OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Metsästysviettinenkö
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
nippon1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2005
Viestejä: 1010

LähetäLähetetty: 15.03.2006 08:51    Viestin aihe: en väitä Vastaa lainaamalla viestiä

En ole "siveydensipuli" itsekkään. Ehkä koira juoksee ehkä ei, mutta yleensä asiat olisi syytä ajatella seuraavasti.

Entä jos kaikki muutkin?

Tällä kysymyksellä saa aika moniin ajatuksiinsa vastauksen, ei tosin kaikkiin. (Esim maailmanrauhan tuolla tekee vain teoriassa). Ei kai sitä koiraa pesimä alueelle kannata viedä, ja tuskin vieläpä täällä huudella. Joku roti sentään.
_________________
Rauhasa hissun kissun
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Retonkimies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 1407
Paikkakunta: Riekkomailla

LähetäLähetetty: 15.03.2006 12:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Enpä kyllä löytänyt tuosta eklun kirjoituksen "punakarit-esimerkistä" mitään vastuuseen viittavaakaan, päinvastoin.

Tuskin meistä kukaan synnitön on ja jokunen pieni vahinko on itsellenkin joskus loppukesästä sattunut nuorten lintujen kanssa. Ei silti tulisi mieleenkään päästää koiraa irti jossain lintuluodolla pesintäaikaan ja vielä kehua aiheella täällä. Haloo Mad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Merilinnustaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3408
Paikkakunta: Hanko

LähetäLähetetty: 15.03.2006 13:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Luin kirjotelmat läpi...

Shocked , ei taida äly oikein pelata.. Lintuluodoilla pidetään koirat kiinni pesimäaikana.. Mulla on koira aina mukana merellä, mutta jos rantaudutaan niin kyllä se pysyy remmissä.. Meillä on jopa maihinnousukielto tiettynä ajankohtana useimmissa saarissa, sen takia että linnut saisivat pesimisrauhan..

Miten voi olla että ensin kysellään tyhmiä, huomataan että puhuttiin itsensä pussiin, ja vielä kehdataan selitellä vielä idioottisempia tekosyitä asialle.. Sitten uhotaan että meillä juoksee koirat aina luonnossa vapaana.. Syytettynä metsästysrikkomuksista, ai niin ei tuomittu.. Aina vaan paranee jutut..

Maalaat itsestäsi kuvan, jota ei voi kukaan, oli sitten metsästäjä tai tavis koiranomistaja ottaa tosissaan..

Säälittävää, ja todella ikävää samalla...
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Hannes
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1194

LähetäLähetetty: 15.03.2006 16:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä aina tekosyyt ja puolustelut löytyy mitä tyhmimmille touhuille. Hohhoijaa!

Paras tekosyy, minkä olen kuullu, tuli Enontekiöläiseltä sälliltä kun kyseenalaistin keväisen muuttomatkalta juuri palanneiden, pesimään asettuvien hanhien pyytämisen:
Onko se sitten parempi, että ne kuolee merellä öljyyn?

Ei voi käsittää. Kyllä älypäälliköt aina löytävät oikeutuksen touhuilleen.

Eikös siellä Pohjanmaalla (älkääkä nyt kaikki normaalit ottako hernettä nenään) terävimmät ole vaatinu "ikimuistoisten nautintojen" perusteella lupaa pyytää haukkoja polkuraudoilla latojen katoilta? Näin muistelen erään MH:n erätarkastajan kertoneen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hector
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Syy 2004
Viestejä: 777

LähetäLähetetty: 16.03.2006 13:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voi hyvä lyyti sentään tuon eklun juttuja Shocked Evil or Very Mad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jazz
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 09 Tam 2006
Viestejä: 93
Paikkakunta: Nurmo

LähetäLähetetty: 21.03.2006 09:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä juoksutan whippettejä vapaana kesäisin, mutta että veisin ne johonkin lintuluodoille... Rolling Eyes

Siis mikä oli ongelma, se, että koira on pakko viedä sinne?!
_________________
Minä en ole metsästäjä, minä olen koiraharrastaja!Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Retonkimies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 1407
Paikkakunta: Riekkomailla

