OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Metsästys omassa metsässä

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
whector
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Syy 2006
Viestejä: 197
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 27.09.2006 08:32    Viestin aihe: Metsästys omassa metsässä Vastaa lainaamalla viestiä

Terve! Minulla ei vielä ole metsästyskorttia ja en ole löytänyt vastausta tähän ongelmaani. Eli omistan n. 20Ha:ta metsää Satakunnassa, ja tällä hetkellä olen antanut paikalliselle metsästysseuralle metsästysoikeuden metsässäni. Siellä (metässä) on kuitenkin yksi mainio paikka tarkkuusammunnalle, jonka ympärille olen sellaisen "radan" rakentanut. Kysymys kuuluu, saanko ampua metsässäni esim. variksen alas ilman metsästyskorttia? Voi kuulostaa vähän tyhmältä, mutta kun vietti tuohon tappamiseen on vain niin kamala. Tämä ei ole mikään trolli, vaan haluaisin ihan oikeasti tietää, että ennen kuin saan metsästyskortin (ensi vuodelle), niin saanko ampua tänä vuonna edes jotain elävää ilman korttia?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8983

LähetäLähetetty: 27.09.2006 09:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Variksen ampumiseen et tarvitse metsästyskorttia. Voit ampua omassa metsässäsi variksia lain edellyttämänä aikana. Sinun kannattaa kuitenkin olla yhteydessä mesästysseuraan ja kertoa aikeistasi, niin ei tule väärinkäsityksiä.

Jos olet vuokrannut maasi metsästysseuralle, ei sinulla enää ole automaattisesti metsästysoikeutta omalle maallesi, ellei vuokrasopimuksessa sitä erikseen mainita. Ota yhteyttä seruaan ja kysy, millaisia mahdollisuuksia sinun on saada metsästyslupa seuran maille. Useat seurat myyvät maanomistajille hyvin edullista maanomistajakorttia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Punajalaka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tam 2006
Viestejä: 3187
Paikkakunta: :)

LähetäLähetetty: 27.09.2006 16:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja jos vuopkrasopimus ei ole määräaikainen voit aina lopettaa sen tai muuttaa sitä niin, että säilytät metsästys oikeuden itselläsi. Myös seuran jäseneksi pääsy on mahdollinen ja jopa todennäköinen. Muutenkin ihan vinkkinä tuohon vuokrasopimuksen tekoon, että se kannattaa tehdä toistaiseksi voimassa olevana.

Ja mitään variksen ampumis ilmoitusta seuralle tuskin tarvii tehdä, koska olethan kuitenkin omilla maillasi. Ite olen ainakin saanut joiltain maan omistajilta vähän närkästynyttä kuittailua siitä, että metsästäjät pitää maita ominaan sen jälkeen kun ovat ne vuokranneet ja jopa kyselevät kun maajussi käy pellollaan tai metässään käpistelemässä, että mitä se siihen tuli ja aikooko kauvankin pyöriä.
_________________
No ehä minä, mutta muut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com