OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Finnclassic tarkkuus muutokset
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
egi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Hei 2005
Viestejä: 556

LähetäLähetetty: 30.05.2006 11:43    Viestin aihe: Finnclassic tarkkuus muutokset Vastaa lainaamalla viestiä

Onko kukaan tehnyt havaintoja mitä tapahtuu osumille, jos uusista Finnclassic haulikkorihla-piipuista ottaa sen muovipalan pois piippujen välistä, (minulla osumakohta laski noin 25cm, vai luulenko vaan)? Toinen kysymys, onko kukaan tehnyt havaintoja siitä, miten tarkkuus muutuu, jos piippujen korkeus säätö systeemi on kiinni, eli piiput kiinni toisissaan piippujen keskiosasta, tai säätöosa on täysin auki, ei kiinni lainkaan keskiosasta. Minulla on Valmet 412S ja talvella hommattu uusi 6,5*55/12-76 piippupari.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hevonkuusi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 17 Jou 2005
Viestejä: 63

LähetäLähetetty: 30.05.2006 18:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On havaintoja. Mulla on samanlainen rihlakko talvella hankittu ja sama kaliberi myös. Rihlakossa osumapiste muuttui hieman ja käynti on nyt tosi hyvä. Ota ihmeessä se kumi pois niin pääsee piippu värähtelemään vapaasti. Mulla on myös tupla luotipiiput jotka oli paljon rantumpia ja eivät pelanneet huonostikaan välikummin kanssa. Otin siitäkin pois, piippujen keskinäinen kohdistus muuttui rajusti. mutta nyt kun sain ne kohdalleen niin tikkaa hienoa kasaa. Eikä heitä vaikka ampuu hieman lämpimäksi kun ampuu molemmat piiput peräkkäin. Se kumi on kosmeettinen juttu, ei kuulemma mene risut piippujen väliin, mutta vaikutti ainakin mulla paljon osumiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
egi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Hei 2005
Viestejä: 556

LähetäLähetetty: 31.05.2006 08:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko sulla kokemuksia siitä piipun korkeussäädöstä, onko sulla se irti tai kiinni? Mitä panosta/ luotia olet käyttänyt?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hevonkuusi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 17 Jou 2005
Viestejä: 63

LähetäLähetetty: 31.05.2006 22:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiinni on. Rihlakko toimii hyvin, osumat ei muutu vaikka ampuu piipun lämpimäksi. Varmaan yleisin syy ettei rihlakko toimi on että luotipiippu on etuhelasta liian jumissa ja ei pääse työntymään lämmetessään ulos helasta. Norman Oryx toimii ainakin minulla hyvin, pystyy paikkatäpän reunaa kiertämään sadalla metrillä, tosin kiikari on aika iso suurennoksinen. Kokovaippana olen käyttänyt Norman Jaktmatcheja (7,8 g), menee hieman alemmas mutta tekee myös hyvän kasan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
egi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Hei 2005
Viestejä: 556

LähetäLähetetty: 01.06.2006 08:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, samoja luoteja olen yrittänyt ampua, mutta osumat vaeltavat kello 10:n ja kello 4:jän suunnassa. Täytyy tutkia kiikarin kiinnitys (optilock + pikajalka) ja pistää korkeus säätö kiinni.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iniva
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 25 Syy 2006
Viestejä: 10

LähetäLähetetty: 04.08.2007 15:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ostin tuossa talvella Ficlassiscin Asesysteemin. 12/76 haulipiiput sekä 12/.222 rihlapiiput. Päällä Leopoldin VX-I 3-9x/40 kiikari pikajaloilla.

Tammikuussa kävin sitä kohdistelemassa ja teki ihan kiitettävää kasaa 2-3cm 100m:n matkalta. Eikä oikein haitannut vaikka ampui useamman kudin peräkkäin, mutta tuollaisessa pakkasessa piiput jäähtyykin nopeasti.

Nyt sitten lähdiin uudelleen radalle kokeilemaan ja ei sitten millään meinaa saada kohilleen. Muutama laukaus menee aina 5-6 yli tai ali. Ja olen kokeillut eri paukuilla (Sako, Valmet, Norma) ja mikään ei tunnu käyvän. Ja ampumassa käydessäkin olen aina ampunut yhden laukauksen ja sitten tupakoinut rauhassa kunnes ampunut toisen, jne. Jotta piiput saa jäähtyä.

Nyt sitten tullut mieleen että onkohan tuossa paketissa vikaa, kiikari tai piiput vialliset?

Ajattelin vaan että olisiko kellään kokemuksia/ohjeita tällaisesta. Että olisi sattunut oikein lämmölle herkkä rihlapiippu?

