OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Suomenpystykorva ehdoton apu kanalintumetsällä!
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Sysmäjärvenmies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Syy 2006
Viestejä: 245
Paikkakunta: OKU

LähetäLähetetty: 06.10.2006 02:04    Viestin aihe: Suomenpystykorva ehdoton apu kanalintumetsällä! Vastaa lainaamalla viestiä

tervehdys: olen suomenpystykorvan / jäntlanninpystärin kasvattaja
Outokummusta.

Pistäkäähän omia mietteitä pystykorvasta millasen hyödyn oot saanneet koirastanne ..... Question

itselläni on todella hyviä kokemuksia pystykorvista lintumetsällä. mutta onhen niitä sellasia rukkasnahkuja jotka eivät oikein ymmärrä kanalinnuista vaan ovat mieluumin "pihakoiria". ei hyvä sellaset pitäis karsia pois koska on suomessa hyviäkin koiria jotka pelittävät linnulla itsellä ei ole tapana pitää huonoja koiria enkä antas huonoa koiraa toiselle mieluumin laitan sen paremmille metästysmaille lopullisesti.
kun koira toimii niin metsällä on mukava liikkua ja tietää että jos on lintuja niin kyllä koira ne löytää eikä mikään jää arvailun varaan.... Question Rolling Eyes Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iskukoukku
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Hei 2006
Viestejä: 601

LähetäLähetetty: 06.10.2006 13:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Over&Under
***


Liittynyt: 23 Syy 2004
Viestejä: 395

LähetäLähetetty: 06.10.2006 13:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitähän tästä nyt ajattelisi..

Onhan se niin, että jotkut pitävät suomenpystykorvaa pihakoirana, sehän on mainio seurakoira. Pitäisikö tällaiset yksilöt panna suorilta monttuun, vai mitä tässä nyt oikein haetaan?

Itse en ole omasta pennusta vielä paljon "hyötyä" noin metsästyksellisesti saanut, koska ensimmäinen lintu olisi tarkoitus ampua haukkuun, linnut jäänet metsäreissuilla vielä ampumatta vaikka paikkoja olisi ollut. (koira ei ole haukkunut)
Vesilinnustamisessa en vielä ole pentua käyttänyt apuna.

Eli eihhän tuosta mitään hyötyä ole.. Smile
_________________
jepjep...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
maalari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 856
Paikkakunta: kainuu

LähetäLähetetty: 06.10.2006 17:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kannattaa siirtää tämä keskustelu tuonne pystykorva osastolle... Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tärppi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Mar 2004
Viestejä: 1699
Paikkakunta: Pallas

LähetäLähetetty: 06.10.2006 17:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pystykoirahan on oiva koira kaikkiin harrastuksiin Wink
Itsekkin olen ottanut tuon 1,1-vuotiaan koiruuden mukaan kaikkeen mahdolliseen ja sehän toimii..
Löytää sienet, teeret, jopa metsoakin haukkuu!
Tupakoiranahan tuo muuten täällä joutuu olemaan, eli ei saa liikaa liikuntaa.
Ssa on 2.84. ei paha? Epiä ei ole suvussa...
Kunhan tuo tuosta kasvaa, niin nartun sille hommaan ja tietysti ensin parit tulokset kokeista ja näyttelyistä.

Kennelin tänne perustan ja muut saa (selittää) taas Smile
_________________
Tärpin ja Roopen sympioosi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Trompi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Syy 2006
Viestejä: 40
Paikkakunta: Varkaus

LähetäLähetetty: 06.10.2006 20:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Just kun olis pystykorvaa taloon ottamassa, niin mamma sano olevanta siunatussatilassa. Confused
Taas siirtyy homma parilla vuodella...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 07.10.2006 04:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Trompi: Rupea etsimään pentua ja ota se taloon pari kuukautta ennen laskettua aikaa! Niin meidän taloudessa tehtiin. Pentu kerkisi pikkasen aikuistua ennenkuin lapsi syntyi ja vaimo kehui kuinka oli kiva käydä kaupoissa kun kukaan ei menny kurkkimaan vaunuihin kun koiruus oli sidottu vaunuun kiinni. Pientä painostusta sinne emännän suunnalle!!! Laughing
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
deadline
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2004
Viestejä: 2904

LähetäLähetetty: 07.10.2006 14:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu, sano sille, että "jos kerran sinä niin minäki!"
_________________
"Hän oli mahtava metsämies Herran edessä"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sysmäjärvenmies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Syy 2006
Viestejä: 245
Paikkakunta: OKU

