydä Saksassa paikan päällä etsiskelemässä sitä mieleistään. Syytä on ainakin jossain hypistellä sen mallista asetta jonka aikoo hankkia. Huomioitava asia on myös se, että vain murto-osa myytävistä aseista on nettimyynnissä. Savon- tai suomenkielellä homma ei onnistu mutta englanninkielellä mainiosti (pienellä varauksella liikkeestä riippuen). Jokainen arvioi kuitenkin itse millaisen riskin on valmis ottamaan ja kuinka paljon luottaa myyjään. Itse otin riskin ja olen erittäin tyytyväinen. Saamani palautteen mukaan Suomessa on myös moni muu tyytyväinen riskinottaja. Kuitenkin positiivisten palautteiden seassa on ollut yksi, joka on saanut toiminnoiltaan epäkuntoisen aseen.

Asetta etsiskellessäni minulla oli seuraavanlainen periaate. Huomattuani Saksan edullisen hintatason tein periaatepäätöksen hankinnasta, silloin jo tiesin millainen (ystävälläni samanlainen, olin hypistellyt ja kokeillut hänen asettaan). Sitten budjetin mitoitus itselleni sopivankokoiseksi ja rahat valmiiksi. Vasta sen jälkeen tekemään kyselyjä vakavalla ostomielellä saksalaisista liikkeistä. Niin ja johonkin väliin todistelut emännälle sen edullisuudesta ja tarpeellisuudesta. Harvat liikkeet taisivat edes vastata ja aseeni löysin lopulta yksityiseltä myyjältä. Vastaavanlaista tapaa suosittelen muillekin, sillä tuskin kukaan pitää tyhjänpäiväisistä renkaanpotkijoista. Jos noihin liikkeisiin sataa Suomesta paljon turhia kyselyjä, niin varmasti vastausinto heikkenee entisestään.

Kaliiperin valintaan on myös syytä kiinnittää huomiota, ellei halua aloittaa jälleenlatausta kuten itselleni kävi. Toisaalta sekin on antoisaa ja mielenkiintoista puuhaa.

Evoluution (haulikko-kivääri -yhdistelmä -> rihlakko -> drillinki) läpikäyneenä voin vain todeta että mielestäni pystykorvametsästyksessä drillinki on ylivoimainen ase, ja voin vain suositella sen hankintaa. Hankkii sen sitten mitä kautta tahansa. Lisäksi, toisessa topicissa kyseltiin hyvää yleisasetta ja mielestäni minulla on nyt sellainen.

Monet pitävät drillinkiä painavana, mutta niiden painot ovat samaa luokkaa kuin rihlakkojenkin. Painoluokat ovat molemmissa noin 3-3,6 kg ja menevät ristiin kaliiperista, valmistajasta ja mallista riippuen. Olipa tuolla eGunilla myytävänä vierlinkikin, joka painoi 3,4 kg. Muistaakseni aiempi Tikan rihlakkonikin painoi 3,5 tai 3,6 kg.

Rovapystiksen sivuilta löytyy muuten hyvä kooste kuvineen nykydrillingeistä. Koiralla metsästys -> Aseet
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Metsuri2
Vieras





LähetäLähetetty: 23.11.2006 18:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lähettävätkö Saksalaiset mielellään aseita postitse?
Aattelin vain kun Ruotsin puolelta eivät enää suostu lähettämään... Onhan tuollainen kallis paketti jos se johonkin matkalla katoaa Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Metsuri2
Vieras





LähetäLähetetty: 23.11.2006 22:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oikeastaan voisi lähteä käymään Saksassa ja toisi samalla reissulla sitten sen drillingin. Itse olen opetellut Saksan alkeita, mutta tulkki olisi hyvä olla silti matkassa.
Takaisin alkuun
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 24.11.2006 01:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aseiden kuljetuksiin kannattaa käyttää kuriiripalveluja. En osaa sanoa kuljettavatko kaikki aseita mutta varmuus ja nopeus ainakin ovat hintansa väärti Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Guuggeli
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Jou 2005
Viestejä: 23
Paikkakunta: Oulun lääni

LähetäLähetetty: 24.11.2006 10:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Metsuri2:lle:

Jotkut saksalaiset liikkeet lähettävät hyvin paketoidun lähetyksen lentorahtina lähimmälle rahtikykyiselle kentälle ja vapaaehtoisen rahtivakuutuksenkin saa vielä kohtuuhintaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mky
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Tam 2005
Viestejä: 724

LähetäLähetetty: 24.11.2006 10:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Metsuri2 kirjoitti:
Oikeastaan voisi lähteä käymään Saksassa ja toisi samalla reissulla sitten sen drillingin. Itse olen opetellut Saksan alkeita, mutta tulkki olisi hyvä olla silti matkassa.

