OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Maailman ittumaisin elukka
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Torikahvila, äänestykset jne.
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  

Maailman ittumaisin elukka
Kissa
29%
 29%  [ 46 ]
Joku muu
70%
 70%  [ 108 ]
Ääniä yhteensä : 154

Kirjoittaja Viesti
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 22.09.2006 08:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Jos olisit kulkenut Helsingissä iltaisin julkisilla, niin voisi kuvasi somaleista olla toinen


Ei minulla ole mitään ihmeen "kuvaa" somaleista. Ei sen kummemmin venäläistä tai ruotsalaisista tai saamelaista. Erilaisista ihmisyksilöistä kylläkin. Humoristisia stereotypioita toki on hauska heitellä niin savolaista kuin puolalaisistakin, mutta se onkin jo eri asia.

Kyllä minä sen ymmärrän, että ihmisen epäasiallinen ja uhkaava käyttäytyminen herättää toisissa ihmisissä närää. Siltikin kyse on käyttäytymisestä, ei ihmisen alkuperästä, "rodusta". Lisäksi uskon, että suurella osalla helsinkiläisitäkin on erilaisia kokemuksia somaleista. Sanoit aikaisemmin jotain tähän suuntaan, että "heitä pitäisi muka ymmärtää". Niin pitääkin ymmärtää, mutta se ei tarkoita, että rikollista käyttäytymistä pitäisi hyväksyä. Tottakai se on tuomittavaa. Siltikin lienee paikallaan miettiä mistä tuollainen käytös johtuu. Siitä voi olla varma, ettei se johdu ainakaan pelkästään siitä, että "se on somali, se on syntyjään elukka". Asiaa (kulttuurien kohtaamisia, etnisyyden muovautumista) on tutkittu paljokin ja siitä on kirjoitettu kymmeniätuhansia sivuja. Ehkä välillä olisi paikallaan katsoa asioita hieman toiselta kantilta vaikka se onkin "kirjaviisautta".

Pari päivää sitten tuli telkkarista jokin keskustelupaneeli, jossa tohtori selitti suomaisen perheväkivallan yleisyyttä suomalaisen miehen "sotaisalla geeniperimällä". Kieltämättä aika omituinen faktuaalistamisstrategia, samoin kuin tässä mallissasi selittää somalit rikollisiksi vain sillä, että he ovat somaleita. Olenko minä väistämättä väkivaltainen aviomies koska olen antropologisesti suomalainen?

Pitää muistaa, että etnisyys on myös väline, jolla kamppaillaan resursseista ja vallasta. Tietyissä uusissa tilanteissa ihmisestä putkahtaa esiin piirteitä, joita hänen edellisessä kulttuurissaan ei ilmennyt. Näin on ollut Suomen maaperällä jo vaikka kuinka pitkään. On turha kuvitella, että Suomi olisi ollut jotenkin homogeeninen valtio ennen -80-lukua ja ettei etnisyys olisi ollut jo aikoja sitten suomalaisuutta muovaava tekijä.
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kettu
***


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 6328
Paikkakunta: Avohakkuu

LähetäLähetetty: 22.09.2006 10:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Torgoth kirjoitti:
Myönnän, että Kettu henkilökohtaisuuksiin pyrkimisillään sai minua ärsytettyä hieman enemmän, kuin nettikeskusteluissa saisi.

Anteeksi kuinka?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Yahoo Messenger
ELLU69
Vieras





LähetäLähetetty: 22.09.2006 13:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hirvikärpäset, punkit, käärmeet. Punkit ja hirvarit käyvät keskinäistä taistoaan ykkössijasta...yyööökkksss.... Evil or Very Mad
Takaisin alkuun
Torgoth
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Elo 2004
Viestejä: 2668
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 22.09.2006 20:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kettu kirjoitti:
Torgoth kirjoitti:
Myönnän, että Kettu henkilökohtaisuuksiin pyrkimisillään sai minua ärsytettyä hieman enemmän, kuin nettikeskusteluissa saisi.

Anteeksi kuinka?

Arvon Kettu voinee arvata, kun minä jätän vastaamatta. Rolling Eyes
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Torgoth
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Elo 2004
Viestejä: 2668
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 22.09.2006 20:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rastinsahi, en usko, että somalit ikinä sopeutuvat suomalaiseen yhteiskuntaan sen paremmin kuin mustalaisetkaan ovat viidessäsadassa vuodessa sopeutuneet. Minulle on aivan sama, johtuuko se suomalaisista vai heistä itsestään, kun seuraukset ovat mitä ovat.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hirvikoiramies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2005
Viestejä: 2177

LähetäLähetetty: 22.09.2006 23:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jg kirjoitti:
Torgoth ja Hirvikoiramies:

Minun puolestani saatte olla ihan mitä mieltä tahansa, ja kirjoittaa mitä sylki suhun tuo. Mutta kun te esiinnytte moderaattoreina jollain toisella foorumilla jossa ollaan niin asiallisia, niin antamanne vaikutelma täällä on hieman koomillinen.

