OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Halti, Sasta vai joku muu?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
maalari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 856
Paikkakunta: kainuu

LähetäLähetetty: 22.08.2006 20:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niinpä, gore ihmekangas ei toimi, hmm. Jos tuota lämpömittaria katsoo ja siellä näyttää olevan +20 lämmintä, pitäisi siinä vaiheessa miettiä mihin minä tarvitsen gorea? Kylmemmät, sateiset kelit sitten puku pussista esiin... tai ostaapi packlite gorea...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 22.08.2006 21:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

maalari kirjoitti:
miettiä mihin minä tarvitsen gorea?

Siihen, että voi sanoa "meikäläisellä on tapana ostaa vaan GORE-pukuja, ei mitään halpa-p.askaa. Jos ei ole varaa GOREEN, niin kannattaa olla vaikka ilman, koska halvalla ei voi saada hyvää."
_________________
I'm back!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Powerhead
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Hel 2006
Viestejä: 820

LähetäLähetetty: 23.08.2006 00:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

T-paita ja bermudat ylle ja pullo aurinkovoidetta vyölle ja eikun passiin. +23 astetta oli tänäänki varjossa......
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HKA
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Hei 2004
Viestejä: 248
Paikkakunta: SAVO

LähetäLähetetty: 23.08.2006 01:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvä Repe, tulihan se sieltä! Onhan tuota tullut itsekkin useaan otteeseen tällä palstalla maininnut sen seikan, että kalvoasut eivät ole joka sään asuja! Piruako sen väliä, jos joku haluaa hakata päätä mäntyyn! Hyviä asuja ne ovat, mutta eivät yleisasuja!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mainio
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Huh 2005
Viestejä: 517
Paikkakunta: keskeinensuomi

LähetäLähetetty: 23.08.2006 16:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sastalta tullu hienoja gore kuoritakkia ja housua mettämiehille
Ite ottasin tommosen jos ei olis tullu hommattua alesta wulffia
Sastan sivuilla on mallit
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
maalari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 856
Paikkakunta: kainuu

LähetäLähetetty: 23.08.2006 22:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niinpä. Ja rauhoitu Repe, lueppa vielä uudestaan koko lause. Ei tarvitse pilkkoa tekstiä kuin missäkin seiskapäivässä. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
metsäterri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Tou 2004
Viestejä: 113

LähetäLähetetty: 24.08.2006 22:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No niin,lähetin tuon wolffin sastalle. Tuotepäällikölta tuli tekstivíesti. Kalvo viallinen,lähetämme sinulle ensi tilassa uudet housut... Hyvää palvelua Very Happy mutta asia on niin että kolmet sastan vaatteet omistan, ja kaksi on käynyt tehtaalla... laaduntarkkailu on heikkoa,siitä ei pääse mihinkään.... Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Punajalaka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tam 2006
Viestejä: 3187
Paikkakunta: :)

LähetäLähetetty: 24.08.2006 22:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HKA kirjoitti:
Hyvä Repe, tulihan se sieltä! Onhan tuota tullut itsekkin useaan otteeseen tällä palstalla maininnut sen seikan, että kalvoasut eivät ole joka sään asuja! Piruako sen väliä, jos joku haluaa hakata päätä mäntyyn! Hyviä asuja ne ovat, mutta eivät yleisasuja!!!


Joo tuommonen kalvopuku puoltaa paikkaansa oikeen hyvin kylmillä ja tuulisilla keleillä tapahtuvassa passauksessa, mutta mitään jokasään asuja ne eivät ole itse en käytä kalvopukuani kuin kylmillä ja tuulisilla keleillä ja sateen sattuessa puoltaa sadetakki (mukavuus tekiä) paikkaansa puvun päällä. Helteillä puvut ovat oikeita hiostajia vaikaa niitä hengittäviksi kehutaankin, mitään keuhkoja niissä ei kuitenkaan ole ja todellisuudessa hengittävyys on kaikissa kalvopuvuissa kuitenkin paljon huonompi kuin tavallisessa maastopuvusssa. Wink

Nii ja kun kerran Haltista kysyttiin, niin voinpa kertoa, että omat kokemukseni ovat aika karuja, repeilee, katkeilee, ovat epä mukavia jne. siinä merkki jota omista jahtikamppeistani (en kylläkään omista haltin kalvopukua) löytyy aika reilusti, mutta mihinkään tuotteeseen en kyllä ole tyytyväinen.
_________________
No ehä minä, mutta muut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jussijänismies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Elo 2005
Viestejä: 2606
Paikkakunta: Hallan Aroilla...

LähetäLähetetty: 25.08.2006 23:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joku näkyi moittivan erätukun rättejä. Itse kyllä nyt 2vuoden kokemuksella olen enemmän kuin tyytyväinen tuohon jahti-pukuun. Tohdin vielä sanoa että on tullut pidettyäkin tuota pukua enemmän kuin kerran, käytössä minulla ympäri vuoden. 30 asteen pakkasellakin hyvä järvenselällä kun ei päästä tuulta läpi. Nytkin oli päällä sorsastuksen aloituksessa ja oli 20 lämmintä, hiki kyllä tuli vaan kun oli vähän aikaa varjossa parkissa niin hiki myös haihtui. Mulle riittää vedenpitävyys jos ei päästä 5 tunnin kaatosadetta läpi, eikä ole kyllä päästänyt.

