OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

7X57R
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
mky
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Tam 2005
Viestejä: 724

LähetäLähetetty: 09.09.2006 17:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ihan hyvää kasaa tekee Sellierin tehdaspatikin Merkelin drillingissä, mutta selvästi paremmin käy S&B komponenteista itseladattu patruuna. Sataselta tuommonen 15-20mm on melko normaali.

Huomattavan paljon heittoa eka ja toka laukauksella tulee jos jättää putsaamatta öljyt pois piipusta ja patruunapesästä. Takaisinpuhallus on jostain syystä melkomoista jos patruunapesässä on öljyä ammuttaessa.

Jäähdyttelytauko laukausten välillä tulee olla vähintään 5min.

Tehdaspatruunoiden laajamittaiseen testaukseen en ole ryhtynyt, mutta nuo aiemmin mainitsemani luodit olen kokeillut. Tähän mennessä paras lopputulos on ollut S&B 9g FMJ ja 41gr N140. Norman 9,7g luodit ei ole sen enemmän vakuuttaneet, hinta vain on yli kolminkertainen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Havulintu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 196
Paikkakunta: Kukertajaissuo

LähetäLähetetty: 09.09.2006 23:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pieni tarkennus vielä. Tarkoitin nyt siis lähinnä kasojen sijaintia. Eli S&B:llä kasa on kyllä ihan ok, mutta sen paikka vaihtuu useammallakin sentillä askista (panoserästä) riippuen. Itselataamallahan saa tietenkin omaa tasaista laatua Very Happy
_________________
"Korpikankailla möyrii karhu, iso musta elävä, kyrmyniska..."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
moa
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 43

LähetäLähetetty: 18.09.2006 15:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niille jotka lataavat itse 7x57R:n paukkuja. Kokeilkaa Sierran 9,7g HPBT luotia . 12 vuoden kokemus tuosta luodista linnulle / jänikselle nopeus 800m/s. Ei riko lintua vaikka on reikäpää luoti. Aseena merkkelin K90 drillinki.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuomo
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Syy 2006
Viestejä: 8
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 22.09.2006 09:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen ladannut itse norman luodilla. Toimii aika hyvin mutta olen kuullut kanssa, että sierran luoti olisi parempi. Samaa luotia eli 9,72 g sierra sopii hyvin Zolin drillingiin. Antakaa palautetta minkälaisia tuloksia tulee kun ampuu esim. neljä laukausta peräjälkeen.
_________________
tuomo
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
highland
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Kes 2004
Viestejä: 44

LähetäLähetetty: 25.09.2006 08:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Moro!

Minkälaista latausta olette käyttäneet 150gr Sierran luodille. Aikaisemmin tuli ladattua sitä kevyempää 130 gr versiota, mutta nyt tuli hankittua tuota raskaampaa. Latausohjeita en vaan ole löytänyt ko luodille mistään?
Kyseinen luoti on myös minun mielestäni varsin passeli ja vähän miedommaksi ladattuna erittäin tarkka ainakin omassa Simson-Suhl 95K Lux drillingissä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
highland
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Kes 2004
Viestejä: 44

LähetäLähetetty: 27.09.2006 08:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jotain ohjeita näyttäisi löytyvän Normalta 150 gr luodille ja jatkokysymys kuuluukin että onko Norman 203-B kuinka lähellä N140:stä. Palonopeudet ainakin ovat ilmeisesti jotakuinkin samat. Mietteissä olisi tuollainen 2,55 g N140.?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mky
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Tam 2005
Viestejä: 724

LähetäLähetetty: 27.09.2006 16:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Norman ruudeista ei ole tietoa, mutta Norman 150gr FMJ luodille olen käyttänyt N150:stä 44 gr (2,85g). Sillä pitäisi vauhtia tulla tollainen 800m/s.

9g Sellierin FMJ:lle olen käyttänyt sitten N140:stä 41gr (2,65g).

Aseena on Merkel 96K.

