OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Haulikon liipasinkaarivarmistimen kääntö vasenkätiselle ?

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
musuli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Jou 2004
Viestejä: 401
Paikkakunta: keski-suomi

LähetäLähetetty: 31.03.2006 11:52    Viestin aihe: Haulikon liipasinkaarivarmistimen kääntö vasenkätiselle ? Vastaa lainaamalla viestiä

Olen siis vasenkätöinen ja ammuskelen nykyisellään päällekkäispiippuisella haulikolla, jossa varmistin on tukinkaulalla. Tämä toimii. Kun sitten kokeilen kätösiini normaaleja pumppu/puolitoimis -haulikoita ovat varmistimet järestään (poislukien toki mossbergit) vasenkätisen ergonomialle hankalia - peukkua pitää kurottaa aivan liikaa.

Kysymys kuuluu missä (jos yleensä yhdessäkään?) pumppu/puoliauto -haulikoissa kyseisenlaisen liipasinkaarivarmistimen pystyy kääntämään toimimaan toisinpäin toimivaksi?

Omakohtaisia kokemuksia toivoisin kuulevani & helpot kotikonstein onnistuvat kikat kiinnostavat. Ainut oma tuntuma asiasta koskee Baikkali IJ-18, jonka varmistimen toimintaa ei helposti voi kääntää. Kiväärissä ei onneksi ole niin tarpeenkaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mikser
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 19 Huh 2005
Viestejä: 68
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 31.03.2006 13:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No remarin 870 pumpussa voi ainaskin kääntää toisinpäin toimivaksi. Sama koskee ainaskin remarin puoliautomaatteja joissa samanmoinen varmistin. Ei muutakun varmistin nappi pois ja kääntää toisinpäin. Cool
_________________
Pyssy ja pamaus.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Teemu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Maa 2004
Viestejä: 224
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 31.03.2006 15:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Alkuperäiseen kysymykseen en osaa vastata, mutta oletkos kokeillut käyttää sitä varmistinta etusormella? Varmasti ei käy yhtä nopeasti kuin oikekätisellä, mutta silti?
_________________
-Laiska-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
musuli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Jou 2004
Viestejä: 401
Paikkakunta: keski-suomi

LähetäLähetetty: 01.04.2006 08:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikserille kiitos.

Teemu, justiinsa siksi siis käännetän toisinpäin, että vasenkätinen onnistuu työntämään vasemman käden ETUSORMELLA varmistimen vikkelästi POIS PÄÄLTÄ. Sitten hissukseen ja ajan kanssa voi kurotella PEUKULLA sen varmistimen PÄÄLLE. (Näin siis tulisi kunnollisen vasenkätisellä haulikon toimia, etteivät oikeakätiset niitä oikein kelvollisesti pystyisi käyttämään.)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
30-06 Spr
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Tou 2005
Viestejä: 137
Paikkakunta: Lappi/Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 01.04.2006 10:25    Viestin aihe: re Vastaa lainaamalla viestiä

Ite mitä olen Remingtonin puoliautomaattia käyttäny niin otan varmistimen pois päältä vasemman käen keskisormela.Minun mielestä onnistuu tosi hyvin!Niin olen siis itekki vasuri.
_________________
V*tuttaa aivan v*tusti!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
musuli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Jou 2004
Viestejä: 401
Paikkakunta: keski-suomi

LähetäLähetetty: 01.04.2006 18:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"Ite mitä olen Remingtonin puoliautomaattia käyttäny niin otan varmistimen pois päältä vasemman käen keskisormela.Minun mielestä onnistuu tosi hyvin!Niin olen siis itekki vasuri."

No jopas. Olen kyllä jäykkä jäseninen keski-ikäinen, mutta silti tulee tunne etten venyvimmilläkään nivelillä tuohon linnun sännätessä lentoon salamana pysty. Täytyy vissiin käydä sovittelemassa kätösiä pyssyjen kaulalle uudella asenteella, josko vain en tyhmyyttäni ole huomannut mahdollisuutta moiseen. Laita kuva suorituksestasi, että putkiajattelijakin valaistuu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
30-06 Spr
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Tou 2005
Viestejä: 137
Paikkakunta: Lappi/Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 02.04.2006 10:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei ne nuo minunkaan sormet ihan nuoret ja notkeat enää ole,mutta voin kyllä väittää,että kun harjoittelee tarpeeksi niin ei yhtään kyllä häviä oikeakätiselle nopeudessa tuolla tekniikalla.Kuvia en voi laittaa kun ei ole kyseistä asetta nyt hollilla.Kyllä se oli silloin 80-luvulla pakko opetella kun oli semmoinen ase millä piti metsästellä.Yhtään riistaeläintä ei ole kyllä sen takia karannut,että ei ole saanut varmistinta pois päältä tarpeeksi nopeasti.
_________________
V*tuttaa aivan v*tusti!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com