Taitaa vaan olla enemmän tunnehommaa tämä puvun osto. Erätukun tuotteet on paskoja kun niiden mainostaminen alkaa ärsyttää ja ovat muita halvempia. Muista merkeistä ei itsella ole kokemusta, muuta kuin että ovat hiukan kalliimpia ja saa vähemmän muita rättejä kaupantekijäisiksi.
_________________
Jussa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Repetti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 886
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: 05.09.2006 22:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kerronpa tähän omankin asuyhdistelmäni.

Viitisen vuota olen käyttänyt Sastan Huhta (goretex) pukua, hintaa en enää tarkkaan muista, olisko ollut n. 300 e ja vuoden verran Haltin korkeavartisia Jäger metsästys/ vaelluskenkiä (drymaxX), hinta 170 e.

Molemmat ovat toimineet erinomaisesti. Pitkä päiväkään vesisateessa ei ole kastellut alempaa vaatekertaa eikä sukkia. Mutta molemmat vaativat oman huoltonsa.

Kaikille merkeille näyttää löytyvän kehujansa ja moittijansa, joiden mielipiteet mitä ilmeisemmin perustuvat omiin kokemuksiin muutamasta asuste-/ kenkäpariyksilöstä, tai kavereiden kertomuksiin.
Kuten omanikin perustuu vain omiin kokemuksiini. Very Happy
_________________
Parasta elämässä on itse elämä! Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
bargain
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 19 Elo 2006
Viestejä: 10

LähetäLähetetty: 06.09.2006 13:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itselläni kokemusta muutaman vuoden ajalta Haltin Aarni puvusta. Hyvin on toiminut ainakin itselläni. Takki on käytössä syyskuusta toukokuuhun, housut pääasiassa vain jahtikautena, tosin välillä myös keväisin ulkoillessa.
Oma käsitykseni eri kalvojen tai pukujen hengittävyydestä on sellainen että periaatteessa jokainen henkilö kokee hengittävyyden eri tavalla. Tietenkin kalvoista ja puvuissa käytettävistä kangaskokonaisuuksista voidaan myös mitata arvot hengittävyydelle ja vedenpitävyydelle.
Hengittävyyteen vaikuttaa omasta mielestäni eniten se mitä on siellä puvun ja ihon välissä. Pari kertaa erehtynyt laittamaan väliin teknisen aluspaidan päälle boreuksen peltipaidan ja ei ollut muutaman tunnin kävelyn jälkeen enää yhtään kiva olla. Mutta kun heitti peltipaidan reppuun ja jatkoi pelkän aluspaidan ja kalvotakin kera niin tunne muuttui kummasti. Viime syksynä kävelin koiran kanssa metsässä -15 asteen pakkasessa eikä tarvinnut alle lisätä kerroksia. Kylmyyden huomasi vasta kun seisahtui metsäautotien varteen jatkosuunnitelmia tekemään.
Omaan Haltin pukuuni olen siis ollut tyytyväinen. On toiminut kuten olen odottanut, on kestänyt, on mielestäni mukava pitää yllä ja on erinäisiä toimivia ratkaisuja puvussa muutenkin. Tämä siis omista kokemuksistani ja tuntemuksistani. Goren kalvoilla varustettuja asuja minulla ei ole kuin jotain windstoppermalleja ja kenkiä, joten tämän viestin ei ole tarkoitus väittää Haltin olevan parempi kuin jonkin Goren kalvoilla varustetun puvun. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jani s
***


Liittynyt: 04 Kes 2005
Viestejä: 1280
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

LähetäLähetetty: 06.09.2006 23:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täältä tuli tilattua takki....
http://www.sos-asu.com/index.php?tuote_id=20
Sekä housut....
http://www.sos-asu.com/index.php?tuote_id=21

Onkos tää nyt tätä hifistelyä Rolling Eyes
_________________
"let them come close to you"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
jusivil
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 30 Tam 2005
Viestejä: 7
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 08.09.2006 17:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lähes 10v. Sastan Wolf-pukua kuluttaneena alkaa mieli tehdä uutta. Kävin tänään jyväskylässä kyselemässä Huhta pukua, ei ole jkl:ssä sellaista Tietääkö joku liikettä jossain päin suomea, missä ko. pukua voisi käydä hypistelemässä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Repetti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 886
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: 08.09.2006 18:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No täältä ainakin löytyy tehtaan myymälän yhteystiedot!

http://www.sasta.fi/yhteystiedot.php?lang=FI

Sieltä minä aikoinaan omani tilasin. Very Happy
_________________
Parasta elämässä on itse elämä! Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Waldläufer



Liittynyt: 21 Syy 2006
Viestejä: 3

LähetäLähetetty: 28.09.2006 14:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kokemuksia Fjällrävenin ROE DEER takista?
Itse kävin toissa päivänä kokeilemassa takkia Partioaitassa. Vaikutti hyvältä. Kiinnostaisi tietää hieman kankaan kestävyydestä semi-aktiivisessa metsästyskäytössä. Onko kellään kyseistä takkia?
http://www.fjallraven.se/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Sivu 4 Yht. 7

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com