OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kertalaukeava

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Maunu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 134

LähetäLähetetty: 23.04.2006 23:23    Viestin aihe: Kertalaukeava Vastaa lainaamalla viestiä

Mielessä aina joskus pyörii ajatus keveähköstä kertalaukausaseesta joka olisi viimeisen päälle tarkka..

Elikkäs
-kertalaukeava mutta ei taittuva, taitaa ainoa lukkotyyppi olla sis kiilalukko
-Kaliberi joukosta .243 22-250 6mmppc/mitäniitänyton 6,5x55 7x65 tms käyttötarkoitus:Kauriin, hanhen ja latvalintujen säikyttely aina 300m asti.
-Mielellään osaavan sepän tekemänä siten että hinta jäisi tuon rugerin no1 alle.

Kertoilkaa jos olette teettäneet vastaavia projekteja(hintoineen) ja seppiä voi suositella
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mehtäneläin
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2006
Viestejä: 224

LähetäLähetetty: 24.04.2006 00:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

näpihärö
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mehtäneläin
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2006
Viestejä: 224

LähetäLähetetty: 24.04.2006 00:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ainut kokemus projektista jossa baikkalin taittuvasta ois tehty luodikko niin arvio 5-600 juiroo sakon piippuaihiolla...elämä on...
hinnan takia ajatus joutui samaan koppaan kuin sosialismi että toimii teoriassa muttei käytönnössä.

asiahan sivusi käyttöperiaatteen kannalta mutta hinta-arvio oli tuollainen jos toi oman aseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jartsu
Banned


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 30047
Paikkakunta: keski pohjanmaa

LähetäLähetetty: 24.04.2006 07:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ainut minkä minä sain kuulla että 450€ Baikkalin IJ-18 taittuva ja runkokin tulee sepältä.

No ase on rööri ei mikään pikkuinen .50kaliperia

Mutta voihan asiaa kysellä.

6.5X55 8-9" nousulla mm tulis ensin mieleen noista ja 243 10"nousulla joihin saa paukkujakin,

6mm ppc 10" nousulla ite lataus hommia.Mieto rekyyli.(suppea valmis paukku valikoima)

22-250 (hankalan kallista.jollei ite tee)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sähikäinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 1192

LähetäLähetetty: 24.04.2006 12:16    Viestin aihe: Re: Kertalaukeava Vastaa lainaamalla viestiä

Maunu kirjoitti:

-kertalaukeava mutta ei taittuva, taitaa ainoa lukkotyyppi olla sis kiilalukko
-Mielellään osaavan sepän tekemänä siten että hinta jäisi tuon rugerin no1 alle.


Tämmöstä tulee heti mieleen:
1. Kiilalukkoja ei tunnu joutilaana olevan varsinkaan Suomessa joten perus pulttilukoon se on kai tyydyttävä.
2. Osaava seppä ottaa sulta Number.ykkösen hinnan jo hyvän päivän sanomisesta.

Joten miun näkemys on se, että osta vaan suoraan se Ruukeri tai joku lipasaukoton pulttilukkokivvääri ja keventele sitä.

Maunu kirjoitti:
käyttötarkoitus:Kauriin, hanhen ja latvalintujen säikyttely aina 300m asti.

Eikös tuohon säikyttelyyn passaisi hyvin vaikkapa joku Toz 122? Asetalolta hintaan 495,- UUTENA Shocked Laughing no joopajoo...

Minulla olis kiilalukon piirustukset ohjeineen... Ovat vain perkle tuumamitoituksella josta ei ota selkoa itse Kolmikylkinenkään Evil or Very Mad
Tekisköhän joku seppä evukkaasti pikku sarjan..?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Maunu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 134

LähetäLähetetty: 24.04.2006 20:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin siis minulla oli mielessä josko joku valmistaisi tuota lukkotyyppiä itse, sehän ei osaavalle metallisepälle jolla on oikeat koneet ole mitenkään mahdotonta.. käsittääkseni. Ilmeisesti kuitenkaan kukaan ei sitä tee. Tiedetään tiedetään suomen markkinat..

Minulla on ollut juuri tuollainen ij18 .222 mutta se ei ollut se mitä haen.

Tuo ruukeri on kyllä mielestäni melko kallis, noin 900 ja yli kaliberista riippuen. Kyllä tuohon hintaan osaava (ei siis välttämättä NIMI-)seppä tekee jo vaikka mitä. Ainakin minulle on tehty.

No tuo kiilalukko taitaa olla se kompastuskivi tässä asiassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 24.04.2006 21:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jenkkien D-I-U -asefoorumeilla on paljonkin kuvia erilaisista omatekoisista kiilalukkoisista aseista. Projektikuvista päätellen on osaavalle metallimiehelle melkoisen helppo valmistettava. Osia ei ole kovin paljon ja nekin ovat aika simppelejä. Tuumamitoille löytyy netistä moniakin konvertointiohjelmia jotka muuttavat tuumat milleiksi. Piirustuksa saa ainakin ostamalla "rapakon takaa".

On itselläkin ollut mielessä tuollainen omatekoinen kiilalukkoase mutta ainakaan toistaiseksi ei ole löytynyt paikkaa (ja rahaa) projektin toteuttamiselle. Saas nähdä milloin löytyy... Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sähikäinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 1192

LähetäLähetetty: 25.04.2006 15:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän kiilalukon teko voisi onnistuakkin, mutta kun pitäisi hommata työkalut ja vehkeet...
1000-2000 euroa niin kyllä sillä jo jonkinlaisen jyrsinkonneen raadon rojuineen alkaa saada.
Mää olen katellut semmosta kirjaa kuin Walter B. Muellerin Building a Single-shot, Falling-block RIFLE ACTION siinä mielessä, että josko tuommoisen voisi itse askarrella. Mutta kun viila ja sorvi ei taida riittää...
Tuon edellä mainitun kirjasen saa Midwäyltä parilla kybällä.
Onkait niitä oikein toooosi simppeleitäkin kiilalukko rakenteita jotka voisi tehdä melkeinpä pylväsporalla ja sorvilla. Mutta ne piirustukset..?
Onko kellään Mr. Single-shotin kirjaa? Löytyisikö sieltä jotakin?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vasuri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 902

LähetäLähetetty: 26.04.2006 11:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tätä ei pitäisi kertoa, kun olen itse ostoa harkinnut, mutta... Ylöjärven Asetarvikkeessa on jo pitkään ollut myynniss käytetty No.1 kiikarilla, 30-06, mielestäni kohtuuhintaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com