OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hunter MK 68

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tusinapakkaus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Maa 2005
Viestejä: 275

LähetäLähetetty: 23.05.2006 08:25    Viestin aihe: Hunter MK 68 Vastaa lainaamalla viestiä

Tuli tuommoinen vhf vehje hommattua ja muuten tuntuu aivan kelpo peliltä...mutta, kanavilla 3, 12 ja 17 kuuluu jatkuvaa kovaa kohinaa Question Onkos tämä radiopuhelimesta johtuvaa vai onko nämä kanavat muuten vaan häiriöitä täynnä? En muista että olisin huomannut muissa vehkeissä tämmöistä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Parooni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Jou 2004
Viestejä: 422
Paikkakunta: Mäntsälä

LähetäLähetetty: 26.05.2006 13:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oletkos kokeillut muualla kuin sisällä?
Kokeile jossain sellaisella paikalla jossa ei ole häiriötekijöitä, elikkä muuntajia sähköjohtoja tai muuta vastaavaa.
Jos silloinkin kohinasalpa ei toimi elikkä ei sulje kohinaa on puhelimesi liian herkäksi säädetty, voi tietysti olla muutkin sanomista, mutta tuskin ei.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Tusinapakkaus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Maa 2005
Viestejä: 275

LähetäLähetetty: 26.05.2006 14:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos vastauksesta! Joo taisi olla juuri tuo sisätiloissa testaaminen mikä aiheutti kohinaa. Ulkona ei ollut mitään ongelmaa kun piti kaverille esittää että näin kohisee....eiku....siis eiku tällä kanavalla...eiku.. no ei sitten kohise prkele Embarassed Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Parooni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Jou 2004
Viestejä: 422
Paikkakunta: Mäntsälä

LähetäLähetetty: 26.05.2006 16:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvä, tuo osoittaa sen että puhelimesi on aika herkkä ja pitäisi kuunnella hyvin. Olen itse tehnyt sen havainnon kun monia merkkejä olen tuossa testaillut sisällä niin herkimmät kohisee muutamilla kanavlla, kaikki nuo vempeleet aiheuttaa jollain kanavilla kohinaa, loisteputket, tietsikka ja muut mahdolliset mutta kunhan niistä hankkiutuu eroon niin häipyy kohinatkin.
Yleensäkin jos on automaattilla varustettu kohinasalpa puhelimessa ja jos on asennettu herkäksi niin kanava 3 on aika varma testikanava:)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Special
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Hei 2004
Viestejä: 79

LähetäLähetetty: 28.05.2006 16:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oma Hunter MK 68 kohisee myös kanavalla 3 joissain paikoissa, sisällä useimmiten. Kuuntelu toimii kyllä hienosti, on sitten varmaan riittävän herkkä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Professori
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Huh 2006
Viestejä: 117
Paikkakunta: Länsi-Suomi

LähetäLähetetty: 28.05.2006 17:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuossa keskustelitte kanavasta 3 ja totesitte sen hyväksi testi kanavaksi. Muuta onko se käytössä myös yhtä hyvä.

Eli onko kanavilla eroja itse käytännössä? kuunteleeko ja lähettääkö puhelin jollain tietyllä kanavilla paremmin, itse olisin ollut huomaavinani että 4 kanava olisi kaikin puolin hyvä ja möskin 6 kanava (NORDLANDISSA) Rolling Eyes
_________________
Hyvin ammuttu on puoliksi syöty
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Parooni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Jou 2004
Viestejä: 422
Paikkakunta: Mäntsälä

LähetäLähetetty: 28.05.2006 17:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kanava 3 on herkkä nuille häiriöille joita tulee sähköistä ym.
Mutta mikä on paras kanava käyttää?
Alue on alle 68 - yli 72 megahertsiä, e
likkä jos tarkaksi mennään on se taajuus /kanava paras joka on antennin kanssa kohillaan. Jos tahtoo jonkun kanavan olevan kaikki herkin joka lähettää ja kuuntelee parhaiten on antenni säädettävä sille taajuudelle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Professori
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Huh 2006
Viestejä: 117
Paikkakunta: Länsi-Suomi

LähetäLähetetty: 29.05.2006 18:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Autoantennin katkaisemisesta olen kuullut ja olen itsekkin katkassut teräspiiskasta hieman. Käytin sellaista taulukkoa jossa kaartui käyrä laskevasti alas päin, tarkka pituus oli jalussta mukaan lukien kokonaispituuteen.

Mahtoikohan kyseinen kaava olla luotettava? En kuitenkaan katkaissut senttiä enempää tehtaan antennsta joka oli 68 alueelle katkaistu.

Noita tehtaan lasikuituisia antenneja ei voi ilmeisesti virittää mutta voiko puhelimen virittää niille?

Entä mikä tällä hetkellä on parhain mahdollinen marssiantenni 68 puhelimeen ? jos ei huomioida sitä "superteho antennia,pit 1metri)
_________________
Hyvin ammuttu on puoliksi syöty
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Parooni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Jou 2004
Viestejä: 422
Paikkakunta: Mäntsälä

LähetäLähetetty: 02.06.2006 09:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei oikein ole muita anteeneja kuin 54 cm pitkä piiska jos sen metrisen unohtaa.

Kaikkia antenneja voi lyhentää, itse olen jopa pidentänyt joitain antenneja jne.

Ei sitä puhelintä yleensä antennille viritetä vaan antenni puhelimelle.

Mitä siihen kaavaan tulee on ne suuntaa antavia, mútta tarkasti saa vain mittarilla, jonkin taajuuden kohilleen,

Jos antenni on kohillaan vaikka 68.050 (entinen mets. kanava ja joka yleensä on kanava 1 puhelimissa) niin ei ole yhtä hyvä taajuudella 72.??? tai sit päinvastoin.
Jos haluaa että puhelin on parhaimmillaan jollain taajuudella, niin se on antennin kanssa viritettävä sille taajuudelle, aina jokin taajuus kärsii hieman, välttämättä ei sitä käyttäjä edes huomaa, jos ei erikseen ala testailemaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com