Ajattelin huomenna mennä kokeilemaan toisella kiikarilla. Toivottavasti vika on siinä, sillä uusi kiikari on aina halvempi kuin piiput Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Lok 2004
Viestejä: 897

LähetäLähetetty: 04.08.2007 16:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minun Valmetin rihla (308) käy todella tarkasti 8g luodeilla, 10-20 mm kasoja 100m 3 lks. Mutta sitä ei saa ampua kuumaksi, max 3 lks ja jäähtymään. Sen jälkeen osumapiste nousee ja jää kasaan. Jos kohdistat sen kuumana aseen jäähdyttyä osumapiste muuttuu. Kiikarina Leupold 3-9x40 ja pikajalkana kunnon vanha Valmet.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iniva
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 25 Syy 2006
Viestejä: 10

LähetäLähetetty: 04.08.2007 21:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MS kirjoitti:
Minun Valmetin rihla (308) käy todella tarkasti 8g luodeilla, 10-20 mm kasoja 100m 3 lks. Mutta sitä ei saa ampua kuumaksi, max 3 lks ja jäähtymään. Sen jälkeen osumapiste nousee ja jää kasaan. Jos kohdistat sen kuumana aseen jäähdyttyä osumapiste muuttuu. Kiikarina Leupold 3-9x40 ja pikajalkana kunnon vanha Valmet.


Minulla on ollut .222 rihlakossa sellaista ongelmaa että jokunen laukaus saattaa aina hiettää vajaa 10 senttiä ylös tai alas. Enkä ole huomannut että tuossa lämpenemisessä olisi syytä, sillä se saattaa tehdä sen ensimmäiselläkin laukauksella.

Seuraavaksi pitänee kokeilla toisella kiikarilla, joskos (toivottavasti) vika olisi siinä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Lok 2004
Viestejä: 897

LähetäLähetetty: 05.08.2007 09:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Visainen juttu. Jos sulla on Apelin tai Tikan jalka niin kiristä se kuusikolo avaimella. Leupoldin VX-I säädöissä ei muistakseni ole naksuja, voihan ne säädöt siirtyä (222 rekyyli on kyllä mieto, eli tuskin). Laukaisu on haulikkomainen joten hyvä tuki ja kunnon ote aseesta ammuttaessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pohjanmaanpoika
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2005
Viestejä: 593

LähetäLähetetty: 08.08.2007 11:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

omassa finnclassicissa sama juttu. parani kun käytin heikin asepajalla. avarsi piipunsuun- ja välihhelan. nyt pysyy kasa paikalla vaikka ampuu koko rasian yhteen putkeen. jos sun ase on uusi niin tuon homman korvaa takuu. ota elorantaan yhteyttä niin saat ohjeet miten menetellä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iniva
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 25 Syy 2006
Viestejä: 10

LähetäLähetetty: 10.08.2007 00:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pohjanmaanpoika kirjoitti:
omassa finnclassicissa sama juttu. parani kun käytin heikin asepajalla. avarsi piipunsuun- ja välihhelan. nyt pysyy kasa paikalla vaikka ampuu koko rasian yhteen putkeen. jos sun ase on uusi niin tuon homman korvaa takuu. ota elorantaan yhteyttä niin saat ohjeet miten menetellä.


Kiitoksia. Ajattelinkin että jollakulla olisi ollut samoja ongelmia ja löytyihän se täältä.

Ase ei kuitenkaan ole enään uusi, reilun 2,5 vuotta vanha. Eli ei taida mennä takuuseen enään Sad

Mutta kerrotko tarkemmin missä tuo Heikin asepaja on, voisin ottaa yhteyttä ja hoitaa tussarin kuntoon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pohjanmaanpoika
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2005
Viestejä: 593

LähetäLähetetty: 12.08.2007 19:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heikin asepajan yhteystiedot löydät elorannan sivuilta asesepät linkin alta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iniva
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 25 Syy 2006
Viestejä: 10

LähetäLähetetty: 19.08.2007 10:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No nyt on rihlakko lähtenyt Heikin pajalle ja kun soittelin niin kuulemma oli juuri nuo "viat" mitä tuossa aiemmin on mainittu. Eli etuholkki liian tiukka ja piipun päässä oli "jätöksiä", eli viimeistelyn puutetta.

Heikki lupasi tussarin takaisin ensi viikon alussa, joten mielenkiinnolla odottelen että pääsee radalle kokeilemaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Binski
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Lok 2009
Viestejä: 8

LähetäLähetetty: 10.03.2010 18:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"Onko kukaan tehnyt havaintoja mitä tapahtuu osumille, jos uusista Finnclassic haulikkorihla-piipuista ottaa sen muovipalan pois piippujen välistä, (minulla osumakohta laski noin 25cm, vai luulenko vaan)?"

Vaikuttaako se muovin pois otto piippujen välistä tosiaan noin paljon laskevasti? Olen yrittänyt kohdistaa avotähtäimet hirviluodille(308), vaan kun kaikki kokeillut lataukset ja patruunat ampuvat kovin ylös ja piippu on sellaisella mutkalla että hirvittää katsoa.. Kun yrittää saada osumapisteen kohdalleen. Vaikka sellaiseksi se kai on tarkoitettukin kohdistus tämän mallin mehupillipiipuilla. No sehän selviää kun lähtee kokeilemaan! Kertokaahan kokemuksia avojen kohdistamisesta ja piipun taivutteluista, jos viitsitte
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sarvikuono
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2008
Viestejä: 9694
Paikkakunta: Suuri tyhjiö keskellä ei-mitään

LähetäLähetetty: 10.03.2010 18:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onkohan FC:ssä samanlainen säätö kuin edeltävien valmistajien 512 malleissa - eli piippujen keskinäinen säätö hoituu sellaisella "kiilalla" piippua vääntämällä?
_________________
Video meliora proboque deteriora sequor.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com