LähetäLähetetty: 21.03.2006 11:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eklulta loppuivat perustelut jo edellisellä sivulla ja hän päätti lopettaa aiheen omasta puolestaan...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eklu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Tam 2006
Viestejä: 2477

LähetäLähetetty: 25.03.2006 19:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No enpä tiedä loppuivatko selitykset, halu selittää saattaa olla lopussa. Jos kuitenkin kun olette niin tarkkoja huomioisitte sen että yritän minimoida vahingot ja osaan vuosien kokemuksella rantautua paikkoihin joissa ei juurikaan pesi ns. "arvolintuja" vaan eninmäkseen noita lokkeja. Osaan välttää paikkoja joissa luonto todella tarvitsee alkukesästä rauhaa enkä mene niihin paikkoihin häiritsemään, ette varmaan edes usko kuinka usein olen nähnyt ihan aikuisia ihmisiä näillä luodoilla keväisin kulkevan kepit kädessä rikkoen lokkien munat/pesät. Sitten tulen minä koirani kanssa jota koitan ja hillitsen ja olenkin se paha, niin pesimäaikoina ihan julkisesti kulkee porukkaa lokkeja ampumassa haulikoilla/piekkareilla ja vissiin vieläkin pysyn pahiksena. Olen syntynyt vuonna 58 ja ihan lapsesta asti tämä luodoilla kulkeminen on ollut minulle elämäntapa, en ikinä muuta tätä tapaa ja olen todella surullinen etten voi tätä siirtää perillisille, kait luoja on huolehtinut ettei tällaiset pahikset lisäänny.

Niin nyt muistin kun ihan pienenä olin erään naapurin miehen mukana jonkun päivän retkellä niin me ihan syötiin noita lokin munia, harrilautaa vedettiin perässä ja olen syönyt hylkeenkin lihaa, ei tartte sanoa koska mitäkin tehdään eli ei samalla reissulla. Itse katson jos joku mut haluaa tuomita kyseisen olevan vain kateellinen, jokaisen pitäisi saada elää näin kuten ennen elettiin. Kohta kausi taas alkaa ja moittijat voivat pelastaa mailman pysymällä kotona, mä meen taas koiron kanssa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mlk
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hei 2004
Viestejä: 137

LähetäLähetetty: 29.03.2006 12:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Luulo, että luonto olisi niin puollustuskyvytön, että irti oleva koira voisi lintujen pesintää suuremmalti häiritä on aika yleinen. Jos asia näin olisi ei lintujen pesintä taitaisi juuri onnistua sillä kyllä asia on kuitenkin niin, että supi, kettu ja minkki etupäässä ottaa varmasti omansa jos jotain on otettavissa ennen kuin koira paikalle ehtii. Metsissä tulee aika paljon liikuttua ja ainoa lintulaji, jonka koira nappaa sieltä on räkättirastas muut osaa homman. Koirahan on sen verran tyhmä, että se ei edes osaa etsiä pesää vaan lähtee aina "haavoittuneen" linnun perään ja kun ei kiinni saa luovuttaa jossain vaiheessa ja tällöin pesä on jo unohtunut. Totta kai on niin että ehdoin tahdoin tunnetuille pesäalueille ei pidä missään nimessä mennä liikkua kun voi aika monessa paikassa muutenkin.

Erityisesti poikasten kuoriuduttua on päivänselvää ettei koiralla ole mitään mahdollisuutta saada vesilintuja kiinni. Ainoa vesilintu joka joskus jää paikoilleen on joutsen, muut kyllä uivat sellaista kyytiä, että koiralla ei ole juuri asiaa. Noutajien kokeita kun järjestetään pitkin kesää tulee joskus vastaan kysymys, että linnut häiriintyvät, mutta kun kokeita katsoo linnut ei piittaa kokeista mitään vaikka niissä ammutaan yleensä koko viikonloppu. Jostain syystä 20.8. alkaen tilanne muuttuu. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Merilinnustaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3408
Paikkakunta: Hanko

LähetäLähetetty: 29.03.2006 13:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mlk kirjoitti:
Luulo, että luonto olisi niin puollustuskyvytön, että irti oleva koira voisi lintujen pesintää suuremmalti häiritä on aika yleinen. .