LähetäLähetetty: 10.10.2006 13:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

viikonloppuna veljeni lainasin mun pystäriäni niin sai taas onnekkaasti ammutuksi ukkometson joka painoin ilman suolia 4,8 kg.
noin 4minuutin haukkuun eipä hullumpi haukku ja viellä metto alakertaan Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NoVoeHelevetti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 6357
Paikkakunta: Akaan seurakuntanuoret

LähetäLähetetty: 10.10.2006 19:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

.,-.,-.,-.,-? A a? B b? selkeäätesktitäsulta mysmsöjövrenmees. Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Trompi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Syy 2006
Viestejä: 40
Paikkakunta: Varkaus

LähetäLähetetty: 10.10.2006 22:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vilperi kirjoitti:
Trompi: Rupea etsimään pentua ja ota se taloon pari kuukautta ennen laskettua aikaa! Niin meidän taloudessa tehtiin. Pentu kerkisi pikkasen aikuistua ennenkuin lapsi syntyi ja vaimo kehui kuinka oli kiva käydä kaupoissa kun kukaan ei menny kurkkimaan vaunuihin kun koiruus oli sidottu vaunuun kiinni. Pientä painostusta sinne emännän suunnalle!!! Laughing


Vielä on muutama kuukausi siis aikaa kehittää suunnitelmaa... Pitäsiköhän meidän vaimojen vaihtaa sposti osotteita, niin teidän mamma voisi kertoa miten ihanaa on omistaa pystäri....
No kummiskin, ongelma on asenne. Vaimo kun esittelee perheen, niin hän sanoo: " Miehelläni on kaksi lasta ja minulla kolme"
Joku voisi luulla että meillä on 5 lasta mutta ei, vaimo laskee minutkin niihin passattaviin....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 10.10.2006 22:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Trompi: Mun vaimoni ei seuraa näitä palstoja, kuin joskus kun mä pyydän sen lukemaan jonkun mielestäni hyvän vastauksen tai vitsin! Laughing Mutta ei se mikään este ole sähköpostien vaihtamiseen.Mun vaimoni on ehdoton pystärifani, vaikka ei ole koskaan metsästänyt! Wink Meidän perheessä on toinen pystäri menossa ja se on koko perheen lellikki ja mun hyvä mettäkaveri, kuten olet varmaan huomannut, jos olet seurannut esim. linnustusosiolta tota mun nk. palstaa! Cool Niihän toi munkin vaimoni väittää omistavansa kolme lasta, mutta mun tietojen mukaan meidän taloudessa asuu neljä immeistä ja yks koiranpoika ja vaimo ei laske koiranpoikaa lapseksi?!! Evil or Very Mad Tartu van härkää sarvista tai vaihtoehtoisesti muijaa ti-----tä kiinni ja kerro että poika tulee taloon silloin ja silloin! Ja jos se sanoo, että joko koira tulee ja mä lähren tai koira ei tule ja mä jään, niin vastaa sille: mihkäs se koira kotoaan lähtis. Laughing Tsemppiä mies ja pidä pintasi!!!Kyllä pystärin takia kannattaa taistella vähän voimakkaamminkin! On se niin hieno kaveri kaikessa touhussaan niin kotona kuin mettälläkin!!!! Kyllä sä voit lähettää mulle yksäriäkin, jos hyviä neuvoja kaipaat, Twisted Evil

_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pystäri...
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 23 Syy 2004
Viestejä: 13
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 11.10.2006 09:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siis oliko se nyt niin, että te, Sysmäjävenmies, halusit meille kaikille kertoa, että jos teidän koiran ei ala haukkumaan lintuja niin laitat sen kylmästi monttuun?? No mutta sehän vasta onkin mukava tietää...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sysmäjärvenmies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Syy 2006
Viestejä: 245
Paikkakunta: OKU

LähetäLähetetty: 11.10.2006 09:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ei se nyt ihan niinkään mene voihan sitä pihakoiranakin pitää, mutta jos halutaan jalostaa metsämiehille toimivia koiria niin halutaan että metsässä tapahtui jotain. ei sellasilla koirilla tee mitään jotka pyörivät jaloissa vaan mutta metästelkää et vaan seurakoirilla taikka antakaa vaikka naapurille. itse en kyllä ruoki jaloissa pyöriviä koiria hyvinkään kauan annan vaikka jollekkin vanhalle mummolle pihavahdiksi.

toimivan koiran jalostan mutta ei sellasta pihakoiraa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 11.10.2006 10:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On se kumma juttu, että ne pihakoirat aika usein löytyy ylipainoisilta metsämiehiltä ja ne laihemman sutjakkaat omistaa sen toimivan koiran.

Olisiko hiacella ja pystykorvalla joku suhde, jota ei olla vielä hoksattu? Eli jos pidät hiacen perässä pystykorvaa koko ajan tai pihassa, se ei opi metsästämään Laughing
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com