OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Röllipuvun tekeminen
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Stratocumulus



Liittynyt: 31 Hei 2006
Viestejä: 2
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: 31.07.2006 23:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Yleensä se on kyllä juuttikangasta. Yksittäisten lankojen kanssa menisi ikä ja terveys ja varsinkin hermo.
Eikös röllien kanssa aina mene?Wink

Jep, meikän moka kuitenkin. Unohdin mainita kankaan.

Mallejahan on monia ja ainakin tässä http://www.geocities.com/stalker217/ghillie/ mallissa on käytetty kohtalaisen runsaasti myös juuttilankaa/narua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JJR
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2006
Viestejä: 291

LähetäLähetetty: 31.07.2006 23:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Yleensä se on kyllä juuttikangasta. Yksittäisten lankojen kanssa menisi ikä ja terveys ja varsinkin hermo.


Pitää paikkansa, mutta lopputuloskin on vaivan arvoinen. Reseptinä siis: Säkit värjätty kokonaisina, leikattu sopivan kokoisiksi kaistaleiksi ja kaistaleet purettu langoiksi. 3-5 langan niput sidottu pohjana toimivaan verkkoon.

http://www.helsinki.fi/~jpaaso/ghillie/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
softari 94
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Hei 2006
Viestejä: 31

LähetäLähetetty: 01.08.2006 15:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.varusteleka.fi/artikkelit/index.php?nayta=naamiointi
Siinä ohjeet vaikka airsoft sivulta niin ei mitään eroa
tässä toinen http://www.airsoft-eden.com/tee_itse.php?subaction=showfull&id=1109511150&archive=&start_from=&ucat=4&
Edit:hupsis joku olijo laittanut linkin Embarassed
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sipari
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 31 Hei 2006
Viestejä: 8
Paikkakunta: turku

LähetäLähetetty: 05.08.2006 10:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen jo useamman vuoden ajan väsäillyt pukuja, en kuitenkaan metsästykseen, vaan reserviläistoimintaa varten.
Alkujaan syynä oli se että tornin vermeet ei mahtunu päälle+huomasin että itse tehdyistä tulee huomattavasti paremmat kuin valmiista rytkyistä.
Ja kun muutaman puvun oli tehnyt niin sitten halusi tehdä aina vain lisää, koska tekotapoja on niin monta kuin tekijöitä ja myös varsinainen käyttötarkoitus määrittelee tekotavan+askartelu on kivaa.
Alkuun tein puvut vanhoista siviilirytkyistä, joita tarvittaessa värjäsin. Tein niitä anorakeista joista tein takkeja, valmiista takeista ja muutaman anorakin jätin muuttamatta. Nuo anorakit tarkoitin lähinnä kylmempää vuoden aikaa varten ja ei niin aktiiviseen toimintaan.
Pukuja on tullut käytettyä lähinnä mpkry:n kursseilla silloin kun on saanut ja sra-ammunnoissa. Jos puvussa on ollut jotain häikkää niin korjaukset/lisäykset/muutokset on tarvittaessa tehty. Osassa on kiinteät värit ja osassa vaihdettavat.
Materiaalina on kaikki väriltään ja koostumukseltaan sopiva kangas, tarvittaessa värjäys. Kirpparit on ollu ihan hyviä löytöpaikkoja ja joskus on kangaskaupoissa ollut alennusmyyntejä joista olen ostanut valmista maastokangasta. Käyttänyt olen myös tusseja, tekstiilimaalia/väriä, tekstiililiimaa, maitoliimaa, askartelumaaleja, kenkälankkia, likaa eli kaikkea mahdollista sälää ja tilpehööriä joka vaan pelittää.
Juuttikangasta en ole kertaakaan käyttänyt enkä tule käyttämäänkään ja yksikään puvuistani ei ole ghillie koska sellainen ei oikein sovi ryynäykseen ja tetsaamiseen eli olen pyrkinyt tekemään mahd. kevyitä pukuja. Tulokset vaihtelevia. Olen yrittänyt saada myös kavereita väsäämään mutta tulokset on ollut aika heikkoja.
Itse olen ollut tyytyväinen tuotoksiin ja niinkuin mainitsinkin niin tarvittaessa tehdään muutoksia.
Kuvia olen kylvänyt eri saiteille, pistän linkin yhteen galleriaan jossa kuvia usealla eri sivulla.
http://www.koalitio.com/gallery/thumbnails.php?album=lastup&cat=0
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
remari1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 1561
Paikkakunta: nivala

LähetäLähetetty: 06.08.2006 16:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä





siinä jonku armeijan pukuun tehty röllipuku.hyvin pelaa testattu on metällä ja värikuulasodassa Smile
tehty naamioverkosta,kangassuikaleista ja huppu sipulisäkistä.
mallattuki on "ruutulippumaaleilla" sieltä täältä.ei hellekelin puku paitsi jos ei tartte liikkua kovin paljoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Miki_82



Liittynyt: 29 Elo 2006
Viestejä: 1

LähetäLähetetty: 30.08.2006 10:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä oon tehny itelleni vanhasta intin m62 maastopuvusta röllipuvun ompelemalla siihen hupun kiinni ja maastokuvioisia kangassukaleita. Hyvin on asu toiminut, mutta liikuttaessa se on pirun kuuma. Suunnitelmissa onkin seuraavaksi tehdä naamioviitta, koska se on kevyempi, kulkee pienemmässä tilassa ja soveltuu lämpimillekin keleille ja siirtymisiin.

Pukuun voi tietenkin laittaa solumuovia, huopaa tai vastaavaa etupuolelle puvun sisälle kosteuseristeeksi. Viittaan sen tekeminen ei ole mahdollista.

Niin ja tuota naamioverkkoa mä en kovin mielelläni käytä puvuissa. Usein se kahisee ja ennenkaikkea se tarttuu tosi helposti risuhin kiinni. Semmosia 2-5cm leveitä 40-50cm pitkiä kangassuikaleita kun ompelee keskikohdastaan kiinni pukuun, niin siitä tulee hyvä. Säkkikankaastakin tulee ihan hyvä, kun poistaa poikittaisia säikeitä muualta paitsi keskeltä kiinnityskohdasta ja värjää sen sopivan väriseksi.

Ainakin meillä päin kirjastosta löytyy Pauli Salon kirjoittama Tarkka-ampuja 1 ja 2. Ykkösessä on selkeät suomenkieliset ohjeet naamioasun tekemiseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com