Btw: Aika alakanttiin on monet lataussuositukset 7x57R:lle, mutta onhan jotkut kaliberia käyttävät aseetkin jo sata vuotta vanhoja (CIP 3400bar).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
moa
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 43

LähetäLähetetty: 29.09.2006 09:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sierran 150gr /9.7g HPBT, Ruuti N160, 3.1g-3.2g erästä ja hylsystä norma/S&B riippuen. HUOM. LATAUS PITUUS 81.00mm!!
v2 on 800m/s. 3lsk/100m 20mm Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mky
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Tam 2005
Viestejä: 724

LähetäLähetetty: 30.09.2006 19:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jep jep. Näköjään QL:n ja lapuan oppaan mukaankin N160 (N560) on tosiaan optimaalinen ruuti näille 150gr (tai yli) kuulille.
Paineet pysyy aisoissa ja vauhtia tulee riittävästi.
Hylsy tosin tulee täyteen jo n.52gr latauksilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ramirex
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Kes 2009
Viestejä: 50
Paikkakunta: Mansester nääs

LähetäLähetetty: 17.06.2009 12:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Very Happy
_________________
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mky
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Tam 2005
Viestejä: 724

LähetäLähetetty: 18.06.2009 18:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ramirex kirjoitti:
Very Happy

Mikäs se Ramirexia noin huvittaa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ramirex
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Kes 2009
Viestejä: 50
Paikkakunta: Mansester nääs

LähetäLähetetty: 18.06.2009 19:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aloitin samasta aiheesta kyselyn toisaalla ja täällä oli jo valmiina,poistin tekstin ja naama jäi.
Nämä haut on vähän hankalia,tulee aloiteltua kysellä asioita joita on vatvottu monta sivua.Mutta kyllä minäkin vielä toivottavasti opin hakemaan täältä jo valmista tietoa
_________________
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26216

LähetäLähetetty: 07.07.2009 10:59    Viestin aihe: 7mm Vastaa lainaamalla viestiä

pitääpä heittää kommentti 7mm luoti touhuille. lintu touhuille löytyy tarpeeksi kun on hornady, selleri ja sierra, toki muitakin on mutta näiden hinta ja saatavuus on ok. edellä oli kehuttu sellerin ominaisuuksia lintuun, olen 100% samaa mieltä, erinomainen. ylipitkille matkoille olen käyttänyt sierran MK reikäpäätä 150 ja 168 grain toki pelaavat lyhemmilläkin matkoilla kuten joku kertoikin, tarkkuus piisaa hyvin 300m. sellerillä 200m. hornadyn 120 reikäpää on myös hyvä, mutta hieman tehettää hakea lataus samalle kohdistukselle edellisten kanssa. hornady on kevyt ammuttava ja suoraperäisenä ei lennä naapuripitäjään.
niin, sellerit ja sierrat olen lataillut yhteen sopivaksi sellerin tehdaspaukulle. tosin minä olen käyttänyt pääasiassa näitä 7x65R:ssä joka on paljon ronkelimpi ladattava kuin 57R ja 57 sekä 54 joissa myös loistavia kokemuksia edellämainituista luodeista.
tarkennuksena, monet 65R ja 57R ovat samalla rihlanousulla, 65R ongelma vaan pitkä ylimeno. 65R:ää on kahdessa erinlaisessa aseessa ja kumpaisessakin edellä mainitut luodit pelittää yhtä hyvin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mkomulainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Maa 2004
Viestejä: 115
Paikkakunta: Kiiminki

LähetäLähetetty: 09.12.2009 16:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Moro

Tilasin itelle Drillingin ko.luotipiipulla. Barnesilta löytyy 100grainisen lisäksi myös 140g banded solid:

http://www.midwaysuomi.com/apps/eproductpage.exe/showproduct?SaleItemID=245546
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mkomulainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Maa 2004
Viestejä: 115
Paikkakunta: Kiiminki

LähetäLähetetty: 12.12.2009 18:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Terve

Mistähän sais Leen lataus vehkeisiin 7x57R holkit. Kiitos jo etukäteen.

-Mikko
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Seuraava
Sivu 2 Yht. 11

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com