Sulla kun tuo drillinkikuume tuntuu olevan "kohtalainen", niin helpoimmin paranet siitä seuraavasti:
- Teet PÄÄTÖKSEN (tämä on tärkeä) ostaa ase Ruotsista.
- Marssit poliisilaitokselle ja hankit kaikki Suomen päässä maahantuontiin tarvittavat luvat.
- Sovit sähköpostilla haluamasi asekaupan kanssa menettelyt Ruotsin maastavientilupien kanssa.
- Otat mukaan kaverin, ja siirrytte ankarasti bailaten laivalla Ruotsiin.
- Ostat aseen valitsemastasi liikkeestä ja viet (lähetät) sen tänne http://www.bossmakaren.com/ (myy myös aseita) kiikariasennukseen (säästät matkan hinnan verrattuna Suomen hintoihin)) ja pyydä lähettämään valmiin aseen postitse sinulle.
- Kirjoitat matkasta kertomuksen foorumiin (kuten "Fox66"), niin sadat muutkin kiinnostuneet voivat hyödyntää kokemuksiasi.

Näin sen olisin itse tehnyt jollei Ruutiaitta olisi hommaa hoitanut.

Nimimerkit "EAS" ja "Merilinnustaja", Ruotsista aseen ostaneina voinevat neuvoa sinua menettelyissä enemmän jos kauniisti pyydät.

Onnea matkaan, drillingin ostoa et tule katumaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metsuri2
Vieras





LähetäLähetetty: 24.11.2006 14:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo. Kiitoksia vinkistä. Sitä juuri tuossa eilen illalla funtsailin. Se olisi sikälikin aika helppo juttu kun isä on asunut Ruotsissa 20 vuotta ja hän osaa kielen täysin. Ja setäni asuu siellä vieläkin.
Tuosta kiikarinasennuksesta sen verran että Klaus Götsch ainakin asentaa tääläkin.
Kyselin häneltä sitä ennakkoon. Kääntöjalka+asennus+osat ja koeammunta 600 euroa. Mitähän muualla maksaa? Kysyn vaan vertailun vuoksi.

Nämä ovat ilmeisesti näitä Ernest Apelin jalkoja (EAW).
Http://koti.phnet.fi/gotsch
Takaisin alkuun
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 24.11.2006 17:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo Bössmakaren näkyy tekevän homman n. 400 €:lla APELin jaloilla. Hommasta jää rahaa mukavasti vielä postikuluihin ainakin jos vertaa Götschin hintaan joka sekään ei täkäläisittäin ole mitenkään älytön. Tosin kannattaa varmistaa mistä jalasta tuossa tarjouksessa on kysymys koska Mallusjoen mies myy myös MAKin jalkoja.

Götschistä olen kuullut monenlaista juttua, sekä hyvää että huonoa. Hän toimi aikoinaan Renlundin ase-osaston huollossa aseseppänä ja taustalla on DDR:läinen aseseppäkoulutus. Nuo Bössmakarenin miehet näkyvät olevan molemmat Ferlachissa opiskelleita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metsuri2
Vieras





LähetäLähetetty: 24.11.2006 19:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä taas olen lukenut että Götschillä on Eckernförden koulutus. Eli länsiSauerin.
Apelin jaloilla hänkin lupasi laittaa.
Takaisin alkuun
mky
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Tam 2005
Viestejä: 724

LähetäLähetetty: 24.11.2006 19:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nonniin, hommahan alkaa olla jo paketissa.

Edittiä: Götsch laittoi mulle kääntöapelit, eikä hommassa ollut moitteen sijaa. Tämä Hankolainen lihaurunsoittelija ("Merilinnustaja") Cool vaan suosittelee Bössmakaria
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Yxa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Mar 2004
Viestejä: 151
Paikkakunta: Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 03.12.2006 11:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onpa hiljaista täällä yhdistelmäaseissa.

Sauerssoni, Metsuri2 ynnä muut jotka ovat drillinkiä hankkimassa, onko asia edennyt?

Selailin tossa joutessani taas sakemanni-asekauppiaiden käytettyjen listoja, olisi taas ollut useita tosi hyvän näköisiä drillinkejä kaupan. Saa kyllä tosi edukkaasti varsinkin jos kelpuuttaa 16 kal haulipiiput.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sauerssoni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Lok 2004
Viestejä: 1327

LähetäLähetetty: 03.12.2006 13:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Drillinki on nyt vaihtunut kivääriin:
http://www.jagdwaffenhh.de/Langwaffen/Bilder/Peterlongo-komplett.jpg

Maahantuontilupa ja aseenostolupa on jo hakusessa. Siis byrokratian mylly on saatu pyörimään.
Kyseinen firma toimittaa aseita ainakin ongelmitta Suomeen (ei toki nuolaista ennen kuin tipahtaa), kunhan kyseiset luvat ovat kunnossa.

Mikäs olisi, ettei 16 kaliiberin putkia hyväksyttäisi? Itselläni ei lyijypatruunoiden saannissa ole koskaan ollut suurempia ongelmia ja täyteisiäkin saa, kun osaa pyytää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Seuraava
Sivu 4 Yht. 11

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com