OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

12/89
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
petomies
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Huh 2004
Viestejä: 90
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 26.10.2005 11:33    Viestin aihe: 12/89 Vastaa lainaamalla viestiä

kertokaapas mulle että mikä se teidänmielestänne on paras kettupaukku 12/89 valikoimasta. itse laitoin keväällä 12/89 niin en oo vielä yhtään 89 paukkua kokeillu. pakkaa oleen niin kalliita että ei vihti kymmentä laatikkoa ostaa kokeille.
ase on muuten tikka m912 12/89
_________________
tikka t3 9,3x62 ja tikka 912m 12/89 Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Paavo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Hei 2004
Viestejä: 2855

LähetäLähetetty: 26.10.2005 13:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Haulikot vain tuppaavat olemaan yksilöitä. Toisten hyvät lataukset eivät välttämättä toimi sinulla. Joten ei muuta kuin kokeilemaan. Amerikan winsusta ja federaalista voit aloittaa. 4,5mm on hyvä kokeilla. 6,1mm voivat jotkin aseet tehdä riittävän tiukkaa kuviota. Mutta itse täytyy kokeilla, sitten näkee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
löppöpetra
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 4935

LähetäLähetetty: 27.10.2005 10:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Remington long range.BB haulet rouheessa.Siinä paras paukku.
_________________
Koittakaa PETRATA vähän!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Jou 2004
Viestejä: 4723

LähetäLähetetty: 27.10.2005 14:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

melkeinpä sanoisin, että unohda suoraan Paavon mainitsemat 6milliset. ne on kuitenkin nuo mustikat järkiään vaikia saaha käymään. ehkä jos hommaa lisää erikoissupistimia joiden kanssa kokeilla. muuten kyllä remarin, winsun, federalin 89 ovat laadukkaita patruunoita.

oha näitä sitten muitakin 89, gameboren? mammoth ja US munitionsin punanen pötkylä Very Happy . näissä ei kyllä tietääkseni ole pinnoitettuja hauleja eikä bufferointia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koiranleuka
***


Liittynyt: 18 Jou 2004
Viestejä: 992
Paikkakunta: Siperiasta länteen

LähetäLähetetty: 27.10.2005 14:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Arrow

Viimeinen muokkaaja, Koiranleuka pvm 12.02.2007 17:04, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjolanmies
***


Liittynyt: 02 Tam 2005
Viestejä: 1104
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 27.10.2005 16:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse suosin kyllä kanssa noita 76:ia. Yhtään hyvää 89:ä en ole löytänyt ja testannut olen kuitenkin Miragen, Remingtonin, Winsun ja Federalin pötiköitä... Confused
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Juunas
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Maa 2004
Viestejä: 2397
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: 27.10.2005 16:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kahden edeltävän kirjoittajan kanssa täysin samaa mieltä! Saman asian ovat testailujeni perusteella ajaneet 76mm kuin 89mm kudit, joten olen tyytynyt käyttämään täysin 76mm halvemman hinnan ja miedomman rekyylin takia.
_________________
Ei se ota jos ei annakkaan
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tms
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2004
Viestejä: 460

LähetäLähetetty: 27.10.2005 17:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mirage 4mm ja tunet 4.25 mm 89 paukut ovat kelpo pelejä ketustukseen.Remington bb 89 tuntuu "löysältä" pakkasella! 6,1 mm winsu kyllä käy hyvin ja tai erinomaisesti Shocked ,mutta ne olen säästänyt pohjammaan aakelle,pelto passeihin vauhdin lisääjiksi Laughing Exclamation
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kurvari1
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Huh 2005
Viestejä: 35

LähetäLähetetty: 28.10.2005 11:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Terve!
Ammuttiin kaverin kanssa vuosi sitten kesällä 89 testi jossa oli mm wins,rem dionis mirage ja muita höpö paukkuja ainoastaan gamebore jäi testaamatta. Aseina oli 2 remmaria toisessa jatkosupistin ja toinen oli lyhyt pippunen ja vielä uuden mallinen Mossberg jossa suujarru ja täyssuppea. Osa panoksista oli pakastimessa ammunta hetkeen asti. Maalina käytettiin A4 paperia joka oli niitattu kinni 9mm vesivaneriin. matkana 45 ja 50 m

Olen myös sitä mieltä että isommat kuin 4,5 mm haulit ovat vouhotusta ellei olla susi metällä. Tietääkseni haulikon tappavuus perustuu shokkivaikutukseen johon tarvitaan paljon osuneita hauleja....

Tulokset:
lyhytpiippusella remmarilla ei tehnyt 89 paukulla yhtään mitään. 76:lla toimi kohtuullisesti.

Mossberg oli kuvioltaan remigtonin paukkua lukuun ottamatta hitusen parempi kuin jatkosupparilla varustettu remmari. Myös upotuksessa.

Paukuissa Remigtonin vihreä 4,5 mm oli uptukseltaan paras! Meni läpi vanerista että helähti. Sitten tuli Winsu.(mm dionis kimpoili pois vanerista)

Remigtonin paukku kävi luonollisesti parhaiten jatkosuppari remmariin, muistaakseni n 30 reikää paperissa. Mosbergilla hieman vähemmän.

Olen ampunut syksyn aikana metällä muutamia 89 remmareita ja niissä tilanteissa ei huomaa suurehkoa rekyyliä tai ääntä. Testissä ammuttiin seisten/polvelta olkapään ja aseenperän välissä lisä pehmusteena oli rukkanen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petomies
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Huh 2004
Viestejä: 90
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 28.10.2005 14:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

minkä paksuinen tuo vaneri oli? kerrotko tuon remigtonin paukun parempia tietoja onko päällystetyt haulit?rouheessa? millä "nimellä" sitä myydään?
_________________
tikka t3 9,3x62 ja tikka 912m 12/89 Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
löppöpetra
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 4935

LähetäLähetetty: 28.10.2005 14:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Luepas tuolta mun ekasta lisäyksestä tarkka nimi.
_________________
Koittakaa PETRATA vähän!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kurvari1
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Huh 2005
Viestejä: 35

LähetäLähetetty: 28.10.2005 17:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vanerin paksuus oli 9 muistaakseni milliä. Sitä vesivaneria joka on kummaltakin puolelta mustaa. Panos väriltään vihreä ja siinä lukee "Remington premier magnum" 4,5 mm haulikoolla. Niklatut haulit ja ilmeisesti myös rouhe (en ole purkanut)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
löppöpetra
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 4935

LähetäLähetetty: 28.10.2005 18:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jaa niklatut haulet.Sit se ei taida olla sama ku mulla.Mun paukuissa on ihan mustat murkulat.
_________________
Koittakaa PETRATA vähän!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Jou 2004
Viestejä: 4723

LähetäLähetetty: 28.10.2005 20:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

en tiiä puhutaanko samoista remarin lyijy 89, mutta mun muistaakseni ne eivät ole pinnoitettuja, ja liekkö remarilla yhtään niklatuilla hauleilla olevaa latausta muutako kuparoituja? Rolling Eyes mutta mitä vi-tun väliä Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jinok
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 2816
Paikkakunta: Kuusamo

LähetäLähetetty: 06.11.2005 01:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gamebore Mammoth 4.01/5.2mm haulilla on hyvä ja sit toi löpön mainitsema Remingtonin paukku.
_________________
-Rottajalaka prkl!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Sivu 1 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com