Koirahan on sen verran tyhmä, että se ei edes osaa etsiä pesää vaan lähtee aina "haavoittuneen" linnun perään ja kun ei kiinni saa luovuttaa jossain vaiheessa ja tällöin pesä on jo unohtunut.

Erityisesti poikasten kuoriuduttua on päivänselvää ettei koiralla ole mitään mahdollisuutta saada vesilintuja kiinni.


Shocked Rolling Eyes
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Kettu
***


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 6328
Paikkakunta: Avohakkuu

LähetäLähetetty: 29.03.2006 16:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jep jep
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Yahoo Messenger
tetri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2005
Viestejä: 7344

LähetäLähetetty: 29.03.2006 17:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mlk kirjoitti:
Metsissä tulee aika paljon liikuttua ja ainoa lintulaji, jonka koira nappaa sieltä on räkättirastas muut osaa homman. Koirahan on sen verran tyhmä...Erityisesti poikasten kuoriuduttua on päivänselvää ettei koiralla ole mitään mahdollisuutta saada vesilintuja kiinni.Very Happy

Mikäs se sellainen metsästyskoira mahtaa olla? Surprised
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mlk
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hei 2004
Viestejä: 137

LähetäLähetetty: 29.03.2006 17:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tetri kirjoitti:
Mlk kirjoitti:
Metsissä tulee aika paljon liikuttua ja ainoa lintulaji, jonka koira nappaa sieltä on räkättirastas muut osaa homman. Koirahan on sen verran tyhmä...Erityisesti poikasten kuoriuduttua on päivänselvää ettei koiralla ole mitään mahdollisuutta saada vesilintuja kiinni.Very Happy

Mikäs se sellainen metsästyskoira mahtaa olla? Surprised


Näin se vaan on ja jos toisin olisi ei linnut kovin pitkäikäisiä olisi. Kuten sanoin niin pedothan söis linnut alta aikayksikän sukupuuttoon ellei niillä olisi mitään mahdollisuutta selvitä.

Oli rotu mikä tahansa niin näin käy. Sorsat ui kevyesti karkuun, koiralla ei ole mitään jakoa (Ja väitän, että käyttölinjan noutaja on varmasti sieltä nopeimmasta päästä uimareita). Muutkin linnut esim. kanalintuemo harhauttaa koiran niin taitavasti ettei koira tiedä pojista tuon taivaallista. Tämän olen omin silmin nähnyt kerran luonnossa ja aika monta kertaa television luonto-ohjelmissa. Lisäksi on niin että luonnossa poikaset ovat lähes hajuttomia eli koiran on todella vaikea niitä löytää vaikka ne jäisivät paikalleen.

Kertokaa toki niitä tapauksia kun koirat ovat pistelleet lintuja poskeensa. Omat kokemukset on noin kymmenen vuoden ajalta. Tiedän tasan tarkkaan määrän mitä koira on ottanut ja ne on noin 10 räkättirastasta, pari haukan puoliksi syömää jänistä ja yksi kuollut sianporsas, saldo on se. Ja kaikki on tullut nätisti käteen luovutettuna.

Tähän asiaan sen enempää kommentoimatta. Kevään jatkoja...


Viimeinen muokkaaja, Mlk pvm 29.03.2006 18:30, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mäykkynen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Huh 2004
Viestejä: 776
Paikkakunta: Hanko

LähetäLähetetty: 29.03.2006 18:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muutkin linnut esim. kanalintuemo harhauttaa koiran niin taitavasti ettei koira tiedä pojista tuon taivaallista.


Bullshit.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Merilinnustaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3408
Paikkakunta: Hanko

LähetäLähetetty: 29.03.2006 18:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mlk kirjoitti:
Tämän olen omin silmin nähnyt kerran luonnossa ja aika monta kertaa television luonto-ohjelmissa.


Noh, pakkohan sen totta olla jos telkkarista olet tämän todennut... Wink
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 2 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com