Minä kyllä kirjoitan joka foorumilla sensuroimatta mitään.

muutkin on huomannut mikä on se ittumaisin elukka:



Lainaus:
Ympäristövahingoista ei ryhmäkannetta
Julkaistu 22.09.2006, klo 14.16



Ryhmäkannelaki, josta on pitkään kiistelty, on tulossa eduskunnan käsittelyyn ensi viikolla.
Lakiehdotuksesta poistettiin lopulta mahdollisuus nostaa ryhmäkanne ympäristövahingoista. Ryhmäkanteen voi esityksen nojalla nostaa vain kuluttaja-asioissa.

Ympäristöjärjestöt harmistuivat viime hetken rajauksesta, mutta elinkeinoelämää muutos miellyttää. Keskusjärjestö EK:n mukaan nykyinen ympäristölainsäädäntö toimii hyvin.

Elinkeinoelämä pelkäsi, että ympäristöjärjestöt olisivat nostaneet perusteettomia kanteita metsä- ja energia-alan yrityksiä vastaan, Yleisradion Aamu-TV kertoo.

Ruotsissa ympäristövahingot kuuluvat kanteen piiriin. Suomen Luonnonsuojeluliiton edustaja, joka oli mukana lainvalmistelussa, ei usko turhien oikeudenkäyntien mahdollisuuteen.

YLEn Aamu-TV

http://www.yle.fi/uutiset/ymparisto/vasen/id43628.html


Lainaus:
Mutta kun te esiinnytte moderaattoreina jollain toisella foorumilla jossa ollaan niin asiallisia, niin antamanne vaikutelma täällä on hieman koomillinen

Oletko muuten huomannut että stellusexipistoolit eivät ole tuolle toiselle foorumille tulleet häiriköimään. Mitä luulet mistä se johtuu ?
Minun asialtaisuudestani ? Tuskinpa, kyllä minun ittumainen käytökseni terroristeja kohtaan on hyvä ennalta ehkäisevä lääke.
_________________
Terroristien kanssa EI neuvotella!!

Viestieni sisältö on vain tämän foorumin käyttöön.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tinurien Kirkkoherra
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hei 2004
Viestejä: 2262

LähetäLähetetty: 24.09.2006 15:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hirvenhaukuttaja vaan jaksaa. Tarve kategorioida ihmiset pelkän ulkonäön perusteella, kaventaa ihmisen omaa kehityksen ja kasvamisen mahdollisuutta. Minusta tuolla kadulla kulkee myös melko veemäisia valkoihoisia suomalaisia. Ja mitä tulee ympäristöliikkeeseen. Minusta on hyvin naurettavaa lukita heidät yhtenäiseksi "kanakulttuuriksi", siellä on kuitenkin tuhansia ihmisiä jotka ajattelevat, syövät, pissivät ja elävät omalla tavallaan tätä elämää. Onko hirvikoiramies tutustunut vihreään liikkeeseen, ja sen edustajiin, henkilökohtaisesti?
Ajatellaanpa vaikka ihan pohjoisen suomen aarnimetsiä, joita Stora Enso pistää, mahdollisuuksien mukaan, niin nopeaan tahtiin matalaksi kuin vain ikinä ehtii. Hirveä häly nousee muualla päin maata siitä, että kun joku yrittää estää tämän toiminnan. Ihmiset joilla ei ole tikkuakaan ristissä koko asian suhteen, ainakaan omasta mielestään, ryhtyy puollustamaan metsien riistäjää vain siksi, että kun nyt vain sattuu "hörhöt" olemaan vastustuksen takana. Oliko kukaan miettinyt mitä ennen greenpeacen mukaan tuloa oli? Oliko niin, että paikalliset, alueella elävät kokivat tulleensa riistetyksi ja pyysivät apua(saadakseen julkisuutta), mahdollisesti ainoalta joka oli (pr-mielessä tai ei) mahdollisesti valmis tulemaan? Piakalliset aktiivit eivät ole koskaan olleet esim. metsästystä kieltämässä, joten miksi luonnossa liikkujille ei kelpaa koskematon metsä? Ikävä fakta on, että meitä ei kiinnosta kuin oman lähiympäristön asiat, vaikka olisi eduksi olla kiinnostunut Suomesta, koko maailmasta. Mitäköhön Enso meinaa Etelä-Amerikassa tehdä?? Kaataa kenties MUUTAMA puuta ja tuhota aluetta. Hyvä esimerkkejä piittaamattomuudesta oli kevätlinnustuksen kieltäminen, natura-alueilla metsästyksen KIELTÄMINEN jne jne. Ketään ei kiinnosta. Tämä maailma on siitä ihmeellinen, että täällä täytyy vaatia ja pyytää että jotakin saa. Afrikan maita riistetään surutta nykypäivänä, aivan kuin se 1700 luvulla lähti. Mitä kaemmin kaaos Afrikan mantereella säilyy, sen "halvempaa" rahaa talousmaihin virtaa. Mustille tulee nälänhätä, niin on järkevämpää hakea ne tänne, kun viedä ruokaa paikalle. Taloudellinen kehittäminen lopettaisi vähitellen yöntimojen ja -teemujen rahtaamisen, mutta on kannattavampaa lietsoa sotaa ja tukea tämmöistä toimintaa.
Että semmoista, olisiko siis hirvenpyytäjällä syytä tutustua muuhunkin kun omaan elämäänsä.
_________________
...saadakseni lopettaa. Moron poro!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Hirvikoiramies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2005
Viestejä: 2177

