OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hirvi koe!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Kokeet ja testit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Powerhead
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Hel 2006
Viestejä: 820

LähetäLähetetty: 07.05.2006 16:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tulikohan sulla väärinpäin nuo kaliiperit. 9,3x62 radalla ja 308 metällä?
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vihtori
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 433

LähetäLähetetty: 07.05.2006 19:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Powerhead kirjoitti:
Tulikohan sulla väärinpäin nuo kaliiperit. 9,3x62 radalla ja 308 metällä?


Ne tulivat aivan oikein. Tämä uusi asetus vaan estää minua käyttämästä nollakasia tuossa uudessa kokeessa, ellen sitten hanki siihen rinnakkaislupaa. 9,3 on taas ainut hirvilaillinen ase johon minulla on lupa, mutta isäukko käyttää tuota asetta jahdissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Powerhead
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Hel 2006
Viestejä: 820

LähetäLähetetty: 07.05.2006 23:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä se uus laki taas nähtiin. Mutta ei lainlaatija voi aivan kaikkia poikkeustapauksia millään huomatakaan.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Over&Under
***


Liittynyt: 23 Syy 2004
Viestejä: 395

LähetäLähetetty: 08.05.2006 10:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Liekö lainlaatijan tarkoitus ollut pelkästään se, että perushirvimiehet, jotka omistavat sen yhden tussarin, "joutuvat" sen kohdistamaan? Nyt kun ei voi mennä hirvenhiihtoa harrastavalta kaverilta lainaamaan asetta, joka varmuudella on kohdallaan. Ei voi mielestäni oikein onnitella pykälämaakareita hyvästä ideasta.. Vihtorin tapaus ei ole mitenkään poikkeuksellinen. Tiedän itse useamman aivan vastaavan. Eräs kaveri joutuu ampumaan kokeen muistaakseni .338:lla.

Itse ajattelin ampua kokeen nollakasi-metsäaseellani, mutta eilinen kokeilu muutti mieleni.. Isäukon Targetilla tulen kokeen ampumaan, kun lisäksi huomasin, että on joskus tullut haettua siihen rinnakkaislupa.
_________________
jepjep...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8940

LähetäLähetetty: 08.05.2006 12:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kettu kirjoitti:
Elan kirjoitti:
ja moni heistä ei välttämättä ole edes kuullut sanaa 'bibodi'
Laughing

Jaa meinaat bipodi Laughing ?


Sen takia se olikin lainausmerkeissä Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Anselmi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Lok 2005
Viestejä: 104
Paikkakunta: Salla

LähetäLähetetty: 10.05.2006 14:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Satunnainen matkailija kirjoitti:
Kuulimpa tuossa että sitä valkoisen osumaringin vahvuutta ei ole vielä päätetty, yhtään uudenmallista taulua kun ei ole vielä saatavilla. Saattaa olla että se jätetään mahd. ohueksi jolloin avotähtäimillä ja "kardemummaputkilla" ampuminen on tosiaan anatomian tuntemisen varassa, kuvahan tulee olemaan musta muutoin valkoista osumarinkiä lukuunottamatta. Luultavasti kiikarikauppa lisääntyy....




Meillä ammuttiin ainaki vielä vanhaan hirvi tauluun.Hirvi kokeessa kasiringin sisään ja karhussa ysiringin sisään.Kaikki varmaan saa läpi jos vaan ase kohillaan.. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AppE10



Liittynyt: 15 Tam 2005
Viestejä: 2

LähetäLähetetty: 19.07.2006 13:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ainoa ongelma uudessa kokeessa on se, että muistaa olla ampumatta ensimmäiseen reikään kaikkia laukauksia.Helpompi/nopeampi valvojalla tarkastaa osumat.Laughing
_________________
Rauf
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
woof
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2005
Viestejä: 158
Paikkakunta: PoPo

LähetäLähetetty: 19.07.2006 22:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Eräs kaveri joutuu ampumaan kokeen muistaakseni .338:lla.


Minä PÄÄSIN ampumaan kokeen .338:lla!

Kyllähän se on kuitenkin tärkeintä että jokainen osaa ainakin kohdistaa aseensa. Tosin minun mielestä olisi ollut parempi jos hirvikokeessa olisi vaadittu vaikka 3 laukausta 3:sta 9 rinkiin.

Kyllähän tuolla oli kokeessa taas samat patut kuin kolme vuotta siten maksamassa useita kymmeniä euroja onnistuneen kokeen jälkeen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Juunas
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Maa 2004
Viestejä: 2397
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: 20.07.2006 13:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aika helppohan tuo koe on. Itse en ole viellä varsinaiseen ampumakoetilaisuuteen ehtinyt, mutta eilen oli seuran omat harjoitukset juuri tätä koetta silmällä pitäen ja karhukoe olisi mennyt nätisti läpi niin tuelta kuin pystystä ilman tukeakin.

Eilen noissa harjoituksissa tuli kyllä esille tuon uuden kokeen ehkä ainokainen hyöty, eli myös seuramme vanhemmat herrat ("-80 luvulla ostin kiikarin tähän ja sen jälkeen se on pitäny kutinsa, ei oo tarvinnu tarkistella..") joutuivat yllättymään aseensa käynnistä ja kohdistamaan tähtäinpelinsä.
_________________
Ei se ota jos ei annakkaan
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
piki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Maa 2004
Viestejä: 640
Paikkakunta: Kuhmo

LähetäLähetetty: 28.07.2006 22:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se kyllä on totta, että aseen joutuu kohdistamaan kunnolla. Enää ei riitä, että ase suurinpiirtein käy sinnepäin.
Itse käytän metsällä 338 wm:ää. Kokeen ammun 308:lla, jossa on myös laadukas kiikari.
Syy siihen, että ammun kokeen 308:lla on ihan ns. nuukuutta.
Juu ..tiedän, että siinä ei paljo voita kummalla ampuu ne patit..mutta silti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jahtimatkoja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2006
Viestejä: 243
Paikkakunta: miltei keskellä ei mitään mutta kuitenkin lentoreitin varrella!