LähetäLähetetty: 24.09.2006 22:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tinurien Kirkkoherra kirjoitti:
Mitäköhön Enso meinaa Etelä-Amerikassa tehdä?? Kaataa kenties MUUTAMA puuta ja tuhota aluetta.


Enso istuttaa eukalyptys puita joita se sitten kaataa. Ei ole enson kannalta järkevää tuhota aluetta koska eukalyptys kasvaa muutamassa vuodessa kaatovalmiiksi joten homma kiertää ja on periaatteessa paljon järkevänpää kuin kaataa suomalaista 80 vuotista(vanhenpaakin)ikimetsää vessa paperiksi.Enso ei kaada viidakkoa vaan se istuttaa puuviljelyksiä vanhoille karjan laidun maalle joka on kulutettu "loppuun"

Asioista ei ole vain yhtä totuutta.

ps. katsoitko viimekertaista karpoa jossa piiperö rakensi huvilan natura alueelle.

Minä todellakin epäilen kaikenmaailman piiperöjärjestöjen motiiveja.
_________________
Terroristien kanssa EI neuvotella!!

Viestieni sisältö on vain tämän foorumin käyttöön.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tinurien Kirkkoherra
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hei 2004
Viestejä: 2262

LähetäLähetetty: 25.09.2006 00:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siitä olen yhtä mieltä kanssasi, että paskiaisia on vihreän puolella yhtä paljon kuin "tavallisellakin". Ihmisiähän tässä, jokaanen ollahan. Monesti myöskin vihreän aatteen lipun heiluttajat nostetaan jotenkin paremmalle tasolle, mikä on hulluutta. Provoilulla, kiusanteolla ja suoranaisella uhkailulla riistetään muilta oman hyödyn tueksi. Hyvä esimerkki tästä on tämä pakolaispropaganda, jota on kaikki asiat pulloon ja siitä tehdään aina niin saaterin tärkeä asia. Keräyksissä suorastaan syyllistetään ihmistä, jos hän ei meinaa rahaansa antaa. Puolueettomuutta ei ole, ja demokratiaakin pidetään näennäisesti koossa, kuin kommunismia aikanaan.

Mikä on Stora Enson ja mikä vihreän liikkeen propagandaa, siinäpä puimista jota piisaisi. Jokainen valitkoon puolensa, hyvä kuitenkin olisi, että jokainen valinnan tekisi.
_________________
...saadakseni lopettaa. Moron poro!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Hirvikoiramies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2005
Viestejä: 2177

LähetäLähetetty: 25.09.2006 23:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tinurien Kirkkoherra kirjoitti:
Siitä olen yhtä mieltä kanssasi, että paskiaisia on vihreän puolella yhtä paljon kuin "tavallisellakin". Ihmisiähän tässä, jokaanen ollahan. Monesti myöskin vihreän aatteen lipun heiluttajat nostetaan jotenkin paremmalle tasolle, mikä on hulluutta. Provoilulla, kiusanteolla ja suoranaisella uhkailulla riistetään muilta oman hyödyn tueksi. Hyvä esimerkki tästä on tämä pakolaispropaganda, jota on kaikki asiat pulloon ja siitä tehdään aina niin saaterin tärkeä asia. Keräyksissä suorastaan syyllistetään ihmistä, jos hän ei meinaa rahaansa antaa. Puolueettomuutta ei ole, ja demokratiaakin pidetään näennäisesti koossa, kuin kommunismia aikanaan.

Mikä on Stora Enson ja mikä vihreän liikkeen propagandaa, siinäpä puimista jota piisaisi. Jokainen valitkoon puolensa, hyvä kuitenkin olisi, että jokainen valinnan tekisi.

Minä vastustan näitä puunhalaus järjestöjä sen vuoksi kun ne yrittävät rajoittaa metsästystä(en tarkoita mitään pandakarhujen pyyntiä).

Niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan.(vastaisku piiperöille) Minä olen varmaan ensimäisten joukossa jotka vastustaa lintujen rengastamista luonnonsuojelullisin perustein. Jokainen tietää miltä metallinen kellonremmi tuntuu pakkasella. Renkaan painoi on suhteessa linnun painoon todella suuri ja vastaisi ihmisellä hirveää taakkaa jota ei kukaan vapaaehtoisesti elämänsä läpi kantaisi.

Sitten myös tekaistut kettujen elävänänylky videot sun muut vastaavat propaganda saa kyseiset järjestöt muistuttamaan kommaritouhua eli valheita valheiden perään.

Minä itse henkilökohtaisesti tapasin erään luontokuvaajan joka manasi suomen piiperöjärjestöt alinpaan helvettiin ja piti järjestöjen toimintaa oman haudan kaivuuna. Valheille ei voi perustaa mitään pitkäkestoista toimintaa.

Monet meistä varmasti muistaa takavuosien luontojärjestöt jotka vastustivat saastuttavia tehtaita ja vastaavan tapaista ympäristöntuhoamista mutta metsästys ei ollut piikki heidän lihassaan.
_________________
Terroristien kanssa EI neuvotella!!

Viestieni sisältö on vain tämän foorumin käyttöön.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Apple
***


Liittynyt: 25 Tou 2005
Viestejä: 1236
Paikkakunta: Lapland, home of the lap dance.

LähetäLähetetty: 27.09.2006 16:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Maailman v*ttumaisin elukka on ihminen. Päästää kissat vapaaksi ulos, aukaisee minkkitarhan luukut ja paskoo omaan pihaansa.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Teurastaja91
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2006
Viestejä: 303

LähetäLähetetty: 27.09.2006 18:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Applen kanssa TÄYSIN samaa mieltä! Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kettu
***


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 6328
Paikkakunta: Avohakkuu

LähetäLähetetty: 01.10.2006 22:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Torgoth kirjoitti:
Rastinsahi, en usko, että somalit ikinä sopeutuvat suomalaiseen yhteiskuntaan sen paremmin kuin mustalaisetkaan ovat viidessäsadassa vuodessa sopeutuneet. Minulle on aivan sama, johtuuko se suomalaisista vai heistä itsestään, kun seuraukset ovat mitä ovat.

Ei tässä syyllisiä etsitäkään. Karu totuus vaan on, että mustalaiset ja somalialaiset ovat täällä jäädäkseen. Siihen on sopeuduttava.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Yahoo Messenger
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 01.10.2006 23:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ittumaisin elukka on "Joku muu".

Reaalimaailmassa se on suolistoloinen, joko lapamato tai suolinkainen. Pahoja ovat molemmat.

Lisään vielä iljetyksiä listaan: täit, kirput, siirat, torakat, kotisirkat ja luteet. Kaikki jotka elää ihmisen sisällä imien ja lisääntyen. Lisäksi erityismaininnan saa yksi loinen, jota on jo täälläkin kuvailtu. Tämä loinen imee verovaroja, loisiipa se joskus vanhempiensa kotonakin, suorittaen sieltä järjettömiä toimenpiteitään. Tunnetaan niiteistä naamassa ja älyttömästä mölötyksestä.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kettu
***


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 6328
Paikkakunta: Avohakkuu

LähetäLähetetty: 02.10.2006 10:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Torgoth kirjoitti:
Rastinsahi, en usko, että somalit ikinä sopeutuvat suomalaiseen yhteiskuntaan sen paremmin kuin mustalaisetkaan ovat viidessäsadassa vuodessa sopeutuneet. Minulle on aivan sama, johtuuko se suomalaisista vai heistä itsestään, kun seuraukset ovat mitä ovat.

Itse asiassa tuolla allekirjoituksenasi olevalla bannerilla keräät rahaa myös mustalaisille. Sodassa taistelleista mustalaisista on elossa noin sata. Huonomman tuurin kokeneita sotilaita voit käydä kunnioittamassa sodassa kaatuneiden mustalaisten muistomerkillä. Saat itse selvittää missä se on. Ja lakki pois päästä sitten.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Yahoo Messenger
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Torikahvila, äänestykset jne. Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Sivu 3 Yht. 6

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com