LähetäLähetetty: 01.09.2006 01:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No juu.
Tänään kans kävin kokeilemassa tuota uutta merkin ammuntaa.
Jännä ilmiö tosiaan ku tämäkin koe tuntuu toisille olevan ylivoimainen Question
Oli tuttu ammunnan valvoja, ja pääsin vähän tarkkailemaan taulukkoa...
tänään oli 23 ampujaa ja 32 suoritusta, 2 karhu- ja 30 hirvisuoritusta. Uusinnat oli kaikki hirvimerkin ammunnoissa.
Pääsääntöisesti siis meni hyvin porukoilla Cool .
Paras oli silti täydet viisi yritystä, ja viimeisellä läpi Shocked ! Uskomatonta että mielitään hirvimetsälle ja silti ei viitsitä asetta tarkkuuttaa saati yhtään käydä etukäteen kokeilemassa radalla tai vaikka sitten soramontulla Evil or Very Mad .
No se siitä...
Onpa kyllä samalla radalla käyty niinkin että yksi ( tunnentusti hyvä ampumaan ) oli isosti uhonnu kokeen helppoutta ja päättäny ampua vapaalta Surprised ... no uusinta siitä tuli Laughing tiedä sitten oliko näyttösuojan väellä osuutta asiaan Wink
Mutta miten tätä koetta perusteltiinkaan? että jokaisen ase olisi kohdistettu kun metsään mennään, hmmm... tietysti ihan oikea perustelu, mutta eikö tuo pitäisi olla jokaiselle itseään kunnioittavalle metsästäjälle itsestään selvyys? (ottaen huomioon ne ankarat vinoilut pummista, saati sitten se haavakkojahti..) entinen koe oli toki helpompi seisovien osalta, mutta mikä mahtaa olla tilastollisesti paikalleen ammuttujen kaatojen suhde liikkeessä olleisiin kaatoihin Question
Sinällänsä oikein että jokainen ampuu omistamallaan/hallitsemallaan aseella (pois lukien tietysti ainakin yhdessä aikaisemmassa viestissä oleva tapaus) mutta mutta..
Tarkkaa on että kenen aseella koe ammutaan, mutta siihen sitten ei taas kukaan puutu että minkä aseen kans lähtee metsälle (en varmasti ole ainoa jolta löytyy useampi kuin yksi hirvikivääri kaapista) eli että onko kyseessä juuri se kokeeseen kohdistettu ase jonka kans metsään mennään...
No toki aseiden lukumäärä monesti viittaa myös ampuma harrastukseen, MUTTA ei aina!
Jaa niin että kuinka mulla meni? no olin toinen karhukortin ampuneista, ja paikalla olleet tietää pisteet... Wink
_________________
AINA KANNATTAA KOKEILLA.....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
atsi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 25 Elo 2007
Viestejä: 20
Paikkakunta: oulu

LähetäLähetetty: 05.09.2007 18:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

liian helppoa. senhän läpäsee kuka vaan kun on tähtäin kohillaan. ite kävin ensimmäistä kertaa ampumassa ja läpi meni.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
sasu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Lok 2006
Viestejä: 3487

LähetäLähetetty: 05.09.2007 20:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

AppE10 kirjoitti:
muistaa olla ampumatta ensimmäiseen reikään kaikkia laukauksia.


Vaikeinta oli tosiaan muistaa ampua ne neljä reikää erilleen toisistaan, että uskovat varmasti taulun läpi menneen kaikki neljä laukausta. Tavallisestihan minä ammun kaikki luodit samasta reiästä kun ei ole "tuomari" laskemassa osumia taulusta. Vähemmän osaavilla ampujilla pientä hajontaa tulee luonnostaan, minun pitää muistaa lisätä se tarvittaessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
minäpä
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 13 Jou 2004
Viestejä: 11
Paikkakunta: Savossa

LähetäLähetetty: 14.09.2007 11:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Vaikeinta oli tosiaan muistaa ampua ne neljä reikää erilleen toisistaan, että uskovat varmasti taulun läpi menneen kaikki neljä laukausta. Tavallisestihan minä ammun kaikki luodit samasta reiästä kun ei ole "tuomari" laskemassa osumia taulusta. Vähemmän osaavilla ampujilla pientä hajontaa tulee luonnostaan, minun pitää muistaa lisätä se tarvittaessa.


Tässä edellisessähän viittasit tietenkin vapaalta käeltä ampumiseen (ei herneitä) kunse koe on nyt niin "helppo" niin eikösse ihan sama ole ampua
vapaalta kädeltä, tietääpähän mitenkä ite ossoo ampua, helppohan se koe on läpäistä tuelta ammuttaessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ojh
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 497

LähetäLähetetty: 17.09.2007 21:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kävin tänään ampumassa elämäni ensimmäisen hirvikokeen, Ukko-Pekalla avotähtäimillä, kun ei tähän hätään ollut muuta työkalua käytettävissä. Kohdistettu oli, mutta silti koro heitti sen verran että vasta toisella yrittämällä meni läpi. Onneksi näyttösuojan väki ystävällisesti radiolla neuvoi mihin suuntaan piti sihtiä korjata. Jahtiin on kyllä tarkoitus mennä kiikaripyssyn kanssa.
_________________
Mitä vanhemmaksi tulen, sitä parempi olin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Kokeet ja testit Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Seuraava
Sivu 2 Yht. 12

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com